تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۴۲۳۲۳۸
جانباز احمد زاده فرزند ننه گل افروز در گفت‌وگو با کبنانیوز؛

( فیلم ) مادر گچسارانی‌ها که بود و چرا «زاکانی» او را به تاجگردون ربط داد / مادری که در خدمت رزمندگان و مادران جنوب ایران بود

۸۰
۲۱
( فیلم ) مادر گچسارانی‌ها که بود و چرا «زاکانی» او را به تاجگردون ربط داد / مادری که در خدمت رزمندگان و مادران جنوب ایران بود
کبنا ؛
«ننه گل افروز» او را مادر گچسارانی‌ها می‌نامند، همه او را می‌شناسند، به ویژه زنانی که دوره‌های سخت بارداری را گذرانده‌اند، می‌دانند که او چقدر در کارش مهارت داشت،  طبیب محلی و مامای قدیمی که از زمان گچساران قدیم در بیمارستان نفت فعالیت می‌کرد؛ او در رشته زنان، زایمان، مامایی، اطفال، داخلی، گوارش، معده و شکستگی استخوان فعالیت داشت.
آن زمان که گچساران فاقد بیمارستان بود زایمان را در منزل انجام می‌داد و حتی فرزندان سه‌قلو را در منزل به دنیا آورد. همچنین بانوانی که بعد از 15 سال، بیشتر و یا کمتر باردار نمی‌شدند با تجویز داروهای محلی، باردار می‌شدند و فرزندان سالم به دنیا می آوردند. به این جهت به «ننه گل افروز» لقب مادر گچسارانی‌ها دادند، چون اکثر بچه‌های گچساران به دست او متولد می شدند و زنان را مداوا می‌نمود؛ اکثر مردم گچساران او را «ننه گل افروز» صدا می‌زدند.
در جریان پرونده اعتبار نامه تاجگردون، نمایندگان معترض به اعتبار نامه منتخب مردم گچساران و باشت اسمی از «ننه گل افروز» بردند و او را به ضد انقلاب ارتباط دادند که غلامرضا تاجگردون در این باره توضیح داده است. [اینجا کلیک کنید]
کبنا نیوز به منظور آشنایی مخاطبین خود با فعالیت‌ها و خدمات بی‌نظیر «ننه گل افروز» به مردم و به ویژه مادران گچساران، با «جانباز احمد زاده» فرزند او گفت و گو‌یی انجام دادیم که از نظر خوانندگان می‌گذرد.

در این باره بیشتر بخوانید:

درخواست تاجگردون برای ساخت تندیس «ننه گل افروز»؛ اما و اگرها

 
تاجگردون: زاکانی درخواست من را برای ساخت مجسمه ننه گل افروز به ارتباط من با منافقین ربط داده
 
کبنا؛ ننه گل افروز از چه سالی فعالیتش را شروع کرد و خدماتش تا چه زمانی ادامه داشت؟
ننه گل افروز از سال 1330 خدمات خود را در بیمارستان گچساران قدیم شروع کرد بعد از آن در گچساران فعلی و در منزل شخصی خود طبابت می‌کرد؛ درب منزلش به‌صورت 24 ساعته بر روی بیماران باز بود و تا یک روز قبل از فوت «23 شهریور 98» فعالیت می‌کرد و به مداوای مردم مشغول بود.
ننه گل افروز می‌گفت چون پدر و مادرم را در کودکی از دست‌ داده‌ام و با یتیمی بزرگ شدم لطف خداوند شامل حالم شد و خداوند (بهره به زبان لری یعنی لطف خدا) به من عطا کرد.
ننه گل افروز بر اساس هوش سرشاری که داشت می توانست بفهمد که داروهای محلی برای چه دردی خوب است؛ و کم‌کم تجربه پیدا کرد.
   
فیلم) صحبت های فرزند ننه گل افروز

کبنا؛ ننه گل افروز بیماری زنان را چگونه تشخیص می‌داد؟
آن زمان آزمایشگاهی نبود که زنان بفهمند باردار هستند یا خیر! مادرم با انگشتان سحرآمیز خود معاینه می‌کرد و زمان بارداری زنان را می‌دانست و حتی ماه‌های آخر بارداری هم ساعت و روز زایمان را تشخیص می‌داد. برخی مواقع روز دقیق زایمان را با دکترهای بخش شرط‌بندی می‌کرد. او می‌گفت که سواد ندارم اما خداوند لطف و هوش سرشاری که از سواد بالاتر هست به من داده است.
غذایی که در روده کودک گیر می کند نمی‌توان به‌وسیله عکس، سونوگرافی و آزمایش تشخیص داد؛ اما مادرم به‌وسیله‌ی انگشت‌هایش متوجه می‌شد که غذا در روده‌ی کودک گیر کرده است و با دستان خود، غذا را از روده خارج می‌کرد و به معده می‌فرستاد و کودک درمان می‌شد.
 
کبنا؛ چگونه با دستانش بیماران را درمان می‌کرد؟
دکترها هم تعجب می‌کردند و می‌گفتند که چطور با دستانت سونوگرافی می‌کنی! مادرم می‌گفت که دستان من سحرآمیز است و این دست را خداوند به من داده تا به مردم کمک کنم.
 
کبنا؛ خاطره‌ای جالب از درمان بیماران برای خوانندگان تعریف کنید.
روزی زنی پیش مادرم آمد و گفت ننه گل افروز، پیش پزشک رفتم و سونوگرافی انجام دادم و دکتر گفت که فرزندت یک دست دارد؛ بچه را کورتاژ کن یا با یک دست متولد می‌شود. مادرم گفت چه کسی این حرف را زده! بیخود کرده! آن زن را معاینه کرد و دید که دست کودک در پشت کمرش پنهان‌شده است. مادرم با آن تبحر خاصی که داشت با جنین بازی کرد و دست کودک را به حالت طبیعی برگرداند. مادرم به آن زن گفت که بچه‌ی شما دو تا دست دارد و سالم است. آن زن پیش دکتر رفت و گفت که ننه گل افروز معاینه‌ام کرده و گفته که فرزندم مشکلی ندارد. پزشک از آن زن خواست که دو باره سونوگرافی بگیرد؛ پزشک وقتی عکس سونوگرافی را مشاهده کرد متوجه شد که کودک دو دست دارد. پزشک تعجب کرده بود و گفت که چطور برای بچه‌ات دست درست کرده‌ای! مادرم حتی سه‌قلو را در خانه به دنیا می آورد.
کبنا؛ ننه گل افروز کدام‌یک از چهره‌های مشهور گچساران را متولد کرد؟
مادرم «اردلان و اردوان زینل زاده» شهردار و پزشک متخصص را در خانه به دنیا آورد و حتی به دیدار مادرم می‌آمدند. همچنین دکتر محمد بخشایی، دکتر حمید حق‌شناس، دکتر برازجانی و دکتر عکاشه را به دنیا آورد. این پزشکان حتی فرزندان خود را برای درمان پیش مادرم می‌آوردند.
اکثر بچه‌های گچساران را مادرم به دنیا آورد. ننه گل افروز از سال 1333 تا سال 1398 حدود 60 سال به مردم گچساران خدمت کرد.
 
کبنا؛ 6 کدام‌یک از سیاسیون با ایشان در ارتباط بودند؟
بعضی از نمایندگان مجلس همچون دکتر غلامرضا تاجگردون به دیدار مادرم می‌آمدند و مادرم را خیلی دوست داشتند، مادرم هم علاقه خاصی به دکتر داشتند و به خاطر صداقت و خدماتش به شهر گچساران، بسیار او را دوست می‌داشت.
مرحوم «محمدعلی نبی زاده» روحش شاد با برادرم همکلاس بودند و با ننه گل افروز روابط خانوادگی داشتند.
همچنین آقای «علی‌مراد جعفری» نماینده پیشین گچساران با بنده همکلاس بودند، ایشان هم با ننه گل افروز روابط خانوادگی داشتند.
 
کبنا؛ دستمزد ننه گل افروز چقدر بود؟
مادرم به مردم گچساران می‌گفت دستمزدم «همت عالی» است یعنی هرچقدر می‌توانید بدهید. همچنین مادرم به زنان فقیر کمک مالی می‌کرد. از او می‌خواستند که دستمزدی مشخص کند می‌گفت «نه مردم پول ندارند. پول چرک دنیاست، نباید به آن اهمیت بدهید». همیشه می‌گفت که تنها دعای خیر مردم پشتم بود که می‌گفتند همیشه سالم باشم و سرپای خودم بمانم و تا سالم هستم بمیرم و ذلیل نشوم.
همین‌طور هم شد و تا روزی که طبابت می‌کرد سلامت بود، هیچ‌وقت زمین‌گیر نشد و سالم ماند و گرفتار پزشک نشد، زندگی با عزت و خوبی داشت.
 
کبنا؛ چرا گچسارانی‌ها او را بسیار دوست دارند؟
مادر من مادر گچسارانی‌ها بود، به خاطر طبابت، صداقت و خوش‌رویی اش، مهربانی و خوی عشایری که داشت مردم گچساران دوستش داشتند.
چون خودش با فقر و بدبختی و بیچارگی بزرگ‌شده بود، 5 ساله‌اش بود که پدر و مادرش فوت کرد. می‌گفت چون خودم با فقر بزرگ‌شده‌ام درد آدم فقیر را می‌دانم و باید به آدم فقیر کمک کنیم.
همیشه به ما می‌گفت «به جمالت می‌نازی، به تبی بندی، به مالت می‌نازی، به شبی بندی». به مالت نناز و با مردم باش. هیچ‌چیز بهتر از مردم‌داری نیست.
در زمان انقلاب خانه‌ی ما در خیابان اصلی گچساران بود، وقتی‌که بچه‌های شهر تظاهرات می‌کردند مادرم درب خانه را باز می‌گذاشت تا وقتی‌که نیروهای ارتش به دنبال جوانان تظاهرکننده بودند با شعار مرگ بر شاه، معترضین به داخل حیاط خانه‌ی ما می‌آمدند و مادرم برای آن‌ها چای درست می‌کرد و از آن‌ها پذیرایی می‌کرد.
 
کبنا؛ مادر گچسارانی‌ها در زمان جنگ تحمیلی و انقلاب چه نقشی داشتند؟
مادرم در انقلاب نقش داشت و فرزندانش هم در انقلاب نقش داشتند. خودم معلم بودم و شغلم را رها کردم و در کوه‌های گچساران علیه شاه فعالیت می‌کردم.
کسانی که از جبهه می‌آمدند و ریه آن‌ها به لحاظ شیمیایی دچار آسیب شده بود مادرم با داروهای محلی آن‌ها را درمان می‌کرد. همیشه در خانه‌ی ما رزمندگان بودند و حتی برای مادرم هم سوغات می‌آوردند. رزمندگان به مادرم ارادت خاصی داشتند و مادرم هم می‌گفت که به خاطر شما هست که «صدام حسین» نمی‌تواند به خاک ما تجاوز کند و کشور و امنیت ما را بگیرد نمی‌توانم بجنگم اما می‌توانم با دارو کمک کنم.

---------------------------------
گفت‌وگو: از مرضیه حسن پور
نام شما

آدرس ايميل شما

دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
زاکانی
رسایی نسب - یاسوج
Iran, Islamic Republic of
باید به حال این سرزمین گریست که برخی برای رسیدن به هدف خود حاضر شدند چنین انسان شریف و مفیدی را هم وارد بازیها و دعواهای عموما غرضی و منفعتی خود کنند.
قطعا روزی افرادی که در مورد ننه گل افروز مطلب و گزارش و ارسال کردند معرفی می شوند
ببینیم به اندازه یک روز از زندگی پربار این "مادر" و این "پزشک خارق العاده" نقش مثبتی و اثرمفیدی در زندگی داشته اند یا خیر!
روح این بانوی بزرگ در آرامش ابدی که ذکر نیکی دعای خیر بسیاری بدرقه راهش هست.
خانواده شریف احمدزاده نیز این رفتار نابخردانه را به حساب مردم گچساران و استان نخواهند گذاشت و برایشان موفقیت و سلامتی آرزو می کنم.
ااا
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
باید بحال امثال شما گریه کرد که فورا پیراهن عثمان علم میکنید
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
به فرزند مثال پسر این زن گناهکار چه ربطی به مادرش دارد
پیامبری نوح در پسر اثر نداشت . در قرآن بارها به اطاعت پدرو مادر سفارش مگه در شرک
خب به خاطر خدمات که این زن به مردم گچساران کرد مدیون او هستند نه پسر این زن
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون پسرش نیست
باشت
Iran, Islamic Republic of
چرا از شرکت ها و دلیل ا چیزی نمی گه تاجگردون امطمیین باشید دلیل رد اعتبار نامه ننه گل افروز و اسب سواری ....نوده
اگه راست میگه به کم در مورد شرکت هاش بگه
ا
Iran, Islamic Republic of
واقعا که . اگه مال باشت هستی و اینجوری در مورد همشهری خودت فکر میکنی برات متاسفم
ل
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتشون کنه.از بانوان دلیر و غیور گچسارانی بوده.و زاکانی و امثال زاکانی الهی خیر نبینن. و اینا پیش خدا و بنده خدا روسیاه و گناهکار و شرمنده هستن...
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای قلندری این چه خبریه کمبودخبرداری خداشاهدخودت خواندیش@
حسن
Russian Federation
خدا رحمتش کند.در بیمارستان دیدم که بعد از یک زایمان سخت که ایشان انجام داد تمام کادر درمانی بخش زنان و زایمان باریش چند دقیقه دست زدند.
Romania
روحشون شاد
Iran, Islamic Republic of
این مصاحبه را باید امثال زاکانی بخوانند و به وجدانشان رجوع کنند.
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز
زاکانی یه دست بود فقط .
زاکانی نسخه رو اجرا کرد.
خدا ریشه ظلم رو نابود میکنه
محمد
Iran, Islamic Republic of
زاکانی مرد روزگار دمش گرم. بنازم مجلس یازدهم را. درود بر دکترقالیباب. جناب زاکانی. روح الله نجابت. درودبه نمایندگان آگاه. درودبرخون شهدا
آریا
Iran, Islamic Republic of
زکانی اگر راست می گه پرونده قالیباف و لاریجانی ها را دنبال نمیکنه
Iran, Islamic Republic of
درسته ...
همشهری
Iran, Islamic Republic of
زاکانی که نمی شناسه مرحومه گل افروز کی بود وچه زحماتی کشید
اون همشهری خودمان که ان گزارش رو دادبه زاکانی باید تا اخر عمرشرمنده باشد
کسی که برای رسیدن به هدف خود همه چیز را زیر پا گذاشت از انسانیت وشرف و....
هرکه هستی برواز این خانواده طلب حلالیت بکن
Iran, Islamic Republic of
زاکانی یه ادم بالانشینه خبراز جنوب نداره .هرچه نفت هست از گچساران وامثال گچساران میاد حالا یکی میاد ازاین منابع به نفع شهرش استفاده کنه بالانشینان زورشان میاد میخان به هرطریقی تردش کنن که خودشان بخورن
داد
Iran, Islamic Republic of
زاکانی و .... کفاره باید بپردازن
مهدی آذربایجان ۵۹
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه همون همشهری هایی که به دروغ برعلیه این شیر زن مدارک جمع کردن و فرستادن برای تهران نشین ها خدا از سر تقصیر هاشون نگذره
Iran, Islamic Republic of
زن. خیلی خوبی بود خیفکه از اسمش سواستفاده بشه
Iran, Islamic Republic of
الان ک چی ؟؟
اعتبارنامه رو بگیم تایید کنن مثلا؟
Iran, Islamic Republic of
بجاییکه اسم این خانم رو بیارید و براش خبر بزنید برید از شرکت ها و زمین های جناب نماینده گزارش سالم و ب دور از سیه نمایی و افراط و تفریط تهیه کنید!
البته اگه جرات شو دارید
Iran, Islamic Republic of
امثال زاکانی در پی نابودی خلق هستند چکار به مشکلات مردم حتی به یک پیرزن خدوم دشمنی میکنند
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی فکر شب اول قبرت باش
کلانتری
Romania
همشون سر و ته یه کرباسن .سر مردم را گز بستن.
داریوش
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کند ننه گل افروز را
کلا مردم ما جواب خوبیها را با ناسپاسی میدن و وضعیت بغرنج امروز ملت نتیجه‌ی همین ناسپاسی هاست
Canada
اقا جان خود تاجگردون اعتراف کرده دکترا ندارد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هنوز شما میگید دکتر تاجگردون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Romania
اقای تاج گردون بامدرک نشون دادن که دکترادارند؛حالاکشورماچون جزء کشورهای برتردرسطح سوادهست؛مدرک دکترای اونجارونمی پذیره؛میمون ازهمه زشت تره؛بازیش ازهمه بیشتره
مجید مرادی
شیر زن کهکیلویه بود قابل ستایش از کار و خدمات رفاه مردم ضعیف هر چی بگی کمه
محجوب
Iran, Islamic Republic of
خدا روحش را شاد گرداند.
بالاکلان
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون ولش حالا نوبت ننه افرزوتونه عجبا
غریبه
Iran, Islamic Republic of
من دکترم ننه گل افروزبودم مادرگچسارانیهازن خوبی بودخدارحمتش کنه
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد
ممبنی از اهواز
Iran, Islamic Republic of
واقعا نه تنها فرزند گچساران بلکه فرزند خوزستان هم بود
مرتضی مهمدی کرتلایی
Iran, Islamic Republic of
درود خدا ،خاطراتت ننه گل فروز وخدماتش مارابیاد طبیب محلی لربختیاری حاج حسن آقای حاتمی انداخت خداوند روح این بزرگ مردان وشر زنان را بیامرزد ویاد ونامشان زنده باد.
حمید
Iran, Islamic Republic of
این حاج خانوم غذا رو از روده درنمیاورده از گلو رد می‌کرده پایین بهش قدیمی ها میگفتن گل گرفتگی .دستان سحر آمیز نمی‌خواد خیلی از قدیم بلدن .مگه گجت بوده دستش برسه به روده
اااا
Iran, Islamic Republic of
/ الان داری میخای با رسانه لای پوشونی کنی
علیرضا نظریه
Iran, Islamic Republic of
ننه گل افروز همیشه در یاد وخاطری ما بچه های گچساران هست و خواهد ماند. روحش شاد ویادش گرامی باد
سیدمحمدفاطمی نیا
France
ای قربون خاک این مادر باشم،خدا با مادر من زهرای اطهر محشورش بگرداند
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کنه مادر منم ومادر بزرگ ومادر مادر بزرگ همه بچه بدنیا میاوردن و وطبابت رایگان میکردم مثل ایشان وافسوس که رفتن و دنیا رو به پول پرستا سپردن خدا همه کسانی که از ته قلب به مردم وحتی یک نفر خدمت بدون چشم داشت کردن انشالله بدون چشم داشت هم ببخشد إلهی آمین
محمد
United States
آقای زکانی اهانتی که برای این پیرزن به خاطر مطامع ات کردی برو از خانواده وی حلالیت بطلب.
حسن
United States
سلام رزمندگان بسیجی درسن ۱۶ساله درخط مقدم جنگیدندچرادولت قانون رزمندگان تصویب شداجرانمیشودرزمندگان بسیجی فاقدبیمه وشغل هستندسندخدمات رسانی رزمندگان اجرانشدتقاضاداریم به رزمندگان رسیدگی شودنیازمندهستندتشکر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باسلام،،خدابیامرزد همچین ننه های را ،که خدمت کردن بمردم وزتان ان محله،،روحش شاد ویادش گرامی باد، ،ودرکل درباره رد اعتبارنامها نباید که اسمی از اشخاص معروف وخدمتکار به مردم فقیر وتهی دست اورد،،طبق مدارک واسناد باید برزسی شود،،وجناهی نشود،بامنطق وصداقت هر چیزی در راه خودش،،بایدباشد،اگر خلافی هرکس درسمت خودش کرده است باهمان خلاف باید محاکمه شود،،حالا فرق نمیکند،که نماینده کجا باشد،راه،اگردرست باشد،،احدی نمیتواند پاپوشی درست کند،،پس اینجاست که میگویند،تانباشد چیزکی،مردم نگویند چیزها،،،،
Iran, Islamic Republic of
بالخره نگفتی چرا زاکانی به ضد انقلاب ربطش داد؟؟
باباکلان
Iran, Islamic Republic of
یریدبی بی حکیمه شفاتون بده. از رو نمیرید
علی
France
میتوان گفت اگر تعیین صلاحیت ها دست زاکانی بود همه مردم ایران فاقد صلاحیت میشدند
Iran, Islamic Republic of
روحش شـــ🌷🌷ــــــــاد
Iran, Islamic Republic of
درود بر انسانیت واقعا حیف زاکانی با این تهممتی که به ننه گل افروز زده باید از خانواداش معذرت خواهی کند زاکانی به اندازه یه زن هم نتوانست به مردم خدمت کنه
ماهورمیلاتین
Iran, Islamic Republic of
بااین مظلوم نمایها تاجگردون برنمیگرده. منتظرباشیدجناب ریسی محاکمش کنه.اعتبارنامه اش صفربود وشده میرید دنبال عجب روی داریدشماها. درودبرزاکانی. سپاس ازمجلس وجناب سرداره خلبان دکترقالیباب وتیم موفقش در رکاب نظام.
حسین
Iran, Islamic Republic of
این متن الان چه ارزشی داره... خب هر کسی یه شغلی داره... مثل این میمونه که بیایم در مورد نجاری یه نجار بحرفیم که وااای کمد های زیبایی می‌ساخت برای مردم نجاری می‌کرد و زحمت می‌کشید و حتی کمد خونه فلانی و بهمانی رو هم ساخته بود.... خب آیا این نجار در عین نجاری خوب نمیتونه کار بدی بکنه... اوکی... قبول کردیم این خانم مامایی خوبی داشته زمان خودش... از اصل ماجرا چیزی نگفتید... بعد هم رفتید با پسر خود این خانوم مصاحبه کردید... از مادر هر کسی بپرسید در مورد پسرش میگه لنگه اش نیست
بختیاری
Iran, Islamic Republic of
هیچ چیز آز اعتبار یک لر کم نمیشه خواه نماینده باش یا نه
اکبری
Iran, Islamic Republic of
نه برادر.
شغل داریم تا شغل. طبابت شغل شریفی هست. با جان مردم وبا درد مردم ارتباط دارد. یک شغل معنوی است. اگر جنبه صرف انتفاعی نداشته باشد. با فرشته برابری می‌کند.
باید عارف باشی تا این چیزها رادرک کنید
اما خدا خواست. عدو شود سبب خیر
زاکانی. ننه گل افروز را جهانی کرد. قبلا یک شهری اورا می‌شناخت. امروز دنیا اورا می‌شناسد. او به حقش که خدمت بی ریا وبی منت به مردم بود رسید.
او چهره ماندگار شد.
یاسین
Iran, Islamic Republic of
شما هم الکی داستان درست میکنین
زهرا
Iran, Islamic Republic of
تازه از آبادان به گچساران منتقل شده بودیم هچکس رو نمی شناختم ننه گل افروز رو بهم معرفی کردن اون مثل یک مادر به من رسیدگی میکردوهرموقع مشکلی داشتم به خونشون مراجعه میکردم وتا بچه سومم از او راهنمایی می خواستم روحش شاد
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان ننه گل افروز الان بیشتر از قبل شناخته شده و محبوبیتش بین مردم چند برابر شد ولی افسوس که بین ما نیست همیشه خدا جای حق نشسته
ارش
Iran, Islamic Republic of
عجب شیر زنی البته زنان کشور ما همه همین گونه‌اندخدارحمتش کنه
گچساران
Iran, Islamic Republic of
شما اشتباه گرفتید اگراسمی ازمنافقین آورده شد منظور مریم رجوی بود نه نه نه گل افروز چرا شما همچی را قاطی میکنید اصلا منظور زاکانی نه نه گل افروز نبود مریم رجوی بود
جمعه موسوی
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد کاش مسئولین به اندازه این خانم به مردم خدمت میکردن
Iran, Islamic Republic of
دلیل نداره برای پرونده سازی وزمین زدن کسی اسامی تعداد زیادی از مردم بیگناه را رسانه ای کنی وبا حیثیت آبروی مردم بازی کنی .بر فرض تاجگردون خطاکار .خدانشناس ان به چه حقی شما به خودتان اجازه میدهید نام تعداد زیادی از اهل قبور را به زبان بیاورید که برخی از آنها دهها سال است که از دنیا رفته اند .
دریکوند لرخرم اباد
Iran, Islamic Republic of
خدایا خودت می دانی که قلب‌های ما لرها از نفرت زاکانی و..مالامال از نفرت است....
Iran, Islamic Republic of
یادش گرامی.ان شا الله کسانی که تهمت زدند به ننه گل افروز ،تو همین دنیا پسش بدن الهی آمییین
امراله مهماندوست
Iran, Islamic Republic of
همه شون از یه قماش هستند تحمل زرنگ ترین را حتی از بین خودشان ندارند
محمد
Iran, Islamic Republic of
تمام ذاکانی ها به اندازه این مادر بی ادعا به مردم خدمت نکردند
حیدر
Iran, Islamic Republic of
چرا حناچی (شهردار تهران)رد صلاحیت نشد؟
تاجگردون نقطه ای بی ربط با حکام در اون مجلس بود.
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
در پس هر قضاوت شما
یک نفر می جوشد
یک نفر می سوزد
یک نفر می میرد
قبل از آنکه زبانت آلوده ی کشتن کسی شود
حرف های خامت را بگذار خوب بپزند
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
زاکانی معلوم نبود دنبال چه می گشت از سنگ قبر مرده گرفته تا زنده ها را زیر و رو کرد. آخه بگو زاکانی شما نماینده قم هستید سنگ قبر ننه گل افروز و یا تندیس چه ربطی به شما دارد . سرکشی و دخالت در امور و سرنوشت مردم دیگر چه چیزی را برای شما به دنبال دارد .واقعا برای مردم سوال است که چرا زاکانی دایه ی مهربان تر از مادر شده است
با وقاحت تمام به مادر شهید تاجگردون اهانت می کند امضا می کند به کلی حاشا می کند.چرا این روزها زاکانی سکوت کرده و کاسه مهربانی اش دیگر برای مردم گچساران و باشت داغ تر از آش نشده است
زاکانی هدفش آوارگی و سرگردان امثال شما ها را داشت
زار
Iran, Islamic Republic of
زاکانی حق رای مردم با بازی های سیاسی تسویه و پایمال کرد
وگرنه مگه زاکانی مامور گشت و ارشاد است چرا فقط داخل امور این استان دخالت می کرد چون بووجه و اعتبار ملی که تاجگردون برای شهر آورد برایشان سخت بود مردم که حق نفت خودشان از گلوله ای خودشان پاییز نمی رود با دست خودش حق نفت شهرشان را می خواهند در حلق دیگران می خواهند بریزند
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
ای مردم تا زمانی که کفش های کسی پا نکردید در مورد آن قضاون نکنید
جرم تاجگردون در کدام محکمه رسمی ثابت شده است به جز ۴ تا برگه زاکانی
مگه یکی از اتهام تاجگردون تندیس ننه گل افروز نبود حالا شما بگوید ننه گل افروز یا آن سنگ قبر چه ربطی به تاجگردون دارد
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
حذف تاجگردون از پیش طراح شده بود
میزبان طرح زاکانی و کریمی و نجابت بودند
پشت صحنه طرح اصلی طرح قالیباف بودند
همه نقشه و دسیسه بود به قول عبدی تاجگردون همچکم استخوانی در گلوله ای اصولگرایان بود نه می توانستند قدرتش بدهند نه می توانستند آن را پرت کند . بالاخره گشتن یک سنگ قبر ننه گل افروز و از
پدر بزرگ تاجگردون باران و پدرش ظفر یک بانو محجبه و بوسه زدن پیرمردها و پیرزن ها بر دست تاجگردون را پیراهن عثمان کردند که این تاجگردون فلان است بهان است من که یک اصفهانی هستم ازبس گفتند هفت جد تاجگردون را میشناسم درحالی که از هفت جد خودم بی خبرم
شلال دون
Iran, Islamic Republic of
اصلا بعث ننه گل افروز نبور بعث/ بود چرا همه چی باهم ربط میدهید کجا زاکانی اسم ننه گل افروز اورد حالا اون هم به ربط نداره تشکیلات امنیتی طبق اسناد جواب دادند
قلندری خدای مطالب ماهم بزن ۲۰ مورد ارسال کردم یکبش نزدی
دنا
Iran, Islamic Republic of
زاکانی مرد نکو نام نمیرد هرگز
شهروند گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
خودت می بینی که انشاالله زاکانی و سایر دستواندرکاران روسیاه خواهند شد و حسینی هم مثل نبی زاده در مجلس نخواهد نشست.انشاالله.حالا میبینیم
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
زاکانی بارها تاجگردون را متهم به سواستفاده از قوم گرایی متهم کرد .درحالی که زاکانی آشکار از درد گرانی سکه و دلار و بنزین و معیشت مردم سواستفاده کرد. یک لیست از مفسدین کشور را ردیف کرد . اما بعد از اعتبار نامه تاجگردون آن لیست برباد رفت . طوری ننه گل افروز و تندیس حرف می زد ذهن ها را منحرف کرد. اما بعد از رد اعتبار تاجگردون نه به دنبال همسر دوم تاجگر دن و ننه گل افروز است . این جاروجنجال ها برای دفاع از حقوق و حق بود یا اهداف شخصی زاکانی بود . زاکانی آشکار از دردو بدبختی ها مردم سواستفاده کرد .
Iran, Islamic Republic of
بابا بحث عوض کنید تاج گردون دیگه به تاریخ پیوست بنده خدا خودش دیگه کاری نداره این چاپلوسان ول کن نیستند
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
دلم برای نادانی ها بیشتر از محرومیت ها می سوزد
گرسنگی و فقر را می تواند با سنگین بستن به شکم تجمل کرد
اما نادانی را نمیشود تحمل کرد
درد گرسنگی بیماری است که واگیردار نیست فقط مبتلایان به درد را می کشد
اما درد نادانی یک جمعیت را می کشد بیماری واگیردار است و درمان ندارد
زاگرس
Iran, Islamic Republic of
نماینده های مجلس هر گاه از نظر تخصص و عملکرد و پاسخگویی کم بیاورد شروع به تخریب تاجگردون می کنند
ای مسلمان وجدانت و ایمانت کجاست تاجگردون که از مجلس رفت
شما نماینده مجلس هستید شما باید جوابگو مردم باشید از کارهای خودتان بگوید چکار کردید چه کاری به تاجگردن بدبخت دارید
حق
Iran, Islamic Republic of
ای مردم واقعیت را از زبان پسر این زن شنیده اید که ننه گل افروز یک پیرزن بود که کار طبابت و زایمان زنان را داشت . دخالت یک نماینده در سرنوشت و امور استان دیگر یک نوع تجسس است نتیجه ی جز آوارگی و سرگردانی مردم این شهر نداشت . به قول سهراب چشم ها را باید شست و جور دیگری باید دید
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
زاکانی مگه لر است که دلش به حال مردم محروم گچساران و باشت بسوزد
زاکانی از جنگ تن به تن مردم گچساران لذت می برد
زاکانی می خواهد قربانی بگیرد هرچند که می داند قربانیان اصلی این بازی های سیاسی مردم هستند
از قربانی کردن مردم لذت می برد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1