تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۴۰۱۰۵۱
شروع فصل گرما و بیماری‌های ناشی از آن

لزوم نوشیدن 8 تا 12 لیوان آب هر روز در تابستان

۰
لزوم نوشیدن 8 تا 12 لیوان آب هر روز در تابستان
کبنا ؛ فرشاد پرن افزود: با شروع فصل گرما و افزایش زیاد دما، سیستم ایمنی بدن انسان در فصل گرما و دمای بالای 40 درجه سانتیگراد ضعیف‌تر عمل می‌کند.
وی ادامه داد: از این نقطه (دمای بالای 40) به بعد کارایی سیستم اعصاب به سرعت کاهش می‌یابد و منجر به اخلال در سیستم مغزی شده و نارسایی قلبی و کلیوی را نیز به دنبال دارد.
پرن با اشاره به اینکه سالمندان، کودکان، زنان باردار و بیماران از قرارگرفتن در چنین شرایطی در هوای گرم اجتناب کنند، اذعان داشت: در صورت اجبار، با چند راهکار ساده می‌توان اثر گرمی هوا را برای بدن قابل تحمل کرد.
وی تصریح کرد: در ابتدا لازم است بدانیم که چه غذاهایی مناسب تابستان هستند و بدن را برای مبارزه با شرایط گرمی هوا و کم آبی آماده می‌کنند بنابراین میوه و سبزی‌های موجود در فصل گرما، مناسب‌ترین منابع غذایی برای حفظ سلامت بدن هستند.
پرن در ادامه بر مصرف هندوانه، گوجه فرنگی، آلبالو، کاهو، انواع سبزیجات، لیموترش، هلو، خیارسبز، انگور در فصل گرما تاکید کرد و گفت: لیکوپن موجود در این میوه‌ها باعث مقاوم سازی بدن در برابر گرما می‌شود و بدن را در برابر اشعه ماورای بنفش حفظ می‌کند.
کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان چرام اذعان داشت: در روزهای گرم تابستان بدن خود را در حالت هیدراته قرار دهید و نوشیدن 8 تا 12 لیوان آب در طول روز در تابستان توصیه می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: افراد سعی کنند صبح زود یا پس از غروب از منزل خارج شوند و در ساعات اوج گرما و تابش خورشید در سایه و مکان خنک به فعالیت بپردازند و از عینک آفتابی و کلاه لب دار استفاده نمایند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1