تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۴۲۵۴۷۷
گزارش|

بزرگواری یا موحد؛ حق با کیست؟

۱۹
۸
بزرگواری یا موحد؛ حق با کیست؟
کبنا ؛در تعریف هر فرد باید به دایره‌المعارف، جایگاه، شغل و تخصص فرد رجوع کرد، همان‌گونه که در تعریف روحانیت باید به این موضوع نگاهی انداخت که اگر روحانیت اصیل وجود دارد، در مقابل با چه نوعی از روحانیت دیگر یا دیگرانی روبرو می‌شویم. با انقلاب اسلامی و استقرار روحانیت در برخی از دستگاه‌ها امام خمینی (ره) بنیان‌گذار انقلاب از تحرکاتی تازه می‌گوید و به روحانیت چنین هشدار می‌دهد؛ هیچ چیزی به‌زشتی دنیاگرایی روحانیت نیست؛ و چنین فصل را بر روحانیت خطاب و تمام می‌کند. نقش روحانیت با کمی تغییرات هنوز مرجع است و منبع؛ فرمایشات امام (ره) و نامه‌های امام علی (ع) نیز مرجعی برای شناخت عموم از روحانیت و حاکمین اسلامی به شمار می‌رود.
روحانیت اصیل قلمش از بینش و سوادش نشات می‌گیرد و مرز می‌درد و نه سواد رسانه‌ها و بلندگوهای مزد بگیر، شفاف است و صریح، حق‌خواهی‌اش از شکمش جلوتر نیست، حساب بانکی‌اش از گردنش کلفت‌تر نیست، سواره بر خودروی چند میلیاردی نیست، زندگی‌اش اشرافی نیست، در مقابل ظلم ساکت نیست، کاخ‌نشین نیست وقتی کوخ‌های زیادی در مقابل محل سکونتش، خودنمایی می‌کنند.
در روزهای اخیر نامه نماینده اسبق کهگیلویه به نماینده فعلی، چنان تلاطمی ایجاد کرد که چندین جوابیه از حامیان حجه‌الاسلام موحد با نیات مختلف و البته برآشفته، روانه سایت‌های مختلف محلی می‌شود تا سید علی محمد بزرگواری را که فریاد دادخواهی از عملکرد خود و اعتراضی بر عملکرد رسانه و شخص نماینده کهگیلویه دارد، مورد ملامت و اعتراض خود قرار دهند.
اما کلام سید علی محمد بزرگواری حاوی چه پیامی بود که این‌گونه اکثریتی را برآشفت و از طرف سید محمد موحد پاسخی در بر نداشت؟
۱_ بزرگواری در مقام مطالبه‌گری جایگاه نماینده را در مجلس یازدهم می‌پرسد و به چرایی عدم حضور در کمیسیون‌ها سوال می‌کند.
۲_ تذکری به رسانه‌هایش بدهد که دست به دریدگی اخلاق زده اند‌.
۳_ عملکرد دیگران را به‌نام خود مصادره نکنید و در رسانه‌های اختصاصی‌تان عملکرد خود را منتشر کنید‌.
۴_ به بخش‌هایی از ناتوانی موحد در مطالبات عمومی می‌پردازد با ذکر این نکته که سوق و لنده و (چرام) با تلاش بزرگواری به بخش و شهرستان تبدیل می‌شوند.
تا بداینجا و از جمیع جهات تمام توصیه‌ها علمی، عملی و کاربردی است. با تمامی این اوصاف دلایل نگرانی و بد و بیراه گفتن‌های حامیان نماینده را در بخشی دیگر یعنی به جامعه‌شناسی ایرانی رجوع می‌کنیم:
در خلقیات ایرانیان از انتقاد، عموماً فحش تعبیر می‌شود؛ احساسات همواره بر خردورزی چیره دارد.
خودمدارند و بیش از اینکه به خواسته‌های جمعی و منافع عمومی فکر کنند، می‌خواهند خود را نجات دهند.
در جامعه و رفتار هم شهری‌های ما نیز میزان ثروت و قدرت تعیین کننده ارتباطات و سطح کمی طرفداران را تشکیل می‌دهد؛ ضرب‌المثلی لری می‌گوید: «تا پول داری رفیقتم، قربان بند کیفتم»؛ اما فارغ از حقانیت یکی از این دو روحانی، کافیست به سطح سواد و عملکرد این دو در جامعه‌ای که به ایشان صلاحیت بخشیدند نگاهی کمی و کیفی داشته باشیم. سید بزرگواری هشت سال یعنی ۱۲ سال کمتر از سید موحد نماینده مجلس است. به دو زبان انگلیسی و عربی تسلط دارد و در طول دو دوره دبیر اول و دوم کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی می‌شود. تمام ثروتش را به خیریه و مدرسه‌ای نه کلاسه به نام فرزند شهیدش در کهگیلویه وقف می‌کند تا حرص و طمعی به مال دنیا نداشته باشد.
پس از نمایندگی ردای روحانیت را به لباس نظامی بدل و تا کنون در سوریه به مبارزه بنا بر آرمان خود و با اینکه مشکلات تنفسی و شیمیایی نیز دارد، می‌گذراند. در مقابل سید محمد موحد با تحصیلات زیر دیپلم و حوزوی، رکورددار حضور در مجلس شورای اسلامی است؛ با تجربه عضویت در کمیسیون اصل نود و اکنون بی‌کمیسیون و عضو عادی مجلس که پس از غیبت دوازده ساله‌اش در یکی از خوش آب و هواترین مناطق تهران زیست می‌کرد و از خود در کهگیلویه تنها منزل لوکسی را به یادگار گذاشته که به گفته نزدیکان ستاد سیاسی انتخابانی و ادله ایشان در انتخابات مبنی بر محل سکونت ایشان در کهگیلویه است.
سید علی محمد بزرگواری سالهاست پس از نمایندگی در اکثر پیشامدهای سیاسی و اجتماعی در کنار مردم است و همواره با قلمی توانا سیاسیون زیادی را ارشاد و تذکر داده است تا از آرمان‌های انقلاب کناره نگیرند و بزرگترین درسی به سیاسیون هم‌استانی داد عدم‌حضور در انتخاباتی بود که در اوج فاصله گرفت و با صراحت گفتند: دو دور حضور در مجلس کافیست، بیشتر از آن برای قدرت و زراندوزی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تامرادی بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
تورا به ولا بزرگواری را قیاس نکنیت.انسان پاک دست و شریفی مثل حاج اقا بزرگواری خیلی کم داریم در بین سیاسیون .واقعا بدون هر تعصبی حاج اقا بزرگواری را مقایسه نکنید.که مرتکب گناه کبیره خواهید شد
Iran, Islamic Republic of
موحد بزرگیه.
Iran, Islamic Republic of
نویسنده کیست سایت کبنا ؟
احمد محمود
Iran, Islamic Republic of
بزرگوری مگه داروغه شهره؟ ادبیات کوچه و بازاری چرا؟
برادر
Iran, Islamic Republic of
جناب کبنا
به استحضار حضرتعالی میرساند که حجت الاسلام بزرگواری یک کلمه انگلیسی بلد نیستند
Iran, Islamic Republic of
بزرگواری اگر پورفسورزبان انگلیسی هم باشد به درد مجلس نمی خورد .
Iran, Islamic Republic of
نه موحد مالی خوب سی مجلس. حتی جز کمیسیون داخلی مجلس بهش راه ندادند و جز حزب کارگزاران رفسنجانی است. و خودش و هیچ سابقه در کارنامه ندارد.
محمدحسینی
Iran, Islamic Republic of
دراین قضاوت نامه جانب حق و انصاف و عدالت را رعایت نکردید هرکدام ازدوبزرگوار دارای محاسنی هستند و حتما معایبی هم دارند بله آقای بزرگواری طلبه بسیجی انقلابی هستند ودرحد وسع وبضاعتش به نظام و انقلاب خدمت کردند اما آقای بزرگواری در یادداشت اخیرسان حرمت خوددوقلم راشکستندکه مسبوق به سابقه است/ درخصوص جاده پاتاوه ودهدشت شروع کار در زمان نمایندگی آقای موحد بود و خاک برداری آن تاکوه پات درآن زمان انجام گرفته و حتی درزمانی که نماینده مردم بهبهان درمجلس بودند از قدرت خود برای تسریع درروندکارپروژه سعی بلیغ داشتند حتما برادرانمان آقایان هاشمی و بزرگواری دراین زمینه هم تلاش خودرا کردند دراین یادداشت نوشته اید موحد در منطقه ای خوش آب و هوا نشسته بودند اصلا اینجورنبوده موحد هیچ وقت در هیچ جا سکونت واقعی نداشتند او کی از مردم برید موحد خانه اش در تمامی نقاط مختلف این استان و شهرستان بوده اند اوکی استراحت داشت او تمام عمرووقت خودرادرکنارمردم وهمراه انان بوده است لذا این وصله ناچسب است نوشتید بزرگواری به انگلیسی وعربی مسلط هست که هیچگاه اینچنین نبوده ونیست اگر اینگونه بود آن ماجرای کامپیوتر درمجلس پیش،نمی آمد البته قرارهم نیست همه انگلیسی مسلط باشند نکته آخر روزی حتما پای سازمان بازرسی به جاده پاتاوه کشیده خواهد شد وان وقت است که سیه روی شود هرکه در او غش،باشد
Iran, Islamic Republic of
/ الان شاخ دو ملخ نمی تونه از هم جدا کنه. در این چهارسال هیچ کار نمی تواند انجام دهد.
علب
Iran, Islamic Republic of
حق با بزرگواری است. سابقه موحد کجاست.
بزرگواری بعد اتمام کار نمایندگی مجلس در خط جبهه مقاومت به عنوان سربازی در سوریه حاضر شد.
موحد در دوران بعد از نمایندگی کجا بود.
سوابق انقلابی بزرگواری کجا. موحد خودش از لحاظ کار های فرهنگی و جهادی با کی مقایسه میکنه.
بزرگواری از لحاظ کارایی در پروژه های عمرانی بهتر عملکرد دارد تا موحد با آن همه سابقه حضور در مجلس
بزرگواری در جریان اصولگرایی انقلابی است.
موحد در جریان کار گزاران و حزب کارگزاران است.
داورپناه
Iran, Islamic Republic of
سلام این دو هم لباس وخوب وبد هم را بهتر میدانند لطفا کینه تراشی. وتفرقه اندازی به اسم طرفداری از دیگری نکنید که همدلی لازمه ایرانه
Iran, Islamic Republic of
حق با موحد است.اسمان و ریسمان نبافید.به ده زبان هم مسلط باشد.نویینده ی این مطلب اسمش کجا رفته؟
چرام
Iran, Islamic Republic of
سلام
مگر میشود زیر دیپلم بود و قاضی باشی
ان هم دادستان منطقه جنوب
واقعا بی انصافی هست که یکی را عالم ربانی میکنید ودیگری را ......
مجید
Iran, Islamic Republic of
باسلام
عجب نوشته ی سخیف و بی ارزشی
جناب بزرگواری به انگلیسی مسلط هست؟؟؟
بلد نبود کامپیوتر رو خاموش کنه....
عربی هم در حد دبیرستان بلد نیست
مردم برای چندمین بار به موحد اعتماد کردند به انتخاب مردم احترام بگذارید
حمایت بزرگواری از فساد تاجگردون نشان داد که درعمل فقط منفعت طلب هست
مهقلی از سوق
Iran, Islamic Republic of
هر دو معلم پرورشی بودند و دانشگاه هم درس نخوانده اند.
اما بزرگواری ادم صادق و شجاعی است.
ساداتی
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهقلی...حقیقتو شما گفتی
Iran, Islamic Republic of
قریب 14ساله به جهت شغلی خارج از استان هستم متاسفانه تصویر رسانه ها از استان عمدتا دعواهای سیاسی و سطحی از نمایندگان قدیم وجدید وشوراها وفقر و .. که صرفا باعث تفرقه بین مردم و تخریب سرمایه های انسانی و عدم انسجام و وحدت برای رشد وتوسعه استان میشود کاش سایت های استان در یک حرکت واحد برخی مطالب را انتشار ندهند که هیچ ارزش وکمکی به زندگی وپیشرفت مردم نمی کنند
باران
United Kingdom
الان همین شما رسانه بزرگواری چقدر ازش گرفتی که داری براش تبلیغات میکنی؟؟یا بهتره بگم از چه کسی داره میگیری که آقای موحد که شانش با شما تخریب نمیشه؛تخریب کنید؟؟؟
بزرگواری چجوری به زبان انگلیسی مسلطله ولی بلد نیست تو مجلس شورای اسلامی کامپیتورش خاموش کنه؟؟چجوری میشه مسلط باشه و دکمهon و off بلد نباشه
برای موحد همین بس که خود بزرگواری رو بزرگ کرد وگرنه که بزرگواری تو انتخابات گچساران ۲۵۰۰رای بیشتر نیاورده بود و برای همیشه گوشه نشین خونه بود تا موحد با نماینده شدن تو بهبهان میدون به بزرگواری داد
Iran, Islamic Republic of
آدم از مطالب که نوشتی خنده اش می آید اما خنده توام با افسوس از لوای مطالبت مشخص است که جنابعالی هم از موحد کینه شخصی داری و تلاش کردی بصورت زیرکانه به آقای موحد امانت کنی.اولاًایشان زیر دیپلم نیست و شما به حوزه امانت کردی.بزرگواری مهمترین کمیسیون مجلس را دکه خطاب کرد.که نهایت بی ادبی بود.همه مردم وبیش از ۸۰هزار رای به تفکر شما وامثال شما و بزرگواری نه گفتند نه یک بار بلکه ۶دوره ۴ساله یعنی ۲۴سال باز هم عبرت نشد و بازهم عرض اندام می کنید. شما ها نزد مردم نمره صفر گرفتید.کسی تفکر شما و بزرگواری را قبول ندارد.وسلام
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1