تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۷
کد مطلب : ۴۲۲۹۰۹
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد:

شرایط کرونایی کهگیلویه و بویراحمد در تیر و مرداد سخت‌تر می‌شود

۰
شرایط کرونایی کهگیلویه و بویراحمد در تیر و مرداد سخت‌تر می‌شود
کبنا ؛محمد مهدی بانشی تاکید کرد: چند هفته‌ای است که استان وارد پیک نخست این بیماری شده است و روز به روز بر تعداد بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد افزوده می‌شود.
وی افزود: این روند افزایشی تا حدود ۲ ماه آینده همچنان در کهگیلویه و بویراحمد ادامه خواهد داشت اما مقدار افزایش آن به میزان رعایت ما نسبت به مسائل بهداشتی بستگی دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استفاده از ماسک در تمامی اماکن استان به دستور ستاد ملی کرونا و به تبع آن در این استان اجباری شده است. 
بانشی ابراز داشت: مراجعه کنندگان به ادارات ملزم به استفاده از ماسک هستند و چنانچه ماسک نزنند از ارائه خدمات محروم می‌مانند.
وی تاکید کرد: وضعیت بسیار نگران کننده‌ای داریم و مردم باید در رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بیش از پیش بکوشند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از این پس باید مردم رعایت کنند و ۹۰ درصد پیشگیری از شیوع این بیماری در استان بستگی به رعایت اصول بهداشتی توسط آن‌ها است و همه باید احساس وظیفه کنیم.
بانشی افزود: کارمندانی که از ماسک استفاده نکنند بنا به دستور کشوری برای آن‌ها غیبت محسوب خواهد شد و همچنین در این استان بر اساس دستور استاندار عملکرد وی به تخلفات اداری گزارش خواهد شد.
وی گفت: ماسک عادی سه لایه در پیشگیری از ویروس کرونا بسیار مؤثر خواهد بود اما باید در نظر داشت ماسک‌های آل ۹۵ سوپاپ دار ماسک‌های خوبی نیستند و بسیار خطرناک هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: این ماسک‌ها مخصوص محافظت از یک فرد بوده  و بیمار به راحتی ویروس کرونا را پخش می‌کند و خطرناک است و از افرادی که این ماسک‌ها را استفاده می‌کنند در اماکن مختلف به جد فاصله بگیرید.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1