تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۴۳۰۷۲۰
یادداشتی از محمد بهرامی؛

سی‌سخت نیازمند جاده استاندارد و ایمن است / نباید اتحادمان را از دست دهیم

۱۳
۰
سی‌سخت نیازمند جاده استاندارد و ایمن است / نباید اتحادمان را از دست دهیم
کبنا ؛محمد بهرامی از چهره‌های شاخص کهگیلویه و بویراحمد با ارسال متنی که نسخه‌ای از آن را در اختیار پایگاه خبری کبنا نیوز قرار داده به مشکلات جاده سازی یاسوج و سی‌سخت گریزی زد و نوشت: در پی مشکلات ایجاد شده جهت احداث جاده یاسوج به سی سخت، دغدغه و درخواست بحق شهروندان سی سخت از یک سو، مدافعان و حامیان محیط زیست و منابع طبیعی از سوی دیگر، لازم دیدم به بیان چند مورد بپردازم:
 - تقابل و در تعارض قرار دادن این دو مقوله (توسعه خواهی و ایجاد زیرساخت در مقابل حفاظت و حراست از طبیعت) به هیچ وجه پسندیده نیست و بهتر آن است که این دو وجه مهم را با بکارگیری روش‌های علمی، استفاده از تجربیات و مدل‌های ملی و جهانی، استفاده از آرا نخبگان، کارشناسان، دلسوزان و ... در امتداد و تکمیل یکدیگر دید و کوشید با پیوند این دو مؤلفه و نیاز اساسی، توامان هم به رشد و شکوفایی و هم به آبادی و آبادانی رسید.
- به یقین از نخستین و مهمترین اقدامات برای توسعه و گسترش خدمات، افزایش سطح رفاه عمومی و بهبود شاخص‌های اقتصادی در هر کشور و منطقه‌ای، جاده‌سازی است و این مهم در کشور ما نیز همواره جز اولویت‌ها و سرفصل‌های برنامه‌های توسعه‌ای قرار داشته است. پس این قابلیت به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه پایدار می‌تواند اثرات مستقیمی بر توسعه پایدار شهری و روستایی داشته باشد.
- امروزه حمل و نقل جاده‌ای، به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه‌ی اقتصادی به حساب می‌آید. کارشناسان و اقتصاددانان، بر این باورند که برای توسعه‌ی یک واحد اقتصادی، می‌بایست دو واحد توسعه حمل و نقلی جاده‌ای را ایجاد کرد. سرمایه گذاری مستقیم بر روی زیرساخت‌ها باعث فراهم شدن امکانات تولیدی شده و فعالیت‌های اقتصادی را تحریک نموده و با کاهش هزینه‌های تجارت و انتقالات، باعث بهبود رقابت پذیری می‌شوند و در نهایت به توسعه و رشد اقتصادی کمک می‌نمایند.
از طرفی بهبود وضعیت حمل و نقل جاده‌ای با کاهش مصرف سوخت، به لحاظ زیست‌محیطی نیز دارای آثار و تبعات مثبتی خواهد بود.

 
    
- اهالی شهرستان دنا، شهر سی سخت و روستاهای اطراف از دیرباز به عنوان مردمی فرهیخته و با فرهنگ شناخته شده و می‌باشند.
این مردم شریف در حفاظت از منابع طبیعی زبانزد خاص و عام‌اند و بارها مشاهده کرده‌ام که در اطراف و اکناف منطقه و در کنار باغداری، در حال کاشت درختان وحشی از جمله بلوط، کیکم، زالزالک، بنه و بید هستند.
پس این عزیزان همه دلسوز طبیعت و محیط زیست خود هستند و بی شک از هیچ کوششی در این مسیر خودداری نخواهند کرد.
_ دنا و سی سخت به حق به عنوان نگین گردشگری جنوب کشور شناخته شده است.
یکی از مهمترین برنامه‌های توسعه‌ای برای استان کهگیلویه و بویراحمد و خاصه شهرستان دنا، می‌توانست و می‌تواند اتحاد، همت و عزمی عظیم برای انتخاب این منطقه، به عنوان «منطقه ویژه گردشگری» باشد که یقیناً همگان بر تاثیرات مثبت و فواید فراوان آن صحه گذاشته و از آن مطلع‌اند، لذا در آینده‌ای نزدیک به شرح مفصل و بررسی جوانب این برنامه/پیشنهاد خواهیم پرداخت.
- بی شک یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های بالفعل کردن قابلیت‌های بالقوه گردشگری و احیا صنعت توریسم در منطقه، ایجاد زیرساخت‌های مناسب و باکیفیت ارتباطی از جمله جاده مناسب می‌باشد.
لذا برای حضور و سفر مسافران وجود راه با کیفیت و ایمن از اهمیت خاصی برخوردار است.
عدم وجود کارخانجات و صنایع بزرگ از عوامل اصلی عدم رشد اشتغال و ایجاد محرومیت عمیق در منطقه شده که توسعه گردشگری در استان با محوریت شهر سی‌سخت می‌تواند علاوه بر توسعه استان باعث اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری در منطقه شود.
طبق پیش‌بینی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) تجارت بین‌المللی دنیا تا سال 2020 در اختیار صنعت گردشگری قرار خواهد گرفت.
جالب است که بدانیم میانگین درآمد ورود هر گردشگر به ایران حدود 1500 دلار است؛
اگر هر بشکه نفت را 50 دلار در نظر بگیریم، در آمد ما از هر گردشگر برابر با صادرات 30 بشکه نفت است.
چنانچه ترکیه یکی از کشورهایی است که فاقد منابع نفتی است، اما با اتکا به صنعت گردشگری و توریست توانسته  نزدیک به 7 برابر بیشتر از ایران درآمد داشته باشد!
- از مسئولان امر بویژه جناب مهندس هاشمی مدیرکل محترم محیط زیست استان که الحق و الانصاف از مدیران زحمتکش، کاردان و دلسوز و از خانواده‌ای اصیل و مصلح هستند، انتظار می‌رود تا با ایجاد یک فرصت برد_برد، شرایطی فراهم شود که با ایجاد راهکاری مرضی الطرفین، با کمترین خسارت ممکن به طبیعت، شهروندان به حق طبیعی خود که همان ایجاد جاده مناسب است دسترسی داشته باشند.
در پایان، جای جای استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به پتانسیل‌های بالقوه موجود در حوزه‌های مختلف اقتصادی، بویژه سی سخت با جاذبه‌ها و زیبایی‌های خدادادی‌اش، نیازمند مسیر ارتباطی استاندارد و امن برای حمل و نقل آسان و سریع است تا ان شاالله کمتر شاهد تصادفات متعدد که عمدتاً به دلیل عدم وجود جاده مناسب بوده است باشیم.
برای دستیابی به این مهم، بیش از هر موقع نیازمند همدلی هستیم چرا که اعتقاد داریم تحت هیچ شرایطی نبایستی اتحاد و انسجام خویش را از دست بدهیم.

برای همگان آرزوی سلامت و بهروزی دارم.
-----------------------------
محمد بهرامی
بهمن ماه ۹۹
نام شما

آدرس ايميل شما

ع ف
Iran, Islamic Republic of
بخدا تا سی مرتبه دیگه بیایی من تی لپ نیکنی جمع کن بساطت را
Iran, Islamic Republic of
باید برای همیشه ریشه اصلاح طلب قطع بشه مهندس برو
Iran, Islamic Republic of
ایشون اصلاحطلب نیست. لطفا صحبتمون رو اصلاح کنید
Iran, Islamic Republic of
آقای بهرامی امیدوارم خودتون این متن رو نوشته باشید
من
Iran, Islamic Republic of
حیات یا حیاط
اخوان
Iran, Islamic Republic of
دنا ؛ مرد خودش را می خواهد و می طلبد مردی در قامت دنا مردی با صلابت دنا دکتر بهرامی دوستت داریم و این دور قاطعانه میگم نماینده مجلس هستی
Iran, Islamic Republic of
دکتر بهرامی انشالله صددرصد قبول هستی انشالله ریشه این ندانم کاریهای نمایندگان اخیر راجبران خواهید کرد
Iran, Islamic Republic of
باز هم توهین. بعدش رای هم میخواید. آقای بهرامی با توهین اطرافیانت به حاج زارعی انتظار کمک نداشته باش
مختار
Iran, Islamic Republic of
درخت ها قطع شد ،رفت .عده ای خودشیرین کن هستند عده ای دنبال بهانه ک راهی برای کمک ب پیمانکارر،که از بچه های راه هستند ،تلاش می کنندد، هدف خیانت ب سی سخت است ن خدمت ،ک مقصود حاصل شد
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
احسنت به هوش ودرایت جناب دکتربهرامی....
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
مجلسی کهدما دیدیم ونماینده هاش این چندماه ۴سال حسرت هم به زندگی اضافه میشه...هرکسی توپ راداخل زمین دیگری میندازه....دولت ومجلس...
دنا
Iran, Islamic Republic of
درود وصد درود بویراحمدودنا فرد توانمندی مثل تور میخواهد
Iran, Islamic Republic of
آقای مهندس بهرامی در مسائل تخصصی بهتر است با مطالعه بیشتری ورود کرد. کدام اولویت سی سخت ایجاد بزرگراه و تونل را توجیه میکند.1- منطقه حفاظت شده است هر گونه ورود در آن ممنوع است.2- محیط سی سخت با همین وضع موجود پاسخگویی مسافرین را ندارد.3- فاقد پوشش درختی است جاذب جمعیت برای ماندگاری نیست.4- فاقد جاذبه انسانی است.5--از نظر زمین ساختی و توپوگرافی احداث تونل ناممکن است. به جای این همه هزینه غیر قابل برگشت سایر جاده های شهرستان اصلاح و مرمت شوند.
تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

ورود ارز ناشی از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، نزدیکترین و کوتاه‌ترین ...
بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

نماینده اسبق شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: «کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد ...
رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

سید ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه، در آیین تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر جمهوری ...
1