تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب : ۴۰۷۷۶۶
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد:

300 هکتار از جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد در آتش سوخت

۱
۰
300 هکتار از جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد در آتش سوخت
کبنا ؛مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی گام‌های خوبی برداشت‌شده است گفت: گستره آتش‌سوزی از ۷۱۰ هکتار در سال 96 به حدود ۳۰۰ هکتار در سال ۹۷ کاهش یافت، که آتش‌سوزی در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد کاهش‌یافته است.
غلام‌حسین حکمتیان اصل افزود: تحقق این مهم نتیجه استفاده از ظرفیت جوامع محلی و مشارکت مردم است.
وی از کشت گیاهان دارویی در ۱۰۵ هکتار از اراضی استان خبر داد و اضافه کرد: با کشت این گیاهان ۱۴ و نیم تن گیاه آنغوزه و باریجه برداشت شد.
حکمتیان اصل یکی از دلایل اجرای این طرح‌ها را افزایش مشارکت مردم برشمرد و ادامه داد: با اجرای این طرح‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال، به احیاء و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در برابر آتش‌سوزی کمک کرده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بر ضرورت استفاده منطقی و قانونمند مردم از طبیعت تأکید کرد و افزود: بدون همراهی، مشارکت و همکاری مردم حراست و صیانت از منابع ملی و طبیعی ناممکن است، اما بهره‌وری از طبیعت باید همراه با فعالیت‌های احیایی باشد.
حکمتیان با اشاره به طرح‌های آبخیزداری استان ادامه داد: به‌منظور افزایش ذخیره آب زیرزمینی، جلوگیری از فرسایش خاک و جلوگیری از سیلاب‌ها در بخش آبخیزداری ۱۴ طرح در استان اجراشده که برخی از آن‌ها در بازه زمانی کمتر از ۶ ماه انجام‌شده است.
وی با اشاره به توزیع ۷۳۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در مناطق کمتر برخوردار و بدون گاز استان گفت: با توزیع این آب‌گرم‌کن‌ها قطع درختان ۴۰ درصد کاهش‌یافته است.
حکمتیان اصل از رفع تصرف ۱۸۴ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان خبر داد و اضافه کرد: در سال ۹۸ ایجاد کمربندی حفاظتی در ۱۰ کیلومتر از سطح استان در دستور کار است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بابیان اینکه تاکنون مطالعات آبخیزداری در حدود ۶۳۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی انجام‌شده است گفت: با اجرای طرح‌های آبخیزداری در این مناطق علاوه بر کنترل سیلاب‌ها و جلوگیری از فرسایش، افزون بر ۵۰ میلیون مترمکعب روان آب در استان ذخیره‌سازی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
قسطی گپ نزنیت.چ خبره. همه چی ارومه...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1