کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد

«سید مسعود حسینی» سکوتش را شکست / با «روشنفکر» زیاد مذاکره شد، اما «همه با هم» برای انقلاب نه «همه با هم» برای من / نظر «سید مسعود» در باره منتظریان

9 دی 1398 ساعت 16:19

حسینی در پاسخ به سؤالی که گفته می‌شود حضرتعالی یکی از کسانی بودید که با «مهدی روشنفکر» به‌عنوان گزینه نهایی جریان اصولگرا مخالفت کردید، گفت: از کسانی که گفتند باید سؤال کنید، کسی که بیان می‌کند باید دلایل را ارائه کند. «البینه علی المدعی».  تا جایی که اطلاع دارم مذاکرات زیادی در این رابطه با ایشان «روشنفکر» انجام گرفت. اما ایشان به هر دلیل و نظری که داشتند، نخواستند. به تعبیری امام (ره) فرمودند؛ «همه با هم برای انقلاب»، اما نمی‌شود، گفت؛ که همه با هم برای من.


سید مسعود حسینی از چهره‌های شاخص اصولگرایان بویراحمد و دنا است، او (صبح امروز 9 دی ماه 98) در گفت‌وگو با کبنانیوز به تشریح فعالیت‌های جریان اصولگرا پرداخت و در پاسخ به این سئوال که نظرات مختلفی در رابطه با معرفی گزینه نهایی اصولگرایان مطرح شد و برخی هم مخالفت شان را اعلام کردند، نظر شما در این باره چیست؟ اظهار کرد: نظرات افراد برای ما محترم است و هر کس از دیدگاه خودش حق اظهار نظر دارد و افراد دیدگاه‌های مختلفی دارند و باید به نظرات مختلف مردم احترام گذاشت. و در انتخابات اینکه  چه کسی باید کاندیدای این جریان شود، اظهارنظرهای مختلف وجود دارد و داشت و باید به اظهارنظرهای مردم احترام بگذاریم. بنا بر این باید بدانیم که همه حق اظهار نظر دارند.
وی در ادامه به انتخاب گزینه نهایی اصولگرایان اشاره کرد و گفت: در مورد انتخاب گزینه نهایی از قبل یک ساز و کاری تعریف شد و در طول بیش از یک سال آقای «هدایت‌خواه» و شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی این ساز و کار انتخاب گزینه نهایی را در نظر داشتند. گر چه به عقیده بنده دوست داشتم آقای هدایت‌خواه خودش ورود کند اما به هر دلیلی تشخیص دادند در حوزه دیگری ثبت‌نام کردند. لذا داشتن یک کاندیدای واحد ضرورت داشت.
حسینی افزود: بر اساس همین ساز و کارهای تعریف شده، ضمن احترام به همه‌ی کاندیداهای این جریان، کاندیدا نهایی امروز اعلام شد. برای ایشان آرزوی توفیق داریم. مهم برای همه‌ی ما حضور یکپارچه، پرشور، انقلابی و هوشمندانه مردم است که در انتخابات شرکت کنند.  و هر کس هم انتخاب شود در این انتخابات، قابل‌احترام برای ما و همه ملت خواهد بود.
حسینی در پاسخ به سؤالی که گفته می‌شود حضرتعالی یکی از کسانی بودید که با «مهدی روشنفکر» به‌عنوان گزینه نهایی جریان اصولگرا مخالفت کردید، گفت: از کسانی که گفتند باید سؤال کنید، کسی که بیان می‌کند باید دلایل را ارائه کند. «البینه علی المدعی».  تا جایی که اطلاع دارم مذاکرات زیادی در این رابطه با ایشان «روشنفکر» انجام گرفت. اما ایشان به هر دلیل و نظری که داشتند، نخواستند. به تعبیری امام (ره) فرمودند؛ «همه با هم برای انقلاب»، اما نمی‌شود، گفت؛ که همه با هم برای من.
سید مسعود حسینی در پاسخ به این سئوال که حضرتعالی مخالفتی با او برای حضور در این ساز و کار نداشید؟، افزود: خیلی تلاش کردیم که وی در این ساز و کار قرار بگیرد. برای ما انسجام، وحدت جامعه، صفا و صمیمیت بین همه‌ی جامعه و افراد مهم است به این دلیل که این جریان از 40 سال قبل که آمده و به‌ عنوان یک جریان، به همه‌ی قبایل، طوایف، ایلات و دسته‌ها، اشخاص و گروه احترام گذاشته و هیچ وقت وارد جریان قومی و قبیله‌ای نشده و نمی‌شود.
وی ادامه داد: بنا بر این دلمان می‌خواست چون این مسائل قومی و قبیله‌ای تبعات خودش را در جامعه دیر یا زود خواهد داشت، این اتفاق می‌افتد. اولاً همه ماها باید از این قضایای قومی و قبیله‌ای پرهیز کنیم و دوماً؛ برای ما مهم امنیت جامعه و صلح و صفای همه مردم است. ضمن اینکه هر کسی برای خودش عقیده‌ای دارد و آزاد است که به هر کسی که دوست دارد، رأی بدهد. اما تلاش شد که ایشان در این جریان باشند و من می‌دانم دوستان هم تلاش کردند. اما حالا هم که نشد، هر چه خیر است، امیدوارم پیش بیاید.
این چهره شاخص اصولگرا در  پاسخ به این سئوال که آیا آقای منتظریان می‌تواند برای جریان نیروهای انقلاب، پیروزی را حاصل کند، گفت: این بستگی به رأی مردم دارد، همه اینها فرزندان انقلاب و نظام هستند. همه کسانی که هستند، فرزندان این انقلاب هستند. در صحنه‌های مختلف اینها حضور داشتند. 
وی گفت: من از این فرصت استفاده کنم و مسئله‌ای را که این روزها مطرح می‌کنند که آقای منتظریان فرد امنیتی هست، گفت: نیروهای امنیتی ما، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، دستگاه اطلاعات در تمام خطوط مقدم در دفاع از ارزش‌ها و کیان نظام حضور دارند و در خاموش کردن تمام فتنه‌ها این‌ها حضور دارند، این‌ها خط مقدم و امین نظام هستند و امانت‌ها را باید به امین نظام سپرده شود، البته اینطور نیست که اگر بقیه در این دستگاه‌ها نباشند، امین نظام نیستند. همه‌ی این ملت در مسیر انقلاب حرکت و تلاش می‌کنند و این‌ها هم فرزندان و معتمدین برای انقلاب، نظام و رهبری هستند. امیدواریم مردم با هوشیاری و آگاهی حضور پیدا کنند و رأیشان را دهند.
حسینی در پاسخ به سؤالی با توجه به اینکه پراکندگی بین نیروهای اصولگرا حضور دارد،شما چه توصیه‌های دارید؟ گفت: نیروهای اصولگرا شاید در زمینه‌هایی باهم تفاوت نظری داشته باشند اما همه برای انقلاب در یک زمینه و مسیر هستند. انتظار هست که از مسائل جزئی و حاشیه‌ای و منافع‌های گروهی، طایفه‌ای، ایلی و قبیله‌ای پرهیز کنند و منافع ملی را مدنظر قرار دهیم. دشمنان انقلاب، دشمنان همه ملت ایران است، اعم از اصلاح‌طلب، اصولگرا، چپ و راست. بدانیم که دشمنان انقلاب دشمنان همه‌ی ملت است.


کد مطلب: 416061

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/416061/سید-مسعود-حسینی-سکوتش-شکست-روشنفکر-زیاد-مذاکره-اما-همه-هم-انقلاب-نه-نظر-باره-منتظریان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1