کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در دومین نشست شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

چشم‌پوشی از قوانین شهرسازی در شهرداری یاسوج ستم به مردم است / واکنش دادستان به المان‌های مرکز استان

30 مرداد 1399 ساعت 21:04

دومین نشست شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم به ریاست حسن نگین‌تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.


دومین نشست شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم به ریاست حسن نگین‌تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این نشست، سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ساخت و سازهای خشک و بی روح در شهر یاسوج، اظهار داشت: امروزه یکی از جرایمی که در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار دیده می‌شود، تهدید و توهین است که موجب خدشه دار شدن روحیه مردم می‌شود که یکی از عوامل این ناهجاری ها می‌تواند شهر سازی و شهر نشینی باشد.
ملک حسینی گفت: ما در جایی زندگی می‌کنیم که فضای داخل ساختمان‌هایش نه نور دارد و نه آرامشی، و ایجاد فضاهای خشک و بی روح در شهرسازی، موجب بروز جرم است.
وی افزود: یکی از علت‌های بروز پدیده‌های جرم خیزی، نوع نگاهی است که در شهرسازی اعمال می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد چشم پوشی از اجرای قوانین خاص شهرسازی در شهرداری و نظام مهندسی را ستم به مردم دانست و تأکید کرد: مهندسین ناظر نباید در ساخت و ساز شهر با متخلفین همکاری کنند، سازمان نظام مهندسی ما چقدر با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد کرده‌اند؟
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000424/nf00424629-2.jpg
این مقام قضایی در ادامه افزود: شهرداری، شورای شهر و نظام مهندسی دفتر فنی چقدر با اجرای قوانین شهرسازی فرهنگ سازی کرده‌اند؟
 ملک حسینی با اشاره به اینکه باید در حوزه فرهنگ ساخت و ساز در جامعه بیشتر کار شود، افزود: شهرداری‌ و شورای شهر باید از حاشیه‌ها بپرهیزند و باز سازی شهر را در دستور کار خود قرار دهند.
ملک حسینی همخوان نبودن ورودی‌های شهر یاسوج با پایتخت طبیعت ایران، اشاره کرد و گفت: ورودی‌های شهر یاسوج زیبنده این شهر نیست، ورودی شهر اگر در حوزه کاری شهرداری نیست، شهرداری، با کسانی که متولی زیبا سازی این ورودی‌ها است، جلسه برگزار کند و  چاره‌اندیشی بکنند. اعضای شورای شهر یاسوج، متولی فریاد مردم است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شهرداری یاسوج از المان‌های متناسب با فرهنگ و آداب و سنت این دیار بهره نبرده و در این مقوله ضعیف عمل کرده است و تصریح کرد: آیا این المان‌های موجود مرتبط با فرهنگ شهر است. در حالی که المان‌ها باید با مخاطب حرف بزنند و پیام مورد نظر انتقال پیدا کند. فرهنگ استان کهگیلویه و بویراحمد غنی است  و باید از لباس عشایری، بلوط، لباس محلی زنان استان که نماد لباس سنتی ایران است و سیاه چادر عشایری که همه مربوط به این دیار است، در ایجاد المان‌ها بهره برده می‌شد، و می‌توان در شهر یاسوج ایجاد کرد، اما هنوز از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.
سید علی ملک حسینی در پایان اظهار کرد: مدیران، از این ظرفیتی که در استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شده و هر جا که معضل و مشکلی است، دادگستری پای کار و کمک کار مدیران می‌باشد را، قدر بدانید.
 
 


کد مطلب: 424629

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/424629/چشم-پوشی-قوانین-شهرسازی-شهرداری-یاسوج-ستم-مردم-واکنش-دادستان-المان-های-مرکز-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1