تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : ۴۰۱۲۸۶
امام‌جمعه شهر چرام:

جنگ اقتصادی دشمنان برای تغییر رفتار ایران است / مدیران تجمل‌گرا منصب‌ها را ترک کنند

۰
جنگ اقتصادی دشمنان برای تغییر رفتار ایران است / مدیران تجمل‌گرا منصب‌ها را ترک کنند
کبنا ؛امام‌جمعه شهر چرام در خطبه‌های نماز این شهر گفت: برای آنان که صحنه تحولات کشور را در عرصه ملی و فراملی پیگیری می‌کنند یک واقعیت به‌طور مسلم ثابت‌شده این است که نظام سلطه در حال تحمیل یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی برای به‌زانو درآوردن ملت ایران است. 
حجت‌الاسلام افشار افزود: بر همین اساس سناریوی ترکیبی فشار اقتصادی، روانی و عملی دشمن باهدف تحت تأثیر قرار دادن محاسبات نخبگان و آحاد مردم ایران طرح‌ریزی‌شده و در دستور کار اجرایی شدن قرار دارد.
وی گفت: جنگ اقتصادی همراه با ترویج روحیه ناامیدی در جامعه آخرین امید و تیر ترکش دشمنان غدار و حیله‌گر برای مهار و تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران است. یک واقعیت به‏ طور مسلم ثابت ‏شده و آن تحمیل یک جنگ تمام‏ عیار اقتصادى از سوى نظام سلطه براى به‏ زانو درآوردن ملت ایران است.
امام‌جمعه چرام بابیان اینکه برای عبور از این چالشی که دشمنان به دنبال آن هستند چند نکته مدنظر هست که باید موردتوجه قرار گیرد افزود: سرعت و دقت و صحت تصمیمات همانند یک صحنه دفاع نظامی که یک تصمیم می‌تواند در سرنوشت آوردگاه تعیین‌کننده باشد، در شرایط کنونی نیز لازم است تا حداکثر ممکن به تصمیم درست به‌موقع و دقیق به لحاظ عملیاتی برسیم.
وی گفت: امروزه وضعیت فروش نفت و گاز و همین‌طور پتروشیمی و صادرات محصولات غیرنفتی در بهترین شرایط است و بازگشت ارز حاصل از فروش کالاها به کشور همچون گذشته انجام می‌شود بنابراین دلیلی برای نگرانی و بحران و اعلام وضعیت نامناسب وجود ندارد.
وی تاکید کرد: جنگ اقتصادی همراه با ترویج روحیه ناامیدی در جامعه آخرین امید و تیر ترکش دشمنان غدار و حیله‌گر براى مهار و تغییر رفتار جمهورى اسلامى ایران است، برای عبور از این چالشی که دشمنان به دنبال آن هستند چند نکته باید مورد توجه قرار گیرد.
خطیب جمعه چرام تصریح کرد: سرعت، دقت و صحت تصمیمات اولین راهبرد مسوولان است.
همانند یک صحنه دفاع نظامى که صحت، سرعت و دقت یک تصمیم می‌‏تواند در سرنوشت آوردگاه تعیین‏ کننده باشد، در شرایط کنونى نیز لازم است تا حداکثر ممکن به تصمیم درست، به‏ موقع و دقیق (به ‏لحاظ عملیاتى) برسیم.
وی گفت: در شرایط کنونى دیگر جاى آزمون ‏و خطا و یا تکرار راه‏‌هاى رفته و به نتیجه نرسیده گذشته نیست، نمی‌توان به تجارب گذشته ‏بی‌‏توجه بود. 
امام جمعه چرام افزود: از سویى متولیان امر نیز باید به‏ خوبى تأثیرات و پیامدهاى تصمیم خود را درک کرده و مسؤولیت آن ‏را بپذیرند، در شرایط کنونی اعتماد به اروپا همان اندازه اشتباه است که اعتماد به امریکا اشتباه بود و باید توجه به ظرفیت درون نظام شود.
حجت‌الاسلام افشار با اشاره به همدلى مسؤولان با مردم،گفت: «همدلى مسؤولان با مردم» در شرایط کنونى بر کاهش تألمات و رنج‏هاى ملت، به‏ ویژه محرومین و مستضعفین مؤثر است، اگر مردم و به‏ ویژه کمتر برخوردارها به‏ معناى واقعى کلمه حس کنند که مسؤولان درد و رنج‏هاى آنان درک کرده و حتى آن ‏را تا حدى مستقیماً لمس می‌کنند، تحمل این رنج‏ها و مشکلات سهل‌‏تر می‌گردد، چه ایرادى دارد که مسؤولان در این شرایط ویژه اقتصادى بخشى از ریخت ‏و پاش‏هاى حوزه مدیریتى خود را حذف و درآمد ناشى از آن‏را به کارگرهاى بیکار شده اختصاص دهند.
امیدآفرینى و مقابله یأس‏ پراکنى به عنوان یکى از مهم‏ترین ستون‏هاى تأثیرگذارى بود که امام جمعه چرام به آن اشاره داشت و ابراز کرد: سناریوى دشمن در شرایط کنونى، القاى نامیدى و یأس پراکنى در سطح افکار عمومى است به ‏گونه‌اى هیچ ‏گونه چشم ‏انداز مثبت و امیدبخشى در مقابل دیدگان مردم نباشد و در مقابل ترس و واهمه نسبت به سرنوشت آتى، مخاطبان را به اقدامات هیجانى و بعضاً مخرب ترغیب کند،در مقابل دشمن نقطه های قوت نظام باید بیان شود.
وی در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به افتتاح فاز دوم پالایشگاه عظیم ستاره خلیج فارس به ‏عنوان بزرگ‏ترین پالایشگاه میعانات گازى جهان، خاطرنشان کرد: بگوییم که فرزندان غیور این کشور چگونه با وجود همه تحریم‏ها و فشارها به این نقطه مهم رسیدند، امروز وضعیت فروش نفت، گاز، پتروشیمى و صادرات محصولات غیرنفتى در بهترین شرایط است و بازگشت ارز حاصل از فروش کالاها به کشور نیز همچون گذشته انجام می‌‏شود بنابراین دلیلى براى نگرانى و بحران و اعلام وضعیت نامناسب نیست.
وی تصریح کرد: دشمن با پمپاژ شایعه و سیاه‏نمایى، امید مردم به حل مشکلات و آینده روشن این مرز و بوم را هدف قرار داده است.
حجت‌الاسلام افشار به تحول مدیریتى نیز اشاره داشت و خاطرنشان کرد: باید بپذیریم با مدیریت فرسوده و ناکارآمدى که در این چند سال بر برخى از حوزه‌‏هاى اقتصادى حاکم بوده است‏ نمی‌توان از شرایط کنونى به‏ سلامت عبور کرد، باید تعارفات و رودربایستی‌‏ها را کنار نهاد و در جاهایى تعیین تکلیف‏هاى اساسى کرد، اگر مدیرانى توان جسمى و روحیه کار کردن در شرایط ویژه کنونى را ندارند و یا تصور می‌‏کنند ایده مرکزى شان توسط ترامپ و یا هر فرد دیگرى برباد رفته و اکنون تدبیرى به ذهن مبارکشان خطور نمی‌‏کند و یا حاضر نیستند از تفریحات، سفرهاى خارج و تجمل‏گرایى خود به نفع ملت چشم‏ پوشى کنند، باید بلادرنگ منصب‏هاى مدیریتى را ترک گویند چراکه اینک کشور نیازمند «مدیریت جهادى» و «مدیران جهادى» است و حتى اگر مصلحت مردم و کشور ایجاب کند شاید لازم باشد ترمیم‌‏هاى مدیریتى به نفع منافع ملى در دستور کار قرار گیرد. 
وی متذکر شد: ما نیازمند میدان دادن به مدیرانی هستیم که در گرماى سوزان خوزستان، چگونه در سه شیفت کارى توانستند با رساندن آب شیرین به خرمشهر، مشکل آب مردم این شهر را مرتفع کنند، جامعه امروز ما نیازمند تکرار موفقیت‏ها در عرصه‌‏هاى مختلف با این مدیران جهادی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1