کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وضعیت کارخانه آرد یاسوج در گفت‌وگو با دبیر قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد بررسی شد

علاج مشکلات کارخانه آرد یاسوج هیئت مدیره جهادی و انقلابی است / به خودمان آییم

23 آبان 1399 ساعت 16:40

به نظرم علاج مشکلات کارخانجات دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد علی الخصوص کارخانه آرد یاسوج، وجود هیئت مدیره دلسوز با تفکر انقلابی و در رأس آن مدیریت جهادی است. به عقیده بنده، شناخت اولویت‌ها و درمان مشکلات مستلزم داشتن تخصص و تقوا می‌باشد، آیا زمان سپری شده با همه زیان‌ها و نارضایتی‌ها، کفایت نمی‌کند تا اندکی به خودمان آییم و متوجه شویم کارخانه آرد یاسوج نیازمند نگاه طبیبانه‌ی مسئولان و عزل و نصب‌های شایسته توأم با رزومه مثبت مدیریتی، تخصص در زمینه آرد و نشاسته در این بخش است؟!


کارخانه آرد یاسوج یکی از سرمایه‌های بی‌نظیر استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود که سالیان زیادی است به دلیل سوء مدیریت این سرمایه عظیم با کمترین ظرفیت فعالیت می‌کند و به جای اینکه صدها نفر در این کارخانه بزرگ مشغول به فعالیت باشند، اما شنیده می‌شود که چرخ این کارخانه خیلی خوب نمی‌چرخد. بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های گذشته با برگزاری جلسات متعدد به دنبال این بودند که با مطالبه‌گری از مسئولان به این کارخانه بیش از گذشته رونق بدهند.

امیرحسین نظافت، دبیر قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد، و به عنوان یکی از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگاران به موضوع کارخانه اشاره می‌کنند و می‌گوید:
عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما و همکارانتان که مشفقانه مشکلات مردم را بازنمایی می‌کنید. مولا علی (ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند؛ ای مردم برای من بر شما حقی است و برای شما بر من، اما حق شما بر منان است که به خیرخواهی‌تان بپردازم و اما حق من بر شما ان است که بر تبعیت و و تعهدات خود به من پایبند باشید و از نصیحت کردن من در حضور و غیبت دریغ ننمایید» بر این اساس و با توجه به اینکه در نظام اسلامی مسئولیت به عنوان امانت الهی برای مدت زمان مشخصی در اختیار افراد قرار می‌گیرد برای خدمت به مردم، معتقدم منصب فرصتی است که انسان می‌تواند در سطوح بالاتری خدمت کند، همچنانکه اگر مراقبت لازم نباشد، موجبات سقوط را فراهم می‌کند. بنابراین انسان‌های دلسوز ناگزیرند از اینکه مترصد رفتارهای مسئولین باشند و عندالزوم تذکر دهند.
لذا به عنوان اولین نکته لازم است ضمن تبریک و آرزوی توفیق برای سردار هاشمی به عنوان رئیس هیئت مدیره هلدینگ اقتصادی کوثر، در این برهه حساس، که مردم در تمشیت امور بامشکلات عدیده‌ای مواجهه‌اند،  یقیناً کمک کردن به بهبود وضعیت سفره مردم بیش از پیش، رضای الهی را در پی خواهد داشت. از آنجایی که کارخانه آرد یاسوج  در استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از زیر مجموعه‌های هلدینگ اقتصادی کوثر بنیاد شهید است که سالیانی متوالی عدم مدیریت صحیح در آن منجر به کوچک شدن سفره کارگران، از کارافتادن بخش‌های مختلف کارخانه‌ای علی رغم ظرفیت‌های عظیم اشتغال در استان، بی کار شدن بیش از 300 نفر از کارگران این بخش وهزاران اتفاق کوچک و بزرگ دیگر، با وجود ظرفیت صادرات، اشتغال 500 نیرو به صورت مستقیم و غیر مستقیم بلا استفاده مانده، چیزی جز زیان به کارگران و بیت المال در پی نداشته است. لذا با توجه به سابقه انقلابی آقای هاشمی در گذشته و اکنون بعنوان ریاست هیئت مدیره هلدینگ اقتصادی کوثر اقدام انقلابی در رسیدگی به کارخانه از ایشان انتظار می‌رود.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427456-2.jpg
 به نظرم علاج مشکلات کارخانجات دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد علی الخصوص کارخانه آرد یاسوج، وجود هیئت مدیره دلسوز با تفکر انقلابی و در رأس آن مدیریت جهادی است.
وضعیت کنونی کارخانه آرد یاسوج با همه پتانسیل‌های موجود جهت بهبود آن و راه اندازی چرخه اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد درحالی به گذران فعالیت ادامه می‌دهد که از سال گذشته تا کنون پس از فراز و نشیب‌های متعدد و تغییر بیش از 4 رئیس هیئت مدیره تغییرات چشمگیری نداشته و به نقطه ابتدایی به مثابه سال 97 بازگشت است و این مسئله جای بسی تعجب است. مدام در رسانه‌های رسمی استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد اخبار اسفبار هدر رفت بیت المال و وضعیت نامطلوب این کارخانه هستیم، بنده، شما و قطعاً جناب آقای هاشمی نیز به این موضوع واقف هستند.
فلذا کارخانه آرد اکنون در یک وضعیت بغرنجی است که اگر به وضع آن از نگاه انقلابی نگریست می‌تواند فرصتی طلایی باشد؛ به این معنی که پس از فرصت سوزی‌های گذشته دیگر امکان آزمون و خطا جهت انتخاب رییس هیئت مدیره وجود ندارد. و همانطور که قبلاً خدمت شما عرض کردیم باتوجه به وضعیت نامطلوب فعلی تغییراتی نیاز است در کارخانه صورت بگیرد اما بصورت تخصصی، صادقانه، فارغ از نگاه سیاسی و یکبار برای همیشه باشد، آنوقت تغییرات محسوس و نامحسوس در کارخانه خودشان را نشان خواهند داد تا مردم و کارگران  ثمره نگاه انقلابی را حس نمایند.
بنظر بنده، شناخت مسائل و اولویت بندی‌های کارخانه گام نخست در فرایند مدیریت و اصلاح آن است. اما اخباری که از کارخانه بگوش می‌رسد بیانگر عدم شناخت مدیران از یکسال گذشته تا کنون است.
 به عقیده بنده، شناخت اولویت‌ها و درمان مشکلات مستلزم داشتن تخصص و تقوا می‌باشد، آیا زمان سپری شده با همه زیان‌ها و نارضایتی‌ها، کفایت نمی‌کند تا اندکی به خودمان آییم و متوجه شویم کارخانه آرد یاسوج نیازمند نگاه طبیبانه‌ی مسئولان و عزل و نصب‌های شایسته توأم با رزومه مثبت مدیریتی، تخصص در زمینه آرد و نشاسته  در این بخش است؟! با استناد به تغییر چهار مدیر در کمتر یکسال گذشته آیا مدیران سابق بصورت آزمون و خطا به کار گرفته شده‌اند یا علاوه بر کوتاهی مدیران دلایل دیگری داشته است؟! این‌ها سوالاتی است که ذهن و ضمیر هر انسان مشفقی را می‌گزد.
مسلماً انتخاب مدیر توانمند، بخشی از روند بهبود بحساب می‌آید و بخش اساسی‌تر، پیگیری تخلفات صورت گرفته و اقدام لازم از جانب هلدینگ اقتصادی کوثر و البته ورود دستگاه قضایی است.
 چنانکه دیدیم در اثناء تغییر مدیران در سال قبل و روی کار آمدن یکی مدیر توانمند و اقدام در جهت مقابله با تخلفات گذشته در کنار تولید در برهه‌ای از تاریخ این کارخانه، شاهد بهبود اوضاع بودیم و متأسفانه بازهم بصورت ناگهانی در اوج فعالیت و بهبود شرایط شاهد تغییر ریاست کارخانه بودیم.
آیا تلاش برخی در برکناری مدیران توانمند این مجموعه دلیلی جز به خطر افتادن منافع اشخاص ذی نفود می‌تواند داشته باشد که می‌خواهند با تغییر برآن سرپوش بگذارند؟!
آیا مدیران انقلابی که هدفی جز خلعید دست‌های پشت پرده کارخانه و رونق تولید نداشته‌اند می‌توانند بی دلیل از صحنه کنار گذاشته شوند؟!
این شائبه‌ها نیازمند رسیدگی می‌باشند و تا زمان حل نشدن امیدی به بهبود نخواهد بود.
در کنار دستگاه‌های تصمیم گیرنده در راه اندازی به موقع و عدم تأخیر در رسیدگی به کارخانه آرد و نشاسته و گلوکز دنا، از دستگاه قضایی استان و رئیس محترم دادگستری استان جناب آقای نگین تاجی و آقای ملک حسینی دادستان محترم مرکز استان انتظار می‌رود با برخورد قاطع، توأمان با اصلاح بسترهای فسادزا و برخورد با تخلفات گذشته در کارخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بالاخص کارخانه آرد یاسوج  سبب ایجاد بارقه امید در دل‌های مردم انقلابی استان و کمک به مدیران انقلابی در مبارزه با مفسدین، جهت بهبود وضعیت معیشت و اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد گردد.
 فی الحال ما دانشجویان بسیج  بنا بر رسالت خود در پاسداری از ارزش‌های انقلابی اسلامی و دفاع از حقوق مردم همواره پیشتاز جریان مطالبه گری از نوع عالمانه و منصفانه بوده‌ایم لذا انتظار توجه و تعاملی قابل ذکر برای حل  مسائل را داریم و اِن شاءالله تا پربار شدن سفره کارگران از نان این کارخانه، از مطالبه گری دست نخواهیم کشید و خواستار اقدامات بموقع مسئولان هستیم.


کد مطلب: 427456

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/427456/علاج-مشکلات-کارخانه-آرد-یاسوج-هیئت-مدیره-جهادی-انقلابی-خودمان-آییم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1