تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۴۵۹۵۵۱
در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد؛

در سال 1401 بر امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟ / از بازگشایی چهار هزار کیلومتر راه تا طرح‌هایی برای بهبود معیشت مردم عشایر

۲۳
۰
در سال 1401 بر امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟ / از بازگشایی چهار هزار کیلومتر راه تا طرح‌هایی برای بهبود معیشت مردم عشایر
کبنا ؛
فضل اله آذرفرد: علاوه بر بازگشایی چهار هزار کیلومتر راه عشایری، بهسازی 30 چشمه را به اتمام رسانده و روزانه نیز 150 هزار لیتر آبرسانی سیار داریم.
به گزارش کبنا، مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا حدود هشت ماه پیش قمیت نهاده‌های دامی، یارانه‌ای بود. اما حذف ارز ترجیحی با اینکه اوایل کار را برای دامداران سخت کرده بود، اما محاسن خیلی خوبی نیز داشت. با حذف ارز ترجیحی دلال‌هایی که در این بخش بودند، همگی حذف شدند.  با این اقدام، در ابتدای کار، مشکلاتی برای عشایر ایجاد شد؛ از جمله اینکه هزینه‌های نگهداری دام برای عشایر بالا رفت و چند مدتی قیمت گوشت ثابت ماند و افزایش پیدا نکرد. اما حالا قیمت گوشت افزایش پیدا کرده و منطقی و معقول شده است که همین امر باعث ایجاد انگیزه‌ای برای مردم عشایری شده است.
فضل‌اله آذرفرد ادامه داد: اتکای زندگی عشایری تنها به دامپروری است؛ اما صرف اتکا به دام نمی‌تواند زندگی آنها را بچرخاند. بنابراین سازمان امور عشایر، در اندیشه معیشت‌هایی است که در کنار حرفه دامپروری، وضعیت آنها را به سمت مطلوبیت بیشتری پیش ببرد.
وی در این خصوص با اشاره به اینکه چند طرح داریم، گفت: یکی تقویت صنایع دستی و گردشگری عشایری است که در مورد آن با ادارت متولی، صحبت کرده‌ایم و برای پرداخت تسهیلات تبصره 18، عشایر را شناسایی و به بانک‌های عامل معرفی می‌کنیم. در این خصوص چند منطقه هم مشخصی کرده‌ایم؛ سردار، کاکان، شبلیز و شلالدان.
وی ادامه داد: در حال حاضر، در حال رایزنی برای دریافت اعتباراتی جهت فرام کردن زیرساخت‌های گردشگریِ عشایری هستیم.
وی یکی دیگر از طرح‌ها را زنجیره تولید گوشت قرمز عنوان کرد که به گفته او دارای سه مرحلۀ شناسایی، آموزش و تأمین نهاده است.
وی گفت: هر کسی متقاضی باشد و مشکل نهاده داشته باشد سریع به بانک عامل معرفی می‌کنیم و می‌گوییم چه میزان اعتبار برای خرید نهاده برای پرورش دام نیاز دارد.
به گفته آذرفرد کاشت گیاهان دارویی یکی از دیگر طرح‌های این اداره کل برای بهبود بخشیدن به معیشت عشایر استان است. وی در این خصوص گفت: سعی می‌کنیم مراتع برای کاشت گیاهان دارویی واگذار شود.
مدیرکل امور عشایر ادامه داد: اعتبارات تملک دارایی‌های امسال، 20 میلیارد سهمیه عشایر بوده است؛ 160 میلیارد تومان نیز اعتبارات محرومیت‌زدایی و 250 میلیارد تومان اعتبارات سفر ریاست جمهوری بوده است. اما این عتبارات هنوز تخصیص نشده، اما گفته شده تا یک ماه آینده بخشی از آن باید پرداخت شود.
وی اظهار داشت: چهار میلیارد تومان اعتبار برای احداث سکونت‌گاه‌های عشایری، و دو میلیارد هم برای خرید تانکر آبرسانی پرداخت شده؛ یعنی شش میلیارد تومان از اعتبارات 250 میلیارد تومانی تاکنون تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: در سیل امسال، بیشترین آسیب‌ها برای سکونت‌گاه‌های عشایری اتفاق افتاد. به همین خاطر طرحی برای سکونت‌گاه‌های عشایری در نظر گرفته‌ایم.
آذرفرد عنوان کرد: علاوه بر اینکه امسال چهار هزار کیلومتر بازگشایی راه عشایری را انجام داده‌ایم، بهسازی 30 چشمه را نیز به اتمام رسانده و روزانه نیز 150 هزار لیتر آبرسانی سیار داریم.
وی ادامه داد: برای پروژه‌های تأمین آب، 10 میلیارد تومان از محل مشارکت‌های وزارت نفت و سه میلیارد تومان نیز از طریق اعتبارات ستاد اجرایی، برای پروژه تامین آب، آبعلی زیلایی گرفته‌ایم.
در راه‌اندازی کاروان سلامت دام، حدوداً دو میلیارد برای مکمل‌های دامی و دارو برای عشایر هزینه شده است.
وی در خصوص سایر اقدامات این اداره‌کل عنوان کرد: ظرف دو هفته آینده هزار و 100 دستگاه پنل خورشیدی در بین عشایر استان توزیع خواهیم کرد؛ همچنین برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا دو سال آینده تمام عشایر مجهز به این پنل‌ها شوند.
وی با بیان اینکه ماهیانه 700 تن توزیع آرد داریم، گفت: تأمین سوخت عشایر را نیز هر ماه دنبال می‌کنیم و تاکنون نگذاشته‌ایم در این مورد مشکلی برای عشایر پیش بیاید.
مدیرکل امور عشایر با اشاره به یکی منابع مهم تأمین اعتبار برای عشایر گفت: یکی از این منابع مهم، مالیات بر ارزش افزوده است؛ قبلا این اعتبارت از محل اعتبارات فاقد دهیاری و مناطق عشایری به حساب فرمانداری‌ها واریز می شد و فرمانداری‌ها هم بر اساس سلیقه خود تصمیم می‌گرفتند کجا هزینه شود. ما به آن‌ها می‌گفتیم که تنها باید در مناطق عشایری هزینه کنید. اما گاهاً خیلی از فرمانداری‌ها همکاری نداشتند. اما ما پیگیری کردیم و قانون تغییر کرد. اما مصوب شد دیگر این پول به حساب امور عشایر استان‌ها واریز شود. در حال حاضر بسیاری از مشکلات عشایری را از همین پول انجام دادیم.
وی با بیان اینکه اما اعتبارات آلایندگی را هنوز باید از فرمانداری‌ها بگیریم، گفت: انتظار داریم فرمانداری‌ها اعتبارات آلایندگی را در مناطق عشایری هزینه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

داستار
United States
بزرگوار مردم امروزه آگاهی دارند و این داستان هایی که جنابعالی تعریف می کنید رو باور ندارند
عشایر
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی
تعجب میکنم ا
برادر آذر فرد این گک وشلوار برای شما گشاد است
بهبهانی
United States
به خدا حیفه /. لطفا و لطفا درش رو قفل بزنید ما عشایر راحتر خواهیم بود.
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
آمدن آذرفر امورعشایری نابود شد
Iran, Islamic Republic of
خدا داند چه بلایی برسر عشایر بدبخت .
شبلیز
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار مگر خوابی نیروهای دولت اصلاح طلب هنوز که هنوز است در رآس مدیریت هستند او//آموزش پرورش که بچه های انقلابی را تار مار کرده واین هم آقای //که دیگر معلوم نیست چه برسر امورعشایر آورده
Iran, Islamic Republic of
عضو شورای ائتلاف اصولگرایان استان بود و شناسنامه اصول گرایی دارند.
قوامی
Iran, Islamic Republic of
خدایی دیگه جایی داری! استان ما افتاده دست یه نماینده با مدیرانی که فقط و فقط می توانند به عشایر تحویل دهند
؟@؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
جناب آذرفر حداقل یه صحبت می کنی قبلش با ما هم یه مشورت بگیر. اگه ما داریم کار خدمات جاده ای امور عشایر رو انجام میدیم کل راهها که فرمودین نصف این هم نشده. خدا به خیر کنه
Iran, Islamic Republic of
این صحبت های که ایشان انجام دادن رو به خاطر بسپارید تا دم خروس بیرون بزنه. والا تا الان ما خیری از امور عشایر ندیدیم.
Iran, Islamic Republic of
غیر از دادن چند تا حواله جو و سبوس ب چیزی از ایشان ما ندیدیم
انتصاب ایشان تعصبی قومی قبیله ای و فارغ از شایسته سالاری بود
منصف
Iran, Islamic Republic of
انصافا آقای آذرفرد کارهای تحول زا و زیر ساختی خوبی را در حوزه عشایر انجام دادند.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
دکتر آذرفرد در تراز یک مدیر کل جهادی، انقلابی و جوان عمل کرده و ما از ایشان تشکر می کنیم
صالحی
Iran, Islamic Republic of
آقای آذرفرد بهترین نیرو و باسوادترین نیروی جریان ندای وحدت است و در حد یک وزیر است
کارمند
Iran, Islamic Republic of
تنها مدیر کلی که در امور عشایر سیاسی عمل نکرده و فقط و فقط دنبال کار بوده آذرفرد بوده و ما کارمندان امور عشایر از ایشان تشکر می کنیم.
رضا
Iran, Islamic Republic of
انتخاب آقای آذرفرد بر اساس شایسته سالاری بوده و دارای رزومه قوی و تحصیلکرده این بخش و از نخبگان بخش کشاورزی استان بوده و هستند.
عشایر
Iran, Islamic Republic of
نتخاب آذرفرد بر اساس شایسته سالاری بود و عملکرد ایشون نیز اثبات کننده این موضوع هست؛ تنها مدیری که بدون لابی نمایندگان منصوب شد و مرکز فقط بر اساس تجربیات و طرح و برنامه ایشون رو لایق دونستند.
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
با رعایت انصاف و بدون غرض دکتر آذرفرد در حوزه زیر ساختی در امور عشایر استان و شهرستانها کارهای بسیار خوبی انجام دادند و برنامه های خوبی برای توسعه و پیشرفت عشایر دارند.
شلالدان
Iran, Islamic Republic of
یکی از کارهای جالب آقای آذرفرد حذف حاشیه از اداره کل امور عشایر و سوق دادن این اداره کل در مسیر خدمتگذاری بیشتر به عشایر استان است. بدون شک باید از چنین نیروهای جوان و خوشفکری حمایت کرد و در پست های بالاتر از ایشان استفاده کرد.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
آذرفرد،با کلاس،تحصیلکرده،جوان و انرژیک است و در پست های قبلی هم عملکرد بسیار موفقی داشت و در زمینه مسایل کشاورزی و دامپروری صاحب نظر و یکی از تئورسین های جریان ندای وحدت است.
محسنی
Iran, Islamic Republic of
در زمان حضور آقای آذرفرد در امور عشایر تحول خوبی در امور عشایر ایجاد شد و جلوی خیلی از مسائل غیرقانونی گرفته شد.ایشان نیروی ولایی و معتقد و از خانواده معظم شهدا بوده و در زمان حضورش در سپاه به عنوان پاسدار مورد تکریم همگان بود
Iran, Islamic Republic of
تا کور شود هر آنکه نتوان دید
عشایر نرماب
Iran, Islamic Republic of
نالایق ترین مدیرکل که با رابطه هنوز مونده آذرفره و ایشالا باید پاسخگو باشد چرا که این صندلی ها وفا نمیکنند . و کسانی که از ایشون طرفداری میکنند اندکی وجدان خود را وسط بگذارند فردا روز قیامت روز بازخواست و این تعاریف الکی حق الناس و ضایع کردن حق عشایر است
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
1