کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پرویز یزدانپناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

کرونا روی دیگرش را به مردم کهگیلویه و بویراحمد نشان داد / 56 بیمار کرونایی در یک روز / آمار مبتلایان کرونا در کهگیلویه بویراحمد به 279 نفر رسید / شناسایی 24 بیمار کرونایی در باشت / عذرخواهی به جد یزدان‌پناه از مردم کهگیلویه و بویراحمد

24 فروردين 1399 ساعت 16:39

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت: متاسفانه حجم بالای کار در شیراز، منجر به تأخیر در جواب‌دهی شد و هیچ ارتباطی به مسائل مالی نداشته است و از مردم شریف استان به سبب مشکلات پیش آمده به جد عذر خواهی می‌نماییم.


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین آمار مبتلایان به کرونا کهگیلویه و بویراحمد در 24 فروردین ماه را اعلام کرد.
 به گزارش کبنا، پرویز یزدان پناه امروز ( یکشنبه 24 فروردین ماه 99) گفت: از 248 نمونه ارسال شده به آزمایشگاه پارس شیراز و آزمایشگاه تشخیص مولکولی یاسوج 56 نمونه مثبت جدید شناسایی شد.
وی به پراکنش جغرافیایی بیماران مبتلا اشاره کرد و گفت: در مجموعه در روز ۲۴ فروردین ۵۶ مورد مثبت گزارش شد که ۱۱ مورد مربوط به بویراحمد، ۱۴ کهگیلویه، ۲۳ مورد در باشت، ۱ مورد در چرام، ۵ مورد لنده، یک مورد گچساران و یک مورد هم دنا بوده که جمع کرونایی استان ۲۷۹ مورد است که اغلب خوشه‌های قدیم هستند.
دکتر یزدان پناه اذعان داشت: با توجه به سیاست جدید سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت و درمان مبنی بر بیماریابی فعال، از تاریخ 3 فروردین ماه سالجاری، تمرکز دانشگاه علوم پزشکی استان نیز بر بیمار یابی فعال و انجام تست مکرر از افراد مشکوک قرار گرفت.
وی ادامه داد: خوشبختانه توانستیم در طی مدت زمان کوتاهی ظرفیت نمونه گیری خود را از 70 نمونه به 250 تا 300 نمونه در روز برسانیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: نتایج این آزمایش‌ها را از آزمایشگاه انستیتو پاستور و شیراز دریافت کردیم.
یزدانپناه افزود: در تاریخ 17 فروردین ماه دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد به دلیل وضعیت قرمز استان فارس و حجم بالای نمونه‌های این استان، قادر به انجام آزمایشات دیگر استان‌ها نیستند.
 وی ادامه داد: به آنها اعلام نمودیم فعلاً نتایج آزمایشات قبلی استان ما را اعلام نمایید، بنابراین مقرر شد روزانه نتیجه 100 آزمایش را به ما اعلام کنند و ما پس از دریافت جواب همه نمونه‌های فرستاده شده، دیگر آزمایشی به آزمایشگاه‌های استان فارس ارسال نکنیم.
وی با بیان اینکه 192 میلیون تومان بدهی این آزمایشگاه را در زمان مقرر پرداخت کردیم و از قبل نیز 42 میلیون تومان به این آزمایشگاه پرداخت شده بود، ابراز داشت: متاسفانه باز هم جهت اعلام نتیجه تأخیر داشتند که 22 فروردین ماه با ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز تماس گرفته و مجدداً جویای نتایج شدیم.
یزدانپناه افزود: با پیگیری‌های دکتر لطفی مقرر شد آزمایشگاه پارس خارج از نوبت آزمایش‌های ما را مورد بررسی قرار دهند و خوشبختانه در تاریخ 23 فروردین جواب 200 نمونه را برای ما ارسال نمود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اذعان داشت: همچنین دیروز 248 تست نیز در آزمایشگاه تشخیص موکلولی یاسوج انجام دادیم که از مجموع این 248 نمونه 50 مورد مثبت شد.
وی ادامه داد: کارشناسان ما در سراسر استان به افراد مشکوکی که از آنها تست گرفته شده است، اعلام می‌کنند که تا زمان وصول جواب آزمایش‌ها، ارتباط خود را با اعضای خانواده، دوستان و دیگر افراد جامعه قطع کرده و اقدام به خود قرنطینگی نمایند.
وی ابراز داشت: متاسفانه حجم بالای کار در شیراز، منجر به تأخیر در جواب‌دهی شد و هیچ ارتباطی به مسائل مالی نداشته است و از مردم شریف استان به سبب مشکلات پیش آمده به جد عذر خواهی می‌نماییم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: هم اکنون یک تیم متشکل از معاون توسعه مدیریت و منایع، معاون بهداشتی دانشگاه و کارشناسان فنی در شهرستان باشت مستقر نمودیم تا از تمام خانواده‌های بیماران و افراد در تماس با بیمار نمونه گرفته شود.


کد مطلب: 419775

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/419775/کرونا-روی-دیگرش-مردم-کهگیلویه-بویراحمد-نشان-56-بیمار-کرونایی-یک-روز-آمار-مبتلایان-279-نفر-رسید-شناسایی-24-باشت-عذرخواهی-جد-یزدان-پناه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1