تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب : ۴۲۴۴۱۳
در نشست ستاد استانی مقابله و پیشگیری با ویروس کرونا مطرح شد

گردن کلفتی در آبشار یاسوج و جولان کرونا در دنا و باشت / تکلیف کنکور سراسری در کهگیلویه و بویراحمد چه می‌شود ( + فیلم )

۱
۰
گردن کلفتی در آبشار یاسوج و جولان کرونا در دنا و باشت / تکلیف کنکور سراسری در کهگیلویه و بویراحمد چه می‌شود   ( +  فیلم )
کبنا ؛معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال انتشار این بیماری در تجمعات، باید تمامی تمهیدات لازم توسط متولیان امر از جمله دانشگاه یاسوج، دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش استان اندیشیده شود.
 به گزارش کبنا، احد جمالی روز شنبه ( 25 مرداد ماه 99) در نشست ستاد استانی مقابله و پیشگیری با ویروس کرونا در یاسوج، اظهار داشت: برگزاری کنکور از دغدغه‌های مهم مردم استان است که از روز چهارشنبه آغاز می‌شود.
 وی افزود: عملیات ضد عفونی مکان‌های برگزاری کنکور قبل و بعد از برپایی امتحان‌ها صورت گیرد و رعایت دیگر پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی هم مد نظر قرار گیرند.
 معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین تجمع‌ها و ترافیک خودرویی ناشی از این روزهای برگزاری کنکور سراسری در استان باید کنترل و مدیریت شود.
 جمالی با اشاره به انتشار کیپی از مراسم عزاداری در دیشموک و حضور حجم گسترده‌ای مردم در آن، ابراز داشت: هم استانی‌ها باید به جد از برگزاری این گونه مراسمات خودداری کنند زیرا سلامت عموم مردم را تهدید می‌کند.
 وی تاکید کرد: وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهرستان‌های دنا، چرام و باشت مطلوب نیست و ظرف روزهای اخیر روند صعودی داشته است.
 معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر اساس آخرین گزارش‌ها میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بانک‌های استان کاهش یافته و همچنین نیاز است کاهش تجمعات در جمعه بازار یاسوج مد نظر قرار گیرد.
 جمالی عنوان کرد: دولت تدبیر و امید امسال بیش از سال‌های گذشته در حوزه افزایش تخت‌های بیمارستانی در استان‌های مختلف، تقویت زیرساخت‌های دیجیتال و گسترش و تقویت شرکت‌های دانش بنیان قدم‌های مطلوبی خواهد برداشته است.
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در مجموع ۶۰ هزار بیمار به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند که تعداد افراد مبتلای قطعی کرونا در استان ۴ هزار و ۳۴۷ نفر بوده است.
 پرویز یزدان پناه افزود: میزان مرگ میر بیماران کرونایی استان به نسبت دیگر استان‌ها پایین بوده و میانگین سنی درگیری این بیماری در استان ۴۰ سال بوده است.
یزدان پناه ابراز داشت: ۱۸۰ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۶۴ نفر مبتلای قطعی و ۱۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون سه هزار و ۴۲۸ مورد گزارش شده است.
وی تاکید کرد: مجبور به ادامه زندگی با کرونا و تحمل آن تا زمان کنترل بیماری هستیم و باید روزمرگی خود را همراه با دستورالعمل‌های بهداشتی به نحوی ادامه دهیم که به اطرافیانمان آسیبی وارد نشود.
بنا بر این گزارش، متاسفانه عده‌ای که با عربده‌کشی و قانون گریزی زمین‌های آبشار را به چنگ خود در آورده‌اند در هنگامه‌ای که مسوولان سعی دارند جهت جلوگیری از شیوع کرونا اجازه ورود مسافران و گردشگران غیر بومی را به این مکان تفریحی و گردشگری ندهند اما با گردن کلفتی به مقابله با قانون بر می‌خریزند.
  همچنین در این نشست، شاهرخ کناری فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان این مطلب گفت: نیوجرسی‌هایی که با جرثقیل در محل برای جلوگیری از عبور و مرور نصب شده بود توسط عده‌ای قانون گریز در آبشار یاسوج با پتک و آلات دیگر نابود شده است.
 وی گفت: دستگاه قضایی باید به این قضیه قانون شکنی ورود پیدا کند و با متخلفان برخورد شود.
 شهردار یاسوج هم از چنین وضعیتی که عده‌ای با گردن کلفتی در آبشار یاسوج در مقابل قانون قد علم می‌کنند گفت: با ماموران شهرداری برخورد فیزیکی می‌کنند در حالی که شهرداری بیشترین ضرر و زیان را در روزهای کرونایی کرده و در همین آبشار از هنگام شیوع ویروس هیچ یکی از اماکن و فضاهای مربوط به شهرداری ریالی درآمدزایی نداشته‌اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پایتخت
Iran, Islamic Republic of
مسئولینی که جلسه های انچنانی می گیرند و نمی توانند جلوی رفت و امد در ابشار یاسوج را بگیرند به چه دردی می خورند. خروجی جلسه های شما چیست؟ فقط چند ورق کاغذ صورتجلسه و چند تا امضا . چرا پیگیری جدی ندارید. چرا توپ را به زمین دیگری می اندازید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1