تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب : ۴۳۰۶۶۴
طی یادداشتی صورت گرفت؛

بزرگواری: جوانان به دلیل شرایط اقتصادی نیمه خالی لیوان را می‌بینند

۷
۰
بزرگواری: جوانان به دلیل شرایط اقتصادی نیمه خالی لیوان را می‌بینند
کبنا ؛سید علی‌محمد بزرگواری، نماینده اسبق شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی وضعیت استان قبل و بعد از انقلاب را مقایسه کرد.
به گزارش کبنا نیوز، یادداشت «سید علی‌محمد بزرگواری» به شرح زیر است؛
جوانان و نوجوانان عزیز استان کهگیلویه و بویراحمد، سلام علیکم به عنوان یک پدر که قبل از انقلاب اسلامی و بعد از آن را با تمام وجودم لمس کرده‌ام و تمام فراز و نشیب‌های آن را با تمام تلخی‌ها و شیرینی‌هایش مشاهده نموده‌ام مقایسه کوچکی از قبل و بعد از آن را برای شما عزیزان می‌نگارم تا هم نصفه پر لیوان را ببینید و هم نصفه خالی آن را تا درست قضاوت کنید.
از نظر زیرساخت جاده‌ای قبل از انقلاب حتی یک کیلومتر جاده آسفالته نداشته‌ایم و امروز اکثر جاده‌های بین شهری ما و حتی ۹۰ درصد روستاهای استان ما آسفالت هستند و حتی جاده‌های بزرگ استان ما به استان‌های اطراف ما یا به اتمام رسیده‌اند و یا در حال اتمام هستند.
از نظر آب‌رسانی به صورت لوله‌کشی و بهداشتی شهرهای قدیم ما مانند یاسوج و گچساران و دهدشت برخوردار نبودند ولی امروز تمام شهرهای قدیم و جدید ما و حتی ۹۰ درصد روستاهای ما از آب لوله کشی و بهداشتی برخوردارند.
از نظر گازرسانی اصلاً شهر های آن روز ما از نظر بهداشت و درمان تنها شهرهای یاسوج و گچساران و دهدشت از درمانگاه‌های اولیه برخوردار بودند و اصلاً بیمارستانی وجود نداشت و اکثر پزشک‌های ما هندی و پاکستانی بودند ولی امروز تمام شهرهای قدیم و جدید ما از بیمارستان‌های مجهز برخوردارند و دور ترین روستاهای ما از درمانگاه پزشکی و بستر درمانی برخوردارند و تمام پزشکان و پرستاران ایرانی و اکثراً بومی استان هستند و استان ما از دانشگاه علوم پزشکی برخوردار است.
از نظر گازرسانی اصلاً شهرهای آن روز ما فاقد گازرسانی بودند ولی امروز تمام شهرهای قدیم و جدید ما و حتی اکثر روستاهای استان ما از نعمت گاز برخوردارند.
از نظر علمی و آموزشی در تمام استان ما هیچ مرکز علمی و آموزشی بزرگ و حتی دانشکده وجود نداشت ولی امروز تمام شهرستان‌های ما از مرکز آموزشی و دانشگاهی برخوردارند و تمام دانشجویان آن روز ما فقط ۱۵۰ نفر به صورت پراکنده در دانشگاه‌های کشور بودند ولی امروز در دانشگاه های موجود در استان ما بیش از ۳۵ هزار دانشجو وجود دارند و علاوه بر دانشجویان زیادی که در سایر دانشگاه‌های کشور داریم.
قبل از انقلاب ما فقط ۳ تا شهر کوچک یاسوج و گچساران و دهدشت را داشتیم ولی امروز ما از ۹ شهرستان برخورداریم که یاسوج آن روز جمعیتی حدود ۴۵۰۰ نفر داشت ولی امروز به یک کلان شهر بزرگ کشور تبدیل شده است.
قبل از انقلاب ما از هیچگونه رسانه‌ای برخوردار نبودیم ولی امروز تمام شهرهای استان ما و حتی روستاهای دوردست ما از شبکه های مختلف صدا و سیما برخوردارند.
 از نظر برق رسانی فقط شهرهای یاسوج و گچساران و دهدشت برق داشتند ولی امروز دورترین روستاهای کوچک ما هم از نعمت برق برخوردارند.
و قس علی هذا و از پدران و مادران و پدر بزرگ و مادر بزرگ‌های خود سوال کنید که ما کجا بودیم و الان کجا هستیم اما بعد از ۴۲ سال که از انقلاب اسلامی می گذرد در عین حال اقرار می کنیم که حق ملت و مردم ما بیش از این بود باید کارخانه ها و زیر ساخت های اشتغالزایی بیشتری ایجاد می‌شد تا جوانان تحصیل کرده ما از فرط بیکاری رنج نمی کشیدند و باید زمینه های تولید و معیشتی مردم ما چنان فراهم می شد که امروز مردم عزتمند ما دغدغه نان نمی‌داشتند و عرصه بر آنان چنان تنگ نمی‌شد که نصفه پر لیوان یعنی خدمات بسیار نظام اسلامی را فراموش کنند.
باشد که ان‌شاءالله قدردان بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهدای عزیزمان باشیم از یک طرف شاکر خدمات نظام اسلامی باشیم و از طرف دیگر مطالبه گر حقوق غصب شده خود باشیم چرا که حق گرفتنی است نه دادنی .
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آخ من جونوم سی بزرگواری،حرفات خوبه اما زمانی ک درعرصه مجلس بودی این حرفا رو میگفتی ومیخاستی وقانون میکردی؟
.
Iran, Islamic Republic of
لیوان کامل خالی هست ..
Iran, Islamic Republic of
حاج اقا واقعا لیوان کلادیگه خالیه نیمه پر نداره
خواهرزادسید
Iran, Islamic Republic of
سید بزرگوار در طول نیم قرن گذشته بسیاری از کشورها به لحاظ تکنولوژی اینقدر پیشرفت کردن که الان دیگه عارشون میشه رو کره زمین زندگی کنن دنبال تسخیر کرات دیگرند ، شما می گید ما آب داریم بخوریم از تشنگی نمیریم آب خوردن نیمه ی پر لیوان زندگی است؟؟؟!!!؛ فقط همین یک جمله رو همیشه با خودت تکرار کن و بهش فکر کن که آن زمان آب لوله کشی نبود دلار ۷ تا یک تومن بود الان دلار ۲۷ هزار تومانه. البته برا ما مسلمانان هیچ حکومتی بهتر از حکومت اسلامی نیست ولی متاسفانه بدترین و ضعیف ترین مدیران هر دوره قدرت اجرایی رو بدست می گیرن و باعث این معضلات شده اند. مدیریت محترم سایت کبنا تو رو خدا این متن رو برا سید بزرگوار بذاریدتا به فکر دفاع از مردم و جوانان باشند و نفرمایند آب داریم بخوریم برق ۲۵۰ سال پیش ادیسون رو هم داریم .ممنونم.
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
بله سید درست می فرمایید نیمه پر ان شغل ازدواج اینده است که داریم موی سفید خیابان گردی واعتیادمان از سر خوشی است و ما دنبال نیمه خالی لیوان گمشده مانیم /اما شما وکیل الریه کدام تشکل ومرجع کدام نسخه اید بذار جوانان درارزو داشتن خوش باشند
90
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا به فقر و فساد و فحشا و بیکاری و خودکشی و اعتیاد و افسردگی و طلاق و دزدی و اختلاس و که همه ناشی از سو مدیریت مسئولین بزرگ و کوچک در ایران اسلامی است هم اشاره ای کن
سپهر
Iran, Islamic Republic of
آنچه من به چشم خود دیدم چهار سال قبل از انقلاب از دهدشت تا لنده یعنی کل مسیر سوق ، ایدنک و لنده به طول ۳۰ کیلومتر جاده بهترین آسفالت را داشتیم که تا سی سال بعد بهترین جاده بود . کی گفت ما یک کیلومتر جاده قبل از انقلاب نداشتیم ؟
بعد هم این چه مقایسه ای است که جمعیت یاسوج آن موقع چقدر بود حالا چقدر ؟ یا قبلا چند شهر داشتیم حالا چند شهر ؟
آیا حرفهای بهتری نداریم ؟!
تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

ورود ارز ناشی از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، نزدیکترین و کوتاه‌ترین ...
بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

نماینده اسبق شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: «کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد ...
رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

سید ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه، در آیین تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر جمهوری ...
1