تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۴۰۸۵۴۵
طی حکمی:

رئیس جدید امور عشایر گچساران منصوب شد / علی‌پور: اختصاص 160میلیارد ریال به 73 طرح عمرانی عشایر

۰
رئیس جدید امور عشایر گچساران منصوب شد / علی‌پور: اختصاص 160میلیارد ریال به 73 طرح عمرانی عشایر
کبنا ؛
طی آیینی رئیس جدید امور عشایر گچساران با حضور مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار گچساران و دیگر مسوولان در سالن اجتماعات سازمان فنی وحرفه‌ای گچساران معارفه شد.
 در این آیین قربان کرمی با تبریک اعیاد شعبانیه  اظهار کرد: خدا را شاکرم هستیم که توفیق خدمت یک هزار و 861 روز را به اصیل‌ترین و نجیب‌ترین قشر از جامعه را داشته‌ام.

 رئیس سابق امور عشایر گچسارن با بیان اینکه جامعه عشایری قشر محروم  به شمار می‌رود، گفت: عشایر نقش بسزایی در پیروزی انقلاب، اقتصاد و رونق تولید دارد.
 وی با بیان اینکه توصیه می‌کنم که عشایر را رها نکنید و در هر زمینه‌ا‌ی کمک‌یار این قشر باشید، گفت: خدمت  به عشایر لذت‌بخش است.
کرمی ابراز کرد: بیش از  یک هزار و 869 خانوار عشایری با جمعیتی بیش از  10 هزار نفر در مناطق دریلا، آبگندی و کلاغ نشین و دیگر مناطق عشایری این شهرستان  سکونت دارند.
 رئیس سابق عشایر گچساران ادامه داد: عشایر این شهرستان سالانه 2 هزار و 700 تن گوشت قرمز، 6 هزار و 480 تن انواع فرآورده‌های لبنی، 150 تن پشم و 25 تن گوشت سفید تولید می‌کنند.

 در ادامه  صادق فاتحی اظهار کرد: با توجه به تجارب و شناخت کافی  که به عشایر جامعه گچساران و باشت دارم در جهت رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال پایدار گام‌های مهمی برداشته خواهد شد.
 رئیس جدید امور عشایر گچساران ادامه داد: با توجه به ظرفیت بالای دام  و با برنامه‌ریزی مدون بتوانیم  در افزایش محصولات دامی به عنوان پایلوت کشوری خدمات ارائه دهیم.
 در این مراسم از زحمات قربان کرمی تقدیر و صادق فاتحی به عنوان رئیس جدید امور عشایر گچساران  منصوب شد.

1200خانوار به جمعیت عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزوده شد
مدیرکل عشایر کهگیلویه و بویراحمدبا بیان اینکه 1200 خانوار به جمعیت عشایر کهگیلویه وبویراحمد افزوده شد، گفت: هم‌اکنون جمعیت عشایر استان به 12 هزار و 400 خانوار رسیده است.
مجید علیپور اظهار کرد: یک هزار و 200 خانوار به جامعه عشایر این استان افزوده شده است.
 وی ادامه داد:این  افراد جوانان جویای کار با دریافت 100 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی شاهد اشتغالزایی و رونق تولید در این قشر هستیم.
 مدیرکل عشایر کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه بیش از 11 هزار و 200 خانوار عشایری در استان کهگیلویه و بویراحمد در مناطق عشایری سکونت داشتند، گفت: با افزایش این تعداد خانوار هم‌اکنون جمعیت عشایر استان به 12 هزار و 400 خانوار رسیده است.
مدیرکل عشایر کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه تعداد 2 میلیون و 400 هزار راس دام در استان پرورش می‌یابد، گفت: با اجرای طرح  پرورش دام های عشایری این استان میزان تولید گوشت قرمز افزایش یافته است.
 علیپور عنوان کرد: میزان تولید گوشت قرمز این استان در سال‌های گذشته در کهگیلویه و بویراحمد هفت هزار تن بوده که با اجرای طرح پرورش دام هم‌اکنون به هفت هزار و 200 تن رسیده است.
 وی ادامه داد: امسال یک هزار و 500 تن به تولید گوشت قرمز استان افزوده  می‌شود.
 این مسوول تصریح کرد:  سالانه عشایر استان 35 درصد صنایع‌دستی شامل 10 هزار مترمربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش، 400 تن تولید پشم، 26 هزار تن تولید شیر، 180 تن انواع روغن‌های دامی این استان را تولید می‌کند.
مدیرکل عشایر کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه 73 پروژه عمرانی با اعتباری به مبلغ 160 میلیارد ریال برای عشایر کهگیلویه وبویراحمد اختصاص داده شده است، گفت: پروژه‌های عمرانی عشایر نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.
علیپور با بیان اینکه 30 دستگاه تانکر کار انتقال و توزیع آب آشامیدنی به مناطق عشایری را به صورت مستمر انجام می دهند، بیان کرد: امسال تعداد 10 ناوگان آبرسانی به مناطق عشایری استان و تعداد هفت دستگاه حمل و نقل افزوده می‌شود.

 160میلیارد ریال برای اجرای 73 طرح عمرانی عشایر در کهگیلویه وبویراحمد اختصاص یافت
 مجید علی پور در آیین تکریم و معارفه رئیس جدید امور عشایر گچساران که با حضور فرماندار گچساران و دیگر روسای ادارات که در سالن اجتماعات سازمان فنی‌و حرفه‌ای گچساران برگزار شد، اظهار کرد: جامعه عشایری یکی از ظرفیت‌های مهم کشور است که در طول تاریخ نقش این قشر بسیار مهم بوده تا جایی که امروز یکی از مهمترین اقشار جامعه  و به عنوان یک جامعه تولیدی به شمار می‌رود.
 وی با بیان اینکه ارزش این جامعه به پهنای قدمت آن است، گفت: امروز به این نتیجه رسیده‌ایم که نقش این قشر در صیانت، ایجاد اشتغال، تولید و در اقتصاد بسیار  ضروری است.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد در ادامه با اشاره به اینکه بعد از تولید نفت آن چیزی که در اقتصاد نقش مهمی دارد پرورش دام است، گفت: در کهگیلویه وبویراحمد بیش از 2 میلیون و 400 هزار راس دام سبک و سنگین پرورش می‌یابد و به عنوان دومین تولید کننده محصولات دامی در کشور به شمار می‌رود.
 علیپور افزود: در دولت تدبیر به جامعه عشایر توجهات بسیاری شد تا جایی که این جامعه با چرخش 180 درجه‌ای موجب شد تا برنامه‌های مهمی اجرا و تدوین شد.
 این مسوول با اشاره به بارندگی‌های نیم دوم سال گذشته تا کنون ابراز کرد: در چهار دهه گذشته امسال بهترین سال برای عشایر بوده است.
 وی ادامه داد: با توجه به اینکه مشکلات زیرساختی در بخش عشایر وجود دارد لیکن عشایر دست از همت بر نداشته و در حال پرورش دام، تولیدات صنایع دستی و مرکبات هستند.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شهرستان گچساران برای جامعه عشایری شاهد تحولات عظیمی در زیرساخت‌ها بوده‌ایم.
 علیپور با بیان اینکه در دل این دره‌ها منابع آبی، پل‌ها وآبنماها احداث شده است، گفت:  امروزه استفاده از تانکر سیار برای آبرسانی به عشایر به حداقل رسیده است.
 وی به توسعه باغات اشاره کرد و افزود: توسعه باغات در مناطقی از جمله روستای پشت‌کوه، پاکوه و کلاغ نشین صورت گرفته  و در دیگر مناطق نیز در دست اجرا است.
 این مسوول خاطرنشان کرد: در سالجاری 160میلیارد ریال اعتبارات عمرانی برای اجرای 73 طرح عمرانی عشایر تخصیص  داده شده است این در حالی است که اعتبارات عمرانی امور عشایر در سال 92 یک میلیارد تومان بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1