تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۴۱۸۷۱۴
رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان:

دستورالعملی برای مصرف ویتامین D در روزهای کرونایی

۰
دستورالعملی برای مصرف ویتامین D در روزهای کرونایی
کبنا ؛رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: توصیه می‌شود افرادی که تاکنون ماهیانه یک قرص ویتامین D پنجاه هزار واحدی را مصرف می‌کردند به همین روال ادامه دهند و کسانی که تاکنون قرص ویتامین D مصرف نکرده‌اند به مدت چهار هفته، هفته‌ای یک ویتامین D پنجاه هزار واحدی را مصرف کنند.
مهنوش صاحبدل، با اشاره به تاثیر مصرف مکمل‌های ویتامین D در افزایش سیستم ایمنی بدن، اظهار کرد: در شرایط کنونی، به افراد دارای علائم کروناویروس و نیز به سایر افراد برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس، بر مصرف منابع غذایی دارای ویتامین D توصیه می‌شود.
وی افزود: همواره توصیه کرده‌ایم که افراد بالای ۱۲ سال، ماهانه یک مکمل ویتامین D یک هزار واحدی را مصرف کنند اما اکنون توصیه می‌شود افرادی که تاکنون ماهیانه یک ویتامین D پنجاه هزار واحدی را مصرف می‌کردند به همین روال را ادامه دهند و کسانی که تاکنون قرص ویتامین D مصرف نکرده‌اند به مدت چهار هفته، هفته‌ای یک قرص ویتامین D پنجاه هزار واحدی را مصرف کنند.
صاحبدل بیان کرد: توصیه بهتر این است که افراد بالای ۱۲ سال روزانه یک قرص ویتامین D یک هزار واحدی مصرف کنند.
رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه مصرف قرص یک هزار واحدی ویتامین D محدودیتی ندارد، گفت: ویتامین D یک هزار واحدی برای پیشگیری مصرف می‌شود و فردی که کمبود ویتامین D ندارد نیز باید این قرص را مصرف کند.
این کارشناس تغذیه ادامه داد: در این روزها، افراد زیر ۱۲ سال یک روز در میان یک قرص یک هزار واحدی مصرف کنند اما افرادی که کمبود ویتامین D دارند باید به مدت هشت هفته هر هفته یک قرص پنجاه هزار واحدی مصرف کنند. البته باید توجه کرد مصرف بیش از حد مکمل ویتامین D نیز عوارضی مانند بروز سنگ کلیه و مسمومیت در پی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1