تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۴۲۰۰۷۰
کبنانیوز گزارش می‌دهد

بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد خواب است یا خود را به خواب می زند؟

۱۵
۲
بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد خواب است یا خود را به خواب می زند؟
کبنا ؛روزگاری در سال‌های پیش یک «خانواده» در روستای چین در بخش لوداب، سه فرزند رشید و جوان خود را تقدیم این مرز و بوم و انقلاب کرده است، خانواده‌ای که سال‌های زیادی از عمر خود را با یاد و خاطره این سه جوان زندگی کرده‌اند. با آنکه در گذشته یادواره‌هایی در روستای شهدای عدالت منش برگزار شده است. اما چرا نباید مسئولان مربوطه، خود به این مسائل توجهی کنند تا اینکه ما بگوییم در حق این شهیدان و مردم جفا می‌شود!
با وجود آنکه شهیدان در هر جا و مکانی که باشند منشأ اثرات و برکات زیادی برای زندگان هستند؛ استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون از آشنایی با این سه برادر شهید محروم بوده است، شهیدانی که حتی در حد چند خط در سایت، فضای مجازی و یا ویکی پدیا معرفی نشده‌اند و نام و نشانی از آنها دیده نمی‌شود. 
با آنکه در گفت و گو با مسئولان محترم بنیاد شهید، این حس مسئولیت و شور و اشتیاق برای فعالیت در عرصه معنوی را می‌توان به خوبی در آنها دید، اما سهل انگاری نسبت به خانواده‌های شهید، سطحی نگری، بی توجهی به این پتانسیل‌های خوبی که می‌توانند الگو و سرمشق جوانان باشند، بی توجهی به قابلیت‌های فرهنگی زندگی شهید، قابل چشم پوشی نیست و بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد باید پاسخگو باشد که چرا در عرصه تولید محتوا و یافتن الگوهایی خوب کم کاری، اهمال و اجحاف کرده است.
گویا بنیاد شهید رسالت خود را محدود به فعالیت‌هایی مثل برگزاری یادواره‌های کسالت بار برای دولت مردان کرده، و با سیاسی کردن و نمایشی کردن فعالیت‌های خود، رسالت واقعی خود که خدمت به خانواده‌های شهید و مردم است را فراموش کرده است.
در شهرهای دیگر می‌بینیم که با پرداختن به ابعاد مختلف زندگی برخی از شهیدان الگوبرداری خوبی از آن‌ها می‌شود و می‌بینیم که بسیاری از جوانان با این شیوه زندگی این شهیدان به معنای واقعی کلمه آشنا می‌شوند، و این معرفی‌ها و آشنا شدن‌ها قدمی بزرگ برای پرورش انسان‌هایی بزرگ است، اما بنیاد شهید چه قدمی برای معرفی شهیدان استان کهگیلویه و بویراحمد برداشته است؟ در کدام یادواره‌ای که بیشتر میهمانان آن را دولت مردان تشکیل می‌دهند، یکی از شهیدان این استان، منش و زندگی و رفتار و کردار «یک شهید» از این خطه معرفی شده است؟ به غیر از یادواره‌های روتین و بی محتوا، سخنرانی‌هایی غیرمرتبط، بنیاد شهید چه فعالیتی از خود نشان داده است که در خور توجه بوده باشد؟
شهیدان پیرشه؛ جعفرقلی عدالت منش (پیرشه) شهید دانشجو، (تاریخ شهادت 16 دی ماه 65)، محمد رضا عدالت منش (پیرشه)، شهید عرضه نهضت سواد آموزی، (تاریخ شهادت 2 اردیبهشت ماه 66 - کربلا ۱۰ بانه)، شهید رضاقلی عدالت منش (پیرشه)، (تاریخ شهادت 2 اردیبهشت ماه 66 - کربلا ۱۰ بانه) می‌باشند. شهید محمد رضا و رضاقلی در یک روز و در یک عملیات شهید شدند. والدین این سه شهید دیار فانی را وداع گفته‌اند. هر سه شهید مجرد، ساکن روستای شهدای عدالت منش، دهستان چین از بخش لوداب هستند، که به جهت زنده نگاه داشتن یاد این شهیدان حتی به صورت نمادین جایی در خور شأن را به اسم این سه عزیز نام گذاری نشده است.
امیدواریم در چشم بنیاد شهید، همه شهیدان به یک چشم دیده شوند، سیاسی کاری نشود و اینطور نباشد که درجات کم اهمیت و پر اهمیت برای آنها قائل شوند و در این بین برخی از شهیدان از قلم بیفتند چون همه شهیدان مقام والایی دارند.
آرامگاه این سه شهید در خور شأن این اسوه‌های ایثار و شهادت نیست، که لزوم رسیدگی مسئولان وجود دارد، همینطور مسیر جاده آرامستان خاکی و در زمان بارندگی به شدت گل آلود است و رفت و آمد را برای مردم سخت کرده است.
خوب است بنیاد شهید به جهت آشنایی، الگوبرداری و گرامی داشت این سه شهید والامقام یادواره‌ای در خور شأن برگزار کند و با «تولید محتوایی درخور توجه» از زندگی این شهیدان در جهت معرفی بهتر این سه شهید برادر برآید. 
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
روحشان شاد
درود خدا بر شما
لازم بود چنین گزارشی لیکن بهتر همان بود که حتی آن تابلوی مظلوم جلو کنگره در خیابان شصت متری یا اون بولوار صد متری کنار جمعه بازار نیز به نام ایشان نباشد
هستند کسانی که در اوج گمنامی نام دارند
حرف ها زیاد هست
این سه شهید واقعا مظلوم اند
بی عدالتی در حق شهدا هم رونق گرفته
جاوید
Iran, Islamic Republic of
مگه بنیادشهیدهم هست
کریم اردشیری
Iran, Islamic Republic of
روحشان شاد ،
Iran, Islamic Republic of
درودبرشما.این شهیدان همرزم این حقیر بودند و بنده مجروح واسیر شدم در عملیات کربلای ۱۰ روحشان شاد یادشان گرامی .امیدوارم که بنیاد شهید توجه بیشتری کند .
جانباز گمنام
Iran, Islamic Republic of
بابا ول کنید این در فکر چیزی که نیست شهید است اگر کارهای روتین که از طریق مرکز انجام می شود نبود بنیاشهید استان چیزی برای گفتن نداشت
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه بنیاد شهید یکی از اداراتی هست که فقط خانوادهای شهید .سازمان زیاد هست
علی
Iran, Islamic Republic of
از کل کشور تازیر مجموعه های این نهاد انقلابی که اصلا عملکرد او نه در شان خانواده شهداوجانبازان هست ونه
احسان
Iran, Islamic Republic of
اسم این نهاد روعوض کنید تغییر بدین شهدا شرمنده ایم
فرزند جانباز
Iran, Islamic Republic of
وقتی جانبازی برای گرفتن حقش بهش میگن. وهمین کار باعث میشه دیگه سراغ این نیاد وحتی حق خودش رو مطالبه نکه بخاطر اینکه میدونه برا ازبین رفتن ظلم وفساد ودفاع از آرمانهای انقلاب رفته از حق قانونی خودش کوتاه میاد ومیگذرد
فرزند شهید
Iran, Islamic Republic of
هه!!! بنیاد شهید
بنیاد شهید
Iran, Islamic Republic of
اگه خواب باشه که میشه بیدارش کرد ولی خود را به خواب زدن خیلی سخته بیدار شدن در روستای ده برافتاب متاسفانه به تابلوی شهید رحم نکردند و آنرا مشت دیوار خود بردند و.....
وارطان
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کند کسانی را که با خون این شهدا بازی می کنند
شهید
Iran, Islamic Republic of
هم بنیاد شهید وهم بنیاد مستضعفین و هم کمیته امداد آن رسالت اصلی خود را گم کردند
حیدر
Iran, Islamic Republic of
خدایی بنیادشهید همه خانواده شهدا وجانبازان وآزادگان را فراموش کرده 15 سال است که برادرجانباز من مشکل شیمیایی دارد واز ناحیه کبد وریه وچشم وکلیه وپوست دربیمارستانهای شیراز وتهران باهزینه بالای شخصی خود بستری وعمل های جراحی مختلف رویش انجام می گیرد ولی دریغ از یک ملاقات ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
سی و هشتمین سالروز شهادت معلم قرآن، مربی اخلاق، کوبنده منافقین، درهم شکننده منحرفین،

مجاهد خستگی ناپذیر،

خطیب توانا و با بصیرت، عالم عامل،

مبلغ احکام نورانی اسلام،

مطیع و مرید ولایت فقیه، عاشق صادق امام امت،

رزمنده دلیر و فداکار، آب آور رزمندگان اسلام،

خواهرزاده ابوذر زمان مرحوم آیت الله طالقانی

شهید والامقام علی عدالت منش

گرامی باد.


http://shahedi.blogfa.com/post/1884
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1