تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۴۲۹۱۲۶
سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد؛

۱۴۹ فوتی جدید کرونا در کشور / شمار قربانیان از ۵۵ هزار نفر گذشت

۰
جدیدترین شمار مبتلایان به کرونا در ایران؛ ۱۴۹ فوتی در کشور طی 24 ساعت گذشته
کبنا ؛سیما سادات لاری روز چهارشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۰ دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۲۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و ۸۰۷ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۱۸ هزار و ۷۵۳ نفر رسید.
به گزارش کبنا به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۹۷۸ هزار و ۷۱۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۰۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۷ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۹۴۶ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.
لاری گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۰۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۴۰ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونا قرار ندارد.
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: ویروس کرونا از طریق عطسه، سرفه و حتی صحبت کردن منتقل می شود و ذرات سبک تر ویروس تا ساعتها در محیط پیرامون فرد ناقل باقی می ماند. بنابراین نبود سیستم تهویه و جابه جایی هوا به ماندگاری و افزایش خطر انتقال ویروس دامن می زند. به همین علت از مردم می خواهیم از تردد در فضاهای سربسته و اماکن پرتردد مثل فروشگاههای بزرگ و اماکن خرید خودداری کنند و در صورت حضور در این اماکن حتما ماسک بزنند. فاصله ۱.۵ تا دو متر را از دیگران رعایت و همچنان از برگزاری مهمانی و دورهمی ها پرهیز کنند.

روایت لایه‌های اجتماعی و فرهنگی کروناویروس در ایران////

 تعداد جانباختگان روز گذشته کرونا در کشور ۱۳۲ نفر بود.  ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.
بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۸۱ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۷۷۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده‌اند. ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت نهمین کشور دنیاست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، ایتالیا، انگلیس، فرانسه و روسیه بیش از ایران بوده است.
ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می‌شوند.
جهش ویروس کرونا در انگلستان که موجب افزایش سرایت و بیماری زایی آن شده، نگرانی های جدیدی را در سطح دنبا به وجود آورده است.

روند کرونا در ایران، از ۱۰ آذر تا ۱۰ دی
طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر چهارشنبه (۱۰ دی ۹۹) یک میلیون ۲۱۸ هزار و ۷۵۳ نفر را در ایران به طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز ۵۵ هزار و ۹۵ نفر را به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، ۹۷۸ هزار و ۷۱۴ نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند. بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر (۱ تا ۱۰ دی) به طور متوسط در هر ساعت حدود ۲۵۲ نفر در ایران مبتلا و بین ۶ تا ۷ نفر قربانی این ویروس شده‌اند. البته در هر ساعت حدود ۳۹۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند. در این اینفوگرافیک روند شیوع کرونا در ایران طی یک ماه اخیر (از ۱۰ آذر تا ۱۰ دی) را مشاهده می‌کنید.






 
نام شما

آدرس ايميل شما

خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

در منطقه راج شاهی بنگلادش اعضای یک خانواده دارای یک تفاوت ژنتیکی نادر هستند و آن نداشتن ...
همه چيز درباره واكسن كرونا

همه چيز درباره واكسن كرونا

  سخنگوي دولت : در حال حاضر واكسن ساخت ستاد اجرايي به تست انساني رسيده است. موسسه رازي ...
عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

: فضای مجازی فضایی است که به‌عنوان قلمرو سایه فرض شده و به کناری گذاشته شده است. امروز ...
1