کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هر هفته با مسئولان؛

وضعیت نابسامان سونوگرافی‌های شهر یاسوج؛ چه کسی به فکر مادران باردار و سلامت نوزادان است؟/ پرویز یزدانپناه و استاندار به مردم پاسخ بگویند!

4 آذر 1399 ساعت 11:46

مراکز سونوگرافی با ظرفیت بسیار کمی فعالیت می‌نمایند و این روزها هیچکدام از آنها برای ارائه سونوگرافی هفته 12 بارداری مادران باردار سرویس‌دهی ندارند و آنگونه که عموماً مردم می‌دانند، سونوگرافی هفته 12 بارداری برای تشخیص سلامت نوزاد بسیار ضروری است که اگر احیاناً نوزاد شکل گرفته دارای عیب و یا عیوبی بوده که سلامت عمومی وی در هنگام تولد خطرناک بوده و امکان معلولیت داشته باشد را تشخیص داده و لذا تصمیمات اقدامات پزشکی مربوط صورت پذیرد.


پایگاه خبری تحلیلی کبنا نیوز بنا دارد هر هفته مشکلات و سهل انگاری‌های موجود را در راستای مطالبات مردم نسبت به دستگاه‌های اجرائی منتشر نماید و دستگاه مربوطه را موظف به پاسخگویی و البته عمل در مورد گزارش منتشر شده نماید. در این راستا گزارش مطالبه منتشر شده متوجه رئیس دستگاه مذکور و استاندار (به عنوان عالی‌ترین مقام استان) که می‌تواند مقام مسئول مربوطه را بازخواست نماید و مردم نیز از وی مطالبه گری می‌نمایند، خواهد بود و مردم از ایشان نیز پاسخگویی و عمل را خواستارند. مردم می‌خواهند بدانند آیا استاندار نسبت به دستگاه‌ها و مسئولان زیردست خود نظارتی دارد؟ آیا استاندار در جلسه شورای اداری استان مسئولان را بازخواست می‌کند و یا صرفاً این شورا گعده و دورهمی هفتگی مدیران به ریاست استاندار است و ...؟
مراجعه به کلینیک‌های سونوگرافی برای شناسایی بسیاری از امراض و ... محل رجوع مردم و از جمله موارد مکرری است که پزشکان در مراحل گوناگون رجوع بیماران به آنها، نسخه می‌کنند و این مراکز سونوگرافی بسیار محل رجوع مردم هستند.
امور مورد مراجعه و انجام این مراکز گوناگون است و به تبع می‌بایست یا این مراکز کلیه موارد مورد رجوع را انجام دهند و یا برای رفاه شهروندان، با نظارت دانشگاه علوم پزشکی نوعی تقسیم کار و وظایف میان این مراکز سونوگرافی انجام پذیرد.
هموراه ساعات کار و سرویس‌دهی این مراکز در شهر یاسوج برای شهروندان محل ابهام بوده و به گونه‌ای برداشت می‌شود که نظارت چندانی بر این مراکز وجود ندارد و به میل پزشکان صاحب امتیاز این مراکز سرویس دهی می‌کنند. این روزها به علت عدم حضور برخی از این پزشکان، مرکز سونوگرافی جهت رفع تکلیف صرفاً باز بوده و اما هیچگونه سرویس دهی به شهروندان انجام نمی‌شود!



این مراکز با ظرفیت بسیار کمی فعالیت می‌نمایند و این روزها هیچکدام از آنها برای ارائه سونوگرافی هفته 12 بارداری مادران باردار سرویس‌دهی ندارند و آنگونه که عموماً مردم می‌دانند، سونوگرافی هفته 12 بارداری برای تشخیص سلامت نوزاد بسیار ضروری است که اگر احیاناً نوزاد شکل گرفته دارای عیب و یا عیوبی بوده که سلامت عمومی وی در هنگام تولد خطرناک بوده و امکان معلولیت داشته باشد را تشخیص داده و لذا تصمیمات اقدامات پزشکی مربوط صورت پذیرد.
سهل‌انگاری این مراکز تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی استان می‌تواند در آینده آسیب‌های جبران ناپذیری برای سلامت نوزادان و مادران باردار داشته باشد و تهدید احتمالی، نوزدان معلول و ... است که نیازمند تعجیل در نظارت و رفع این مشکل و تلاش برای سلامت زنان باردار و نوزدان آنان می‌باشد.
کبنانیوز منتظر اقدام و عمل مسئولان است و صرفاً به ارائه پاسخ رسانه‌ای از سوی این مقامات کفایت نمی‌کند، ضمن اینکه پاسخ رسانه‌ای را نیز لازم می‌داند. لذا در این راستا تا حصول نتیجه نهایی به تکرار گزارش و به چالش کشیدن مسئولان مربوطه تا دستیابی به نتیجه درخور و رضایت مردم، ادامه خواهد داد.
 


کد مطلب: 427868

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/427868/وضعیت-نابسامان-سونوگرافی-های-شهر-یاسوج-کسی-فکر-مادران-باردار-سلامت-نوزادان-پرویز-یزدانپناه-استاندار-مردم-پاسخ-بگویند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1