تاریخ انتشار
شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۱
کد مطلب : ۴۷۰۹۱۶
کبنا گزارش می‌دهد

نشست هم‌اندیشی صاحب‌نظران بویراحمد واحد با حضور «مهدی روشنفکر» / روشنفکر: مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد به‌اندیشه غلط عده‌ای بر می‌گردد که اجازه ندادند فرزندان این حوزه رشد کنند / برچسب نگاه منطقه‌ای به «روشنفکر» از سوی کسانی که با خط کش‌های جدا‌کننده کار می‌کردند، نمی‌چسبد / جوانان پاک را با چوب غیرانقلابی و غیرخودی کنار زدیم و فراری دادیم / بخشی از نارسایی‌ها محصول همین کارشکنی‌هاست

۸
کبنا ؛نشست هم‌اندیشی صاحبنظران بویراحمد واحد با حضور مهدی روشنفکر، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون برگزار شد. در این اجتماع سیاسی ایلات، طوایف و گروه‌های مختلف مردمی، شخصیت‌های بنام و علمی چهره‌های سیاسی و رجال اجتماعی و منطقه‌ای بویراحمد جهت همراهی و همفکری با «مهدی روشنفکر» حضور داشتند.
به گزارش کبنا، در این نشست چند تن از صاحب‌نظران سیاسی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پیرامون مسائل مختلف استان و شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون پرداختند و همچنین از عملکرد «روشنفکر» دفاع کردند.
مهدی روشنفکر، نماینده مردم شریف شهرستان‌های بویراحمد دنا و مارگون، در این نشست، گفت: از بویراحمد کبیر، از این سرزمین مقدس، آمدند و گفت‌وگو کردند و حرف دل مردم را جاری کردید، کلامی که در‌ شأن بزرگی شما بیان نمایم، وجود ندارد. چرا که خوبان به زیبایی درخشیدند و صحبت کردند.
روشنفکر گفت: بر اساس منشوری که در ابتدای انتخابات ۹۸ تنظیم کردیم، یکی از خواسته‌های وجودیِ ندای وحدت شکستن مرزبندی‌ها جغرافیایی و دیوار‌های جناح‌بندی‌ها بود.
وی افزود: عده‌ای گفتند و شعار دادند ولی برعکس این نگاه‌ها گام برداشتند در طول این ۴ دهه نه من یاد دارم و نه شما مردم که کسی از واحد و وحدت حرف بزند و شعارش باشد و اینکه تازه کسانی متوجه وحدت بشوند و از واحد حرف بزنند از برکات همین جریانی است که این اندازه علیه‌اش حرف می‌زنید و این درس وحدت و واحد در سال ۹۸ پاس شد، بروید روی گسل‌های دیگر کار کنید ما بخیل نیستیم.
وی بیان داشت: بخش عظیمی از مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد، بر می‌گردد به‌اندیشه غلط عده‌ای که نگذاشتند این استان پیشرفت و فرزندان این حوزه رشد کنند. با این نگاه مردم را له کردند و اجازه ندادند استعداد‌هایی که مخالف‌ اندیشه‌شان بود شکوفا شود و جوانان و نخبگان پیشرفت کنند.
وی گفت، برچسب نگاه منطقه‌ای به مهدی روشنفکر و به جماعت معلم، گیرایی ندارد، خصوصاً از طرف کسانی که همواره با خط کش‌های جدا‌کننده کار می‌کردند.
روشنفکر گفت: در قلب دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا و در آغاز ورود ما به مجلس به چند نفر از بزرگان و دوستان «هدایت خواه» گفتم که شما وساطت کنید و دستمان را دراز کنیم به سمت آنان که تجربه‌ای دارند، من حاضرم، شما پیشنهاد دهید تا با تبادل‌نظر در توسعه این استان گام برداریم.
وی تصریح کرد: بنده خروجی صندوق باشم یا نباشم، آرزویم این است هرچه توان دارم در اختیار کسی که خروجی صندوق خواهد شد، بگذارم. نگاهمان این چنین است. همه باهم در این خاکیم، بیایم تمام مرز‌بندی‌ها را بشکنیم و از آن عبور کنیم.
مهدی روشنفکر ادامه داد: مردم بویراحمد واحد خصوصاً حوزه سپیدار، دشتروم و جلیل خوب درخشیدند، همانگونه که  امام( ره)فرمودند؛ ای کاش شرایطی فراهم می‌شد که در کنار آن مردم غیور با منافقین مبارزه کنیم، همانان که پا در رکاب فشردند و دست در ماشه گذاشتند تا از دهستانی استان بسازند.
وی افزود: نجابت ایلی، غیرت و صمیمیت والای خانواده‌های بزرگ در بویراحمد، همواره نگین درخشانی در قلب جنوب بود و هست و هر خانواده در کهگیلویه و بویراحمد و در بویراحمد بزرگ، خود یک مشعل فروزنده بود و هست و نام ایلات و طوایف بویراحمد در کنار هم رنگین کمان زیبای بویراحمد بزرگ و ندای وحدت را شکل داده است.
او گفت: این شکوه حضور ایلات و طوایف غیر هم‌‌طائفه‌ای من، خط بطلانی بر تهمت‌هایی ناروایی است که به ما روا می‌دارند.
مهدی روشنفکر تصریح کرد: اینکه حرف از شایسته سالاری بزنیم خیلی خوب هست، اما برخی دوستان آزموده‌اند و آزموده را آزمودن خطاست، چه قدر با تفسیر به رأی و مصادره به مطلوب از واژه‌های انقلابی و اصولگرایی و اصلاح‌طلبی، جوانان پاک باخته و انقلابی را با چوب غیرانقلابی و غیرخودی کنار زدیم و فراری دادیم، برخی از ما‌ها به جای سؤال باید پاسخگو باشیم.
این نماینده مجلس گفت: من گاهی ملامت می‌کنم، کسانی را که در گذشته می‌توانستند کار کنند و یک کویری را گلستان کنند، ولی باعث شدند تا یک گلستان جوانانش آواره شوند. هر آنچه بودند، برادرانی قبل از ما که صادقانه تلاشگر بودند.
وی افزود: باید عملکرد‌ها بررسی بشود به بنده رأی ندهید، اما به عنوان یک خادم می‌گویم به راحتی به این شعار‌ها و این حرفا رأی ندهید. بررسی کنید، تحقیق کنید، دیدگاه‌ها و نگاه افراد به مردم به ویژه در این شرایط با تفحص با بینش و با تحقیق رأی دهید.
وی تصریح کرد: همه‌ی ما با این همه مواهب و نعمت‌ها در بعضی از چالش‌ها در رده‌های اول تا پنجم هستیم.
روشنفکر در ادامه گفت:‌ ای کاش آن اعتبارات به جای بازگشت صرف چا‌ه‌‌های میدان گازی مختار می‌شد، الان به بهره‌برداری می‌رسید، بجای اینکه الان مجوز پتروشیمی سادات محمودی صادر شود، صرف این پتروشیمی می‌شد و صرف سد سقاوه و... می‌شد.
وی گفت: سد تنگ سرخ ۱۱سال ۱۰ درصد پیشرفت داشت الان ۵۵ درصد پیشرفت داشته و بنده نیز باید از استاندار جهادی و انقلابی استان که همواره در مسیر توسعه تلاش داشتند تشکر کنم.
وی در ادامه افزود: اخلاق مداری و قانون مداری مواردی هست که باید رعایت کنیم.
روشنفکر گفت: فراموش نفرمایید انتخابات در یکی دو ماه تمام می‌شود اما تعامل، در کنار هم‌بودن و همراهی از صفات نیکی است که در تاریخ استان ماندگار خواهد شد.
سید شکرالله امامی، فعال سیاسی در شهرستان بویراحمد گفت: جریان ندای وحدت، یک انقلاب و یک تحول در حوزه‌ اندیشه سیاسی و در حوزه انتخابات و توجه به مردم بود.
 وی گفت: من یک سیاسی بازنشسته‌ام، ولی می‌دانم که بسیاری از مرز‌بندی‌های ناصواب در جریان ندای وحدت شکسته شد و از ظرفیت‌های متعدد و سلایق مختلف متخصص در این جریان استفاده شد.
وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند؛ انقلاب اسلامی مردمی‌ترین انقلاب در تاریخ انقلاب‌هاست و جریان مردمی‌ترین جریان در بین جریانات سیاسی است. جریانی برخواسته از متن مردم، بدون پشتوانه‌های پایتخت‌نشین و غوره‌های سیاسی که سر در لانه بردند و توطئه می‌کنند.
وی ادامه داد: کور خوانده‌اند، البته ما تنفرآفرین نیستم، اما ظلم ستیزیم، ما بغض‌آلود نیستم، اما انحصار شکنیم، ما متکبر نیستم اما مردم دوستیم.
وی افزود: بنده از زمان دانش‌آموزی تا امروز در این تشکیلات سرم را سفید کردم، خوب عمل نمی‌کردند، متأسفانه فقط در یک محدوده خاص تصمیم‌گیری می‌کردند، این محدوده خاص باعث شد که رفته رفته جریانی که مدعی بود با ریزش بسیار شدیدی مواجه شوند.
امامی افزود: امروز مولد آن ریزش‌ها، رویش ندای وحدت است. مولد آن انحصار‌ها تولد ندای وحدت است.
وی بیان داشت: ندای وحدت را در این شخصیت ارزشمند که جسورانه می‌بینم، آمد در این میدان من می‌دانم چقدر تلاش کردند که‌ ایشان را از عرصه سیاست پایین بکشند، ولی نتوانستند و مقاومت کرد.
سید شکرالله امامی گفت: درود بر مردمی که آمده‌اند برای اینکه اعلام کنند در جشن نبوغ سیاسی و مشارکت سیاسی می‌خواهند همراهی کنند.
وی اظهار داشت: برادران عزیزان و بزرگوار آقای دکتر روشنفکر از یک خانواده متواضع و متوسط، وی یک فرد متعهد، مردمی دوست، پای کار، متواضع و مردمی است.
امامی گفت: وقتی می‌خواهیم رای بدهیم باید کارنامه را بررسی ویژگی‌های زندگی را بررسی کنیم. امروز در جامعه چهار (ر ) در حال گسترش است «رانت، رابطه، ریا و ربا».
وی ادامه داد: به یاری خداوند در انتخابات امسال شاهد شکوفایی اراده‌های مردم خواهیم بود در زمان طاغوت ما کسانی بودیم از جا‌های دیگه برایمان نماینده انتخاب می‌کردند.
وی افزود: ما تخریبگر نیستم، اهانت‌کننده نیستیم ما معتقدیم که مردم را آزاد بگذاریم در فضای آزاد انتخاب کنند، عده‌ای دنبال این هستند با راه‌های مختلف مانع تراشی کنند. بخشی از نارسایی‌ها محصول همین کارشکنی هاست.
هاشم احمدی یکی دیگر از فعالان سیاسی گفت: جمهوری اسلامی زیر فشار‌های بین‌المللی منطقه‌ای بعضاً دنیای غرب و اروپا اعتقادشان بر این است که حقوق بشر را رعایت نمی‌کنند. اما غافل از این که خداوند راه را نشان می‌دهد و چاه را هم نشان می‌دهد، تحلیل کنید دنیا یک طرف هست ما یک طرف هستیم.
وی افزود: چرا من آمده‌ام؟ من هاشم احمدی گنجه، اینکه الان ممکن است زیر دوربین‌های اصلاحات و اصولگرا‌های چهل ساله و بعضاً چند روز‌های آینده نیز ممکن است صدایش همه جا درز کند و برایم مهم نیست چرا آمده‌ام.
احمدی گفت: از من پرسیدند تو که یک اصلاحاتی بودی و الان تغییر مواضع دادی؟ اما دیگه تمام شد، دوره روشنگری است، در انتخابات ریزش هست رویش هست. ما با هر کسی که راه خود را کج برود، نخواهیم رفت.
وی بیان کرد: بویراحمد قوی‌ترین ایل در خاورمیانه است من این را نمی‌گویم بلکه بزرگان گفته‌اند از قدیم تا به الان این را می‌گویند.
وی افزود: چرا من به این جریان آمدم تشخیص می‌دهم که این راه درست است، اما ننگ بر آن‌هایی که امنیت ملی کشور را و حمایت از کشور جمهوری اسلامی را زیر سؤال می‌برند.
وی اظهار داشت:  هر کس اهل مناظره هست در هر رسانه‌ای است من حاضرم مناظره کنم اما معقول و منصفانه عزیزان این یک تکلیف است من خواهش می‌کنم در انتخابات شرکت کنید.
وی تصریح کرد: آقای روشنفکر وقتی که می‌رود مجلس نه تنها نماینده ما نییت ما بلکه نماینده کشور است و سه وظیفه عمده دارد: 1-قانون‌گذاری، 2- نظارت، 3- تفحص.
احمدی گفت: چهل سال در حوزه انتخابیه ما این همه نماینده آمدند و رفتند آیا همه مشکلات در این یکی دو سال بود؟
وی افزود: انتخابات را امروز می‌بینم، تمام است. چرا تمام است؟ کمی منصفانه نگاه کنیم اگر به عملکرد بیاندیشیم به این نتیجه پی خواهیم برد.
احمدی گفت: من مطالعه کردم، کدام یک از نمایندگان رئیس جمهور را به حوزه مارگون و مناطق محروم یا سی‌سخت برد. سی‌سخت در بن‌بست قرار دارد، آن پل قوسی بزرگ و با پیگیری‌های‌ آقای روشنفکر۴۸۰ میلیارد تومان برای این پل در نظر گرفته شد. سد سقاوه و میدان گازی مختار و سد تنگ سرخ و...
وی تصریح کرد: ما سه مطالبه از آقای روشنفکر به صورت عمومی داریم:
1- استان ما کشاورزی، منابع نفتی و آب و منابع طبیعی دارد. سعی کنید کارخانه‌ها را به این استان بیاورید.
2- ایجاد اشتغال برای لیسانس‌ها، فوق لیسانس‌ها، و دکتری‌ها.
3-  قدمت ما گنجه‌ای‌ها در طول تاریخ بویراحمد به قبل از اسلام می‌رسد. در منطقه بلهزار، مادوان و گنجه‌ای یک بیمارستان نیاز هست و لازم است که کار کارشناسی شود.
وی افزود: ما سال‌ها دنبال این بودم که خط سومی خارج از اصولگرا و اصلاح‌طلب راه بیندازیم. عده‌ای برای تشکیل خط سوم آمدند و گفتند ما مستقل هستم. بهترین شعاری که جواب می‌دهد ندای وحدت است. و من به ندای وحدت سلام می‌کنم و به خدمت به مردم سلام می‌کنم.
وی گفت: به بعضی از عزیزان توصیه می‌کنم سهم‌خواهی‌ها را کم کنیم اگر دلتان می‌سوزد برای مردم بگذارید نماینده کارش را انجام دهد.
وی بیان داشت: من از نسل جنگ‌ام حرمت کاندیدای دیگه هم را داشته باشید و اشتباهاتشان را به خدا واگذار کنید.
جواد رضایی یکی از جوانان در این نشست گفت: ما اینجا جمع شده‌ایم که به برادر شهید رأی بدهیم، به جوان مردی شما رأی بدهیم، به پهلوانی شما رأی دهیم، ما اینجا جمع شده‌ایم تا بویراحمد واحد را صدا بزنیم.
وی افزود: آقایانی که دم از بویراحمد واحد می‌زنند، شما چرا نماینده سابق را متهم به حضور در انتخاباتی می‌کنید که ۸ سال برای مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون زحمت کشیدند. لطفاً شما دم از بویراحمد واحد نزنید.
رضایی گفت: شما به‌ ایشان می‌گوید در انتخابات شرکت نکند که بویراحمد بالا پیروز شود این چه اخلاقمداری هست؟
وی بیان داشت: آقای روشنفکر ما به زحمات شما، خدمات شما و به کارنامه شما می‌خواهم رأی بدهیم به کارنامه‌ای که مستند پیش آقایان است.
رضایی اذعان داشت: شما که دم از مردانگی می‌زنید چرا تخریب می‌کنید؟ چه کردید؟ چیکار کردید؟ آقا شما دم از اخلاق مداری می‌زنید!؟
وی گفت: آقا از تیم فوتبال شهرداری برای جوانان می‌گوید چرا نمی‌گویید شما مصوبات شورای شهر یاسوج را اجرایی کردید.
وی افزود: چرا نمی‌گویید شما به نمایندگان ما در شورای شهر تحمیل شده‌اید و امورات را اجرایی کردید مگر از جیب خود خرج کرده‌اید؟ از خود همین مردم بود، از مالیات‌های بود که از همین مردم گرفته‌اید، به نام خود رزومه ثبت کردید، بیشتر از این‌ها حق این مردم است و وظیفه شما بود این کارها را انجام دهید.
رضایی تصریح کرد: مرز اصلاح طلبی و اصولگرایی را رد کردند؛ به دنبال تفرقه در بویراحمد واحد هستند اقای دکتر نیابتاً از طرف بویراحمد بالا از شما کمال تشکر و قدردانی را دارم که برادران ما را در بوراحمد پایین آشنا کردید و شناختیم.
وی اشاره داشت: انتظار داریم، ما اینجا جمع شدیم که گذر کنیم از اصلاح طلبی و اصولگرایی، رد بشویم دو دوره و سه دوره گذشته الان چهارمین دوره است مردم دنبال اصلاح طلبی و اصولگرایی نیستند.
رضایی ادامه داد: جناب آقای دکتر شما نماینده مردمی بودید با آن همه تخریب ناجوانمردانه پیروز شدید و مطمن باشید شما نماینده تاریخی شهرستان مارگون خواهید بود.
محمدپور گفت: جمعی ک حضور دارند شخصیت‌های علمی فرهنگی و به نوعی جمعی از بزرگان بویراحمد اولیا هستند که در این جلسه حضور به هم رساندند.
وی افزود: هدف از تشکیل این جلسه بخشی از دیار و به نوعی آن تذکریست که ما در آینده می‌خواهیم با هم رقم بزنیم ما در اینجا جمع شدیم تاوحدت و یک پارچگی ایل بزرگ بویراحمد را فریاد بزنیم.
وی بیان داشت: آمده‌ایم تا دیوار تفرقه‌ بویراحمد اولیا و سفلی را فرو بریزیم، می‌خواهیم فریاد بزنیم همه جای استان سرای من است، بویراحمد دنا و مارگون نگاه من است.
وی ادامه داد: آمده‌ایم تا فارغ از تفکرات سیاسی و سلایق مختلف دست در دست هم دهیم به مهر و برای آبادی و آبادانی شهر و دیارمان همراه و همگام شویم گرد هم جمع شده‌ایم تا به بزرگان سیاسی شهر و دیارمان بگویم برای رقابت اخلاق انسانی و اسلامی را زبح نکنیم زیرا اگر اخلاق مرد بشریت خواهد مرد.
وی در کنایه به رقبا گفت: گوش زد کنیم که اگر می‌خواهید پله‌های طرقی را طی کنید از نردبان تخریب دیگران بالا نروید.
وی گفت: آمده‌ایم تا بداخلاقی‌های سیاسی و بدگویی‌های سیاسی را محکوم نموده و با پاسداشت ارزش‌های انسانی و اسلامی در آینده‌ای نزدیک رقابتی انسان مدارانه و توسعه طلبانه را رقم بزنیم.
محمد پور اظهار داشت: انتخابات محل تجلی اراده یک ملت است و به جهت اینکه مجلس شورا اسلامی یکی از ارکان مهم به نام جمهوری اسلامی است دو وظیفه مهم قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون را بر عده دارد و انتخابات مجلس از یک حساسیت بالایی برخوردار است.
وی اضافه کرد: اولین مقوله در این عرصه سیاسی انتخابات، آزاد بودن افراد است، شاید مهمترین رکن در انتخاب بی‌نیازی اعضای یک جامعه باشد، زیرا بی‌نیازی بنیان آزادی است. انسان نیازمند بخاطر بقا ممکن است به ذلت تن دهد. آزادی برای همه ملت‌ها سقف دارد و این سقف رابطه‌ی مستقیم با قامت تکیه مردمان آن جامعه دارد.
وی اظهار داشت: با همت بلند مردمان فقر آزادی بلند خواهد شد. در جامعه‌ای که قامت همت فکری و تفکر مردم پاین باشد فقر آزادی به همان نسبت کوتاه خواهد شد.
وی تصریح کرد: مجلس قوی و کار آمد ظمن توجه به مسائل روز می‌بایست استراتژیک‌های بلند مدت را در تدوین قوانین مدنظر قرار داده و با وضع قوانین توسعه‌گرایانه راه را بر مفسدان اداری و اقتصادی ببندند و به نوعی با وضع قوانین مناسب از انباشت شروت و قدرت د دست عده‌ای انبوهی جلوگیری نمایند. زیرا توسعه یافتگی نتیجه تفکیک قدرت سیاسی و قدرت اقتصادیست.
وی افزود: از مهمترین پدیده‌هایی که توسعه‌ی هر جامعه‌ای را با با چالش مواجعه می‌کند و موجب ایجاد بحران‌های اساسی می‌شود مقوله‌ایست به نام فساد اداری و معمولاً فساد همیشه با زندگی بشر اجین بوده است.
وی بیان داشت: مولایم علی(ع) می‌فرماید؛ دو طایفه اگر فاسد گشتند حکومت فاسد می‌شود: علما و عمرا.
محمد پور ادامه داد: علما منظور او کسانی نیستند که ما در جامعه به زبان می‌گوییم. روحانیان علما کسانی هستند که اهل قلمند، اهل قانون‌گذاری، اهل مکتب‌های اداری و سیاسی. و عمراً همان کسانی هستند که حکومت در دستشان هست.
وی گفت: فساد اداری و اقتصادی نتیجه تعامل که میان سیاستمداران و شهروندان است، و فساد سیاسی استفاده از قدرت سیاسی جهت تحقق اهداف شخصی و نامشروع می‌باشد. فساد قانونی در نتیجه وضع قوانین تبعیض‌آمیز به نفع افراد سیاستمدار و و قدرتمند و توقعات مورد لطف دولت است.
وی بیان داشت: قبل از قانون‌گذاری، باید قانون‌گذارانی خبره و آگاه به مسائل روز و درد محرومین را کشیده و آشنا به مسائل مختلف کشور انتخاب شوند تا بتوانند با افکار بلند خویش موجب اعتماد عمومی و رشد و طرقی همه جانبه جامعه را فراهم سازد.
نگین تاجی، مدیر وقت آموزش و پرورش بویراحمد گفت: ما باید مبلغ باشیم، کاندیدا بفرستیم، ولی ما شرط می‌گذاریم خواسته داشته باشیم، ولی شرط نباید باشد ما باید از کاندید و نماینده خواسته داشته باشیم، توقع داشته باشیم.
وی گفت: باید تقدیر و تشکر کنیم از این عزیزان که کل زندگیشان را در اختیار این جامعه می‌گذارند از خانواده، مسافرت‌ها و زیارت‌ها فاصله می‌گیرند.
نگین تاجی افزود: از همه عزیزانی که دل در گروه این نظام دارند و که برای جذب اعتبارات توسعه ساختار استان و شهرستان تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر را دارم وظایف ما تبلیغ صحیح برای حضور در انتخابات می‌باشد.
وی گفت: با توجه به گزارشاتی که آقای روشنفکر دادند، جای تقدیر است و عملکرد این عزیز در خصوص جذب اعتبارات خدمت‌رسانی به همه کسانی که در جا‌هایی مختلف به ایشان رأی دادند، چه ندادند، جای تقدیر دارد.
نگین تاجی افزود: ما با خوش اخلاقی، امیدوار کردن، دل نشکستن، می‌توان انگیزه‌ای ایجاد کنیم برای کار کردن و تلاش مضاعف این نمایندگان.
وی اظهار داشت: باید تلاشمان را زیاد کنیم تا انتخاباتی سالم را برگزار کنیم در کنار هم حتی اگر کاندیدی به مجلس راه یافت از طرح‌های دیگر کاندیدا‌ها استفاده بکنند.
وی تصریح کرد: با عنایت اینکه استان ما همیشه در همه مجامع عمومی در سطح کشور گسترده بوده همیشه‌امیدوارم این افتخارامسال نیز نصیب ما شود.
سرمست الوند نسب یکی دیگر از حاضرین گفت: اینجانب از جانب خود و طایفه همیشه در صحنه از حضور آقای روشنفکر در جمع این عزیزان تقدیر و تشکر دارم.
وی بیان داشت: اگر بررسی کنید، می‌فهمیم چه خدماتی به مناطقی مانند؛ تنگ تامردای و گاز‌رسانی کوچه و پس کوچه‌های بخش سپیدار، به کار‌گیری جوانان، احداث پل بردپهن جلیل و... انجام گرفته و این خدمات حق چندین ساله گذشته مردم شریف سپیدار بوده اما توسط این دولت و دکتر روشنفکر محقق شده است.
وی گفت: ما تعهد اخلاقی می‌دهیم که تحت هر شرایطی با شما همکاری می‌کنیم.
وی اظهار داشت: وظیفه اصلی نماینده مجلس را بدانیم و خواسته‌های نابجا نداشته باشیم.
وی ادامه داد:‌ ای کسانی که می‌گوئید ما دنبال حقیقت هستیم نه دنبال منفعت مگر فراموش کرده‌اید چه کسانی مردانگی کرده‌اند و تلاش کردند تا اینجا را استان و مرکز قرار دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اینها همونهایی نیستن رفتن سرکار
ملا خونکار
Iran, Islamic Republic of
بله ، بپرسید ببینید چه خدماتی به آقای شکرالله امامی عرضه کرده
بخوانید و بخندید
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر: مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد به‌اندیشه غلط عده‌ای بر می‌گردد که اجازه ندادند فرزندان این حوزه رشد کنند /
فکر می کند مردم نادان‌هستند..
بنده خدا دستت رو شد تنگ‌نظر حسود
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر اصالتا دهدشتی است چرا از بویراحمد واحد می گوید
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای رضایی خودت گفتی در صورتیکه روشنفکر قبول بشه پست میگیرم بهمین دلیل هم رفتی از ناحق دم زدی
دستت رو شده برای رفقا و طایفه
Iran, Islamic Republic of
کل رای روشنفکر همینه
Iran, Islamic Republic of
اینو بهتون بگم بعضی از دوستان که اینجا تشریف داران اعلام فرمودند که ما اصلا نمی‌دونستم جلسه برا چیه
Iran, Islamic Republic of
اینو هم من بهتون بگم شکست و ذلت شما دقیقا با همین کامنتا دروغ مشخص شده حالا می‌خوای با هر کی باشی
یا مهدی حاج مهدی
Iran, Islamic Republic of
آقای سع// که عضو هیئت اجرایی انتخابات هست در این همایش چکار میکنه؟تخلف و بی قانونی از این واضح تر؟آقای معاون سیاسی استاندار تا دیر نشده و فاجعه ای شکل نگرفته ترکیب هیئت اجرایی انتخابات رو عوض کن برادر.چون همش از لیدرهای نماینده فعلی هستند.از ما گفتن بود
Iran, Islamic Republic of
آقای روشنفکر فرافکنی نکنید ،با سند بگویید کدام جوان را فراری دادن ،باسند حرف بزن این شعارهای صدمن یه غازو کسی باور ندارد از عملکرد چهار ساله ات بگو ،(درضمن اینها که همش از بویر پایینن !!!)
یزدانپناح
Iran, Islamic Republic of
حضرت عباسی، تو را به قران ای حضرات کدومش صاحب نظرن یا ذی نفوذ من بیراحمد. ککا ای گپل بنه وگل. کارت تمومه. آبرو ایل هم خدشه دار کردی.
باید ورگردی مدرسه ابتدایی تنگ نار
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
همش حرفههای تکراری
علی
Germany
ایطو که معلوم باز هم خودش برنده انتخابات هستش
اتابک
Germany
والا هر کلیپی از تیم روشنفکر دیدم همه رو نشان دادن واقعا استقبال از ایشان از دور قبل بیشتر هستش متاسفانه سایر نامزدها فقط سیاه نمایی میکنند
Romania
جون خم تو نه اتابکی نه نیکبخت
ای دوتا کامنتهم خت نهی.
Romania
جناب روشنفکر شما دور چون نماینده نبودی خیلی حرفا میتونستی بزنی ولی این دور نه اینطور نیست.
شما بویراحمد واحد رو باید در عمل ثابت میکردی نه الان با حرف.
یک نفر تیرتاجی آقایی قائدگیوی اولاد علی مومن و....... نام ببر که مسئولیت دادی....
نیکبخت دشت روم
Germany
ندای وحدت مجدد برنده هستش
عدالت
Germany
زنده باد حاج مهدی روشنفکر
مهراب
Germany
۷۰ درصدشون ب اجبار اومدن چیز مشخصیه.آخ سی کارمندل دولت
Iran, Islamic Republic of
دقیقا از بعضی از این دوستان سوال کردم میگفتند اصلا ما نمی‌دونستم محتوای جلسه برا چه.، بهشون گفته بودند از آموزش. پرورش یه جلسه در مکان مدنظر داریم
علی
Iran, Islamic Republic of
درودبردکترروشنفکرماشاءالله به این جمعیت که ازبویراحمدبالاهستن درودبرانسان های نیک اندیش
تاریخ شفاهی
Iran, Islamic Republic of
جناب روشنفکر
انتظار نداشته باشید کسی این ادعاهای را باور کند.......
علی
Iran, Islamic Republic of
تمومه تمومه✌
Iran, Islamic Republic of
خدا و صاحبنظرای استان نخو
طرح نو
Iran, Islamic Republic of
جناب نماینده

بس کنید
هیچ کس عملکرد مصیبت بار شما را در طول این چهار سال فراموش نمی کند
دانشجو
به به همین کم داشتیم شعار دزدی

بویر احمد واحد مختص حاج منتظریان است ✌🏻
معلم
جمع کارمندان جمعه 🤣🤣🤣🤣
Iran, Islamic Republic of
به جان خودم روشنفکربیشترازسری قبل رای میاره
فلسفی
Iran, Islamic Republic of
علیا کار را تمام کرد
Iran, Islamic Republic of
درود
Iran, Islamic Republic of
لبیک یا مهدی
Iran, Islamic Republic of
لبیک یا مهدی
ادارات دولتی
Iran, Islamic Republic of
تمام ادارات دولتی و سازمان های دولتی از
آموزش و پرورش
علوم پزشکی
تامین اجتماعی استان
فرمانداری
محیط زیست
منابع طبیعی
امور عشایر
و........ را پر کردی از قوم و قبیله و طایفه ی خودتان
حالا ژست مردمی میگیری؟؟؟
مگه یادت رفته این سه سال چکار کردی

تازه کار مردم و پرسش های مردم از شما شروع شده است
جانلی
Iran, Islamic Republic of
خودت را تافته جدابافته حساب میکنی، سه بار از مسئولیت استعفادادی
خخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
بویراحمد واحد

احتمالاً روشنفکر این واژه را دیشب در خواب دیده است
علی داد
Iran, Islamic Republic of
آقای نماینده ، بیشترین ظلم وفشار در این دو سه سال به جامعه فرهنگیان اومد تا جایی که دو سوم نیروهایی که بنام شما در جایگاه‌های مختلف اداه کل وشهرستانها جا گرفتن الآن برگشتن ، شما درمدرسه نظر سنجی کنید تا متوجه واقعیات بشید.
Iran, Islamic Republic of
احمدی گنجه ای پول‌های دهیاری گنجه ای کجا رفت
محمد
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر نماینده تک دوره ای شهرستان بویراحمد
فقط دکتر محمد بهرامی✌️✌️
Russian Federation
مشت پوچت برای همه روشن شده است چهره های تکراری که یک آدم شاخص بین آنها نبود کارت تمام است
روزگاری که فراموش نمی شود
Iran, Islamic Republic of
هر کدام از فرزندان بویراحمد از جلیل بابکان تا دشتروم و سپیدار و تنگ سرخ و کاکان و سی سخت و چیتاب و سر آبتاوه و سروک و دهنو و کوخدان و کریک و.......که قرار بود به مدیریتی برسد فوراً با لابی مانع می شدید و قوم و خویش خودتان را جای او منصوب می کردید

حالا برای رأی گیری یادتان آمده است؟؟؟؟


نه آقای روشنفکر
فراموش نمی کنیم
احسان
Iran, Islamic Republic of
توی این شرايط اقتصادی یکم خنديديم...
Russian Federation
بویراحمد برای همیشه افکار ناسیونالیستی مثل تو را دفن خواهند کرد از مردم بویراحمد مخصوصا اصلاح طلبان / که به فامیل و بستگان درجه ی یک خودت برسی رای مردم را باید پس دهی خیلی هاش هم که تقلبی بود ولی این دفعه مردم خود از آرای خود صیانت خواهند کرد
بویراحمد واحد
Iran, Islamic Republic of
آقای روشنفکر
چرا واژه ها را مصادره می کنید

شما چه نسبتی با بویراحمد واحد دارید؟؟؟
شما بویراحمد و دنا را نابود کردید
Russian Federation
در کل بویراحمد علیا فقط یه احمد و خسرو و هادی دیده شد
روشنفکر جواب بده
Iran, Islamic Republic of
سه تا فرماندار
بویراحمد
دنا
مارگون
هر سه تا فامیل خودت جناب روشنفکر

حالا لطفاً ادعا نکنید

ابن شعار بویراحمد واحد برای شما زود است
سلمان
Germany
این جلسات همه کاندیدا میگیرن ..جناب آقای نماینده بیا و از عملکرد ضعیفت در مناظره یا دفاع کن یا آینده این مردم بدبخت بدبخت تر نکن
جلیل
Iran, Islamic Republic of
آقای روشنفکر یک گلستان را به بیابان تبدیل کرد
علی سینا
Germany
این جمع دیدم فک کردم آموزش پرورش معلمان جمع کرده...آقای روشنفکر همه میدونن هیچ‌کاری برا بویراحمد واحد که در شانشان باشد نمیتونی انجوم بدی
عجب
United States
اون رضایی که گفته تیم شهرداری وظیفه بود پس چرا الان کاندیدت عرزه این کارو نداره؟چرا روشنفکر توان نداره مگه وظیفه نیست؟
تو هم برا پست بخشداری میکنی پس والا هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیره
نورمحمد
Iran, Islamic Republic of
به امیدخداندای وحدت این بارهم بااختلاف زیادپیروز
وحید
Iran, Islamic Republic of
رقبابه پایان سلام کنید ماراازهم اکنون دربهارستان ببینید
علیرضا
India
از مناظره فرار نکن اگه راست میگی...بیا جلو‌دوربین زنده و توضیح بده
حامد
Iran, Islamic Republic of
حاج مهدی انقلابی ای دورهم انتخابی۰✌✌😊😊
Iran, Islamic Republic of
سلام خدایا تو شاهد باش اگر اوضاع بر این منوال پیش برود و سازکار آموزش و پرورش تغییر نکند سقوط بویراحمد حتمی است .. کجا بویراحمد واحد...معلم ابتدایی شده معاون دبیرستان و چنان اوضاع آموزش و پرورش بیمار است که نیاز به یک ناجی هست
Russian Federation
با دیدن این صحنه به یقین رسیدم که آخرین روزهای حیات سیاسی ندای موقت موسوم به وحدت در حال سپری شدن است
سپیدار
Iran, Islamic Republic of
جناب الوند نسیب بدان اگر زارع نیست خداش هست پل برد پهن جلیل در زمان زارع بود
من میخواستم بش رای ندهم ولی امثال شما باعث میشه ما بش رای بدهیم
ملا برزو
Romania
مهدی روشنفکر تصریح کرد: اینکه حرف از شایسته سالاری بزنیم خیلی خوب هست، اما برخی دوستان آزموده‌اند و آزموده را آزمودن خطاست، چه قدر با تفسیر به رأی و مصادره به مطلوب از واژه‌های انقلابی و اصولگرایی و اصلاح‌طلبی، جوانان پاک باخته و انقلابی را با چوب غیرانقلابی و غیرخودی کنار زدیم و فراری دادیم، برخی از ما‌ها به جای سؤال باید پاسخگو باشیم.
جانا سخن از زبان ما میگویی که بود که چنین عملیاتی را در بویراحمد پیاده کرد چقدر نخبه در بدیراحمد را کنار زدین افرادی که الان در این تصاویر هستند کسانی هستند که نان از توبره میخور ند و جای دیگر خدمت میکنند بهرامی تو چطور به صحنه آمدی که الان طرفدارانت در میعادگاه روشنفکر هستند آقای زارع تو هم همینطور آقای رضایی آقای زارع برای جنابعالی کم سنگ تمام گذاشت از سخنانت معلوم شده که خود خودت را محکوم کردی آری اگر طرفدار زارع بودی و هستی الان در اردوگاه روشنفکر چیکار میکنی آقای رشیدی شما چطور آقایان با این عکسها و فیلمها و عنوان وحدت ره به جایی نخواهید برد آقای روشنفکر چقدر نخبگان بویراحمد را تار و مار کردی برو بپرس ببین در فقط یک دستگاه آنهم آموزش و پرورش چه ها که نکردی دیگر حنایت رنگی ندارد مردم شما را شناخته اند شما خودت الحق و الانصاف انسان خوبی هستی ولی مشاورانت چنان بلایی سر مردم آورده اند که دیگر هیچ امیدی حتی به سوم شدنت هم نیست از ایل سترگ جلیل نام میبری نیازی به تعریف و تمجید نیست کتابها و کتابخانه ها همه از این ایل نام برده اند و زبان زد عام هستند شما یک پروژه را نام ببر که عام المنفعه باشد و افتتاح شده در این چهار سال بنابراین بهتر است تا دیر نشده که شده اصلاحات لازم را انجام بدی در غیر اینصورت هیچ امیدی به پیروزیت نیست و نخواهد بود.
جوک سال ۱۴۰۳
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر: مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد به‌اندیشه غلط عده‌ای بر می‌گردد که اجازه ندادند فرزندان این حوزه رشد کنند /
Iran, Islamic Republic of
این جلسه با دعوت دلشاد ا پ بویراحمد ودعوعوتن از مدیران انجام گرفت که اغلب تامرادب بودند نه بویراحمد بالا
Iran, Islamic Republic of
همان شوفرانی که بدون گواهینامه هستند
Iran, Islamic Republic of
تو کاملا مشخص دیگه خیلی سوختی هر بویر احمد بالایی عکسا رو ببینه متوجه میشه پنج تا تامرادی بین اینا نیست
بویراحمد واحد
Iran, Islamic Republic of
درود بر تمام طوایف
Iran, Islamic Republic of
یه چیزی بگو بخت بیاد... کسی که کل فلسفه کاریش قومیت و طایفه گراییه داره از شایستگی و نخبه و... میگه... مرغ پخته خندش میگیره از این حرفا
Russian Federation
اگر از آب حیاتی که خضر خورد و عمر جاوید یافت بخوری امسال از سوی مردم بویراحمد تاییدیه نخواهی گرفت
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر داخل این ۴ سال اینقدر متن ننوشته بود که الان کبنا دربارش نوشته
Iran, Islamic Republic of
کار تمام شد
حاج روشنفکر پاکدست دانشگاهی مردمی با پرستیژ کار را تمام کرد
تفاوت حاجی با بقیه نامزد ها ۱_مردمی بودن
۲_خواستگاه دانشگاهی ۳- پاک دست ۴- بدون ریا تزویر
۵- علم و مدیریت بالا ۶- روابط اجتماعی با سران کشور
Iran, Islamic Republic of
بی سواد تو که هنوز فرق خواستگاه و خاستگاه را نمی دونی
Iran, Islamic Republic of
تو چقدر در عین اینکه سواد داری شعور و فهم و ادب هم داری
می تونستی عین یه آدم با شعور و مودب فقط بهش اشاره کنی کامنتش اینقدر سوزوندت
Iran, Islamic Republic of
دکتر روشنفکر نقشه بالا پایین نامزد های پر از ریا انتخابات را بر هم زد و
نشان داد که بدنبال بویر احمد واحد هست
Iran, Islamic Republic of
در واقع باید گفت حاج روشنفکر پیروز انتخابات با آرای بالای هفتاد هزار رای هست و بقیه باید جمع کنند بساطشان راااا
Iran, Islamic Republic of
یا مهدی حاج مهدی
ایی دور خشه دو دور بعد هم خشه
Iran, Islamic Republic of
"وی اظهار داشت: با همت بلند مردمان فقر آزادی بلند خواهد شد. در جامعه‌ای که قامت همت فکری و تفکر مردم پاین باشد فقر آزادی به همان نسبت کوتاه خواهد شد."
لطفا یکی ترجمه کند.
Iran, Islamic Republic of
گزارشی پر از غلط املایی،زیبنده یک رسانه نیست این همه اشتباه فاحش.
Romania
بابا میگفتن روشنفکر رأی نداره
ولی همین جمعیت نشون میده ک روشنفکر حداقل ۵ هزار رأی بیشتر از دور گذشته داره
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا مگه خبر نداری اوضاع را
تامرادی اصیل
United States
امسال نه سال پاریه
صندوقل حاج مهدی خالیه
تحلیل گز
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله که این بار نیز آقای روشنفکر موفق شوند. هر چند مشکلات و ایرادهایی وجود دارد ولی عمق دیدگاه، وسعت نظر و توانمندی اجرایی از ویژگیهای بارز ایشان است
دنا
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ردیف صندلی در سالن بزرک و هر ردیف حداکثر ۲۲ صندلی جمعا ۳۰۰ نفر و در کنج سمت راست سالن ۵ ردیف صندلی و هر ردیف ۸ نفر ، این قسمت هم جمعا ۴۰ نفر ، حداکثر با خود آقای روشنفکر ۲۰ نفر هم استقبال کنندگان هستند که در مجموع این گردهمایی سترگ ، بزرگ ، نامحدود ، بیش از اندازه و میلیونی شده ۳۶۰ نفر که ماحصل تلاش بی شائبه چندین روزه دعوت ، احضار، اختیار ، اجبار، رودربایستی و معذرویت به این جلسه تشریف آوردن !!
اکنون تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ، در این مانور عظیم بی شمار نماینده حاکم !!!!!
حسین
Iran, Islamic Republic of
1نفراهل سپیدار هست توی این جمع که هم متاسفانه وعده بعداز انتخابات وبهش دادن .....سرپا ایستاده...
سپیدار
Iran, Islamic Republic of
زنده و پیروز باد دکترروشنفکر
مرد روزهای سخت
Iran, Islamic Republic of
به زودی به تنگ نار برخواهد گشت
Iran, Islamic Republic of
امم مه راس ایگی
به زودی صدای پایکوبی ندای وحدت را میشنوید
دردمند
Greece
صاحبنظران ؟!
Iran, Islamic Republic of
آقای احمدی خدایی صحبت نکنی بهتره،دلیلی نداره خودتو باسواد و ملا نشون بدی.صحبت های خودت ی بار مرور کن.ببین چقدر منم منم کردی.
"وی بیان داشت: من از نسل جنگ‌ام حرمت کاندیدای دیگه هم را داشته باشید و اشتباهاتشان را به خدا واگذار کنید." از نسل جنگی خوب باش،چه ربطی به ادامه گفته هات داره.
قدمت گنجه ای به قبل یا بعد از اسلام میرسه خوب که چه. ی خورده معقول تر حرف بزن.
گر سخن نقره است خاموشی طلاست.
بلوط
Iran, Islamic Republic of
نتیجه تلاش خستگی ناپذیر بکهفته ای لیدرها ، مدیران ، مسئولین و متصوبین ..... و مجموعه کارکنان دفتر ها و دستکها !!!
لطفا زحمت فاتحه شو بکش ، " والمومتین و المومنات والمسلمین و المسلمات.......
رحمه الله من قرعه الفاتحه مع الصلوات .......
بویراحمد واحد
Iran, Islamic Republic of
این ها همونایی هستن که تک به تک خونه خودشون هم دعوتش کرده بودن الان هم دور هم جمع شدن. // هم شدن صاحب نظر؟؟؟ ای خدا شکرت. هر دفعه با یکی هستن اما اینبار عکسشون هست و چند ماه دیگه باید کاسه و کوزه مدیرت مدرسه هایی که به فنا دادند رو جمع کنند
بهرام بیگی
Iran, Islamic Republic of
آدم روحش شاد میشه با این جمعیت
یک شهروند
Iran, Islamic Republic of
بالای 5دهه عمر کرده ام شاید بیش از 2000دوهزارکتاب هم. خوانده ام وسخنرانی صدها نفررا گوش داده ام ولی سخنرانی را من اونجا گوش دادم گفتم این اسمش کیه؟! گفتند احمدی است معلم بازنشسته است.
خیلی مسلط وبا اعتماد به نفس وبا باور وعلاقه صحبت میکرد
United States
۲۰۰۰ کتاب؟ اگر ۲ کتاب خونده بودین تو این جمع نمیومدی.
Iran, Islamic Republic of
والله نماینده کنونی ما نه منطق داره نه سواد رسانه ای آدم خجالت می کشه که بگه از ایل بزرگ تامرادی با این همه افراد تحصیل کرده و متین واهل منطق این نماینده شون باشه
Iran, Islamic Republic of
نماینده فعلی حتی یک نقطه سیاه در کارنامه ایشون وجود نداره
دیگه نمی‌دونین چی بگین میان این چیزا رو میگین فکر کن چون نه فساد اخلاقی داره نه فساد مالی داره دارای روابط اجتماعی بالا هستن و تنها نامزد انتخاباتی با جایگاه علمی هستن اونقدر عالی و پرفکته نمیتونین چیزی بهش بچسبونید میاین دیگه این حرفای بی خاصیت رو میزنین
اخه بهتر از ایشون نه توی ایل تامرادی و نه در کل استان پیدا میشه
اخه این تعدادی که توهم زدن مگه فکر میکنن نمایندگی الکیه بابا عرضه می خواهد
خان
Iran, Islamic Republic of
روشنفکرنه تنهانماینده گجساران وباشت نبوده بلکه /به این دوشهرستان هست،اگه داشت خوببه تاجگردون رای اعتمادمیداد،ماهیچوقت این رافراموش نمیکنیم،باورکنیدیک انگشت زارع صدهدبه روشنفکرودیگران میارزد
کیهان
Iran, Islamic Republic of
اولین بار است که این صاحب نظران را می بینم کجا بودن این اقایان در طی این چند دهه؟!
با دیدن این تصاویر دیگر مطمعن شدم که روشنفکر نفر چهارم هم نه بلکه پنجم خواهد شد.
نکشیتمو صاحب نظران...
حسین
Iran, Islamic Republic of
به کوری چشم حسودان، کوته فکران و مغرضان تهی از معرفت و افراد پشت پرده ی یاوه گو، این بار دکتر روشنفکر با آرای بسیار چشمگیر موفق میدان است.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
ماشاالله به این همه رویش ، از عملکرد خوب دکتر روشنفکر هست
ما برنده هستیم
زنده باد سردار ندای وحدت
شاکر
Iran, Islamic Republic of
ادم خندش میگیره رویشها
Iran, Islamic Republic of
آخ کی دم از اخلاق مداری میزنید، !!!
جوان بیکار
Iran, Islamic Republic of
از نماینده ها خواهش میکنیم بر خلاف فکر و عملکردتان شعار ندهید. عزیز تو را خدا بگو چند نفر از طائفه خودت را در این چند سال فله ای استخدام کردی بعد صحبت از وحدت کنید چرا شعار الکی؛ به فکر قیامت خودتون هم باشید. شرکت برق، شرکت گاز، محیط زیست، علوم پزشکی و...همه گویای این حرفهاست همین چند روز بود که ۵نفر را به زور در محیط زیست استخدام کردید از طائفه خودت
Iran, Islamic Republic of
دوستان باید قبول کنیم وضعیت مثل دور قبل نیست همایش‌های چنددهزار نفری رسیده به ۳۰۰ نفر چکار کردین با اون طرفداران که الان با خواهش والتماس بزور ۳۰۰ نفر جنع میشن
شاکری
Iran, Islamic Republic of
اینهایی هم صحبت کردن قبلن حق الزحمه شون را گرفتن خداوکیلی نگاه کنید ی آدم سیاسی بدردبخور می بینی
Iran, Islamic Republic of
در جواب اون دوست ی که از بویراحمد صحبت کردن منم اگه زنم ی حق التدریس بود یک دفعه بشه رئیس مرکز مثل بلبل صحبت میکردم
مجید
Iran, Islamic Republic of
صاحبنظران؟
Iran, Islamic Republic of
اینا را بشمارین همش ۴۰۰ نفر نمیشن. بعدشم اقای روشنفکر بهتر از همه خودت میدونی با افراد چکار کردی کی مانع رشد خیلی از نخبگان شد. خودت بگو یک نفر که حمایت کرده باشی
اهل گنجه ای بزرگ
Iran, Islamic Republic of
چون اسم گنجه ای در این متن اومده فقط جهت روشنگری اینو میگم که حدودا ۸۰ درصد مردم گنجه ای با بهرامی هستند
اون آقا هم دوتا رای نداره
محمد
Iran, Islamic Republic of
این جلسه بویراحمدعلیابودبادکترروشنفکراونایی که دم ازرای زایفه ای روشکفکرمیدادن چشماشون روبازکنن ببینن دیگه حرفی نمیمونه
بهنام
Iran, Islamic Republic of
درودبرمردم فهیم علیاکه به دکترروشنفکرپیوستن همه باهم برای بویراحمدواحد
Romania
فقط حاج نادر منتطریان
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1