تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۳
کد مطلب : ۴۷۵۳۴۳
در اجلاسیه سرداران و 422 شهید شهرستان کهگیلویه:

راه آهن یاسوج مورد بی‌توجهی قرار گرفت / مردم کهگیلویه و بویراحمد کمترین بهره را از آب سدها می‌برند

۱
راه آهن یاسوج مورد بی‌توجهی قرار گرفت / مردم کهگیلویه و بویراحمد کمترین بهره را از آب سدها می‌برند
کبنا ؛
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان خط ریلی ندارد، راه آهن یاسوج مصوب شد اما مورد بی‌توجهی قرار گرفت.
آیت‌الله سید نصیر حسینی شامگاه دوشنبه (۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) در اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه با اشاره به گسترش آرمان‌های انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان، اظهار کرد: امروز صدای انقلاب اسلامی در تمام دنیا شنیده می‌شود، مجری تلویزیون آمریکا می‌گوید؛ دانشجویان دانشگاهیان آمریکا شعار‌هایی با مضامین شعار‌های شهدا، آیت الله خامنه‌ای، اسلام، عدالت، عزت و اخلاق را می‌دهند، امروز می‌بینیم که شهدا چه عظمتی خلق کرده‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دیروز فریاد ر‌هایی قدس را سر می‌دادیم، مرگ بر آمریکا، اسرائیل و صهیونیسم سر می‌دادیم، صدای ما صدای تنها بود، اما به برکت مقاومت شهدا و خون درخشان شهدا، امروز در همه دنیا شعار‌های انقلاب اسلامی را سر می‌دهند،  امروز در تمام جهان این شعار از زبان انسان‌های آزاده طنین‌انداز شده است.
آیت الله حسینی افزود: هر صدایی که راه شهیدان را جلوی پای ما قرار بدهد، صدای خدا، اولیا و انبیاء است و هر صدایی که قصد داشت راه شهیدان را به فراموشی بسپارد، این صدا، صدای شیطان است.
وی با قدردانی از حضور مردم کهگیلویه در اجلاسیه ۴۲۲ شهید، گفت: مردم، جوانان، دختران، زنان و مردان ما علی رغم تلاش دشمنان راه شهیدان را گم نکرده‌اند، ان‌شاءالله پرچم اسلام در سراسر جهان برافراشته خواهد شد و صدای منجی عالم بشریت از تریبون‌های سراسر جهان شنیده خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در ادامه خطاب به منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: مردم ما قدردان نعمت‌های انقلاب هستند، همه ما دوران ذلت‌بار طاغوت که نه جاده وجود داشت و نه امکانات را دیده‌ایم، آن دوران سراسر فقر، ذلت، خواری و عقب‌ماندگی بود؛ در حالی که سراسر کشور منابع نفتی وجود داشت و آن شاه ملعون می‌گفت؛ آنقدر پول‌های هنگفت در اختیار داریم که نمی‌دانیم آن را چه کار کنیم.
وی افزود: اما امروز خدمات نظام رخ‌نمایی می‌کند، مردم ما شاکر و سپاسگزار هستند؛ اما ظرفیت جمهوری اسلامی بیشتر از این چیز‌ها است، ظرفیت نظام ظرفیت جهانی است، با همه این سرمایه‌های بسیار گسترده؛ اما در بخشی از مسائل، استان کهگیلویه و بویراحمد مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.
آیت الله حسینی به وضعیت جاده‌های ارتباطی استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: جاده‌های ارتباطی ما مناسب نیست و بخشی از این راه‌های ارتباطی ایمنی لازم را ندارند، راه آهن یکی از مطالبات ما است که خیلی وقت پیش مصوب شده، اما مورد بی‌توجهی قرار گرفت.
وی به مسأله سد‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: سد‌هایی که در استان ما وجود دارد، کمترین بهره‌ای از آن‌ها نصیب مردم این استان می‌شود، همانطوری که نفت ما برای همه قابل استفاده است و ما خوشحالیم که آب داریم و همه از آن بهره می‌برند؛ اما توقع داریم که مردم این استان از آب سد‌ها بهره کافی را ببرند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سد چمشیر دو میلیارد حجم ذخیره‌سازی دارد؛ اما در تقسیم این آب استان کهگیلویه و بویراحمد بهره کمی دارد، از سد مارون بهره نمی‌بریم، بیشترین سهم آب سد کوثر به استان‌های همجوار می‌رسد. انتظار می‌رود حقآبه استان کهگیلویه و بویراحمد از این سد‌ها دیده شود. سد آبریز مطالبه مهم مردم است، این وضعیت ناامید کننده نباید ادامه پیدا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1