تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۴۱۵۳۳۵
تحلیل کبنا بر انتخابات گچساران و باشت پس از ثبت نام کاندیداهای انتخاباتی:

4 ضلع انتخابات گچساران و باشت/ آیا انتخابات گچساران و باشت شگفتی ساز خواهد شد!؟

۱۲
۱
4 ضلع انتخابات گچساران و باشت/ آیا انتخابات گچساران و باشت شگفتی ساز خواهد شد!؟
کبنا ؛
امروز وقت ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم به پایان رسید و ظرف ده روز تا نهایتا یک ماه آینده، با احتساب تحقیق و بررسی و شکایت و ... تعیین صلاحیت نامزدها مشخص و نامزدهای انتخابات مشخص خواهند شد. گچساران با وجود موقعیت استراتژیکی که دارد، فعلا به لحاظ انتخاباتی شرایط ویژه تری نسبت به شهرهای دیگر در کهگیلویه و بویراحمد دارد. هم اینکه امسال گزینه هایی روی میز هستند که توانمندی بالایی از خود نشان داده اند.
از طرفی نماینده فعلی شهرستان گچساران مدیربرنامه و بودجه است و این برای مردم اهمیت دارد. در واقع «پست داشتن» در منصبی مهم، اهمیت دارد که به این موضوع در جایی دیگر و وقتی دیگر می پردازیم. اما در حال حاضر، اگر تعدادی از نامزدها که بیشتر برای محک زدن خود، یا برای برای اهدافی غیر از نماینده شدن وارد صحنه شده اند را کنار بگذاریم، انتخابات گچساران و باشت 4 ضلع دارد.
تاجگردون روز اول ثبت نام به فرمانداری برای ثبت نام رفت، خود به تنهایی و با اعتمادبه نفس همیشگی اش آمد، بدون نگرانی ثبت نام کرد، با این حال در نشست خبری مدرک تحصیلی اش کمی حاشیه ساز شد، تاجگردون در نشست خبری اش کمی از مواضعش عقب نشینی کرد، او گفت در انتخابات 96 که گفتم «با روحانی به جهنم می روم و با رئیسی به بهشت نمی روم» در مقابل صف سازی اصولگرایان موضع گرفتم، آنرا اشتباه خواند و دوقطبی سازی را تلویحا به ضرر مردم دانست،همچنین او گفت از کسانی که از من ناراضی هستند دلجویی می کنم. زینل زاده که از مدت ها پیش حضور خود را قطعی کرده بود و در نشست خبری خود بعد از ثبت نام نشان داد شایستگی خود را بدست آورده، کاملا سنجیده ظاهر شد و در پاسخ به خبرنگاران نیز سنجیده و دقیق ظاهر شد و خود وی نیز از خود رضایت داشت. و هم اینکه زینل زاده همراه با جمع زیادی از بزرگان و سیاسیون وارد فرمانداری شد و نشان داد رقیب قدری برای تاجگردون است. تجربیاتی که وی در دولت و شهرداری دارد و عدالت و توجه به «هرچه غیر ازخود» که در سخنان وی دیده می شود حتما کمک کار او خواهند بود. «هومان عسکری» چهره ای جوان و با تجربه های ریز و درشت ، با آنکه فقط چند روز بود که صحبت آمدنش در محافل خصوصی شده بود نشان داد که جنم زیادی دارد و نشان داد تخصص او و تجربه او با وجود جوانی اش آنقدر زیاد است که می تواند به چهره ای ملی تبدیل شود که برای مردمش مفید باشد، کما اینکه تاکنون نیز چهره ای ملی و پرتلاش نیز هست، ضمن اینکه عسکری به همراهی افراد مختلف از طوایف مختلفی آمده بود گفت که برایش لر و ترک فرقی ندارد، اما قطعا رای بالایی از قشقایی و رای هایی از جوانان و هر دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا را خواهد داشت، با آنکه گرایشات اصلاح طلبی داشت ولی اعتدال در سخنانش و گرایشات اصولگرایانه نیز در او دیده شد. در واقع عسکری اگر این دوره نماینده نشود، حتما در پست های بهتر و شایسته تری خود را نشان خواهد داد. «سیدقدرت حسینی» که با قدرت وارد شد، مثل همیشه لبخند به لب داشت و هیچ نگرانی ای در او دیده نشد، تنها و با یکی دو همراه وارد فرمانداری شد، ثبت نام کرد و در نشست خبری، با سوالات و نقل قول هایی که از تاجگردون شد، وی جبران مافات کرد و از عملکرد خود در مقابل گفته های تاجگردون که در سخنرانی های هر هفته اش در جشن ها و محافل به رقیبان خود از جمله سیدقدرت حسینی حمله می کند، دفاع کرد. در هر حال مطالعه نشست های خبری همه کاندیداهای انتخاباتی برای افرادی که به سرنوشت کشور و ملت و شهر خود حساس هستند، توصیه می شود.
اما همه کاندیداهای شرکت کننده در انتخابات که رقیب تاجگردون نماینده فعلی هستند، بر نکاتی تکیه کردند که بسیار مهم و حیاتی بود، با وجود احترامی که برای «تاجگردون» نماینده قائل بودند و معتقد بودند فعالیت خوبی داشته، ولی هومان عسکری درباره وی موضوع جالبی را مطرح کرد، موضوعی که زینل زاده هم به آن اشاره کرد و تلویحا هر دو گفتند که «تاجگردون در دوره قبل با رضایت عمومی مواجه بود و مردم هنوز امیدواری خوبی به وی داشتند و هر دو به خداحافظی لاریجانی از مجلس اشاره کردند و اینطور گفتند که لاریجانی زمان خوبی خداحافظی کرد، زمانی که نگاه عمومی نسبت به وی داشت بد می شد و حال که خداحافظی کرده، مثل این است که در اوج و در زمانی که رئیس مجلس است خداحافظی کرده، تاجگردون هم در چنین شرایطی است» همچنین هومان عسکری ب این نکته اشاره کرد که وقتی اقبال عمومی به سوی یک فرد کم باشد و آن فرد اسرار بر آمدن داشته باشد این تبدیل به دیکتاتوری می شود. همچنین نکته ای که سیدقدرت در نشست خبری اش اشاره کرده و جالب توجه بود اینکه «آقای تاجگردون مدیر برنامه و بودجه است و از وی انتظارات بیشتری می رفت»، این دقیقا آن چیزی بود که برخی از صاحبنظران در گچساران می گفتند نماینده رشت بزرگترین بیمارستان را برای مردمش ساخته و فلان نماینده که در برنامه و بودجه است برای مردم ریل قطار آورده، که هزینه های گزاف دارد و تاثیر بسیار زیادی در رشد اقتصادی و توسعه خواهد گذاشت. حالا مردم ما به خیابان و یا فلان چیز دلشان را باید خوش کنند؟ در حالی که نماینده ما مدیر برنامه و بودجه است.
همینطور هم هومان عسکری و زینل زاده و سید قدرت به این اشاره کردند که نماینده وظایفی در قبال ملت و مردم خودش دارد، و اینکه کارهای شخصی نباید تمام توان و انرژی نماینده را بگیرد که اینها ایرادات قانونی دارد، اینها به دلیل این است که مرز بین وظایف نماینده با وظایف دیگر در دولت مشخص نیست و خلط شده اند. همچنین عسکری اشاره کرد که نماینده وظیفه اش مطالعه است و تصویب قانونی که به نفع مردم شود، این یعنی اینکه وقتی دندان درد گرفتیم به «مسکن و کم شدن درد» اکتفا نکنیم، باید این دندان جراحی شود، اینکه یک نماینده ای با مطالعه کاری را کند بهتر از آن است که نماینده به دلیل ناتوانی و ندانستن و نداشتن آگاهی فقط به انجام کارهایی دست بزند که فقط نقش «مسکن» را برای مردم خواهد داشت. شاید آن نماینده دلسوز واقعی مردم هم باشد ولی وقتی نتواند کار خود را درست انجام دهد، فایده ای نخواهد داشت. حالا باید ببینیم ظرف ده روز آینده کدام یک از کاندیداها تایید صلاحیت خود را می گیرند و رسما کاندیدای مجلس خواهند بود!
کارزار انتخاباتی و جنگ انتخاباتی جنگ روی واژگان است. در واقع این شیوه گفت و گو و شیوه سخنرانی افراد است که بیش از نیمی از پیروزی را برای کاندیدا در انتخابات می آورد، فرای از توانمندی در عملکرد، توانایی در بکارگیری واژگان اهمیت زیادی دارد، و اما ما مردم هستیم که نباید فریب سخنرانی را بخوریم، باید بدانیم که همیشه سخنرانی ها همراه با تهییج احساسات است و یک کلمه می تواند تصمیم مردم را عوض کند، همچنان که همیشه هم سیاستمداران از واژگان به نفع خود استفاده کرده اند، ما مردم هستیم که باید در میان شک و تردید خود برای انتخاب آنچه که درست  تر است را انتخاب کنیم و ما مردم هستیم که از بین واژه ها باید با تفکر انتخاب کنیم، به اشتباه و با احساسات تهییج نشویم و واقعیت ها را بسنجیم و مقایسه کنیم.  یادمان باشد این حرفی که تاجگردون گفت زمانی که گفتم «با روحانی به جهنم می روم ولی با رئیسی به بهشت نمی روم» چه ماجرایی داشت و دوقطبی سازی، باعث تهییج مردم شد، و یادمان باشد و اینکه جدای از هر خطی، در حال حاضر قوه قضاییه با وجود «رئیسی» تحولی در قوه قضاییه ایجاد کرده و تقریبا عامه مردم عملکرد قابل قبولی از قوه قضاییه دیده اند، بنابراین حاشیه سازی ها از هر طرفی که باشد نباید جای تفکر عقلانی را بگیرد، همه ما در قبال تصمیم خود مسئولیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
باور کنید تو استان ما دیگه فردی به توانایی تاجگردون وارد مجلس نخواهد شد تا عمر بر عمرمان هر کس هم بره مجلس فقط صندلی اشغال کن هستند مثل تمام نمایندگان استان در ادوار گذشته به جز هدایتخواه
باوی
Iran, Islamic Republic of
هالو شیرم سید قدرت
بقینه ول کن ،ما د و تاجگردون رای نیدیم
گچساران
Iran, Islamic Republic of
خدا سی بلت- فقط وش بگو تیش مجلسه نیبینه
گچساران_ دولیاری
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر تاجگردون اونقدری با شخصیت و فهمیم هستن ک جواب امثال شما نماینده ها رو ندن-
اون . ک هی خدا و پیغمبر میکنه از اونور میره تخریب میکنه- البته اکثرا اصولگرایان این چنین هستن خود برتر بینی دارن خودشونو سوا از بقیه میدونن-
اونم از اون زینل زاده ک همش حرف میزنه عین پیرزنا
هر دوی شما هیچ وق ب مجلس راه پیدا نمیکنید چون اولا ن سواد سیاسی دارید ن برخورد با دیگران و ن دفاع از شهر و مردمتون-
انشاالله امسالم با هم جشن پیروزی سه باره دکتر تاجگردونو میبینیم و ثابت میشه که مرد مجلس کیه.
🌹🌹
شیرزاد
Iran, Islamic Republic of
کبنا این متن رو که نوشتی دیگه از تفکرات تو خبرنگاری ات در شک هستم.یک خبرنگار باید مثله مرد قضاوت کنه..تو توی این متن رییس بالاترین کمیسیون کشور و یک نماینده ی ملی که شهرهای اطراف آرزو دارن بره نمایندشون بشه رو حتی از هومان عسکری که حتی خیابانهای گچساران و محله های باشت و لیشتر رو بلد نیست کوچکتر و کمتر جلوه اش دادی..از نظرمن تو دیگه خبرنگار نیستی تو یک طرفدار کاندید هستی و بس....‌راستی از نماینده ی رشت نوشتی..فک کنم جناب حسینی بیمارستان نرگسی و بیمارستان بی بی حکیمه و تونل دیل و راهسازی و تغییر بافت فرسوده ی محله ی سادات و خیابان بلادیان و هزاران کار دیگه رو ندیده....لطفا براش توضیح بده
جمال
Iran, Islamic Republic of
هرکس توی هر رده سنی باشه و مطالب شمارو بخونه میفهمه که شما کبنانیوز کدوم طرفی هستید...و فقط اینو بگم مدیر برنامه و بودجه شدن در مرحله اول جنم میخواد که فکر نکنم شما سه تا نماینده داشته باشید...رساندن ۳. درصد بودجه به ۷ درصد بودجه براسی یک استان کارکمی نیست...حتی شاید بالاتر از ریل و بیمارستان باشه
سلامت
Iran, Islamic Republic of
آخ تا قیامت و بخت گچساران که جولانگاه منفعت طلبی و قدرت طلبی عده ای شده فقط و فقط فکر خودشون هستن و بس
سلام
Iran, Islamic Republic of
په این پولی که گفتی کجا
صرف شده که اثرش رو نمیبینیم نکنه چیزی وت ماسیه یه جاده دوبانده که ۱۳سال پیش شروع شد و بودجه ملی وکشوری و به دلیل وصل کردن شیراز به اهواز رو کردن تو بوق و کرنا فکر کردی مردم نمیدونن چه خبره. این رو بدون کور شویم لال شویم کر شویم لیک محال است ..
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
امسال باوی یکصدا حسینی حسینی
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
شیرزادخان نماینده که جی پی اس نیست که همه جا روبلدباشه یاراننده تاکسی نیست نماینده بایذکاربلدباشدنه ادرس بلد قطعا منفعتت تامین شده وازگرسنگان خبرنداری هروقت نماینده زندگی کردنش باموکلینش تفاوت داشت ان نماینده نیست و....و.
Iran, Islamic Republic of
آقا تا کی مردم باوی/ مردم میکنند
Iran, Islamic Republic of
آیا تاجگردون چرا اجازه دادی دلار در مقابل ارزش پول ملی افزایش پیدا کند این کار شما باعث کاهش ارزش پول ملی و کاهش قدرت خرید مردم شد چون شما رئیس برنامه وبودجه این ملت بودی ما باید عملکرد تاجگردون در سطح ملی بهش نگاه کنیم اگر ایشون چهره ملی میدانم که با وجود آقای بهمنی و مصباح مقدم ایشان رئیس نمشود
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1