تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۴۲۷۴۵۶
وضعیت کارخانه آرد یاسوج در گفت‌وگو با دبیر قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد بررسی شد

علاج مشکلات کارخانه آرد یاسوج هیئت مدیره جهادی و انقلابی است / به خودمان آییم

۱۶
۰
علاج مشکلات کارخانه آرد یاسوج هیئت مدیره جهادی و انقلابی است / به خودمان آییم
کبنا ؛کارخانه آرد یاسوج یکی از سرمایه‌های بی‌نظیر استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود که سالیان زیادی است به دلیل سوء مدیریت این سرمایه عظیم با کمترین ظرفیت فعالیت می‌کند و به جای اینکه صدها نفر در این کارخانه بزرگ مشغول به فعالیت باشند، اما شنیده می‌شود که چرخ این کارخانه خیلی خوب نمی‌چرخد. بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های گذشته با برگزاری جلسات متعدد به دنبال این بودند که با مطالبه‌گری از مسئولان به این کارخانه بیش از گذشته رونق بدهند.

امیرحسین نظافت، دبیر قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد، و به عنوان یکی از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگاران به موضوع کارخانه اشاره می‌کنند و می‌گوید:
عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما و همکارانتان که مشفقانه مشکلات مردم را بازنمایی می‌کنید. مولا علی (ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند؛ ای مردم برای من بر شما حقی است و برای شما بر من، اما حق شما بر منان است که به خیرخواهی‌تان بپردازم و اما حق من بر شما ان است که بر تبعیت و و تعهدات خود به من پایبند باشید و از نصیحت کردن من در حضور و غیبت دریغ ننمایید» بر این اساس و با توجه به اینکه در نظام اسلامی مسئولیت به عنوان امانت الهی برای مدت زمان مشخصی در اختیار افراد قرار می‌گیرد برای خدمت به مردم، معتقدم منصب فرصتی است که انسان می‌تواند در سطوح بالاتری خدمت کند، همچنانکه اگر مراقبت لازم نباشد، موجبات سقوط را فراهم می‌کند. بنابراین انسان‌های دلسوز ناگزیرند از اینکه مترصد رفتارهای مسئولین باشند و عندالزوم تذکر دهند.
لذا به عنوان اولین نکته لازم است ضمن تبریک و آرزوی توفیق برای سردار هاشمی به عنوان رئیس هیئت مدیره هلدینگ اقتصادی کوثر، در این برهه حساس، که مردم در تمشیت امور بامشکلات عدیده‌ای مواجهه‌اند،  یقیناً کمک کردن به بهبود وضعیت سفره مردم بیش از پیش، رضای الهی را در پی خواهد داشت. از آنجایی که کارخانه آرد یاسوج  در استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از زیر مجموعه‌های هلدینگ اقتصادی کوثر بنیاد شهید است که سالیانی متوالی عدم مدیریت صحیح در آن منجر به کوچک شدن سفره کارگران، از کارافتادن بخش‌های مختلف کارخانه‌ای علی رغم ظرفیت‌های عظیم اشتغال در استان، بی کار شدن بیش از 300 نفر از کارگران این بخش وهزاران اتفاق کوچک و بزرگ دیگر، با وجود ظرفیت صادرات، اشتغال 500 نیرو به صورت مستقیم و غیر مستقیم بلا استفاده مانده، چیزی جز زیان به کارگران و بیت المال در پی نداشته است. لذا با توجه به سابقه انقلابی آقای هاشمی در گذشته و اکنون بعنوان ریاست هیئت مدیره هلدینگ اقتصادی کوثر اقدام انقلابی در رسیدگی به کارخانه از ایشان انتظار می‌رود.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427456-2.jpg
 به نظرم علاج مشکلات کارخانجات دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد علی الخصوص کارخانه آرد یاسوج، وجود هیئت مدیره دلسوز با تفکر انقلابی و در رأس آن مدیریت جهادی است.
وضعیت کنونی کارخانه آرد یاسوج با همه پتانسیل‌های موجود جهت بهبود آن و راه اندازی چرخه اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد درحالی به گذران فعالیت ادامه می‌دهد که از سال گذشته تا کنون پس از فراز و نشیب‌های متعدد و تغییر بیش از 4 رئیس هیئت مدیره تغییرات چشمگیری نداشته و به نقطه ابتدایی به مثابه سال 97 بازگشت است و این مسئله جای بسی تعجب است. مدام در رسانه‌های رسمی استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد اخبار اسفبار هدر رفت بیت المال و وضعیت نامطلوب این کارخانه هستیم، بنده، شما و قطعاً جناب آقای هاشمی نیز به این موضوع واقف هستند.
فلذا کارخانه آرد اکنون در یک وضعیت بغرنجی است که اگر به وضع آن از نگاه انقلابی نگریست می‌تواند فرصتی طلایی باشد؛ به این معنی که پس از فرصت سوزی‌های گذشته دیگر امکان آزمون و خطا جهت انتخاب رییس هیئت مدیره وجود ندارد. و همانطور که قبلاً خدمت شما عرض کردیم باتوجه به وضعیت نامطلوب فعلی تغییراتی نیاز است در کارخانه صورت بگیرد اما بصورت تخصصی، صادقانه، فارغ از نگاه سیاسی و یکبار برای همیشه باشد، آنوقت تغییرات محسوس و نامحسوس در کارخانه خودشان را نشان خواهند داد تا مردم و کارگران  ثمره نگاه انقلابی را حس نمایند.
بنظر بنده، شناخت مسائل و اولویت بندی‌های کارخانه گام نخست در فرایند مدیریت و اصلاح آن است. اما اخباری که از کارخانه بگوش می‌رسد بیانگر عدم شناخت مدیران از یکسال گذشته تا کنون است.
 به عقیده بنده، شناخت اولویت‌ها و درمان مشکلات مستلزم داشتن تخصص و تقوا می‌باشد، آیا زمان سپری شده با همه زیان‌ها و نارضایتی‌ها، کفایت نمی‌کند تا اندکی به خودمان آییم و متوجه شویم کارخانه آرد یاسوج نیازمند نگاه طبیبانه‌ی مسئولان و عزل و نصب‌های شایسته توأم با رزومه مثبت مدیریتی، تخصص در زمینه آرد و نشاسته  در این بخش است؟! با استناد به تغییر چهار مدیر در کمتر یکسال گذشته آیا مدیران سابق بصورت آزمون و خطا به کار گرفته شده‌اند یا علاوه بر کوتاهی مدیران دلایل دیگری داشته است؟! این‌ها سوالاتی است که ذهن و ضمیر هر انسان مشفقی را می‌گزد.
مسلماً انتخاب مدیر توانمند، بخشی از روند بهبود بحساب می‌آید و بخش اساسی‌تر، پیگیری تخلفات صورت گرفته و اقدام لازم از جانب هلدینگ اقتصادی کوثر و البته ورود دستگاه قضایی است.
 چنانکه دیدیم در اثناء تغییر مدیران در سال قبل و روی کار آمدن یکی مدیر توانمند و اقدام در جهت مقابله با تخلفات گذشته در کنار تولید در برهه‌ای از تاریخ این کارخانه، شاهد بهبود اوضاع بودیم و متأسفانه بازهم بصورت ناگهانی در اوج فعالیت و بهبود شرایط شاهد تغییر ریاست کارخانه بودیم.
آیا تلاش برخی در برکناری مدیران توانمند این مجموعه دلیلی جز به خطر افتادن منافع اشخاص ذی نفود می‌تواند داشته باشد که می‌خواهند با تغییر برآن سرپوش بگذارند؟!
آیا مدیران انقلابی که هدفی جز خلعید دست‌های پشت پرده کارخانه و رونق تولید نداشته‌اند می‌توانند بی دلیل از صحنه کنار گذاشته شوند؟!
این شائبه‌ها نیازمند رسیدگی می‌باشند و تا زمان حل نشدن امیدی به بهبود نخواهد بود.
در کنار دستگاه‌های تصمیم گیرنده در راه اندازی به موقع و عدم تأخیر در رسیدگی به کارخانه آرد و نشاسته و گلوکز دنا، از دستگاه قضایی استان و رئیس محترم دادگستری استان جناب آقای نگین تاجی و آقای ملک حسینی دادستان محترم مرکز استان انتظار می‌رود با برخورد قاطع، توأمان با اصلاح بسترهای فسادزا و برخورد با تخلفات گذشته در کارخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بالاخص کارخانه آرد یاسوج  سبب ایجاد بارقه امید در دل‌های مردم انقلابی استان و کمک به مدیران انقلابی در مبارزه با مفسدین، جهت بهبود وضعیت معیشت و اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد گردد.
 فی الحال ما دانشجویان بسیج  بنا بر رسالت خود در پاسداری از ارزش‌های انقلابی اسلامی و دفاع از حقوق مردم همواره پیشتاز جریان مطالبه گری از نوع عالمانه و منصفانه بوده‌ایم لذا انتظار توجه و تعاملی قابل ذکر برای حل  مسائل را داریم و اِن شاءالله تا پربار شدن سفره کارگران از نان این کارخانه، از مطالبه گری دست نخواهیم کشید و خواستار اقدامات بموقع مسئولان هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
یه جوری میگین مدیریت جهادی و انقلابی انگار اینایی که دارن مدیریت میکنن کشور را تماما...
همین مدیران از چندین فیلتر انقلابی رد شدن.
شماها نمیتونین چه چیزی بگین طلبکار این ملت بیچاره نباشین..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
برادر اشتباه به عرضت رسانده اند اتفاقا کارخانه آرد اکنون در بهترین وضعیت مدیریتی قرار گرفته و با برنامه ریزی های صحیح و پیگیری های مکرر و رفع مشکلات توسط مدیریت وقت روز به ردز شاهد شکوفایی این نجموعه و در آینده نزدیک به فضل الهی راه اندازی سایر واحدهای راکد خواهیم بود
گلباد
Iran, Islamic Republic of
اگر منظور شما از مدیر موفق حاج آقا نجابت می باشد اتفاقا کاملا در اشتباه بوده ای و هستی زیرا صنعت چه ربطی به آخوند دارد آخوند باید بره دنبال مسائل فرهنگی خودش بابا
محمد ی
Iran, Islamic Republic of
مدیر عامل فعلی دارای تحصیلات دکترای کسب و کار وتجربه بسیار بالا و ازجانبازان دفاع مقدس ظرف چند ماه اخیر رونق وبارقه امید را به کارخانه برگردانده است ونیاز به حمایت سردار هاشمی جهت تکمیل برنامه توسعه کارخانه توسط ایشان می باشد.
Iran, Islamic Republic of
باعرض سلام وادب خدمت نگارنده این متن به نظر بنده که این متن کامل بوی یه چیزهایی میدهد من خود یک بسیجی ام آما چرا فقط بسیج دانشجوئی به دنبال کارخانه آرد میگرده چرا این همه بی مدیریتی در سر تاسر کهگیلویه و بویراحمد را نمیبینی برادر از خدا بترسید دنبال منافع اشخاص نباشید دنبال منافع ملی باشید آیا با رفتن این وآن درست میشود کار ما در این استان فقط زیرآب زنی است بیایید مادیران را کمک. کنیم خطاها را بپو شانیم آیا تا بحال شما به عنوان دل سوز به همین کارخانه رفتید وببینید اگه کاری مانده مدیر آنجا را کمک کنید از خدا بترسید قیامتی هم هست ص
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جنا احمدی همین نمونه دوماهه جنابعالی کسی بود که طی همین مدت کوتاه .کارخانه آنهم به افراد بیگانه بود چون سفرهای بهش خوش اومده ول کن ماجرا نیست
الوند
Iran, Islamic Republic of
ای کاش نهادهای نظارتی خصوصا دادستان محترم و رییس دستگاه قضا ورود می کردند تا بودجه و اعتباراتی که در سال 1392 و 1393 جهت بازسازی و راه اندازی این مجتمع توسط سازمان اقتصادی کوثر اختصاص داده شده و توسط خواهر زاده .... و به پشتوانه ایشان و تیم ایشان بر باد فنا رفت مشخص و محرز میشد و برای عموم مردم حقایق روشن می شد
غلام
Iran, Islamic Republic of
جنا احمدی برو تحقیق و تفحس کن ببین چند نفر از اقوام نزدیک آقای .. وارد سازمان اقتصادی کوثر شده اند و در این نهاد وابسته به خانواده شهدا مشغولند و الان هم حال و هوای کارخانه آرد و نشاسته را کرده و ول گن ماجرا نمی باشد ... چندین برادر ،خواهرزاده پسر دایی ،پسر خاله و ......
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
مدیر نمونه . یه دو ماه سر پرست بوده عملکرد ضعیفش هم معلومه میخای بیان از نزدیک بررسی کنید
کارگران
Iran, Islamic Republic of
عامل بدبختی کارخانه ؟آقای // چرا باینکه دست به سیا وسفید نمی زنه د /از این شلوغی کار خانه وچه سودی می بری /شما باز نشته هستید چرا نمی رید ...
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب ،شما بر چه اساسی و شاخص مدیریتی کسی که ظرف دو ماه سرپرست بوده و در همین مدت زمان کوتاه خداوند شاهد و ناظره که جمعا ده روز در کارخونه حضور نداشته و همش در سفرهای خارجی (ترکیه ) و یا تو خونه به بهانه بیماری کرونا خواب بوده مدیر موفق خطاب میکنی آخه برادر محترم ایشون چه عملکرد مثبتی داشته چرا واقعیات را بیان نمکنید آیا واقعا باید شما را یک بسیجی مخلص خطاب نمود با این تحلیلی که داری یا واقعا بدنبال مسئله و راز دیگری هستی که دیگران خبر ندارند .تو میدونی همین آقا تو همین مدت زمان کوتاه ؟؟؟؟؟؟؟و الان که به فضل الهی و همت مسولین استانی خصوصا دادستان محترم (که خود ایشان در جریان قضایای فروش کارخانه بود و تمامی مراحل را رصد نموده )و رییس محترم دادگستری و استاندار محترم و حتی خود سردار عزیز و محبوبمان آقای عدل هاشمی پور دست رو شد و جلو فروش کارخانه گرفته شد با همدستی یکی دو نفر آدم ناتوان به دنبال تفرقه افکنی افتاده تا شاید بتواند از این طریق مرحم زخم نیات و هدف شکست خورده خویش و دوستان گردد .آری برادر عزیز این است حقیقت ماجرا تو اگر واقعا یک بسیجی مخلص و رهروی ولایت فقیه هستی پس بیا آستین بالا بزن و به کمک مدیریت و پرسنل خدوم این شرکت و مسولین عزیز استانی با برنامه ریزی صحیح ،و با راه اندازی سایر واحدهای راکد این مجموعه بتوانیم صدها نفر از جوانان بیکار این خطه محروم را بکار بگیریم و بار دگر شاهد راه اندازی بزرگترین صنعت استان باشیم و فقط و فقط مطالبگر یکسری افراد منافع طلب باشیم که طی سالیان گذشته در پایتخت سرمایه های آنچنانی کسب کرده اند و اکنون فیلشون هوای هندوستان نموده است
حق
Iran, Islamic Republic of
دوستان سلام
اول اینکه در حال حاضر دکتر وفایی مقدم موفق ترین مدیر عامل استان می باشد کسی که به اعتقاد خیلیا می بایست نماینده مجلس باشه
کمتر از استاندار حقش نیست..
جمع کنید ..چرا بعد از یه مطلب دروغ از کیان نیوز ..بسیجبه زبون میاد
بسیجی که هفته قبل نتونست یه میز و صندلی بذاره و چند تا ماسک بده
بسیجی که برای دانشجویان جدید الورود نتونست یه چادر استقبال بزنه
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام
احتراما به استحضار می رساند که این کارخانه از فروردین با جهش فوق العاد و مدیریت صیحیح توانست در تمام شاخص بالاترین نمره رو بیاره///
جالب اینه هرگاه کبنا نیوز یه مطلب کذب زد فورا بسیج دانشجویی که وظیفش رو در حیطه دانشجویی بلد نیست ورود پیدا کرده
اخه فقه حقوق چه ربطی به مدیزیت داره///
این رو همه می دانند که اوج ضعف این کارخانه در دو ماهه مدیرت اقا نجابت بوده که تمام افتخارش پرداخت حقوق کارکنان اون هم با ده روز تاخیر بوده است
هر روزی که از رفتن ایشون رفت این کارخانه نسبت روز قبلش بهتر بود و خبری از کارت هدیه هم نبود
دوست
Iran, Islamic Republic of
می دونی تازه ابلاغ حاج آقا نجابت بازهم از هلدینگ لغو شد .
حیف شما بسیجی ها نیست که چشم وگوش بسته دارید دفاع ازآقای نجابتی می کنید .که هر جا میره ابلاغش لغو میشه .
لطفا جوانید با چشم باز مسائل راببینید .
اگر نجابت خوب کار کرد چرا ابلاغَش لغو شد؟؟؟؟؟
لطفا برو دنبال علتش بعد خودت پشیمان می شی چرا چشم بسته دفاع کردی .
نگارنده ی محترم چشماتو باز کن
نگهبان
Iran, Islamic Republic of
اقای منصوری از جان حاح اقا نجابت چه می خوای از خدا بترس .اخرتی هم هست
محمدی
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم
نیروی انقلابی همین دکتر وفایی مقدم است که؛
دارای دکترای مدیریت صنعتی وکسب و کاراست.
جانباز وایثارگردفاع مقدس است.
در معاونت اقتصادی وانسانی مدیرکل تحول بوده.
در معاونت عمرانی مديركل بحران بوده.
مدیر موسسه علمی استان بوده.
وابستگی به جناح بازی نداشته ودر خط لابت خدمت نموده،
لطفا شایعه را کنار بگذارید تا استان توسعه یابد.
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

بايا، شبکه فروش کالا و خدمات است، ده‌ها نمونه ديگر آن در کشور درحال فعاليت هستند. اين ...
فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

سال‌هاست کارکرد اصلی مجلس دخالت در برخی انتصابات مدیریتی است که این انتصابات برای نمایندگان ...
فایل های مرتبط
1