تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۹
کد مطلب : ۴۰۸۴۶۷
فرماندار بویراحمد مطرح کرد

بحران سیل در بویراحمد 150 منزل مسکونی تخریب شد

۰
بحران سیل در بویراحمد 150 منزل مسکونی تخریب شد
کبنا ؛شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد با اشاره به میزان خسارات سیل اخیر به شهر یاسوج بیان داشت: بارندگی اخیر در شهرستان بویراحمد با مرکزیت یاسوج، تقریباً در کشور رکورددار است. در برخی نقاط شهرستان تا یک هزار و ۳۵۰ میلی‌متر بارش داشتیم.
 کناری بابیان اینکه روستاهای زیادی در شهرستان یاسوج وجود دارد که اکثراً صعب‌العبور و کوهستانی هستند، بیان داشت: استاندار و همه مقامات اجرایی و امدادی پای کار بودند و این حضور همه مسئولان و اطلاع‌رسانی به‌موقع به مردم باعث شد، سیلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد به‌خوبی مدیریت شود.
فرماندار بویراحمد اضافه کرد: در شهرستان بویراحمد ۱۴۴ هزار نفر جمعیت روستایی و ۳۷ هزار جمعیت عشایری حضور دارند. بر اثر بارش‌های شدید اخیر، برخی از روستا‌هایی که بافاصله زیادی از مرکز استان یا مراکز بخش‌ها بودند، دچار رانش شدند و آب وسایل روستائیان را برد. پس از سیل، روستایی دچار تخریب کامل نشد؛ تنها چند خانه در روستای آبیدک بخش مارگون تخریب شدند. همچنین چهار واحد مسکونی در روستای چناران تخریب شدند.
کناری افزود: ۴۰ واحد مزرعه پرورش ماهی به‌طور پنجاه تا صد درصدی در شهرستان تخریب شدند. در لوداب بالای ۶۰ درصد راه‌های ارتباطی تخریب شدند. در چند روز اخیر دسترسی موفق برای اکثر روستا‌ها ایجاد کردیم و آذوقه را با ۱۰ سورت پرواز به مناطقی که راه‌های ارتباطی زمینی‌شان قطع بود، رساندیم. هم‌اکنون عمده راه‌ها در شهرستان باز است به‌جز چند روستای کم‌جمعیت زیر ۱۰ خانوار مانند تنگه سرخ در بخش مرکزی که ۴ خانوار دارد؛ که راه دسترسی به این روستا نیز پیدا کردیم.
فرماندار بویراحمد افزود: سیل اخیر در بخش کشاورزی، زراعت، شیلات، تأسیسات آسیب‌های جدی را در این شهرستان ایجاد کرد. به‌طور میانگین ۱۵۰- ۱۰۰ منزل مسکونی در روستا‌ها تخریب شدند.
وی بیان کرد: قبل از وقوع سیل با ۲۳۷ دهیار و بخشدار جلسه گذاشته شد تا هرکدام به‌عنوان یک دستگاه اجرایی در این برهه برای خدمات‌رسانی شایسته به مردم هزینه کنند و بحران را مدیریت کنند. سراب تاوه یکی با جمعیتی بالغ‌بر ۱۶ هزار نفر که بزرگ‌ترین روستای این استان است، مسئولان شورای اسلامی و دهیاری با اجاره ماشین‌آلات سنگین ‌پای کار بودند.
 کناری یادآور شد: همه دستگاه‌های امدادی و اجرایی، سپاه تیپ ۴۸ فتح همکاری خوبی در این حادثه داشتند. مدیریت مناسب سیل در شهرستان باعث شد تلفات جانی تنها یک مورد باشد، که این فرد برای تماشای سیل رفته بود اما خسارات مالی فراوان داشتیم که انشاا... با حمایت‌های مالی دولت برطرف خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1