کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران مطرح کرد

هادی‌ زارع‌پور: وقتی به عقب بر می‌گردیم، نه یک قدم بلکه صدها قدم در حوزه آموزش و پرورش جلو آمده‌ایم / وضعیت آموزش در شهر زلزله زده سی‌سخت چه خواهد شد؟

10 اسفند 1399 ساعت 17:13

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقتی به عقب بر می‌گردیم، نه یک قدم بلکه قدم‌های زیادی در حوزه آموزش و پرورش جلو آمده‌ایم.


مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقتی به عقب بر می‌گردیم، نه یک قدم بلکه قدم‌های زیادی در حوزه آموزش و پرورش جلو آمده‌ایم.
به گزارش کبنا از یاسوج، هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پروش استان کهگیلویه و بویراحمد صبح روز ( یکشنبه 10 اسفند ماه 99) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نسبت به جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد سایت‌های خبری زیاد است و ما جوانان با استعدادی در این زمینه داریم و من همواره احترام خاص و ویژه‌ای برای اصحاب رسانه و فعالین این حوزه قائل هستم. از زحمات بی دریغ شما تشکر می‌کنم شما پلی بین مردم و مسئولین هستید و فعالیت شما در راستای مطالبه گری و پیگیری حق و حقوق مردم است. شما تحلیل گران اتفاقات جامعه هستید.
وی افزود: حوزه آموزش و پرورش وسیع است و مدیریت این حوزه صعب و دشوار است و کارشناسان می‌گویند، آموزش پروش کاری تعاملی است و خروجی و آثارش در دراز مدت مشخص می‌شود.
زارع‌پور با بیان اینکه هر سال طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیش از ۲۰۰ برنامه و ۱۰۰۰ فعالیت را در راستای اهداف این سند انجام می‌دهیم، اظهار داشت: اساساً این ارزیابی‌ها و داوری‌ها شاخص محور است. در حوزه ما شاخص‌های متفاوتی وجود دارد که وقتی ما بر اساس این شاخص‌ها منصفانه ارزیابی و داوری می‌کنیم. هم در دولت یازدهم و دوزادهم و هم در این دوره مدیریتی و اگر منصفانه داوری کنیم می‌بینیم که قبل این دوره کجا بودیم و الان کجا هستیم رشد قابل توجهی داشتیم. ما خوشبختانه از سال ۹۲ تا الان چه در شاخص‌های عمومی و چه در شوخص های اختصاصی همواره جزو دستگاه‌های برتر بوده‌ایم و در جشنواره شهید رجایی در بخش فرهنگی و آموزشی همیشه رتبه اول را در دستگاه‌ها کسب کردیم.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال‌های اخیر راه ترقی و پیشرفت را خوب طی کردیم و رو به جلو حرکت می‌کنیم و شعار من موقع معارفه این بود که باید یک قدم به جلو برویم و اکنون وقتی به عقب بر می‌گردم می‌بینم نه تنها یک قدم بلکه قدم‌های زیادی را به جلو آمده‌ایم.
وی در مورد پوشش تحصیلی نیز اینگونه گفت: پوشش تحصیلی به معنای این است که شرایط و بستر آموزش را برای همه‌ی کسانی که واجد تحصیل هستن را فراهم کنیم و در نرخ پوشش تحصیلی‌رتبه خوبی داریم و خوشبختانه با وجود اینکه استان ما جزو استان‌های کمتر برخوردار و کمتر توسعه یافته کشور است در نرخ پوشش تحصیلی از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

زارع‌پور افزود: در مورد نرخ تکرار پایه، ما در سال ۹۲ بالای پنج بودیم و حالا حدود ۲ هستیم و در این شاخص جزو استان‌های پیشرو بوده‌ایم.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد سرانه فضای آموزشی با احتساب فضای های قدیمی را ۸.۲ اعلام کرد و گفت: در خصوص سرانه فضای آموزشی ما بعد از یزد دومین استان کشور هستیم.

  

او در ادامه  خدمات مرکز رفاهی و درمانگاه فرهنگیان را خیلی خوب توصیف و به خدمات آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد  در خصوص زلزله سی سخت توضیح داد و اظهار داشت: ۵ اکیپ برای کارشناسی و بررسی فضاها آموزشی تشکیل شد. و بیش از 40 فضای آموزشی (۳۰ هزار متر مربع) در شهرستان دنا و شهر سی سخت دچار مشکل شدند. که ۶ فضا باید کاملاً تخریب و بازسازی، ۸ فضا باید مقاوم سازی و مابقی فضاها باید تعمیر شوند. و طی هماهنگی‌های انجام شده رئیس سازمان نوسازی برای بررسی و کارشناسی به زودی به استان سفر می‌کنند.
وی در ادامه گفت: ۴ نفر فرهنگی و ۷ نفر دانش آموز در این زلزله دچار صدمه شده‌اند. و ما برای خانه‌های تخریب شده فرهنگیان شهر سی سخت هم با اینکه وظیفه ما نیست، اما کارشناس فرستادیم و گزارشی را تهیه کردیم.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در جلسه شورای معاونین آموزش و پروش با مدیران کل که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گزارشی از وضع مدارس و خانه تخریب شده فرهنگیان را ارائه دادیم که یکی از مصوبات آن جلسه این بود که سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور بحث نوسازی و بهسازی و مقاوم سازی مدارس شهر سی سخت را در اولویت قرار دهند.
زارع‌پور در حوزه آموزش دانش آموزان پایه دوازدهم هم گفت: ما از خبره‌ترین معلمان که در زلزله کرمانشاه هم بودند و همکاری کردند صحبت کردیم تا به ۴۰۸ نفر دانش آموز پایه دوازدهم هم برای کنکور و هم برای امتحانات نهایی کمک شود. و آموزش‌ها طبق ۵۲ امین مصوبه ستاد کرونا ادامه داره، اما در خود شهر سی سخت یک وقفه‌ای افتاده بود و تغییر سیستم آموزشی داشتیم و آموزش من بعد به صورت درس نامه خواهد بود.


کد مطلب: 431459

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/431459/هادی-زارع-پور-وقتی-عقب-می-گردیم-نه-یک-قدم-بلکه-صدها-حوزه-آموزش-پرورش-جلو-آمده-ایم-وضعیت-شهر-زلزله-زده-سی-سخت-خواهد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1