تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۱۷
کد مطلب : ۴۶۹۲۶۱
در جمع فعالان کتاب و کتاب‌خوانی؛

گرامی داشت سی و یکمین هفته کتاب و کتابخوانی در یاسوج برگزار شد / درخشان زاده: 1800 نویسنده در سطح کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد / تألیف 200 کتاب در سال 1401 / جبارنژاد: کتاب می‌تواند مردم را از بند آسیب‌ها نجات دهد / فرماندار بویراحمد: اگر ادعای تمدن داریم، راهی نداریم جز اینکه در راستای کتابخوانی تلاش کنیم

۰
کبنا ؛
گرامی داشت سی‌ویکمین دوره هفته کتاب همزمان با هفته پایانی هشتمین ماه سال در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز،  این آیین با حضور فرماندار شهرستان بویراحمد، مدیرکل کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.
در این آیین، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن گرامی‌داشت هفته کتاب و کتابخوانی و با اشاره به اینکه روزانه شاهد کشتار بی‌رحمانه صد‌ها کودک هستیم، گفت: تمام کشور‌های اروپایی و آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین راهپیمایی برگزار می‌کنند و‌ امیدوارم این آگاهی‌ها و بیداری‌ها زمینه نابودی اسرائیل و بهترشدن دنیا باشد.
محسن جبارنژاد ادامه داد: کتاب مانند چراغی است که محیط اطراف را روشن می‌کند و به روشن شدن محیط و آگاهی نسبت به جامعه نیازمندیم.
جبارنژاد با اشاره به اینکه کتابی ارزشمند است که آزادی انسان را در پی داشته باشد، عنوان کرد: آداب و عادت غلطی در جامعه وجود دارند که بسیار آسیب رسانند و کتاب می‌تواند مردم را از بند این آسیب‌ها نجات دهد.
همچنین در این آیین فرماندار شهرستان بویراحمد اظهار کرد: هفته کتاب و کتابخوانی امسال با دوره های گذشته متفاوت است، این هفته باید به یک فرصت تبیینی برای کتاب و کتابخوانی تبدیل شود.
شهرام مهدوی مطلق اظهار کرد: مسأله کتاب مسأله جدی دین و جامعه و ایدئولوژی ما است،  ما صاحب یک تمدن بزرگ هستیم و به سمت تمدنی بزرگتر حرکت می‌کنیم و پیشران حرکت ما کتاب و کتابخوانی خواهد بود.
وی گفت: ذات نایافته از هستی بخش، کی تواند که شود هستی بخش، اگر ما ادعای تمدن داریم، راهی نداریم جز اینکه در راستای کتابخوانی تلاش کنیم.
فرماندار بویراحمد بیان کرد: دانشی که متکی بر کتاب و مکتب نباشد نمی‌تواند در تنازع مکتب‌ها حرکت رو به جلو داشته باشد.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب بر کتاب خوانی تأکید کرده‌اند، ‌ایشان فرموده است هر زمانی که به یاد وضع کتاب در جامعه خودمان می‌افتم قلباً غمگین می‌شوم.
مهدوی مطلق اظهار کرد: اگر تأسف ولی جامعه جبران نشود فاجعه است، چرا که هر جا کتاب باشد، منطق هست، هر جا منطق مبتنی بر دانش باشد، اقتدار خواهیم داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در سفر ریاست جمهوری قریب به ۵۰ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های استان تصویب و ابلاغ شده است.
امین درخشان‌زاده اظهار کرد: طبق آخرین آمار بیش از 1800 نویسنده در سطح استان داریم و در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ رشد بسیار خوبی در تألبف کتاب داشتیم.
وی با اشاره به تألیف ۲۰۰ کتاب در سال ۱۴۰۱ گفت: امسال نیز در حوزه تألیف و چاپ کتاب و حمایت از نویسندگان وضعیت خوبی را خواهیم داشت.
درخشان‌زاده افزود: یکی از عمده‌ترین معضلات رشد مطالعه این است که جریان‌سازی فرهنگی در حوزه کتابخوانی ضعیف است، که همت عمومی را می‌طلبد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مهقلو
Iran, Islamic Republic of
فرماندار بویراحمد خودش سر جمع ۴کتاب مطالعه نکرده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مدیر کل کتابخانه ها بگن چند تای مسئولین عضو کتابخانه اند؟ قبل از مسئولیت از کتابخانه ها چند کتاب بردن و خوندن؟
سجاد
Iran, Islamic Republic of
کهگیلویه و بویراحمد، عقب افتاده ترین استان با پرادعا ترین آدم‌هاست.
نوروزخان
Romania
نوروز شما که دنبال مطالبه گری هستی
سوال بفرما که ؛:.
رضایی
ریس انتقال خون چی میخواد اونجا ؟!
مگر هفته فراورده های خونی است؟!
Iran, Islamic Republic of
از مدیران استانی بپرسید اخرین کتابی که خوندن چه نام داشت و چه زمانی ان را مطالعه کردن؟
اگه مردم ما اهل کتاب خوندن بودن این همه کبابی و کباب خور نداشتیم...
شهروند شهر خفته
Iran, Islamic Republic of
دوستان یه سوال
ظاهراً میزبان و مهیمان همه از یکی دوتا طلایفه هستن....علی برکت ا...
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1