تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب : ۴۳۸۹۳۹
گفت‌وگوی اختصاصی کبنانیوز با استاد «سروش درست» نویسنده؛

کتاب این چهل و یک مَرد

۵
۴
کتاب این چهل و یک مَرد
کبنا ؛کتاب «این چهل و یک مرد» اثر سروش درست، نویسنده خوش ذوق کهگیلویه و بویراحمدی، پس از سه سال فعالیت شبانه‌روزی نویسنده و انتظار مخاطبین ادبیات، به زیور طبع آراسته شد. 
به گزارش کبنا نیوز، این اثر، جدیدترین کتاب در ژانر ادبیات دفاع مقدس است. این مجموعه خواندنی، با همکاری سرهنگ «امیر عباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد و مجموعه متبوع به‌ویژه مدیریت ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد و کارشناسان این مجموعه، به زیور طبع آراسته شده است. 
کتاب فاخر «این چهل و یک مرد» با روایتی داستانی، زاویه دید اول شخص و با رعایت اصول خاطره‌نویسی، به بخشی از خاطرات مشترک سرهنگ «علی ثابتی» با چهل شهید قدسی پرداخته است. چهل دلاور شجاع و چهل مرد میدانی که رسم مردانگی را به‌جای آوردند تا امروزه، هموطنان عزیز در آرامش و امنیت روزگار بگذرانند. این دلیر مردان از جان خویش، در راه وطن و آرمان ایران اسلامی گذشتند و به‌راستی، شایان و سزاوار لقب «مَرد» هستند. 
نویسنده کتاب این چهل‌و‌ یک مرد، با آسیب‌شناسی نویسندگی در حوزه ادبیات دفاع مقدس، به آسیب‌های متعددی اشاره کرد و گفت: برای ثبت و ضبط تاریخ جنگ و داستان زندگی مردم استان در طول هشت سال دفاع مقدس، نیاز به مدیریتی انقلابی و همکاری حوزه‌های مرتبط با فرهنگ ایثارگری هستیم.
استاد درست، به تشریح نقاط قوت و نقاط ضعف کار در این حوزه پرداخت و بیان داشت: متاسفانه هیچ امکاناتی در اختیار نویسندگان دفاع مقدس در استان قرار نمی‌گیرد و نوعا برخوردها هم دلسرد کننده است. اگر توجه جدی به ترویج و تقویت فرهنگ ایثارگری شود، استان نویسندگان برجسته‌ای دارد که می‌توانند به توسعه ادبیات پایداری کمک کنند. 
این نویسنده، بااشاره به فعالیت در حوزه توسعه ادبیات دفاع مقدس و فرهنگ ایثارگری، افزود: کتابی در این حوزه ارزشمند است که هم شأن شجاعت‌ها، شهامت‌ها و از جان گذشتگی رزمندگان هم استانی باشد. 
گفتنی است رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد در میادین رزم، در سلحشوری کم نظیر بودند؛ اما متاسفانه هنوز حقّ آن دلاوری‌ها و خط‌شکنی‌ها ادا نشده است. 
استاد «سروش درست» نویسنده این اثر، در پایان گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز با تقدیر و تشکر از کسانی که مقصد و مقصودشان توسعه استان در ابعاد گوناگون به ویژه توسعه و پیشرفت ادبیات و معارف فرهنگی است؛ از مدیران عالی استان درخواست کرد که زیبنده است در توسعه فرهنگ به ویژه فرهنگ ادبیات دفاع مقدس با نویسندگان این حوزه همکاری و همیاری کنند. 
شایان ذکر است ماجرای خلق این کتاب، بسیار شنیدنی ست. از مخاطبین فهیم این رسانه، دعوت فرهنگی می‌کنیم داستان شورانگیز پدید آوردن این اثر ماندگار را در کتاب «این چهل و یک مرد»، نوشته سروش درست، چاپ انتشارات وزین آناپنا مطالعه بفرمایند. 
این نوید به جامعه اهل قلم، جامعه دانشگاهی، جامعه کتابخوان، جامعه ایثارگری، اهالی خرد و اصحاب کتاب هم استانی داده می‌شود که به زودی، به پاس هفته دفاع مقدس، در آیین باشکوهی با حضور مسئولین لشکری و کشوری و حضور مردم این سامان دلاورپرور، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از این اثر ملّی در ژانر ادبیات دفاع مقدس، رونمایی می‌شود.


























----------------------------------
گزارش: مرضیه حسن‌پور
نام شما

آدرس ايميل شما

90
Iran, Islamic Republic of
همش تبلیغات جنگ.
جمع کنید این خزعبلات رو.
رضا هرمزپور
Iran, Islamic Republic of
این چهل و یک مرد
کتاب چهل شهید و گویا حرف از چهل مرده!
براتون متاسفم که به شهید وطن می گید..
رضا هرمزپور
Iran, Islamic Republic of
خزعبلات. اتفاقا من این نویسنده را مطلب هایش را پیگیر ی می کنم. خیلی زیبا می نویسه. اگر مردی شما توهین گر همب بنویس
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر قلم شور آفرین
سعید
Iran, Islamic Republic of
باعث افتخار است استاد سروش درست با قلم و تفکر زیبایی که دارند
سفره خانوارها کجا رفت؟

سفره خانوارها کجا رفت؟

نتایج «پایش فقر در سال۱۴۰۰» که دو روز پیش منتشر شد، حاوی دست‌کم دو هشدار اقتصادی به سیاستگذار ...
«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

با گذشت یکسال و نیم از آغاز دولت سیزدهم، علیرغم سوء مدیریت در تصمیمات اقتصادی و سیاست ...
7 برنامه بی‌سرانجام

7 برنامه بی‌سرانجام

بیش از هفت دهه تجربه برنامه‌ریزی ایران به توسعه کشور منجر نشده است. آن هم با وجود برخورداری ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1