تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب : ۴۲۲۸۶۰
یادداشت|

آقای موحد؛ سکوت جایز نیست

۱۳
۹
آقای موحد؛ سکوت جایز نیست
کبنا ؛سید محمد موحد در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نظر شما در مورد اعتبارنامه تاجگردون گفت: «تابع نظر مجلس شورای اسلامی هستم.»
یکی از جالب‌ترین جملاتی که این روزها از دهان یکی از اهالی سیاست بیرون آمد، همین جمله بالاست که از طرف «سید حاجی محمد موحدی» بیان شد که یکی از رکوردداران حضور در مجلس شورای اسلامی است۔ این جمله بیانگر بسیاری از امور است؛ صدها تحلیل را در دل خود نهفته دارد. ازجمله اینکه کسی که حداقل از سال ۶۲ در میدان سیاست حضوری فعال داشته است، چگونه نتوانست در مقابل این سؤال از یک رسانه محلی، حداقل یک پاسخ دیپلماتیک بدهد؛ نشان داد که آقای موحد در دنیایی زندگی می‌کند که هیچ تشابهی با سال‌های دهه شصت و هفتاد و هشتاد ندارد سرعت رشد رسانه‌ها در عصر رسانه‌های دیجیتال و دهکده جهانی، آن‌قدر بالا بوده است که امثال جناب موحد و بسیاری دیگر، از این فضا عقب‌افتاده‌اند.
زمانه، زمانه رسانه‌هاست۔ داریم به سمت شفافیت پیش می‌رویم؛ رسانه‌ها، یواش‌یواش سیاستمداران را به سمت اتاق‌های شیشه‌ای هل می‌دهند۔
اتاق‌هایی که بسیاری از سیاستمداران سنتی از آن‌ها وحشت دارند؛ این وحشت را در کلام و قلم حامیان مداح آقای موحد می‌توان به‌وضوح دید و لمس کرد؛ کسانی که در مقابل منطق رسانه‌ای مدرن، شکست می‌خورند، به خشونت کلامی متوسل می‌شوند و منتقدین را به انواع فحش نوازش می‌دهند. «پرخاشگری نشانه‌ای آشکار از ناکامی است» هرچند، کار رسانه‌ای تاوان دارد و هر کس وارد عرصه رسانه‌های مستقل شد، پیه هر فحش و خشونتی را پیشاپیش بر تنش مالیده است؛ استقلال رسانه‌ای هزینه دارد و کم‌ترین این هزینه‌ها هم خشونت کلامی است۔
با اندکی تأمل در گفتار و خواسته‌های عموم مردم، متوجه می‌شویم که علاوه بر مطالبات معمول عمرانی و... افکار عمومی به‌شدت تشنه پاسخگویی به سؤالات زیر است:
1. منظور ایشان از اینکه تابع نظر مجلس شورای اسلامی هستم، چیست؟
مگر نظر مجلس شورای اسلامی، چیزی جز برآیند نظرات حدود ۲۹۰ نماینده مردم است؟
مگر مجلس یک شخص است و هویت جداگانه‌ای دارد؟ هر نماینده، جزئی از این کل است و درواقع، نظر مجلس، همان مجموع نظرات تک‌تک نمایندگان است؛ ایشان طوری صحبت کرده است که از خودش اختیاری ندارد و چیزی بنام مجلس نظر می‌دهد و آقای موحد هم فاقد نظر و رأی است۔
۲. پیرامون هر موضوع و ازجمله در ارتباط با اعتبارنامه جناب تاجگردون، نظر هر نماینده می‌تواند سه حالت ممکن زیر را داشته باشد:
موافق آقای تاجگردون
مخالف آقای تاجگردون
و یا رأی ممتنع۔
شایسته است آقای موحد در راستای شفاف‌سازی آرای که شعار محوری اکثریت مجلس جدید است، موضع خود را در این رابط اعلام کند۔
۳. از طرف دفتر ارتباطات مردمی نماینده محترم هم بیانه‌ای صادر شد که ایشان به بیماری کرونا مبتلا شده است؛ با آرزوی صحت و سلامتی برای ایشان، امیدواریم که مدارکی دال بر صحت این ادعا در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد؛ ازجمله نتیجه آزمایش و اعلام رسمی از طریق مراجع ذی‌ربط و بیمارستانی که ایشان در آنجا تحت مداوا قرارگرفته است۔
۴. دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، بیانیه‌ای صادر کرد که بر ابهام‌ها افزود؛ با توجه به متن این بیانیه، ایشان در هیچ‌کدام از مراکز بهداشتی و درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد موردبررسی و درمان قرار نگرفته است؛ شایسته است نظر جناب آقای موحد و یا سخنگوی رسمی ایشان پیرامون این بیانیه مبهم بیان شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
ماست مالی
Iran, Islamic Republic of
بیماری را بهانه کرده که حمایتی از تاجگردون نکنه
Tyna
Iran, Islamic Republic of
انتظار می رفت آقای موحد و آقای روشنفکر نه تنها خودشان حمایت می کردند بلکه با سایر نمایندگانرایزنی می کردند.حذف تاجگردون یعنی تضیع حقوق کهکیلویه و بویراحمد.
خیراندیش
Iran, Islamic Republic of
زنده باشی موحد مردمی و بزرگ
کمانگیر
Iran, Islamic Republic of
افرادی این چنینی بیشتر مواظب جایگاه خود هستند.بنابراین سکوت را بهترین گزینه میدانند.مخالفت یا موافقت با تایید اعتبارنامه ی تاجگردون هزینه دارد و ایشان توانایی چنین کاری ندارند.
از همه بدتر اینکه نماینده محترم در بیشتر امور مهم حوزه انتخابیه منفعل عمل می کنند و بیشتر به فکر خود ومنافع شخص شخیص خود هستند.از این اب بخاری بلند نخواهد شد
Netherlands
ایشون فقط حقوق می گیرن و کارمند هستن.
رای های ممتنع در مجلس مال اینطور افراده.
اصلا در دنیای دیگه هستن.
Iran, Islamic Republic of
آقای موحدمن اهل گچسارانم اومدم دهدشت رای دادم خیلی مردهستین من شماروباامثال تاجگردون نمیتونم مقایسه کنم اصلاقابل مقایسه نیستین بزرگ مردشماخیلی آقایین
Iran, Islamic Republic of
چراانقدالتماس میکنین باباآقای موحداصلاشخصیتش به تاجگردون نمیخوره ایشون آدم پاک ودرستیه ولی تاجگردون رانتخورواهل اختلاس.عجب انتظاری دارن
وحید
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون کجا از موحد حمایت کرد، که الان نگارنده این متن توقع حمایت موحد از تاجگردون رو داره؟؟؟؟ مردم چرام خوب یادشونه تاجگردون ۵ سال پیش و قبل از انتخابات ۹۴ تو مسجد امام علی صراحتا گفت اگر گچساران تاجگردون دارد، کهگیلویه هم امیرکبیر (عدل هاشمی پور) دارد. ولی با این حال شخصا دوس دارم تاجگردون تو مجلس بمونه، گچساران مدیونشه
دوستدار کهگیلویه و بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
در راستای رشد، رونق و پیشرفت کهگیلویه و بویر احمد به شخصیتی به نام تاج گردون نیاز حیاتی هست.
مثل ایشون شاید کم پیدا بشه. حیفه که حذف بشه. وجود تاج گردون خیلی میتونه به رفع محرومیت و توسعه استان کمک کنه. چشم بسته باید از تاج گردون حمایت کرد. من از جزئیات وضعیت ایشون اطلاع آنچنانی ندارم فقط چون دوست دارم کهگیلویه و بویر احمد پیشرفت بکنه آرزو میکنم تاج گردون و افرادی مثلش در کهگیلویه و بویراحمد باشند. همه مردم استان باید درک کنن و همه ازش حمایت کنن. موفق باشید
زنده باد مردم کهگیلویه و بویر احمد
Ali
Iran, Islamic Republic of
مگه میشه موحد حمایت کند؟؟😳😳😳😳😳
Iran, Islamic Republic of
سیاست بازی و حزب بازی یعنی حمایت حالا میخواد موحد باشد یا هر فرد دیگر
Iran, Islamic Republic of
وااای مگه میشه اقای موحدبه ابن پاکی ارتاجگردون حمایت کنه واااای چه حرفا
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1