تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب : ۴۱۹۷۷۵
پرویز یزدانپناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

کرونا روی دیگرش را به مردم کهگیلویه و بویراحمد نشان داد / 56 بیمار کرونایی در یک روز / آمار مبتلایان کرونا در کهگیلویه بویراحمد به 279 نفر رسید / شناسایی 24 بیمار کرونایی در باشت / عذرخواهی به جد یزدان‌پناه از مردم کهگیلویه و بویراحمد

۲۵
۱
کرونا روی دیگرش را به مردم کهگیلویه و بویراحمد نشان داد / 56 بیمار کرونایی در یک روز / آمار مبتلایان کرونا در کهگیلویه بویراحمد به 279 نفر رسید / شناسایی 24 بیمار کرونایی در باشت / عذرخواهی به جد یزدان‌پناه از مردم کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین آمار مبتلایان به کرونا کهگیلویه و بویراحمد در 24 فروردین ماه را اعلام کرد.
 به گزارش کبنا، پرویز یزدان پناه امروز ( یکشنبه 24 فروردین ماه 99) گفت: از 248 نمونه ارسال شده به آزمایشگاه پارس شیراز و آزمایشگاه تشخیص مولکولی یاسوج 56 نمونه مثبت جدید شناسایی شد.
وی به پراکنش جغرافیایی بیماران مبتلا اشاره کرد و گفت: در مجموعه در روز ۲۴ فروردین ۵۶ مورد مثبت گزارش شد که ۱۱ مورد مربوط به بویراحمد، ۱۴ کهگیلویه، ۲۳ مورد در باشت، ۱ مورد در چرام، ۵ مورد لنده، یک مورد گچساران و یک مورد هم دنا بوده که جمع کرونایی استان ۲۷۹ مورد است که اغلب خوشه‌های قدیم هستند.
دکتر یزدان پناه اذعان داشت: با توجه به سیاست جدید سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت و درمان مبنی بر بیماریابی فعال، از تاریخ 3 فروردین ماه سالجاری، تمرکز دانشگاه علوم پزشکی استان نیز بر بیمار یابی فعال و انجام تست مکرر از افراد مشکوک قرار گرفت.
وی ادامه داد: خوشبختانه توانستیم در طی مدت زمان کوتاهی ظرفیت نمونه گیری خود را از 70 نمونه به 250 تا 300 نمونه در روز برسانیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: نتایج این آزمایش‌ها را از آزمایشگاه انستیتو پاستور و شیراز دریافت کردیم.
یزدانپناه افزود: در تاریخ 17 فروردین ماه دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد به دلیل وضعیت قرمز استان فارس و حجم بالای نمونه‌های این استان، قادر به انجام آزمایشات دیگر استان‌ها نیستند.
 وی ادامه داد: به آنها اعلام نمودیم فعلاً نتایج آزمایشات قبلی استان ما را اعلام نمایید، بنابراین مقرر شد روزانه نتیجه 100 آزمایش را به ما اعلام کنند و ما پس از دریافت جواب همه نمونه‌های فرستاده شده، دیگر آزمایشی به آزمایشگاه‌های استان فارس ارسال نکنیم.
وی با بیان اینکه 192 میلیون تومان بدهی این آزمایشگاه را در زمان مقرر پرداخت کردیم و از قبل نیز 42 میلیون تومان به این آزمایشگاه پرداخت شده بود، ابراز داشت: متاسفانه باز هم جهت اعلام نتیجه تأخیر داشتند که 22 فروردین ماه با ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز تماس گرفته و مجدداً جویای نتایج شدیم.
یزدانپناه افزود: با پیگیری‌های دکتر لطفی مقرر شد آزمایشگاه پارس خارج از نوبت آزمایش‌های ما را مورد بررسی قرار دهند و خوشبختانه در تاریخ 23 فروردین جواب 200 نمونه را برای ما ارسال نمود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اذعان داشت: همچنین دیروز 248 تست نیز در آزمایشگاه تشخیص موکلولی یاسوج انجام دادیم که از مجموع این 248 نمونه 50 مورد مثبت شد.
وی ادامه داد: کارشناسان ما در سراسر استان به افراد مشکوکی که از آنها تست گرفته شده است، اعلام می‌کنند که تا زمان وصول جواب آزمایش‌ها، ارتباط خود را با اعضای خانواده، دوستان و دیگر افراد جامعه قطع کرده و اقدام به خود قرنطینگی نمایند.
وی ابراز داشت: متاسفانه حجم بالای کار در شیراز، منجر به تأخیر در جواب‌دهی شد و هیچ ارتباطی به مسائل مالی نداشته است و از مردم شریف استان به سبب مشکلات پیش آمده به جد عذر خواهی می‌نماییم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: هم اکنون یک تیم متشکل از معاون توسعه مدیریت و منایع، معاون بهداشتی دانشگاه و کارشناسان فنی در شهرستان باشت مستقر نمودیم تا از تمام خانواده‌های بیماران و افراد در تماس با بیمار نمونه گرفته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مردم
Iran, Islamic Republic of
سایت محترم کبنا لطفا پیگری فرمایید 100 نفر یا 50 نفر کرونایی در یک روز درست است؟
Iran, Islamic Republic of
از ما گفتن آمار مرگ کرونا در استان بالای 200 نفر بوده در سراسر استان و در طول این سه ماه.
تاا
Iran, Islamic Republic of
استان ما فعلا چسپیده به تغییر وتحولات
Iran, Islamic Republic of
ظرفیت باید داشته باشند این ها زودتر از موعد دست به تغییرات میخوان بزنن. اتفاقا راس هرم علوم پزشکی خودشان ضعیف عمل میکنند
Iran, Islamic Republic of
با سلام
عذرخواهی چه دردی از مردم دوا میکنه مگه کسی که مشکوک به بیماریست نباید قرنطینه بشه الان دریاشت ۲۴نفربمدت دو هفته در بین مردم بودند آیا میدانید باعث چه حجم انبوهی از بیماری میگردد استانداری که این همه حرف میزند کجاست فقط حرف درمانی مانند رئیسشان
Iran, Islamic Republic of
این قدر حرف نزن. بابت این 12 روز تاخیر جان هزاران نفر را به خطر انداختی. معون درمانت را برا همین چیزا عوض کردی. استعفا بده استعفا
فراموش شدگان
Iran, Islamic Republic of
چه فاجعه ای به بار اوردی اقای مدیر کرونا. این همه پول که برای کرونا میاد چه کارش می کنید؟ معذرت خواهی فایده نداره. استعفا، استعفا، استعفا. همه مردم فقط می خوان شما استعفا بدهید.
Iran, Islamic Republic of
چطوری فقط جواب ازمایش های مردم باشت و دهدشت را پی گیری نکردید؟ چرا جواب ازمایشات بقیه جاها به موقع می اومذ؟
مطلع
Iran, Islamic Republic of
صرفا مسائل مالی بوده و بس.
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر یزدانپناه با روزی ۱۰۰ تست گرفتن اونهم با تاخیر جوابدهی دوهفته ای هیچ کمکی به کنترل این بیماری در استان نمیکنه .الان یکی از اون بیماران باشتی تو این دوهفته اومده باشه یه خرید ساده کنه کلی آدم بیگناه دیگه رو مبتلا کرده . این استان روی نفت خوابیده اونوقت باید جواب آزمایش مردمش رو با کلی منت و التماس از شیراز گدایی کنیم؟سهل انگاری بزرگی در حق مردم پاک این استان شده با عذرخواهی هیچ چیز جبران نمیشه فقط تلاش کنید ظرفیت انجام تست ها رو بالاتر ببرید و روش بیماریابی تون رو فعال کنید .این استان خیلی کوچیک هست براحتی میشه کنترل کرد این بیماری رو .
Iran, Islamic Republic of
گندشون الان آیا بالا

اگر اینطوره ۷۰درصدمردم استان به این ویروس گرفتارمیشن

واقعا مردم و خانواده‌ها اگر خودشون احتیاط نکنن دولت و دانشگاهها هیچ کاری میکنم و فقط حرف
Iran, Islamic Republic of
دستت درد نکنه ، جناب دکتر عذرخواهی شما دردی را دوا نمی کند!!!!! چرا استان کهگیلویه و بویراحمد خودش آزمایشگاه ندارد؟! چطور تمام استان های کشور دارند ولی استان ما ندارد؟! این تاخیر هر علتی داشته باشد قابل قبول نیست ؟! اگر استعفا بدهید بهتر است؟
کشاورز شوشتی
Iran, Islamic Republic of
اقای دکتر یزدان پناه وجدان خود راقاضی قرار بده ایا صلاحیت ریاست دانشگاه که مسول سلامت جامعه است راداری فورا استعفا بده دادستان استان باید شما وهمکاران سهل انگارتان رابه محاکمه بکشانند این عمل شما با عذرخواهی پذیرفته نیست اقای استاندار اقای تاجگردون مگر خوابید /دربرابر خداوند مسولیید اگر بااین خاطیان برخورد نشود
Iran, Islamic Republic of
عبور و مرور از باشت به گچساران و بالعکس باید ممنوع شود
محمود یاسوج
Iran, Islamic Republic of
سلام
با وجود گسترده شدن شیوع کروما در استان لزومی ندارد
اصناف مختلف ومسافرت بین شهری به دستور مسئولین بالا
دستی آزاد گردد . مردم فهیم استان ، با وجود مشکلات جهت مایحتاج روزمره رعایت نکات ایمنی و بهداشتی را داشتند وفشارها رابدون کمک دولت تحمل میکردند ،
دستورات بیخود ونادرست باعث مبتلایان کنونی شده است.
دولت نظر دارد قضیه ۲۲بهمن وانتخابات را بار دیگر در روز قدس زنده نماید .
آخر مردم باید بدانند راهپیمایی مهمتر از امنیت جان مردم
است یا نه ؟ کدامیک ؟ لطفا پاک نفرمایید ، تشکر !
Super star
Iran, Islamic Republic of
دلیل تاخیر در جواب ازمایشات فقط بدهی بود که شما به ازمایشگاه شیراز داشتیت
با جون مردم بازی کردین بعد با یه معذرت خواهی میخواین جواب چیو بدین
Iran, Islamic Republic of
جناب یزدانپناه ،
نمونه گیری از افراد په ربطی به معاون توسعه و منابع دانشگاه دارد ؟؟؟
دلیل این ضعف مدیریتی ، انتخاب یک کارمند اداری در کارگزینی بعنوان سرپرست شبکه باشت بود !!
طی روزهای اخیر هم شایعه شده که یک متخصص فک وصورت ، قرار هست بعنوان سرپرست شبکه بهداشت گچساران منصوب شود !!!
اگر این خبر درست باشد ، دیگه فک و صورتی برای مردم گچساران بخصوص کارمندان شبکه بهداشت باقی نخواهد ماند !!
آخه با چه زبانی باید به شما گفت : مدیر شبکه باید یا یک نفر پزشک باشد یا یک نفر کارشناس بهداشتی با حداقل 10 سال سابقه کار بهداشتی
کسی که هیچگونه سابقه اجرایی واداری و مهمتر از آن هیچگونه آشنایی با موضوعات بهداشتی و پزشکی نداره ، چرا باید در رأس اداره شبکه بهداشت قرار بگیره ؟
جناب ، سلامت مردم ، محل آزمون وخطا نیست !!!!

زیرا کمترین خطایی در سلامت جامعه ، ممکن است باعث فاجعه شود !! مانند آنچه که این روز ها در شهرستان باشت اتفاق افتاده !!
از مسئولین نظارتی خواهش می کنم که سکوت نکنند و اجازه ندهند با این تغییرات غیر قانونی و غیر کارشناسی ، سلامت مردم به خطر افتد !
در آنصورت عذرخواهی جناب یزدانپناه ، چه سودی دارد ؟؟؟
سپاس
علی
عذرخواهی به تنهایی فایده ندارد باید استعفا بدهید و مسببان در دادگاه بابت این سهل انگاری محاکمه شوند
Iran, Islamic Republic of
ببخشید چرا نمیرند درروستاها همه مردم راتست بگیرند من خودم مشکوکم چکارباید کنم
Iran, Islamic Republic of
واقعا شما درست میگویید
Iran, Islamic Republic of
الهی دردت بخوره توسر//
Iran, Islamic Republic of
استفعا درمان دردهمه ی ما باشتیهاست .هم یزدان پناه وهم رضا احمدی
Iran, Islamic Republic of
سلام شما بفرمایید این 24مورد باشت چرا روز یکشنبه که به مراکز مراجعه نمودند به انها گفتند شما هیچ مشکلی ندارید وتست از بقیه خانوادها گرفته نشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ضمن سپاس از سایت کبنا در مثل هست که می گویند حرمت امامزاده را باید متولی ان داشته باشد وقتی در اداره ای درشهرستان گچساران هنوز مدیری به این باور نرسیده که بابا کرونا دنیا را فلج کرده ومن هم همپای دنیا باید برای هفتاد نفرکادر بی دفاع اداره ام کاری انجام دهم و با قلدری میگوید هیچ خبری نیست وقبول نمی کند که دوسوم کارمندان در اداره حضور داشنه باشند ومیگوید باید همه حضور داشته باشند چه انتظاری هست که کرونا در کشور مسری نشود وروز به روز بر بیماران افزوده نگردد
براتی لنده
Iran, Islamic Republic of
سایر شهر سالنهای استان چی نیش دارو بعد از کشتن سهراب چه سود ضمن تقدیر فراوان ازحمات کادر درمانی کشور شما می توانستی اطلاع رسانی رو زودتر انجام بدهی و شهرستان های را که سفید اعلام نمودید وبعلت تاخیر گزارش بیماری به صورت تصاعدی افزایش پیدا نموده و شروع اپیدمی فراوانی داشته آیا عذر خواهی شما از شروع و فراگیری جلوگیری نموده ویا کار راسخت تر کرده وهر که زند دست به تسهیل امور نکند سهلتر بلکه کند سخت ترش
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1