تاریخ انتشار
شنبه ۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب : ۴۶۶۲۹۹
حضور نماینده سابق گچساران و باشت در دفتر کبنانیوز؛

بخش دوم) غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگوی اختصاصی با کبنانیوز: برای من فرقی نمی‌کند چه دولتی سر کار باشد / سیدناصر پاس گل من را در شش‌قدمی بدون دروازه‌بان اوت کرد / مردم موش به مجلس نمی‌فرستند

۴۲
۳
بخش دوم) غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگوی اختصاصی با کبنانیوز: برای من فرقی نمی‌کند چه دولتی سر کار باشد / سیدناصر پاس گل من را در شش‌قدمی بدون دروازه‌بان اوت کرد / مردم موش به مجلس نمی‌فرستند
کبنا ؛هر چه به انتخابات اسفند 1402 نزدیک می‌شویم، نام غلامرضا تاجگردون بیش از همیشه در افکار عمومی کهگیلویه و بویراحمد به گوش می‌رسد. او پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس دوازدهم را انجام داده و بسیاری از چهره‌های سیاسی و شهروندان منتظر این هستند که نتایج تأیید صلاحیت‌ها منتشر شود تا اقدام بعدی خود را برنامه‌ریزی کنند.
حال در این وضعیت، غلامرضا تاجگردون در دفتر کبنا نیوز حاضر شد تا به برخی از سؤالات ما پاسخ دهد. بخش نخست این گفت‌وگو که چند روز پیش در همین سایت خبری منتشر شد را در «اینجا» بخوانید. بخش دوم گفت‌وگو با تاجگردون در ادامه می‌آید.
کبنا نیوز: اگر صلاحیت شما تأیید نشود، از چه کسی در انتخابات حمایت می‌کنید؟

تاجگردون: من یک جمله دارم که می‌گویم اگر را کنار بگذارید. ضمن اینکه معتقدم مردم به قیم نیاز ندارند که به آنها بگوید به چه کسی رأی دهید یا ندهید. مردم خودشان انتخاب می‌کنند.
مردم وقتی به کسی رأی می‌دهند، یعنی او را انتخاب کرده‌اند. قرار نیست شخصی از یک شخص دیگر حمایت کند.
کبنا نیوز: برخی می‌گویند در حال حاضر گچساران و باشت در بدترین شرایط خود به سر می‌برند. نظر شما در این باره چیست؟
تاجگردون: حق مردم گچساران و باشت ضایع شده. اما من نماینده را زیاد مقصر نمی‌دانم. هر چند معتقدم که نماینده می‌توانست بهتر کار کند.
ظلم بسیاری به این منطقه شد که جبرانش هم چندان کار راحتی نیست.
کبنا نیوز: اگر در انتخابات تأیید صلاحیت شوید به نظرتان رأی می‌آورید؟
تاجگردون: من طالب این نیستم که همیشه نماینده باشم. اگر دوره یازدهم در مجلس بودم، مطمئناٌ در این دوره دیگر شرکت نمی‌کردم. ولی به نظرم اگر من در این دوره باشم پیروز می‌شوم و مردم به من رأی خواهند داد.
کبنا نیوز: در زمان رد اعتبارنامه شما اصطلاحی در جامعه رد و بدل شد به نام «انتقام سخت»، نظر خودتان را درباره آن به ما بگوئید.
تاجگردون: برخی فکر می‌کنند منظور از انتقام سخت این است که اگر من پیروز شدم، شمشیر بردارم و مخالفانم را با تیغ بزنم. اما معنی‌اش این نیست.
ما در یک دوره‌ای روند پیشرفت را طی می‌کردیم، اما سپس با یک توقف سنگین روبه‌رو شدیم. این واژه‌ را باید در یک اکوسیستم در نظر بگیریم و فهم کنیم.
برخی تعمداً خواستند این روند بخوابد. اما لازم است که این موتور پیشرفت دوباره روشن شود. نه مردم و نه جامعه سیاسی هیچکدام طالب این جدال و درگیری‌ها نیستند.
این مردم آنقدر مشکل دارند که اگر من نوعی بخواهم نماینده شوم و فلانی را بزنم، نه سودی به حال آنها دارد و نه برای نظام مفید است. از طرف دیگر، این رفتارها حداقل از من دیگر گذشته است.
کبنا نیوز: نظام اداری استان را چگونه می‌بینید؟ اگر به عنوان نماینده انتخاب شدید چه تغییری در چینش مدیران می‌دهید؟
تاجگردون: من در دوره‌هایی که نماینده مجلس بودم پیشنهاداتی به استانداران می‌دادم و در نهایت خود استاندار تصمیم می‌گرفت. چرا که اگر نماینده مخالفت کند، نمی‌تواند به وظیفه خود به درستی عمل نماید.
اگر موضع نماینده مشورت باشد و نیروهای خوب معرفی کند، این موضع باعث سربلندی خود او نیز می‌شود. اما اگر دخالت کند و اداره امور را به دست افراد ناتوانی بسپارد، در وهله اول برای خود نماینده مسأله پیش می‌آید.
بیش از آن‌که نماینده به فکر دولت باشد، باید خود دولت به اصلاح خود دست بزند.
من معتقدم که نمایندگان می‌توانند در مشاوران بسیار خوبی برای دولتی‌ها باشند. اغلب مدیرانی که منتسب به من بودند، هفت، هشت و یا نه سال خدمت می‌کردند. این موضوع بیانگر این است که آن مدیران به درستی انتخاب شده بودند.  اما اگر سال یا دو سالی یک‌بار مدیر عوض شود، مشخص است که انتخاب مدیر درست نبوده است.
به نظر من نیز یکی از اشتباهات در استان همین تغییر سریع مدیران است.
کبنا نیوز: در انتخابات آینده، دولت با شما همسو نیست. آیا با این وجود نیز مطمئن هستید که می‌توانید اقدامات اثرگذاری برای گچساران و باشت انجام دهید؟
تاجگردون: اتفاقاً زمانی که من وارد مجلس شدم، دولت همسو نیود. اکثر پروژه‌ها نیز در دولت محمود احمدی‌نژاد مصوب و در دولت‌های بعدی انجام شدند. مثلاً همین جاده چرام باباکلان، اکثر پروژه‌های گازرسانی و ... مربوط به همان دولت بودند.
اگر ما کار کنیم، دولت چه موافق باشد و چه مخالف، حتماً استقبال می‌کند. مگر این‌که خود نماینده کارشکنی کند. دولتی هم که کارشکنی کند به نظر من اصلاً دولت نیست. مهم این است که نیاز جامعه‌ات را به سیستم بفهمانی. در نهایت برای من فرقی نمی‌کند چه دولتی سر کار باشد.
کبنا نیوز: حالا که برخی از پروژه‌ها خوابیده‌اند و پیشرفتی نداشته‌اند، با دیدنشان چه حس و حالی به شما دست می‌دهد؟
تاجگردون: خب حس بدی به آدم دست می‌دهد. خودم پروژه‌هایی را که انتظار داشتم تمام شوند، ولی هنوز پیشرفت نداشته‌اند را می‌بینیم ناراحت می‌شوم.
فکر می‌کردم امسال حداقل 20 هزار هکتار زمین آبی جدید در منطقه داشته باشیم تا سالی هزار میلیارد تومان درآمد مردم افزایش باید. اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد.
همین تونل دیل، کارخانه بیواتانول و ... باید تمام می‌شدند. پلیمر باید حداقل 50 درصد حالا پیشرفت داشته باشد. مجموعه‌های فرهنگی و هنری هم به همین صورت باید پیش می‌رفتند. اما متأسفانه پروژه‌های سنگینی متوقف شدند. در پروژه بازسازی بافت فرسوده، حدود هزار و 500 خانه انجام شده بود، اما حالا شاید به هزار و 502 مورد رسیده باشد. این یعنی این پروژه هیچ پیشرفتی نداشته است. به همین خاطر آدم وقتی این‌ها را می‌بیند ناراحت می‌شود.
به هر حال اگر چه شروع دوباره آن‌ها اصلاً کار راحتی نیست، اما به نظر من شدنی است. مهم این است که مردم اعتماد کنند تا دوباره این پروژه‌ها جان بگیرند.
مردم در حال حاضر ناراحت هستند و من نیز این موضوع را حس می‌کنم.
کبنا نیوز: روزی که سید ناصر حسینی‌پور به عنوان نماینده مردم برگزیده شد، شما یک نامه برای او نوشتید. جریان آن نامه چه بود؟
تاجگردون: من وظیفه اخلاقی خود می‌دانستم که خدمت او به عنوان منتخب مردم تبریک بگویم و از طرف دیگر توصیه‌هایی نیز به او داشته باشم.
من غرض خاصی نداشتم. هدفم بیشتر این بود که آرامش برای او و تیمش فراهم شود تا بتوانند خوب کار کنند و آن چیزهایی که روی زمین مانده را هم به آنها بگویم.
برداشت من این است که پاس گل خوبی به او دادم، اما مشاوران و نزدیکان او متوجه این موضوع نشدند. قطعاً اگر آقای حسینی‌پور پاسخ مثبت به من می‌داد، من آمادگی داشتم او را در اجرا و تداوم این پروژه‌هایی که خوابیده‌اند، حداقل از نظر فکری کمک کنم که به نتیجه برسند.
اما در اولین سخنرانی به این نامه طور دیگری نگاه کردند و پاس گل من را که در شش قدم بود و دروازه‌بان نیز جلو نبود، می‌توانست تبدیل به گل شود. اما اشتباه کرد و توپ را بیرون از دروازه زد.
به نظر من آقای حسینی‌پور آدم خوش‌نیتی است و من هیچوقت او را آدم مغرضی نمی‌بینم. ولی چون تجربه کمی در امور سیاسی و اجرایی داشت، من فکر می‌کنم انسان‌هایی که به دنبال منفعت شخصی خود بودند مشورت غلط به او دادند که نسبت به این قضیه موضع بگیرد تا یک فرصت دو سه ساله از دست برود.
این برداشت من است. اما خوب شاید او دیدگاهش همین بوده است. ولی چون ذهن من نسبت به او مثبت است، فکر می‌کنم این حرف خود او نبود بلکه ناشی از مشورت‌های غلطی بود که به او دادند.
اخیراً دیدم که نسبت به توئیتی که بنده درباره 50 درصد یک سوم نفت منتشر کرده بودم، واکنش نشان داد. کاش از همان قبلاً نیز به این موضوعات این‌گونه ورود می‌کرد و واکنش تقابلی نمی‌داشت. چرا که در آن صورت حتماً منافع مردم بیشتر تأمین می‌شد.
کبنا نیوز: برخی معتقدند که نبود شما در مجلس یک خلأ محسوب می‌شود. به نظر خودتان بزرگترین کاری که در دوره حضورتان در مجلس انجام دادید چه بود؟
تاجگردون: نمی‌توانم به این سؤال پاسخ کامل بدهم. به نظر من نمایندگی دو نقش ملی و محلی است. در بخش محلی، پیگیری‌ها خیلی تفاوت می‌کرد؛ مطمئناً رفاه مردم متوقف نمی‌شد.
از طرف دیگر، نمایندگی نقشی ملی نیز هست. من می‌توانستم خیلی کمک کنم. حداقل در مسائلی مثل بودجه‌ریزی و تلفیق. چون در سه چهار سال اخیر، کمیسیون تلفیق هر سال یک رئیس داشته است. خب برای مجلس خوب نیست که یک نفر نباشد همه این‌ها را جمع کند. حداقل می‌توانستم در این زمینه کمک کنم که فرصت از دست رفت.
کبنا نیوز: اخیراً یکی از لیدرهای شما در پاک‌سازی اطرافیانتان اظهار نظر کردند. نظر شما در این باره چیست؟
تاجگردون: نه این موضوع را نگفتند. او انسان بسیار دلسوزی است و شاید من را حتی از برادرانش نیز بیشتر دوست داشته یاشد.
او اشاراتی داشت که برخی از تو سوءاستفاده کرده‌اند و هشدار داد که باز هم آنها نیایند سوءاستفاده کنند. بیانش دلسوزانه بود اما نوعش ایراد داشت. من تذکر او را می‌پذیرم.
کبنا نیوز: به نظر شما، در این سال‌ها چه ایراداتی به کار شما وارد است؟
تاجگردون: ایراد زیاد داشته‌ام. اما آدم اشتباهاتش را هرگز نمی‌گوید. بلکه آنها را اصلاح می‌کند. بیان اشتباه کمکی به رفع مشکل نمی‌کند. ولی اگر خود فرد به اشتباهاتش پی ببرد، می‌تواند به رفع آنها کمک کند.
چیزهایی به غلط در جامعه القا شد مثل این‌که حضور تاجگردون در مجلس به ضرر استان است. اما من می‌توانم ثابت کنم که این‌طور نبوده است.
برخی می‌گویند اگر تاجگردون فلان صحبت را نمی‌کرد الأن در مجلس می‌ماند. اما من معتقدم که مردم موش به مجلس نمی‌فرستند. آنها کسی را انتخاب می‌کنند که حرف‌هایش برآیند خواست مردم باشد.
برخی نیز می‌گویند اگر در استیضاح وزیر کار آن حرف‌ها را نمی‌زدی می‌توانستی در مجلس بمانی. اما من افتخار می‌کنم که از حقوق ملت دفاع کردم. من این موضوعات را اشتباه نمی‌دانم.
کبنا نیوز: بزرگ‌ترین کاری که در دوره نمایندگی خود کردید چه بود؟
تاجگردون:  به نظر من این سؤال درستی نیست. نمی‌شود که از خود تعریف کنم و اگر هم بگویم هیچ کاری نکرده‌ام هم خوب نیست.
اما به طور کلی می‌توانم بگویم مهمترین کاری که در استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت همین تغییر بیس و مبنای بودجه‌های استانی بود.
من همیشه سعی کرده‌ام در موضوعات ملی با دو همکار دیگرم رقابت سنگینی برای طرح‌های مهم داشته باشم.
کبنا نیوز: اگر به عنوان نماینده برگزیده شدید، اولین کاری که انجام می‌دهید چیست؟
تاجگردون: اولین پروژه، فضاسازی است که از حالا آن را شروع کرده‌ام. باید فضای بعد از نمایندگی از همین حالا فراهم شود تا مخالفین من حداقلی شوند.
لازم است فضا به سمتی رود که تفاهم مردم افزایش یابد. مثلاً ما پروژه داشتیم که به خاطر یک معارض در یک روستا، دو سال متوقف شده بود. رینگ خیابان کیامرثی نیز به خاطر چهار خانواده که از من خوش‌شان نمی‌آمد، یک سال معطل شد. بنابراین اگر مخالف من کمتر باشد، طرح‌ها زودتر اجرایی می‌شوند.
بنابراین مهمترین کاری که من باید بکنم ایجاد حس تفاهم بین مردم است. البته این به آن معنا نیست که همه مردم من را قبول داشته باشند.
پروژه‌های مهمی که روی زمین مانده‌اند را نیز به جد پیگیری می‌کنم. مثلاً همین پروژه تونل دیل و چند پروژه دیگر که بسیار مهم هستند. اما حداقل یک سال طول می‌کشد تا فتیله آن‌ها را بالا بکشیم. کار سخت است ولی به نظر من شدنی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مردم
Iran, Islamic Republic of
مردم همون دوسال پیش هم تمایل به سید ناصر نداشتند و فقط یه اتفاق تلخ بود
Iran, Islamic Republic of
موافق بودن با استیضاح وزیر کار، احتمالا ربطی به کارخانه شخصی لاستیک سازی تان نداشت؟
وزیر کار را مستقیما به شهرستان.... بردی و قول تامین اعتبار ازش گرفتی، وقتی که بعد از دو سال پیگیری، نتیجه نداد، سعی کردی در موضوع پیش آمده کوه دنا ، انتقام شخصی بگیری!!!!
سو استفاده از جایگاه، برای مسائل شخصی !!؟
باشت
United Kingdom
انسان بااصالت نظرش بلند است همین موجب دوست داشتنش میباشد
باشت
United Kingdom
انسان بااصالت نظرش بلند است همین موجب دوست داشتنش میباشد
انصاف
Iran, Islamic Republic of
این سوالات صد من یه غاز چیه پرسیدی ؟ خوب اگر شما بلد نیستید خواهشاً مصاحبه نکنید ، چرا در مورد این حجم از نیروی غیر بومی در پتروشیمی و شرکت نفت که در دوران نمایندگی ایشان جذب شدن نپرسیدید؟ چرا در مورد کارخانه لاستیک سازی و قطار و هزار وعده و وعید دروغ نپرسیدید؟ چرا در مورد رانت خوانوادگی و دخالت کامل خانواده در عزل و نصب ها نپرسیدید ؟ چرا در مورد عدم توجه به نخبگان شهرستان و استان نپرسیدید؟ چرا در مورد حذف نیروهای نخبه استان در تهران نپرسیدید ؟ و ....
Iran, Islamic Republic of
کبنا باید میپرسید اگر نماینده شدید باز هم / میشو ارتباط با شما؟؟؟ چرا این سوالات را نمیپرسید و اینکه چرا از یک خانواده ۴ نفر را مشغول به کار کردید در صورتی که خیلی از کسانی که رای جمع کردن برای شما در پیش چشمانتان شهروند درجه دوم بودند
متاسفانه اگر خودتون هم بخواهید مخالفانتان را کم کنید لیدر های شما این مخالفان را بیشتر میکنند
United States
حالا نگفتی با ابراهیم رئیسی به بهشت می روی یانه؟!
درود بر تاجگردون
مهندس نفت
Iran, Islamic Republic of
چقدر این صندلی نون داشته واسه غلام - صاحب تفنگ برنو! -
United Kingdom
به استحضار میرساند با توجه به ثبت نام مجدد جناب آقای محمد مهدی روشنفکر نماینده فعلی مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی و دخالت ایشان در انتصابات مدیران استان کهگیلویه وبویراحمد و اینکه ایشان در حال حاضر افرادی که مدیرکل استان می‌باشند از لیدرهای انتخاباتی و اکثرا هم طایفه ای ایشان ایل تامرادی می باشند و تفکر ایشان تاکنون نشان  نیز ایلیاتی می باشد صلاحیت ایشان بررسی و رد گردد ضمنا ایشان اخوی شهید می باشد این سو استفاده ها را از حق نمایندگی در مجلس خود نموده است لیست مدیران منصوب ایشان:
۱- مدیرعامل شرکت گاز استان - ریحان بهادر طایفه تامرادی
۲- فرماندار بویراحمد - شهرام مهدوی مطلق طایفه تامرادی
۳- فرماندار دنا - کورش درخشان زاده طایفه تامرادی
۴- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان - جاودان خرد
۵- مدیرکل آموزش و پرورش استان - عزت خواه طایفه تامرادی بخش لوداب
۶- مدیر دانشگاه فنی و حرفه ای استان - روح اله دانش پایه طایفه تامرادی بخش لوداب
۷- رییس دانشگاه پیام نور استان - بی نیاز (از لیدرهای انتخاباتی )
۸-مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان - پاسبان نژاد از طایفه شیجونی تامرادی
۹- مدیرکل امور مالیاتی استان - فرخان از طایفه تامرادی
۱۰- مدیرکل تامین اجتماعی استان - چراغ سحر از طایفه تامرادی
11-مدیرکل امور اراضی استان -علم بهادران طایفه تامرادی
12-فرماندار شهرستان مارگون
Iran, Islamic Republic of
اولاً به قول برادر محمود ؛
آب رو بریز همونجایی که میسوزه
دوماً این افراد که نام بردی ، چندین نفرشون تامرادی نیستند
سوماً برای روشنگری بهتر بود لیست تمام مدیران کل و مسولین استان را میزدی تا مشخص بشه چه تعدادشون از علیاست !
چهارم عده ای ساندیس خور و گوجه فروش و مامور انتظامات جلسات سیاسیون قبلی در انتخابات 94 ، فکر میکنند ندای وحدت زمین میخوره
بنده خدا روشنفکر اوله ، دوم هم بهرامی است
ببین جایگاه شما آخر لیست هست یا یکی مانده به آخر
ضمناً خیلی دوست دارند روشنفکر را رد صلاحیت کنند ولی نمی تونند
میدونی چرا ؟
چون به هر شکلی که بخواهند بازی کنند ، بازی رو باختند و باختید
Iran, Islamic Republic of
راستا مدیرکل راه وشهرسازی از طایفه تامزادی
سلام
Iran, Islamic Republic of
مدیران تمامی ادارات سه شهرستان
معونین فرمانداری ها
تمامی بخشداران
jkjk
Iran, Islamic Republic of
یعنی تایید صلاحیت میشه!!!!!
دانای روزگار
Iran, Islamic Republic of
حتما انتظار دارید مردم معامله گران و رانت خواران و مافیای ثروت و قدرت را به مجلس بفرستند جناب تاج گردون
کارمند تامین اجتماعی
Iran, Islamic Republic of
کسی که مدیر تراز اولش امثال ///است باید هم اینطور گرد و خاک کند
کارمندان تامین اجتماعی هرگز تو را نخواهند بخشید
حقگو
Iran, Islamic Republic of
خداییش بهترین گزینه برای کهگیلویه بزرگ حاج آقا بزرگواریست ،شک نکنید خودش هم پیروز میدونه
انشاالله تعالی تاجگردون روی مجلس را نخواهد دید.
شتر در خواب بیند پنبه دانه
مخالفت گسترده مردم با کامنت ها و لایک ها را اگر می دید هرگز این قسمت دوم را نمی اومد.
کبنا بهتر است که برای تاجگردون که هیچ محبوبیتی ندارد خودش را خراب نکند.
دنا
Iran, Islamic Republic of
ناصر حسینی کاری کرد که نه تنها شما که رقیب اصلی این خانواده هستین بلکه هر کسی که حتی در لفظ خودرا رقیب آنها تلقی نماید با رای بسیار بالاتر از ایشان مسیر رقابت را درمینوردد.
ناصر حسینی برای همیشه خانواده حسینی را از صحنه سیاسی و اجتماعی نه تنها به حاشیه راند ، بلکه به بیرون پرتاب کرد
Iran, Islamic Republic of
به اینجا رسیدن خودتم اشتباه بوده
سر صحبتم تایید حسینی ها هم نیست
افرادی مانند حاج محمد باقر شریفی باید در مجلسی باشند که دکتر محمد باقر قالیباف ریاست آینده آنرا بر عهده دارند
پس همه با هم دست حاج محمد باقر گچساران و باشت را بالا میگیریم
Iran, Islamic Republic of
اگر شریفی این بود که از صدا وسیما رفت استانداری باید بگم خیییییلی متاسفم برات که تاجگردون را با اینا قیاس کردی بنظرم طایفه کرایی و لج بازیه چی میگی
Iraq
/.هر چ کار کردی برای خانوادت بود و پیمانکارای های ک‌درصدی از اون تو جیب خودت خانوادت رفت. شخصیت کینه ای غروری ک داری دیگر انتخاب نخواهی شد
بیژن
Iran, Islamic Republic of
بنده اهل یاسوج و خدایی تاج گردون آبروی استانهای حوزه زاگرس بود زیرا اصالت خریدنی نیست تا پیش از تاجگردون خیلی از ملت ایران گچساران را جز خوزستان می‌دانستند ولی گچساران با غیرت تاج فرا ملی شد
United States
درود هزار درود بر ناج
United States
فقط تاج میتواند این کشتی شکسته استان را نجات بده
علی
Iran, Islamic Republic of
و.اقعأ میرشکالی هستی تاج
عادل
Iran, Islamic Republic of
کارهای تاج گردون در کل کشور پیدا است. ایشان بیشترین خدمت را کرد. استان به او نیاز دارد. واقع گرا باشید نه منفعت طلب
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
اغای تاجگردون؟؟؟؟؟ امثال شما کار بلد و خادم بودن وصادق بودن را::::: متا سفانه گرگهایی در لباس میش اول ترور شخصیت میکنند:::: زور ونفوذ وپول هم دارند:::::: حتی رسانه ای اگه جرات کنه هم کلام با چنین افرادی شود:::: قطعا اخرین ضربه به حیثیت شان وارد میکنند::::::که دشمنان سودش را می برند ::::: وافرادی که کمتر از پنج درصد قبولی لازم دارند:::::: مسعولان از خدا وبرزخ وقیا. مت. وثبت در تاریخ اعمال بترسید:: گذشتگان کجایند؟؟؟؟؟؟
باشت
Iran, Islamic Republic of
عملکرد تاجگردون رو در عمل دیدیم درود بر تاجگردون
قلعه باشت
Iran, Islamic Republic of
درود برتاجگردون
......
Iran, Islamic Republic of
بیشترین دخالت ها را داشتی برادر
در تمام سطوح مدیریتی با نظر شما تصمیم گیری می شد
کی باشد کی نباشد
چطو این حرفها می زنی.....
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون: من در دوره‌هایی که نماینده مجلس بودم پیشنهاداتی به استانداران می‌دادم و در نهایت خود استاندار تصمیم می‌گرفت. چرا که اگر نماینده مخالفت کند، نمی‌تواند به وظیفه خود به درستی عمل نماید.
چه سخن جالبی !!!! مشاوره وتهدید وجابجایی این یعنی مشاوره و...قوم گرایی، برادر گرایی، خاله خرزویی ونزاد پرستی
غریبه
Russian Federation
خدایی تاجگردون شیر
دولت چکارش داره که بخواد رد کنه
چون توانمند چون قدرتمند
من دختر یاسوجی بهت افتخار میکنم
اندرزگو
Iran, Islamic Republic of
هرچند غرور از خصوصیت های اصلی تاجگردون هست ...ولی برای سیاست ایران و استان این افراد بهتر هستند.
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون نماینده ای توانمند و محبوب
Iran, Islamic Republic of
با افتخار تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
باشت و قلعه و بنگرو تاجگردون رو تنها نخواهد گذاشت
بنگرو قلعه
Iran, Islamic Republic of
تاآخرین نفس تاجگردون
باوی
Iran, Islamic Republic of
اظهار نظر نکن باشتی
یونسعلی
Iran, Islamic Republic of
سلام به سیاسیون حوزه گچساران وباشت وحومه وسلام به نماینده اسبق گچساران آقای تاجگردون وسلام به همه خدمتگذارانی که بعداز آقای تاجگردون برای خدمت به این حوزه مشغول بکار شدند من از منطقه دیل خودم می گویم وجهت اطلاع نماینده اسبق گچساران وباشت و حومه آقای تاجگردون بعداز شما رونق اشتغال وکار وعمران وابادانی وحتی دیدار با نماینده کامل تعطیل شد نه از تونل خبری هست نه از تفکیک باغات کوه دیل ونه رونق گرفتن این کوه نه از آمدن آب سد کوثر خبری هست برای باغات دیل پارو همه وهمه با رفتن شما تعطیل شدند اما جدیدا اخباری از آقای افضلی از امور آب گچساران در رسانها آمده برای سد زدن در تنک بین تکیه وبی بی کریمه اصلا این کار شدنی نیست اگر می خواهند برای مردم دیل وارو وبقول خودشان تا پوراژ وان طرفتر چرا از سد کوثر نمی آورند وچرا آب سد کوثر تا کیلومترها در استانها مجاور وحتی خارج از ایران می‌رود اما مردم ما که دویا چهار کیلومتری این سد هست باید مشکل آب کشاورزی داشته باشیم آیا این حرکتهای واقداماتی آنهم در نظام اسلامی عدالت هست اگر امور آب گچساران واستان وحتی کشور می خواهند کاری برای منطقه انجام بدهند حتما باید به ریل گذاری های گذشته شما ودولت گذشت تن بدهند وبرای رفع مشکلات منطقه ی وملی تلاش کنند آقای تاجگردون بعداز شما ودولت گذشته خیلی از امکاناتی که بود وکاری هم شده بود بر باد رفته حتی کسی پیگیری هم نکرده از دولتیان گرفته تا کسانی پیگیر بوده اند مثل لولهای قطری باغات قدیمی دیل آقای تاجگردون من اطلاعی از هزینه‌ای آن زمان ندارم ولی حتما در جهادکشاورزی واداره تعاون اینها سند خورده وپول ملت هزینه شده آیا مدیری بازرسی ومقامی بوده که بیایید بررسی کند آن پیشرفت کاری چه شده وامکاناتی که با هزینه‌ای سنگینی آمده بوده کجاست وووووو آقای تاجگردون چه شما مجددا بیایید وچه نیایید بلاخره در نظام اسلامی می بایستی نظارت وپیگیری باشند یا نباشد امیدوارم دلسوزان انقلاب ومردم بفکر باشند وبیایند با سند پمدارکی که توسط مجریان اقدام شده حالا بررسی کنند ببینند چه مانده وسلام یونسعلی حسنعلی پور 09927081326 دیل گچساران
Iran, Islamic Republic of
تونل خودش نخاست یعنی تو دوره غلام تاجگردون متوقف شد
شایدم دلیلش این بود درصدی از سودش تو جیبش نمیرفت
چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

یک کارشناس انرژی اظهار داشت: جنگی که در خاورمیانه و شرق مدیرانه شاهدیم بیشتر جنگ برای ...
چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

اگر منطقه آزاد سیاسی سودی بیش از منطقه آزاد تجاری نداشته باشد، لابد و قطعاً فایده کمتری ...
از «انتخابات» تا «خیابان»

از «انتخابات» تا «خیابان»

سعید حجاریان گفت: حرف‌هایی از جنس اینکه آن سوی‌عدم شرکت در انتخابات، خیابان است، بی‌معناست....
1