تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۱
کد مطلب : ۴۷۰۰۱۵
کبنا گزارش می‌دهد

دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد / حجت الاسلام قمی: جهاد تبیین به پوشش 100 درصدی مردم مرتبط می شود / آیت الله حسینی: می‌گویند کار فرهنگی خیلی هم بودجه نمی‌خواهد، این حرف و سخن خیلی درست نیست / طلبه و روحانی در روستاها فعالیت فرهنگی می‌کند، یک میلیون تومان حقوق می‌گیرد، چطور به این طلبه بگوییم کار فرهنگی کنید!؟ / هدایتخواه: نیاز به تربیت امام جماعت داریم

۰
کبنا ؛نشست دستگاه‌های فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد، در این نشست که با حضور مسئولان استانی برگزار شد، حجت الاسلام قمی با اشاره به مشارکت مردم در کمک به هیئت‌های مذهبی گفت: در این استان هزینه‌هایی که توسط مردم برای هیئت‌ها انجام شده در برابر هزینه دولتی چیزی نیست و در این راستا به دنبال جذب خیرین برای کمک به هیئت‌های مذهبی در استان هستیم.
وی افزود: در سازمان تبلیغات، کاری به عنوان «حریفت منم» در مورد غزه تولید شده و استقبال مطلوب و خوبی نیز از این اثر انجام شده است.
رئیس سازمان تبلیغات تصریح کرد: باید همواره بازدید از هیئت‌ها و جلسات انجام شود زیرا یکی از مهمترین ویژگی هیئت‌ها این است که مردم در آن همه کاره هستند و این نکته مثبتی است.
وی با بیان اینکه باید به دنبال توسعه گستره مخاطب باشیم، گفت: کارهای فرهنگی همچون سلام فرمانده می‌تواند در تعالی بینش جوانان نقش مهمی داشته باشد و باید چنین کارهایی انجام شود.
وی با بیان اینکه به گفته مقام معظم رهبری مساجد باید به پایگاه‌های قرآنی تبدیل شوند، گفت: در راستای توسعه مساجد و تأمین هزینه‌ها برای فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در برخی استان‌ها در جایی که مساجد قرار دارند، چنانچه امکان داشته باشد، سرمایه گذاران در نزدیک مساجد فعالیت‌های اقتصادی انجام می‌دهند و سود این فعالیت‌ها برای توسعه مساجد و هزینه‌هایی همچون پرداخت حقوق خادمین و طلاب مساجد هزینه می‌شود و از سود این امر می‌توان برای توسعه مساجد و تأمین درآمد برای خادمین مسجد استفاده کرد.
حجت الاسلام قمی تصریح کرد: در بودجه سازمان تبلیغات امکان تأمین اعتبار برای پرداخت به خادمین وجود ندارد.
وی با بیان اینکه حضور طلبه‌ها در آموزش و پرورش یک حسن است، گفت: باید بدانیم که بسیاری از مردم جامعه ما حسرت می‌خورند که از قرآن کم بهره هستند و و باور دارند که قرآن کتاب زندگی است.
وی در خصوص جهاد تبیین گفت: حضور مردم در صحنه به درصدی اتفاق می افتد، یعنی 20 درصد، ولی جهاد تبیین به پوشش 100 درصدی مردم مرتبط می شود، یعنی حرف حق باید به تک تک مردم گفته شود. شاید خیلی افراد تلویزیون نبینند، چطور فرهنگی ها تضمین می کنند که حرف قرآنی انقلاب اسلامی به تک تک مردم برسد؟ که انجام این کار به این سادگی ها نیست. باید فکر خلاقانه و پیش برنده داشته باشیم.
مسئول دفتر نمايندگي آستان قدس رضوي كهگيلويه و بويراحمد در این نشست گفت: بسیاری از مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد پیش‌نماز ندارند، و برخی از آنها نیز امام جماعت ندارند.
هدایتخواه با اشاره به مسائل فرهنگی و مذهبی کشور ترکیه گفت: در سفری که به ترکیه داشتیم، این کشوری که لاییک است، ولی در خصوص امام جماعت و متولیان مسجد کار سازماندهی کننده ای داشتند، موذن تربیت می کردند، ما هم نیاز به این سازماندهی و نیاز به تربیت امام جماعت داریم، اگر این کار را تبلیغات اسلامی داشته باشد حرکت موثر فرهنگی است و بخش زیادی از فعالیت های فرهنگی را می توان در این قالب هدایت کرد.
نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: کهگیلویه و بویراحمد استانی نوپا است و بعد از انقلاب اسلامی شکل گرفته است، این استان 200 هزار نفر سادات دارد که جمعیت کثیری محسوب می شوند، دو اقلیم گرمسیری و سردسیری داریم.
آیت الله حسینی اظهار کرد: 500 طلبه در حال تحصیل در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، 5 حوزه خواهران داریم، و قریب به 500 طلبه خواهر مشغول به تحصیل داریم، قریب به یک هزار مسجد و حسینیه در استان وجود دارد، و حدود 500 مسجد فعال داریم که با مشکلاتی مواجه هستند. قریب به 25 درصد نفت صادراتی کشور از گچساران تأمین می شود، 10 درصد روان آب های کشور در این استان هستند، ولی بی مهری هایی نسبت به استان وجود دارد.
آیت الله حسینی گفت: امید داریم این سفر پر خیر و برکت باشد و نسبت به تزریق بودجه برای بحث های فرهنگی و معضل مساجد و ائمه جماعت تلاش شود. معیشت طلاب رنج آور است، هر دولت و جریانی می آید نسبت به موضوع فرهنگ بودجه ای قرار داده نمی شود و مسائل فقط در حد حرف می مانند.
می گویند کار فرهنگی شود، کف میدان باشید، ولی می گویند کار فرهنگی خیلی هم بودجه نمی خواهد، این حرف و سخن خیلی درست نیست. طلبه و روحانی هست که در روستاها فعالیت فرهنگی می کند، یک میلیون تومان حقوق می گیرد، چطور به این طلبه بگوییم کار فرهنگی کنید!
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم صدایی و یک صدایی در میان دستگاه های فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد نقطه قوت ما است و اختلافی میان مسئولان دیده نمی شود.
امین درخشان اظهار کرد: موازی کاری فرهنگی آسیب زا و یک نقد به دستگاه های فرهنگی است و در سایه موازی کاری ها، اثر کار فرهنگی تحت الشعاع قرار می گیرد.
درخشان بیان کرد: یکی از معضلات اساسی در خصوص شکل بودجه بندی و تخصیص اعتبار به برنامه های فرهنگی است، ما تغییر و رشدی در بودجه و اعتبار برنامه های فرهنگی نمی بینیم، این اشکال از نظام بودجه ریزی اعتبارات فرهنگی است.
حجت الاسلام جعفری یکی از روحانیون مبلغ استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان احترامی برای روحانیون و مبلغین روستاها قائل نمی شوند و در خصوص مسائل روستاها و شهر از مبلغین نظرخواهی نمی کننئد.
وی اظهار کرد: تبلیغ باید جایگاه خود را پیدا کند، باید به مسئولیت ها اهمیت داده شود، مسئولیت تبلیغ و مبلغ مسئولیتی است که ائمه معصومین داشتند.
حجت الاسلام جعفری بیان کرد: خیلی مداح محوری در حال تقویت است و این آسیب زا است، در مناسبت های مختلف بجای اینکه سخنران دعوت شود، مداح دعوت می شود.
وی گفت: به مبلغان هیچ توجهی نمی شود، یکی از مبلغان بعد از 24 سال تبلیغ، به خاطر وضعیت زندگی اش جلوی زن و فرزندش به گریه افتاد، خواهشم این است که توجه به مبلغین و تقدیر از پیشکسوتان در دستور کار قرار بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ملا ستار هدایت‌خواه برو تربیت کن که با این سن
تهران
Iran, Islamic Republic of
روحانیت تربیت کنند
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1