کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست ستاد استانی مقابله و پیشگیری با ویروس کرونا مطرح شد

گردن کلفتی در آبشار یاسوج و جولان کرونا در دنا و باشت / تکلیف کنکور سراسری در کهگیلویه و بویراحمد چه می‌شود ( + فیلم )

25 مرداد 1399 ساعت 19:39

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال انتشار این بیماری در تجمعات، باید تمامی تمهیدات لازم توسط متولیان امر از جمله دانشگاه یاسوج، دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش استان اندیشیده شود.


معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال انتشار این بیماری در تجمعات، باید تمامی تمهیدات لازم توسط متولیان امر از جمله دانشگاه یاسوج، دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش استان اندیشیده شود.
 به گزارش کبنا، احد جمالی روز شنبه ( 25 مرداد ماه 99) در نشست ستاد استانی مقابله و پیشگیری با ویروس کرونا در یاسوج، اظهار داشت: برگزاری کنکور از دغدغه‌های مهم مردم استان است که از روز چهارشنبه آغاز می‌شود.
 وی افزود: عملیات ضد عفونی مکان‌های برگزاری کنکور قبل و بعد از برپایی امتحان‌ها صورت گیرد و رعایت دیگر پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی هم مد نظر قرار گیرند.
 معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین تجمع‌ها و ترافیک خودرویی ناشی از این روزهای برگزاری کنکور سراسری در استان باید کنترل و مدیریت شود.
 جمالی با اشاره به انتشار کیپی از مراسم عزاداری در دیشموک و حضور حجم گسترده‌ای مردم در آن، ابراز داشت: هم استانی‌ها باید به جد از برگزاری این گونه مراسمات خودداری کنند زیرا سلامت عموم مردم را تهدید می‌کند.
 وی تاکید کرد: وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهرستان‌های دنا، چرام و باشت مطلوب نیست و ظرف روزهای اخیر روند صعودی داشته است.
 معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر اساس آخرین گزارش‌ها میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بانک‌های استان کاهش یافته و همچنین نیاز است کاهش تجمعات در جمعه بازار یاسوج مد نظر قرار گیرد.
 جمالی عنوان کرد: دولت تدبیر و امید امسال بیش از سال‌های گذشته در حوزه افزایش تخت‌های بیمارستانی در استان‌های مختلف، تقویت زیرساخت‌های دیجیتال و گسترش و تقویت شرکت‌های دانش بنیان قدم‌های مطلوبی خواهد برداشته است.
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در مجموع ۶۰ هزار بیمار به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند که تعداد افراد مبتلای قطعی کرونا در استان ۴ هزار و ۳۴۷ نفر بوده است.
 پرویز یزدان پناه افزود: میزان مرگ میر بیماران کرونایی استان به نسبت دیگر استان‌ها پایین بوده و میانگین سنی درگیری این بیماری در استان ۴۰ سال بوده است.
یزدان پناه ابراز داشت: ۱۸۰ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۶۴ نفر مبتلای قطعی و ۱۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون سه هزار و ۴۲۸ مورد گزارش شده است.
وی تاکید کرد: مجبور به ادامه زندگی با کرونا و تحمل آن تا زمان کنترل بیماری هستیم و باید روزمرگی خود را همراه با دستورالعمل‌های بهداشتی به نحوی ادامه دهیم که به اطرافیانمان آسیبی وارد نشود.
بنا بر این گزارش، متاسفانه عده‌ای که با عربده‌کشی و قانون گریزی زمین‌های آبشار را به چنگ خود در آورده‌اند در هنگامه‌ای که مسوولان سعی دارند جهت جلوگیری از شیوع کرونا اجازه ورود مسافران و گردشگران غیر بومی را به این مکان تفریحی و گردشگری ندهند اما با گردن کلفتی به مقابله با قانون بر می‌خریزند.
  همچنین در این نشست، شاهرخ کناری فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان این مطلب گفت: نیوجرسی‌هایی که با جرثقیل در محل برای جلوگیری از عبور و مرور نصب شده بود توسط عده‌ای قانون گریز در آبشار یاسوج با پتک و آلات دیگر نابود شده است.
 وی گفت: دستگاه قضایی باید به این قضیه قانون شکنی ورود پیدا کند و با متخلفان برخورد شود.
 شهردار یاسوج هم از چنین وضعیتی که عده‌ای با گردن کلفتی در آبشار یاسوج در مقابل قانون قد علم می‌کنند گفت: با ماموران شهرداری برخورد فیزیکی می‌کنند در حالی که شهرداری بیشترین ضرر و زیان را در روزهای کرونایی کرده و در همین آبشار از هنگام شیوع ویروس هیچ یکی از اماکن و فضاهای مربوط به شهرداری ریالی درآمدزایی نداشته‌اند.
 


کد مطلب: 424413

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/424413/گردن-کلفتی-آبشار-یاسوج-جولان-کرونا-دنا-باشت-تکلیف-کنکور-سراسری-کهگیلویه-بویراحمد-می-شود-فیلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1