کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنانیوز گزارش می‌دهد

بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد خواب است یا خود را به خواب می زند؟

2 ارديبهشت 1399 ساعت 17:14

با وجود انکه شهیدان در هر جا و مکانی که باشند منشأ اثرات و برکات زیادی برای زندگان هستند؛ استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون از آشنایی با این سه برادر شهید محروم بوده است، شهیدانی که حتی در حد چند خط در سایت، فضای مجازی و یا ویکی پدیا معرفی نشده اند و نام و نشانی از آنها دیده نمی شود.


روزگاری در سال‌های پیش یک «خانواده» در روستای چین در بخش لوداب، سه فرزند رشید و جوان خود را تقدیم این مرز و بوم و انقلاب کرده است، خانواده‌ای که سال‌های زیادی از عمر خود را با یاد و خاطره این سه جوان زندگی کرده‌اند. با آنکه در گذشته یادواره‌هایی در روستای شهدای عدالت منش برگزار شده است. اما چرا نباید مسئولان مربوطه، خود به این مسائل توجهی کنند تا اینکه ما بگوییم در حق این شهیدان و مردم جفا می‌شود!
با وجود آنکه شهیدان در هر جا و مکانی که باشند منشأ اثرات و برکات زیادی برای زندگان هستند؛ استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون از آشنایی با این سه برادر شهید محروم بوده است، شهیدانی که حتی در حد چند خط در سایت، فضای مجازی و یا ویکی پدیا معرفی نشده‌اند و نام و نشانی از آنها دیده نمی‌شود. 
با آنکه در گفت و گو با مسئولان محترم بنیاد شهید، این حس مسئولیت و شور و اشتیاق برای فعالیت در عرصه معنوی را می‌توان به خوبی در آنها دید، اما سهل انگاری نسبت به خانواده‌های شهید، سطحی نگری، بی توجهی به این پتانسیل‌های خوبی که می‌توانند الگو و سرمشق جوانان باشند، بی توجهی به قابلیت‌های فرهنگی زندگی شهید، قابل چشم پوشی نیست و بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد باید پاسخگو باشد که چرا در عرصه تولید محتوا و یافتن الگوهایی خوب کم کاری، اهمال و اجحاف کرده است.
گویا بنیاد شهید رسالت خود را محدود به فعالیت‌هایی مثل برگزاری یادواره‌های کسالت بار برای دولت مردان کرده، و با سیاسی کردن و نمایشی کردن فعالیت‌های خود، رسالت واقعی خود که خدمت به خانواده‌های شهید و مردم است را فراموش کرده است.
در شهرهای دیگر می‌بینیم که با پرداختن به ابعاد مختلف زندگی برخی از شهیدان الگوبرداری خوبی از آن‌ها می‌شود و می‌بینیم که بسیاری از جوانان با این شیوه زندگی این شهیدان به معنای واقعی کلمه آشنا می‌شوند، و این معرفی‌ها و آشنا شدن‌ها قدمی بزرگ برای پرورش انسان‌هایی بزرگ است، اما بنیاد شهید چه قدمی برای معرفی شهیدان استان کهگیلویه و بویراحمد برداشته است؟ در کدام یادواره‌ای که بیشتر میهمانان آن را دولت مردان تشکیل می‌دهند، یکی از شهیدان این استان، منش و زندگی و رفتار و کردار «یک شهید» از این خطه معرفی شده است؟ به غیر از یادواره‌های روتین و بی محتوا، سخنرانی‌هایی غیرمرتبط، بنیاد شهید چه فعالیتی از خود نشان داده است که در خور توجه بوده باشد؟
شهیدان پیرشه؛ جعفرقلی عدالت منش (پیرشه) شهید دانشجو، (تاریخ شهادت 16 دی ماه 65)، محمد رضا عدالت منش (پیرشه)، شهید عرضه نهضت سواد آموزی، (تاریخ شهادت 2 اردیبهشت ماه 66 - کربلا ۱۰ بانه)، شهید رضاقلی عدالت منش (پیرشه)، (تاریخ شهادت 2 اردیبهشت ماه 66 - کربلا ۱۰ بانه) می‌باشند. شهید محمد رضا و رضاقلی در یک روز و در یک عملیات شهید شدند. والدین این سه شهید دیار فانی را وداع گفته‌اند. هر سه شهید مجرد، ساکن روستای شهدای عدالت منش، دهستان چین از بخش لوداب هستند، که به جهت زنده نگاه داشتن یاد این شهیدان حتی به صورت نمادین جایی در خور شأن را به اسم این سه عزیز نام گذاری نشده است.
امیدواریم در چشم بنیاد شهید، همه شهیدان به یک چشم دیده شوند، سیاسی کاری نشود و اینطور نباشد که درجات کم اهمیت و پر اهمیت برای آنها قائل شوند و در این بین برخی از شهیدان از قلم بیفتند چون همه شهیدان مقام والایی دارند.
آرامگاه این سه شهید در خور شأن این اسوه‌های ایثار و شهادت نیست، که لزوم رسیدگی مسئولان وجود دارد، همینطور مسیر جاده آرامستان خاکی و در زمان بارندگی به شدت گل آلود است و رفت و آمد را برای مردم سخت کرده است.
خوب است بنیاد شهید به جهت آشنایی، الگوبرداری و گرامی داشت این سه شهید والامقام یادواره‌ای در خور شأن برگزار کند و با «تولید محتوایی درخور توجه» از زندگی این شهیدان در جهت معرفی بهتر این سه شهید برادر برآید. 


کد مطلب: 420070

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/420070/بنیاد-شهید-کهگیلویه-بویراحمد-خواب-یا-خود-می-زند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1