تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۶
کد مطلب : ۴۲۶۶۶۶
در نشست پرسش و پاسخ؛

بالوایه: نامه فدایت شوم برای کسی نمی‌فرستم/ شهرداری ارث پدری کسی نیست/ از مردم عذرخواهی می‌کنم/ تهدید نکردم

۳
۱
بالوایه: نامه فدایت شوم برای کسی نمی‌فرستم/ شهرداری ارث پدری کسی نیست/ از مردم عذرخواهی می‌کنم/ تهدید نکردم
کبنا ؛زین‌العابدین بالوایه، رئیس شورای شهر دهدشت به صورت مجازی به سوالات، انتقادات و پیشنهادات شهروندان پاسخ داد.
به گزارش کبنا، متن این نشست به شرح زیر است؛

چرا شهرک پرستاران که حدود 500 قواره زمین با اسناد، مدارک و مجوز از ثبت اسناد و شهرداری دارد اما شهردار و شورای شهر حدود 8 سال است که نسبت به تامین آب، برق و جداول جهت ساخت خودداری می‌کنند؟
بالوایه؛ علیرغم اینکه شهرک پرستاران قریب به پانزده سال در حریم شهر قرار دارد و پروانه ساخت هم صادر شد اما ساخت و سازی صورت نگرفت و استقبالی هم نشد؛ و به همین دلیل مشاور طرح توسعه شهر دهدشت اصرار به خارج کردن آن داشت که با مخالفت شورا، شهرداری و فرماندار روبرو شد. پنجاه درصد این طرح از حریم شهری خارج شد و اخیرا اداره آب و فاضلاب و شرکت برق برای اجرای طرح آبرسانی و برق‌کشی اقدام کردند؛ شهرداری هم اعلام کرد که در صورت عدم استقبال شهروندان جدول گذاری انجام نمی‌شود. پیشنهاد بنده این بود که بخشی از این پروژه جدول گذاری شود تا در صورت استقبال شهروندان این پروژه به اتمام برسد.

در جهت احداث پل‌های ورودی بهبهان-دهدشت و تقاطع اصفهان-سوق چه اقدامی صورت گرفته است؟
پل ورودی بهبهان خارج از حریم شهر دهدشت و در حیطه اداره راه و شهرسازی است اقداماتی صورت گرفته اما مخالفت هایی از طرف مالکیت به وجود آمد که تا کنون نتیجه ای حاصل نشد؛ شرکتی هم به عنوان پیمانکار مشخص شده بود. تقاطع جاده سوق در حیطه اختیارات اداره راه و شهرسازی است.

بسیاری از خیابان ها و کوچه های دهدشت از جمله کوچه های منتهی به خیابان شهید تیرزه جنب دبستان پیامبر اعظم و خیابان شاهد نامگذاری نشدند و رفتگر ندارند؟ چرا تعرفه پروانه ساخت و نظام مهندسی بالاست؟
اصلاح نامگذاری خیابان‌های آزادگان و جانبازان یکی از اقدامات شورای شهر بود، خیابان هایی که باعث سردرگمی شهروندان می شود؛ نامگذاری معابر آب و فاضلاب شهری و شهید تیرزه و آزادگان2 در حال تکمیل و نصب است. اکثر معابر نامگذاری شده است که باید احداث تابلوها در دستور کار قرار گیرد. همچنین اعضای شورای از کم کاری شهرداری در خصوص عدم نامگذاری برخی از کوچه ها گلایه داشت که این موضوع با شهردار جدید مطرح خواهد شد.
شهرداری سه روز در هفته نسبت به جمع آوری زباله های خانگی، تنظیف جداول، احداث فضای سبز، زیر سازی آسفالت معابر و جدول گذاری معابر اقدام میکند که این موارد نسبت به تعرفه نظام مهندسی ناچیز است. شهرداری نیاز به نیروی خدماتی و پاکبان دارد که این موضوع در دستور کار شورا است.

چه برنامه ای برای زمین قبرستان جدید دارید؟
با حضور شهردار جدید این مشکل برطرف خواهد شد.

پارک شهر به دلیل عدم روشنایی برای شهروندان ناامن است آیا تدبیری در نظر گرفته شده است؟
تاریکی پارک ها در دستورکار شورای پیشگیری از وقوع جرم و ستاد مبارزه با کرونا جهت جلوگیری از تجمعات و شیوع بیماری کرونا است که البته کار شهرداری ها را راحت تر کرده است.

آیا شورای شهر از شهردار جدید حمایت میکند؟ چرا رئیس شورای به مردم گزارش کار ارائه نمی‌دهد؟
تا زمانی‌که رضایتمندی حداقلی افکار عمومی از شهردار وجود داشته باشد اعضای شورای شهر از آن حمایت میکنند همانطورکه از شهردار سابق نیز حمایت کردیم اما اگر این احساس در بین مردم و نخبگان ایجاد شود که شهردار تمایل به ادامه همکاری یا توان انجام فعالیت ندارد دیگر از او حمایت نمیکنیم چون اعضای شورای برای هیچ‌شخصی نامه فدایت شوم نفرستاده است. تمام کسانی که داوطلب شهرداری بودند صحبت از اصلاح و خدمات می کردند اما مردم و شورا باید تغییرات و اصلاح را لمس کنند. شورا بر اساس توانایی و برنامه ها شهردار را انتخا کردند شهردار باید عملاً تغییر و تحولات را به مردم نشان دهد و این تغییرات در حرف و شعار نماند. اعضای شورای با شهردار جدید همکاری می کنیم.
شورا و شهردار در نشست خبری با خبرنگاران، صدا و سیما و در فضای مجازی پاسخگوی مردم بودند.
یکی از نارضایتی آقایان از اعضای شورای شهر، عدم توجه به خواسته های شخصی است.

زیرسازی کوچه امامزاده سلطان مهدی خیابان کارگر انجام شده اما تا کنون آسفالت صورت نگرفته است توضیح دهید.
کارخانه آسفالت دچار مشکل شده که این موضوع در دستورکار شهردار جدید قرار گرفته است؛ امیدوارم با پیگیری شهردار جدید و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با توجه به توانایی و ارتباطاتی که دارند بتوانیم قیر مورد نیاز را تأمین کنیم تا شرمنده شهروندان نباشیم.

پارک تپه نور الشهدا تا کجا پیش رفت؟
اداره میراث‌فرهنگی و ناحیه مقاومت بسیج مدعی مالکیت آن هستند که با توجه به صحبت‌هایی که با فرماندار داشتیم اعتبار لازم برای احداث پارک تأمین شده است؛ شهرداری در صورت عدم معارضات عملیات اجرایی را آغاز می‌کند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426666-1.jpg
ورودی دهدشت-سوق که متاسفانه محل انبارهای ضایعات شده و ضمن ایجاد آلودگی محیطی و صوتی، باعث ناراحتی اهالی این محل شده آیا تدبیری اندیشده شده است؟
تغییر کاربری در این مکان پیش‌بینی شده متاسفانه ساخت و سازهای غیرمجاز در گذشته و بدون مجوز صورت گرفته است.

 عملکرد اعضای شورای شهر دهدشت رو بیان کنید؛ چرا جلسات شورای شهر دهدشت در طی دو سال اخیر بدون حضور خبرنگاران برگزار شد؛ عامل اصلی اینکه انتخاب سید جلال داورپناه از طرف برخی اعضای شورا به بن‌بست رسید و در آن جلسه تشنج برپا شد چه بود؟
همیشه پاسخگوی شهروندان،نخبگان و جوانان بودم و در فضای مجازی هم نشست پرسش و پاسخ برگزار شد. از فعالان فرهنگی و سیاسی در صحن شورا دعوت کردیم اما تشریف نیاوردند. درب شورای به روی هیچکسی بسته نبود؛ در هفته های اخیر به دلیل چالش ها و انتخاب شهردار مشکلاتی پیش آمد. در اکثر جلسات شورا اعم از همشهریان و یا مدعوین از سایر ادارات و نهادها حضور داشتند. بار‌ها در فضای مجازی اعلام شد که روزهای یکشنبه و سه‌شنبه نشست شورا است و خبرنگاران با هماهنگی دبیر شورا می‌توانند در جلسات حضور داشته باشند البته طبیعی هست که بعضی از جلسات حضور خبرنگاران مصلحت نیست.
در انتخاب مجدد آقای داورپناه تشنجی نبود؛ موضوع مجددا به رای گذاشته شد که ایشان دو رای موافق، 4 رای مخالف و یک رای ممتنع آوردند و موضوع از دستور کار خارج شد با توجه به اینکه نتوانست اکثریت رأی را بدست بیاورد جلسه انتخاب شهردار به جلسه بعد موکول شد و دلیل خاصی هم نداشت. عدم تأیید ایشان توسط نهادهای امنیتی بود. در نهایت آقای تابش نژاد با 7 رای به عنوان شهردار انتخاب شد.
همه ی طرح و برنامه های شهرداری باید در صحن شورا مطرح و تصویب شود. شورا در تمامی اقدامات شهرداری سهم بسزایی دارد.

از زمان افتتاح میدان جهاد، هیچگونه تغییراتی انجام نشده است. علت عقب ماندگی این قسمت از شهر، سرمایه گذاری مسئولین در آزادگان و جانبازان است تا املاک خودشان باارزش شود؟
خیابان جهاد یکی از اولین معابری بود که اصولی روکش آسفالت شد، رنگ آمیزی المان و چمن کاری مجدد آن صورت گرفت همچنین خیابان شهید دستیار تا کمربندی دوم و خیابان راهنمایی قدیم بطور کامل روکش آسفالت انجام شد. احداث بازار بزرگ، نشان از توجه به این قسمت از شهر هست هر چند مشکلاتی هم وجود دارد اما دلیل مقایسه این قسمت با برخی دیگر از نقاط شهر، نظم و مهندسی حاکم بر زمان طراحی طرح های تفکیکی در آن مناطق و رعایت حقوق شهروندی است متاسفانه در گذشته طراحی فضای سبز و پیاده‌روهای مناسب در این قسمت رعایت نشده است.


مشکلات، معارض و دلیل عدم اجرای کمربندی سوم شهر چیست؟
تملک اراضی کمربندی سوم توسط شهرداری علت عدم اجرای این طرح است که به دلیل عدم توان مالی شهرداری اماکن پذیر نیست و از طرفی هم دولت هیچگونه بودجه ای جهت تملک اراضی به شهرداری ها اختصاص نمی‌دهد. زمین ها درگذشته فروخته شدند و مالکین راغب به برطرف کردن موضوع نیستند و میخواهند توپ را به زمین شهرداری بیندازند و مدعی هستند که شهرداری در حق آنها ظلم کرده است. بخشی از املاک آنها، زمین شهری را تصاحب کرده و ساخت و ساز در مسیر صورت گرفته است.

برای آزادی و اجرای زمین های بعد از کمربندی سوم چه برنامه ای دارید؟
طرح ولایت و بسیجیان در محدوده شهر قرار گرفته و همین طور مسکن مهر و روستای سمغان به عنوان شهرک منفصل در طرح جدید پیش بینی شده است که پس از تصویب در شورای عالی شهرسازی، وزارت راه و شهرسازی، شهرداری مجوز ساخت و ساز صادر می‌کند.

آقای تقوی معاونت خدمات شهری، موسوی، بهزادیان معاونت عمران و شهرسازی، دانش حراست، موذنی واحد فنی، فکری فضای سبز، دانشی، برزین ذیحساب، پرندوار امور اداری، وهابی واحد نقلیه، آقای دستیار واحد سد معبر، تقوی واحد آمار و انفورماتیک، بژم واحد ممیزی، حافظی معاونت اداری و مالی، رهبر واحد حقوقی، پورمومن روابط عمومی همه از بستگان و اقوام من هستند و ببینید همه این دوستان از کدام طوایف هستند و دو شهردار انتخابی آقای برخه و تابش نژاد چه نسبتی با من دارند! حالا قضاوت با شما و در این بین هم آقای عطایی واحد درآمد، درخشان تاکسی رانی و پیروز آتش نشانی و بازرگان شهرسازی از ساداتی ها که فقط آقای عطایی با من نسبت دارند.

چرا پل عابرپیاده در چند مکان شهر نصب نمی شود؟
با توجه به هزینه بالای و مشکلات اقتصادی و به خصوص با وجود ویروس کرونا و مشکلات مالی اجازه اجرای پل جدید را نمی‌دهد.

چرا طایفه گرایی را در شهرداری باب کردید و چرا تنها نزدیگان شما حق تصمیم گیری دارند؟ چرا اسناد مالی شهرداری را بدون حضور شهردار کنترل می کنید؟
آقای تقوی معاونت خدمات شهری، موسوی، بهزادیان معاونت عمران و شهرسازی، دانش حراست، موذنی واحد فنی، فکری فضای سبز، دانشی، برزین ذیحساب، پرندوار امور اداری، وهابی واحد نقلیه، آقای دستیار واحد سد معبر، تقوی واحد آمار و انفورماتیک، بژم واحد ممیزی، حافظی معاونت اداری و مالی، رهبر واحد حقوقی، پورمومن روابط عمومی همه از بستگان و اقوام من هستند و ببینید همه این دوستان از کدام طوایف هستند و دو شهردار انتخابی آقای برخه و تابش نژاد چه نسبتی با من دارند! حالا قضاوت با شما و در این بین هم آقای عطایی واحد درآمد، درخشان تاکسی رانی و پیروز آتش نشانی و بازرگان شهرسازی از ساداتی ها که فقط آقای عطایی با من نسبت دارند.
و اما کدامیک از بستگانم حق تصمیم‌گیری دارند! و در کدام امور ریز و درشت شهرداری دخالت کردم! از مسئولین در شهرداری بپرسید که تا کنون فقط در راستای منافع شهرداری و شهر چیزی گفتم و یا دخالتی کردم؟ هرگز اینطور نبوده است. وظیفه ذاتی شورای، نظارت بر امور شهرداری است و قطعا برداشت دوستان از حضور در واحد مالی اشتباه است و احساس می‌کنند که حضور در واحد مالی کنترل هست در صورتیکه پیگیری جهت انجام امور است و از طرفی اعضای شورا وظیفه کنترل دارند متأسفانه ذهن بیمار افکار بیمار را به دنبال دارد.
بنده هیچ کسی را تهدید نکردم و دلیلی هم برای تهدید کسی ندارم چون شهرداری ارث پدری کسی نیست و نه پدرکشتگی با کسی دارم و اتفاقا تهدید هم شدم اما برای من مهم نبود و نیست و چنانچه کسی را تهدید کردم یا پیامی فرستادم خواهشاً انتشار دهید تا دوستان در جریان باشند.

حرف آخر؟
از همه همشهریان بخاطر مشکلاتی که در سه-چهار ماه گذشته ایجاد شد رسماً عذرخواهی می‌کنم. انشالله که همه دوستان و همشهریان با هم در کنار شهردار جوان، فنی، کاردان، خوش اخلاق شهر بتوانیم خدمتگزاری خدوم و صادق برای شهر و دیارمان باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آقای بالوایه شما امتحان پس دادید. چون در انتساب آقای برخه توسط منطقیان قدرت مقابله و مخالفت نداشتین
و کسی که مدرک بهداشت داشته اما توانایی مدیریت پرسنل مخصوصا پرسنل نظافتی رو نداشت!
منصف
Iran, Islamic Republic of
صد درصد رفتار شورا در قبال انتخاب شهردار طایفه گرایی بود و هیچ معیاری از معیارهای انتخاب شهردار اصلح را رعایت نکردند . شاید شهردار جدید خود قابلیت هایی داشته باشد اما انتخاب ان فارغ از قابلیت بود . حرفهای رئیس شورا در انتخاب شهردار واقعیت ندارد بلکه بلف در رسانه و توهین به شعور مردم هست
علی
Iran, Islamic Republic of
چند تا تابلو داخل شهر بزنید که کسانی از شهرستان های دیگه میاد دهدشت بدونه کجا باید بره
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
فایل های مرتبط
1