کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد:

شرایط کرونایی کهگیلویه و بویراحمد در تیر و مرداد سخت‌تر می‌شود

15 تير 1399 ساعت 20:07

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت شیوع و همه گیری ویروس کرونا در این استان بسیار نگران کننده است و تیر و مرداد ماه، روزهای کرونایی سختی در انتظار داریم.


محمد مهدی بانشی تاکید کرد: چند هفته‌ای است که استان وارد پیک نخست این بیماری شده است و روز به روز بر تعداد بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد افزوده می‌شود.
وی افزود: این روند افزایشی تا حدود ۲ ماه آینده همچنان در کهگیلویه و بویراحمد ادامه خواهد داشت اما مقدار افزایش آن به میزان رعایت ما نسبت به مسائل بهداشتی بستگی دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استفاده از ماسک در تمامی اماکن استان به دستور ستاد ملی کرونا و به تبع آن در این استان اجباری شده است. 
بانشی ابراز داشت: مراجعه کنندگان به ادارات ملزم به استفاده از ماسک هستند و چنانچه ماسک نزنند از ارائه خدمات محروم می‌مانند.
وی تاکید کرد: وضعیت بسیار نگران کننده‌ای داریم و مردم باید در رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بیش از پیش بکوشند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از این پس باید مردم رعایت کنند و ۹۰ درصد پیشگیری از شیوع این بیماری در استان بستگی به رعایت اصول بهداشتی توسط آن‌ها است و همه باید احساس وظیفه کنیم.
بانشی افزود: کارمندانی که از ماسک استفاده نکنند بنا به دستور کشوری برای آن‌ها غیبت محسوب خواهد شد و همچنین در این استان بر اساس دستور استاندار عملکرد وی به تخلفات اداری گزارش خواهد شد.
وی گفت: ماسک عادی سه لایه در پیشگیری از ویروس کرونا بسیار مؤثر خواهد بود اما باید در نظر داشت ماسک‌های آل ۹۵ سوپاپ دار ماسک‌های خوبی نیستند و بسیار خطرناک هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: این ماسک‌ها مخصوص محافظت از یک فرد بوده  و بیمار به راحتی ویروس کرونا را پخش می‌کند و خطرناک است و از افرادی که این ماسک‌ها را استفاده می‌کنند در اماکن مختلف به جد فاصله بگیرید.


کد مطلب: 422909

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/422909/شرایط-کرونایی-کهگیلویه-بویراحمد-تیر-مرداد-سخت-تر-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1