تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۴۲۷۸۶۸
هر هفته با مسئولان؛

وضعیت نابسامان سونوگرافی‌های شهر یاسوج؛ چه کسی به فکر مادران باردار و سلامت نوزادان است؟/ پرویز یزدانپناه و استاندار به مردم پاسخ بگویند!

۳
۳
وضعیت نابسامان سونوگرافی‌های شهر یاسوج؛ چه کسی به فکر مادران باردار و سلامت نوزادان است؟/ پرویز یزدانپناه و استاندار به مردم پاسخ بگویند!
کبنا ؛پایگاه خبری تحلیلی کبنا نیوز بنا دارد هر هفته مشکلات و سهل انگاری‌های موجود را در راستای مطالبات مردم نسبت به دستگاه‌های اجرائی منتشر نماید و دستگاه مربوطه را موظف به پاسخگویی و البته عمل در مورد گزارش منتشر شده نماید. در این راستا گزارش مطالبه منتشر شده متوجه رئیس دستگاه مذکور و استاندار (به عنوان عالی‌ترین مقام استان) که می‌تواند مقام مسئول مربوطه را بازخواست نماید و مردم نیز از وی مطالبه گری می‌نمایند، خواهد بود و مردم از ایشان نیز پاسخگویی و عمل را خواستارند. مردم می‌خواهند بدانند آیا استاندار نسبت به دستگاه‌ها و مسئولان زیردست خود نظارتی دارد؟ آیا استاندار در جلسه شورای اداری استان مسئولان را بازخواست می‌کند و یا صرفاً این شورا گعده و دورهمی هفتگی مدیران به ریاست استاندار است و ...؟
مراجعه به کلینیک‌های سونوگرافی برای شناسایی بسیاری از امراض و ... محل رجوع مردم و از جمله موارد مکرری است که پزشکان در مراحل گوناگون رجوع بیماران به آنها، نسخه می‌کنند و این مراکز سونوگرافی بسیار محل رجوع مردم هستند.
امور مورد مراجعه و انجام این مراکز گوناگون است و به تبع می‌بایست یا این مراکز کلیه موارد مورد رجوع را انجام دهند و یا برای رفاه شهروندان، با نظارت دانشگاه علوم پزشکی نوعی تقسیم کار و وظایف میان این مراکز سونوگرافی انجام پذیرد.
هموراه ساعات کار و سرویس‌دهی این مراکز در شهر یاسوج برای شهروندان محل ابهام بوده و به گونه‌ای برداشت می‌شود که نظارت چندانی بر این مراکز وجود ندارد و به میل پزشکان صاحب امتیاز این مراکز سرویس دهی می‌کنند. این روزها به علت عدم حضور برخی از این پزشکان، مرکز سونوگرافی جهت رفع تکلیف صرفاً باز بوده و اما هیچگونه سرویس دهی به شهروندان انجام نمی‌شود!



این مراکز با ظرفیت بسیار کمی فعالیت می‌نمایند و این روزها هیچکدام از آنها برای ارائه سونوگرافی هفته 12 بارداری مادران باردار سرویس‌دهی ندارند و آنگونه که عموماً مردم می‌دانند، سونوگرافی هفته 12 بارداری برای تشخیص سلامت نوزاد بسیار ضروری است که اگر احیاناً نوزاد شکل گرفته دارای عیب و یا عیوبی بوده که سلامت عمومی وی در هنگام تولد خطرناک بوده و امکان معلولیت داشته باشد را تشخیص داده و لذا تصمیمات اقدامات پزشکی مربوط صورت پذیرد.
سهل‌انگاری این مراکز تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی استان می‌تواند در آینده آسیب‌های جبران ناپذیری برای سلامت نوزادان و مادران باردار داشته باشد و تهدید احتمالی، نوزدان معلول و ... است که نیازمند تعجیل در نظارت و رفع این مشکل و تلاش برای سلامت زنان باردار و نوزدان آنان می‌باشد.
کبنا نیوز منتظر اقدام و عمل مسئولان است و صرفاً به ارائه پاسخ رسانه‌ای از سوی این مقامات کفایت نمی‌کند، ضمن اینکه پاسخ رسانه‌ای را نیز لازم می‌داند. لذا در این راستا تا حصول نتیجه نهایی به تکرار گزارش و به چالش کشیدن مسئولان مربوطه تا دستیابی به نتیجه درخور و رضایت مردم، ادامه خواهد داد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
فعلا وضعیت اکسیژن درست بشه سونو گرافی پیشکش
روزبه
Iran, Islamic Republic of
بشین تا پاسخگو بون
روزبه
Iran, Islamic Republic of
بشین تا پاسخگو بون
خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

در منطقه راج شاهی بنگلادش اعضای یک خانواده دارای یک تفاوت ژنتیکی نادر هستند و آن نداشتن ...
همه چيز درباره واكسن كرونا

همه چيز درباره واكسن كرونا

  سخنگوي دولت : در حال حاضر واكسن ساخت ستاد اجرايي به تست انساني رسيده است. موسسه رازي ...
عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

: فضای مجازی فضایی است که به‌عنوان قلمرو سایه فرض شده و به کناری گذاشته شده است. امروز ...
فایل های مرتبط
1