تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۱
کد مطلب : ۴۲۳۳۲۸
کبنا گزارش می‌دهد

از شایعه تا واقعیت: اغراق در خصوص پرداخت حقوق عقب افتاده آبداران کهگیلویه و بویراحمدی/ آبداران تنها 4 ماه است که حقوقی دریافت نکرده اند

۲
۰
از شایعه تا واقعیت: اغراق در خصوص حقوق آبداران کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛طبق قانون باید حقوق آبداران از محل اعتبارات عمرانی بخش تعمیرات و نگهداری پرداخت شود. 
 به گزارش کبنا، روز (یکشنبه 22 تیرماه 99)  تعداد زیادی از آبداران آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با تجمع جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به عدم دریافت حقوق خود و نداشتن امنیت شغلی اعتراض کردند.[کلیک کنید] هر ساله این حقوق ناچیز آبداران استان کهگیلویه و بویراحمد از سوی مسئولان آب و فاضلاب روستایی و پیمانکاران از آبداران دریغ می‌شود. 
فیض الله پاسره مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد در جلسه‌ای که امروز ( جمعه 27 تیرماه 99) با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، افزود: آبداران روستایی در استان‌های دیگر به اندازه آبدران در این استان حمایت نمی‌شوند.
وی تاکید کرد: درست است که تعویق حقوق یک روز یا یک ماه آبداران هم بسیار زیاد است اما در خصوص پرداخت نکردن حقوق عقب مانده بزرگ نمایی شد. این آبداران تنها 4 ماه حقوقشان را نگرفته‌اند.
با توجه به کمک‌ها و اعتبارات نقدی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در روز شنبه پرداخت حقوق آبداران در دستور کار قرار می‌گیرد.
به گزارش کبنا، بر اساس سخنان استاندار کهگیلویه و بویراحمد 2 میلیارد و 400 میلیون تومان برای پرداخت حقوق این آبداران اختصاص یافته (به حساب آب و فاضلاب استان ریخته شده) است.
حسین کلانتری افزود: آبداران نقش موثری در آبرسانی به روستاها دارند و البته باید این آبداران با حقوق خود آشنا شوند و بدانند که پیمانکار باید حقوق آن‌ها را پرداخت کند.
چنانچه پیمانکاری حقوق آبداران را طبق قرار داد به موقع پرداخت نکرد شرکت باید آن پیمانکار را تغییر دهند.
آبداران با حداقل دستمزد در حال فعالیت هشتند.
یکی از مشکلاتی که دامن گیر کارگران است سپردن کارها به دست پیمانکاران است که کمر کارگر را شکسته‌اند و در همه اقشار و گروه‌ها شاهد این هستیم که روند پرداختن حقوق از طریق پیمانکاران با مشکلات جدی مواجه است، در این بین سیستم پیمانکاری تنها افرادی که ضرر می‌کنند کارگران هستند. در همین خصوص یا دولت باید فکری به حال پیمانکاران بکند و افرادی پیمان به انها داده شود که صلاحیت داشته باشند و یا آنکه فکری اساسی در خصوص این سیستم پرداخت حقوق کارگر کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
طوری میگید فقط چهارماه پرداخت نشده انگار چهار روز پرداخت نشده
بابا این دولت مردم را دارن ..
نیرو آبفا
Iran, Islamic Republic of
من خودم رسمی آبفا هستم میبینم چه ظلمی به نیروهای پیمانکاری میشود .آبدار که هیچ حتی نگهبان را هم دادندپیمانکار واقعا مسخره است.دولت باید یه فکری به بدنه اجتماعی خودش بکند و حذف پیمانکار را در اواویت قرار دهد البته از طریق قانونی ( مجلس شورای اسلامی)
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1