کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جمع فعالان کتاب و کتاب‌خوانی؛

گرامی داشت سی و یکمین هفته کتاب و کتابخوانی در یاسوج برگزار شد / درخشان زاده: 1800 نویسنده در سطح کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد / تألیف 200 کتاب در سال 1401 / جبارنژاد: کتاب می‌تواند مردم را از بند آسیب‌ها نجات دهد / فرماندار بویراحمد: اگر ادعای تمدن داریم، راهی نداریم جز اینکه در راستای کتابخوانی تلاش کنیم

23 آبان 1402 ساعت 19:17

گرامی داشت سی‌ویکمین دوره هفته کتاب همزمان با هفته پایانی هشتمین ماه سال در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.


گرامی داشت سی‌ویکمین دوره هفته کتاب همزمان با هفته پایانی هشتمین ماه سال در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز،  این آیین با حضور فرماندار شهرستان بویراحمد، مدیرکل کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.
در این آیین، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن گرامی‌داشت هفته کتاب و کتابخوانی و با اشاره به اینکه روزانه شاهد کشتار بی‌رحمانه صد‌ها کودک هستیم، گفت: تمام کشور‌های اروپایی و آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین راهپیمایی برگزار می‌کنند و‌ امیدوارم این آگاهی‌ها و بیداری‌ها زمینه نابودی اسرائیل و بهترشدن دنیا باشد.
محسن جبارنژاد ادامه داد: کتاب مانند چراغی است که محیط اطراف را روشن می‌کند و به روشن شدن محیط و آگاهی نسبت به جامعه نیازمندیم.
جبارنژاد با اشاره به اینکه کتابی ارزشمند است که آزادی انسان را در پی داشته باشد، عنوان کرد: آداب و عادت غلطی در جامعه وجود دارند که بسیار آسیب رسانند و کتاب می‌تواند مردم را از بند این آسیب‌ها نجات دهد.
همچنین در این آیین فرماندار شهرستان بویراحمد اظهار کرد: هفته کتاب و کتابخوانی امسال با دوره های گذشته متفاوت است، این هفته باید به یک فرصت تبیینی برای کتاب و کتابخوانی تبدیل شود.
شهرام مهدوی مطلق اظهار کرد: مسأله کتاب مسأله جدی دین و جامعه و ایدئولوژی ما است،  ما صاحب یک تمدن بزرگ هستیم و به سمت تمدنی بزرگتر حرکت می‌کنیم و پیشران حرکت ما کتاب و کتابخوانی خواهد بود.
وی گفت: ذات نایافته از هستی بخش، کی تواند که شود هستی بخش، اگر ما ادعای تمدن داریم، راهی نداریم جز اینکه در راستای کتابخوانی تلاش کنیم.
فرماندار بویراحمد بیان کرد: دانشی که متکی بر کتاب و مکتب نباشد نمی‌تواند در تنازع مکتب‌ها حرکت رو به جلو داشته باشد.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب بر کتاب خوانی تأکید کرده‌اند، ‌ایشان فرموده است هر زمانی که به یاد وضع کتاب در جامعه خودمان می‌افتم قلباً غمگین می‌شوم.
مهدوی مطلق اظهار کرد: اگر تأسف ولی جامعه جبران نشود فاجعه است، چرا که هر جا کتاب باشد، منطق هست، هر جا منطق مبتنی بر دانش باشد، اقتدار خواهیم داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در سفر ریاست جمهوری قریب به ۵۰ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های استان تصویب و ابلاغ شده است.
امین درخشان‌زاده اظهار کرد: طبق آخرین آمار بیش از 1800 نویسنده در سطح استان داریم و در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ رشد بسیار خوبی در تألبف کتاب داشتیم.
وی با اشاره به تألیف ۲۰۰ کتاب در سال ۱۴۰۱ گفت: امسال نیز در حوزه تألیف و چاپ کتاب و حمایت از نویسندگان وضعیت خوبی را خواهیم داشت.
درخشان‌زاده افزود: یکی از عمده‌ترین معضلات رشد مطالعه این است که جریان‌سازی فرهنگی در حوزه کتابخوانی ضعیف است، که همت عمومی را می‌طلبد.


کد مطلب: 469261

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/469261/2/گرامی-سی-یکمین-هفته-کتاب-کتابخوانی-یاسوج-برگزار-درخشان-زاده-1800-نویسنده-سطح-کهگیلویه-بویراحمد-وجود-تألیف-200-سال-1401-جبارنژاد-می-تواند-مردم-بند-آسیب-ها-نجات-دهد-فرماندار-اگر-ادعای-تمدن-داریم-راهی-نداریم-جز-اینکه-راستای-تلاش-کنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1