تاریخ انتشار
شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۴۶۷۳۳۳
آیین آغاز سال تحصیلی در استان کهگیلویه و بویراحمد:

نماینده ولی فقیه: دانش آموزان ما امروز آبروی ایران هستند؛ همانگونه که در دوره دفاع مقدس آبروی نظام بودند / معاون وزیر: تحصیل، تهدیب، ورزش سه نکته ای است که دانش آموزان باید رعایت کنند / عزت خواه: مدیران و معلمان مراقب تندباد جهانی شدن باشند

۱
کبنا ؛
زنگ مدرسه ( آغاز سال تحصیلی جدید) با حضور آیت‌الله سید نصیر حسینی_ نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد_، سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_، علیرضا عبدی_ معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی_، مهدی روشنفکر_ نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون_، شهرام مهدوی‌مطلق_ فرماندار شهرستان بویراحمد_، حسنعلی عزت‌خواه_ مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد_ و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در مدرسه محدثه و مائده شهرک ولایت استان کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمد.

سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با تبریک سال تحصیلی جدید و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دانش‌آموزان آینده سازان ایران اسلامی هستند و باید خوب درس بخوانند تا بتوانند برای پیشرفت و اعتلای کشور مؤثر باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه علم موجب پیشرفت می‌شود، عنوان کرد: حتی در قرآن نیز به داشتن علم و دانش تأکید شده است و در آیه اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ که بر پیامبر(ص) نازل شد بیانگر اهمیت این موضوع است.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به دانش‌آموزان گفت:‌ معظم له بر تحصیل، تهذیب و ورزش برای دانش‌آموزان تأکید کردند.
وی با بیان اینکه ورزش عامل سلامت جامعه است، افزود: از آموزش و پرورش می‌خواهم زمینه تحصیلات فاخر را از طریق فراهم کردن امکانات و داشتن معلمان دلسوز برای دانش‌آموزان مهیا کنند تا با انگیزه درس بخوانند، از مدیرکل آموزش و پرورش درخواست می‌کنم همه همت خود را به کار بگیرند تا دانش‌آموزان در یک محیط سالم به تحصیل بپردازند.
احمدزاده با اشاره به تقارن سال تحصیلی جدید با آغاز امامت امام عصر(عج) عنوان کرد: سال تحصیلی جدید با نام امام زمان(عج) آغاز شده که دانش‌آموزان برای ظهور منجی عالم بشریت دعا کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه خطاب به معاون وزیر با اشاره به اینکه در سفر دور دوم دولت به استان بالغ بر یک هزار میلیارد تومان برای مدت دو سال به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است گفت: اختصاص این میزان اعتبار تحول عظیمی در آموزش و پرورش ایجاد می‌کند.
وی بیان کرد: اعتبارات سفر رئیس جمهور برای بازسازی مدارس، به روز کردن آن‌ها و احداث مدارس نمونه در شهرستان‌ها هدایت می‌شود.
احمدزاده با ابراز نگرانی از وجود ۴۸۳ مدرسه سنگی در استان گفت: این میزان اعتبار جوابگوی برچیده شدن مدارس سنگی نیست و نیازمند نگاه تحول‌زای وزارت آموزش و پرورش به استان هستیم.
احمدزاده با بیان اینکه وضعیت فضای آموزشی در یاسوج مرکز استان از روستا‌ها بدتر است، گفت: جمعیت زیادی در حاشیه شهر یاسوج هستند که امکانات پاسخ‌گوی جمعیت زیاد دانش‌آموزی در این مناطق نیست.
وی با بیان اینکه حمایت و توجه استانی از آموزش و پرورش می‌شود اما کافی نبوده و نیاز است در سطح ملی حمایت شویم، گفت: از وزیر آموزش و پرورش دعوت کردیم به استان سفر کند و از نزدیک با مشکلات فضای آموزشی و کمبود امکانات آشنا شود.
         
علیرضا عبدی_ معاون وزیر آموزش و پرورش_ در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در جمع دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد امروز شنبه (1 مهرماه 1402) ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان استانی گفت: سند تحول بنیادین و مجموعه آموزش و پرورش در خدمت دانش آموز است، شما باید به ثمر بنشینید و رشد پیدا کنید.
عبدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری خطاب به جمعی از دانش آموزان گفت: سه نکته ای که حضرت آقا سفارش کردند، به همان شکل به شما انتقال می دهم، اول تحصیل، دوم تهدیب، سوم ورزش سه نکته ای بود که ایشان به ما سفارش کردند و من هم به شما سفارش می کنم.
معاون وزیر در انتهای سخنان خود با دانش آموزان ضمن آرزوی سلامتی برای آنان، گفت: بعد از آن، مقدمه ایجاد یک کانون را گذاشتیم که یکی از موثرترین کانون های کشور شد، در همین کانون مدیتیشن و مراقبه را در برنامه دانش آموزان قرار دادیم.
آیت‌الله سید نصیر حسینی_ نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد_ نیز گفت: در دنیایی که آزادی را به معنای ولنگاری و توهین به مذاهب تعریف می کنند، آزادی تا جایی پیش می رود که هر آنچه زینت بخش انسان ها است، به آن توهین می کند.
آیت الله حسینی گفت: اگر دختر و پسر ما متوجه ارزش های الهی شود و در این مسیر حرکت کند، بهترین زندگی را برای خود رقم می زند.
آیت الله حسینی اظهار کرد: ما باید تحصیلات و درس خواندن را جدی بگیریم و بتوانیم آبروی نظام ایران اسلامی باشیم، دانش آموزان ما امروز آبروی ایران هستند.
همانگونه که دانش آموزان ما در دوره دفاع مقدس آبروی نظام بودند، در یک دست کتاب داشتند و در یک دست تفنگ داشتند، امروز هم به انحای مختلف خود این جنگ ادامه دارد، در این میدان دانش اموزان ما وظیفه ای دارند، و باید مراقب باشند، جنگ عفت، جنگ حجاب، جنگ اخلاق و ... وجود دارد.
حسنعلی عزت‌خواه_ مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد_ نیز ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی گفت: این استان 102 شهید معلم و 446 شهید دانش آموز تقدیم ایران اسلامی کرده است.
عزت خواه اظهار کرد: شعار امسال «همه یکصدا ایران، مدرسه قوی، ایران قوی» است، و در استان کهگیلویه و بویراحمد شعار «مهر مهدوی و مدرسه ایران قوی» را اضافه کرده ایم، پیام این شعار وحدت، همدلی و همگرایی است. 
وی گفت: معلمان و مسئولان مدارس ما بر اساس این شعار به گونه ای دانش آموزان را پرورش دهند که به ایرانی و اسلامی بودن عقیده نشان دهد چرا که اینها اساس هویت ما است.
عزت خواه افزود: مدیران و معلمان مراقب تندباد جهانی شدن باشند که همه فرهنگ ها را تهدید می کند، برای بهبود وضعیت آموزشی و پرورشی اولیای دانش آموزان فاصله خود را با مدارس کمتر کنند و بیشتر به مدارس سرکشی کنند.
عزت خواه خاطرنشان کرد: آخرین تعریف جامعه شناسی از آموزش و پرورش این است: «تلاش نسل امروز برای تربیت نسل فردا»، پس ما را تنها نگذارید تا بتوانیم ایرانی قوی بسازیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1