تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۹
کد مطلب : ۴۰۰۳۶۵
گزارش:

شکستگی‌ شبکه‌های آب در کهگیلویه و بویراحمد خطرناک است

۰
شکستگی‌ شبکه‌های آب در کهگیلویه و بویراحمد خطرناک است
کبنا ؛ از گذشته‌های دور تاکنون شاهد هدرروی آب به دلیل شکستگی شبکه‌های آب در مناطق شهری و روستایی هستیم به گونه‌ای که شاید بیش از یکسال از هدر روی آب در یک منطقه می‌گذشت ولی خبر از اصلاح  نبود.
بنا به گفته کارشناسان بهداشت شکستگی شبکه آب سبب آلوده شدن آب شرب مورد استفاده مردم می‌شود و باید در این زمینه در کمترین زمان ممکن تدبیری اندیشیده شود تا با سلامت مردم بازی نشود.
در چند سال اخیر سید علی لدنی‌نژاد مدیرعامل شرکت آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد اصلاح و مرمت شبکه‌های فرسوده را در اولویت کاری خود قرار داد طوری که شاهد کاهش بیش از 5 درصدی هدر روی آب هستیم یعنی هدر روی از 28 درصد رد سال 92 به کمتر از 23 درصد رسیده است.
اصلاح 4 کیلومتر شبکه توزیع آب در شهرهای استان
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی دو ماه اخیر بیش از 4 کیلومتر شبکه توزیع آب در شهرهای این استان اصلاح و مرمت شد.
مسعود مرادیان با بیان اینکه بخش اعظم این اصلاح شبکه در سه شهر بزرگ استان یعنی یاسوج، دهدشت و دوگنبدان انجام گرفته است، تصریح کرد: با توجه به قدیمی بودن بیش از 30 درصد شبکه توزیع آب شهرهای استان، اصلاح و مرمت شبکه فرسوده به صورت مداوم در حال انجام است.
وی با بیان اینکه طی چهار سال گذشته بیش از 220 کیلومتر شبکه توزیع آب شهرهای استان اصلاح و توسعه پیدا کرد، یادآور شد: از این میزان حدود 100 کیلومتر اصلاح ومرمت شبکه توزیع بود.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کمبود اعتبارات مهم ترین مشکل در زمینه اصلاح و مرمت شبکه توزیع آب شهرهای استان است، تصریح کرد: بیش از 70 میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه توزیع فرسوده شهرهای استان مورد نیاز است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1