کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت|

آقای موحد؛ سکوت جایز نیست

14 تير 1399 ساعت 18:57

شایسته است آقای موحد در راستای شفاف‌سازی آرای که شعار محوری اکثریت مجلس جدید است، موضع خود را در رابطه با اعتبارنامه تاجگردون اعلام کند۔


سید محمد موحد در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نظر شما در مورد اعتبارنامه تاجگردون گفت: «تابع نظر مجلس شورای اسلامی هستم.»
یکی از جالب‌ترین جملاتی که این روزها از دهان یکی از اهالی سیاست بیرون آمد، همین جمله بالاست که از طرف «سید حاجی محمد موحدی» بیان شد که یکی از رکوردداران حضور در مجلس شورای اسلامی است۔ این جمله بیانگر بسیاری از امور است؛ صدها تحلیل را در دل خود نهفته دارد. ازجمله اینکه کسی که حداقل از سال ۶۲ در میدان سیاست حضوری فعال داشته است، چگونه نتوانست در مقابل این سؤال از یک رسانه محلی، حداقل یک پاسخ دیپلماتیک بدهد؛ نشان داد که آقای موحد در دنیایی زندگی می‌کند که هیچ تشابهی با سال‌های دهه شصت و هفتاد و هشتاد ندارد سرعت رشد رسانه‌ها در عصر رسانه‌های دیجیتال و دهکده جهانی، آن‌قدر بالا بوده است که امثال جناب موحد و بسیاری دیگر، از این فضا عقب‌افتاده‌اند.
زمانه، زمانه رسانه‌هاست۔ داریم به سمت شفافیت پیش می‌رویم؛ رسانه‌ها، یواش‌یواش سیاستمداران را به سمت اتاق‌های شیشه‌ای هل می‌دهند۔
اتاق‌هایی که بسیاری از سیاستمداران سنتی از آن‌ها وحشت دارند؛ این وحشت را در کلام و قلم حامیان مداح آقای موحد می‌توان به‌وضوح دید و لمس کرد؛ کسانی که در مقابل منطق رسانه‌ای مدرن، شکست می‌خورند، به خشونت کلامی متوسل می‌شوند و منتقدین را به انواع فحش نوازش می‌دهند. «پرخاشگری نشانه‌ای آشکار از ناکامی است» هرچند، کار رسانه‌ای تاوان دارد و هر کس وارد عرصه رسانه‌های مستقل شد، پیه هر فحش و خشونتی را پیشاپیش بر تنش مالیده است؛ استقلال رسانه‌ای هزینه دارد و کم‌ترین این هزینه‌ها هم خشونت کلامی است۔
با اندکی تأمل در گفتار و خواسته‌های عموم مردم، متوجه می‌شویم که علاوه بر مطالبات معمول عمرانی و... افکار عمومی به‌شدت تشنه پاسخگویی به سؤالات زیر است:
1. منظور ایشان از اینکه تابع نظر مجلس شورای اسلامی هستم، چیست؟
مگر نظر مجلس شورای اسلامی، چیزی جز برآیند نظرات حدود ۲۹۰ نماینده مردم است؟
مگر مجلس یک شخص است و هویت جداگانه‌ای دارد؟ هر نماینده، جزئی از این کل است و درواقع، نظر مجلس، همان مجموع نظرات تک‌تک نمایندگان است؛ ایشان طوری صحبت کرده است که از خودش اختیاری ندارد و چیزی بنام مجلس نظر می‌دهد و آقای موحد هم فاقد نظر و رأی است۔
۲. پیرامون هر موضوع و ازجمله در ارتباط با اعتبارنامه جناب تاجگردون، نظر هر نماینده می‌تواند سه حالت ممکن زیر را داشته باشد:
موافق آقای تاجگردون
مخالف آقای تاجگردون
و یا رأی ممتنع۔
شایسته است آقای موحد در راستای شفاف‌سازی آرای که شعار محوری اکثریت مجلس جدید است، موضع خود را در این رابط اعلام کند۔
۳. از طرف دفتر ارتباطات مردمی نماینده محترم هم بیانه‌ای صادر شد که ایشان به بیماری کرونا مبتلا شده است؛ با آرزوی صحت و سلامتی برای ایشان، امیدواریم که مدارکی دال بر صحت این ادعا در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد؛ ازجمله نتیجه آزمایش و اعلام رسمی از طریق مراجع ذی‌ربط و بیمارستانی که ایشان در آنجا تحت مداوا قرارگرفته است۔
۴. دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، بیانیه‌ای صادر کرد که بر ابهام‌ها افزود؛ با توجه به متن این بیانیه، ایشان در هیچ‌کدام از مراکز بهداشتی و درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد موردبررسی و درمان قرار نگرفته است؛ شایسته است نظر جناب آقای موحد و یا سخنگوی رسمی ایشان پیرامون این بیانیه مبهم بیان شود.


کد مطلب: 422860

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/422860/آقای-موحد-سکوت-جایز-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1