تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۴
کد مطلب : ۴۲۴۶۲۹
در دومین نشست شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

چشم‌پوشی از قوانین شهرسازی در شهرداری یاسوج ستم به مردم است / واکنش دادستان به المان‌های مرکز استان

۱
۰
چشم‌پوشی از قوانین شهرسازی در شهرداری یاسوج ستم به مردم است / واکنش دادستان به المان‌های مرکز استان
کبنا ؛دومین نشست شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم به ریاست حسن نگین‌تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این نشست، سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ساخت و سازهای خشک و بی روح در شهر یاسوج، اظهار داشت: امروزه یکی از جرایمی که در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار دیده می‌شود، تهدید و توهین است که موجب خدشه دار شدن روحیه مردم می‌شود که یکی از عوامل این ناهجاری ها می‌تواند شهر سازی و شهر نشینی باشد.
ملک حسینی گفت: ما در جایی زندگی می‌کنیم که فضای داخل ساختمان‌هایش نه نور دارد و نه آرامشی، و ایجاد فضاهای خشک و بی روح در شهرسازی، موجب بروز جرم است.
وی افزود: یکی از علت‌های بروز پدیده‌های جرم خیزی، نوع نگاهی است که در شهرسازی اعمال می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد چشم پوشی از اجرای قوانین خاص شهرسازی در شهرداری و نظام مهندسی را ستم به مردم دانست و تأکید کرد: مهندسین ناظر نباید در ساخت و ساز شهر با متخلفین همکاری کنند، سازمان نظام مهندسی ما چقدر با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد کرده‌اند؟
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000424/nf00424629-2.jpg
این مقام قضایی در ادامه افزود: شهرداری، شورای شهر و نظام مهندسی دفتر فنی چقدر با اجرای قوانین شهرسازی فرهنگ سازی کرده‌اند؟
 ملک حسینی با اشاره به اینکه باید در حوزه فرهنگ ساخت و ساز در جامعه بیشتر کار شود، افزود: شهرداری‌ و شورای شهر باید از حاشیه‌ها بپرهیزند و باز سازی شهر را در دستور کار خود قرار دهند.
ملک حسینی همخوان نبودن ورودی‌های شهر یاسوج با پایتخت طبیعت ایران، اشاره کرد و گفت: ورودی‌های شهر یاسوج زیبنده این شهر نیست، ورودی شهر اگر در حوزه کاری شهرداری نیست، شهرداری، با کسانی که متولی زیبا سازی این ورودی‌ها است، جلسه برگزار کند و  چاره‌اندیشی بکنند. اعضای شورای شهر یاسوج، متولی فریاد مردم است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شهرداری یاسوج از المان‌های متناسب با فرهنگ و آداب و سنت این دیار بهره نبرده و در این مقوله ضعیف عمل کرده است و تصریح کرد: آیا این المان‌های موجود مرتبط با فرهنگ شهر است. در حالی که المان‌ها باید با مخاطب حرف بزنند و پیام مورد نظر انتقال پیدا کند. فرهنگ استان کهگیلویه و بویراحمد غنی است  و باید از لباس عشایری، بلوط، لباس محلی زنان استان که نماد لباس سنتی ایران است و سیاه چادر عشایری که همه مربوط به این دیار است، در ایجاد المان‌ها بهره برده می‌شد، و می‌توان در شهر یاسوج ایجاد کرد، اما هنوز از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.
سید علی ملک حسینی در پایان اظهار کرد: مدیران، از این ظرفیتی که در استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شده و هر جا که معضل و مشکلی است، دادگستری پای کار و کمک کار مدیران می‌باشد را، قدر بدانید.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت دادستان جوان مرکز استان...
شما ک از کم‌کاری اعضای شورای شهریاسوج مطلع هستید و میدانید ک جلساتشان صرفا در خصوص حواشی داخلی خودشانی است و هیچ خروجی مثبتی ندارد، چرا بعنوان مدعی العموم جهت دفاع از حقوق عامه وارد عمل نمی شوید؟؟
آیا مردم عادی باید وظیفه شما را گوشزد و انجام دهند؟؟؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1