تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۴ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۵۰۰۲۲۷
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان:
عملکرد مدارس شاهد استان کهگیلویه و بویراحمد ارزیابی شود
۰
کبنا ؛مدارس شاهد در سالهای اخیر با افت عملکرد، دغدغههایی را برای خانوادهها و متولیان آموزش ایجاد کردهاند، موضوعی که در نشست تخصصی اخیر مدیران آموزش و پرورش و بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد مورد توجه جدی قرار گرفت.
به گزارش کبنا نیوز، قدرتالله خرمروز، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در نشست بررسی عملکرد مدارس شاهد، علم و آگاهی را رکن اصلی مدیریت دانست و خواستار بازنگری در وضعیت این مدارس شد. وی گفت: مسئولیتپذیری نهتنها وظیفه انسانی بلکه در آموزههای دینی، نوعی عبادت است.
خرمروز از تشکیل یک کارگروه تخصصی میان آموزش و پرورش و بنیاد شهید برای بررسی دقیق وضعیت این مدارس خبر داد و گفت: این کارگروه باید ابعاد مختلف از جمله منابع مالی، تجهیزات و توان مدیریتی مدارس را بررسی کند.
او تأکید کرد: دستورالعملهای انتصاب مدیران مدارس شاهد شفاف است و ملاک انتخاب باید شایستگی، تعهد و پاکدستی باشد نه روابط خاص یا وابستگیها.
در ادامه این جلسه، ایوب رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز با تأکید بر جایگاه خاص مدارس شاهد گفت: هیچ توصیه یا دخالتی در روند انتخاب مدیران پذیرفته نیست. مدیر باید توان تحقق اهداف تربیتی این مدارس را داشته باشد.
وی گفت: مدارس شاهد باید به الگوی تربیتی و فرهنگی تبدیل شوند و ارزیابی عملکرد آنان باید چندبُعدی و بر پایه کیفیت باشد، نه فقط آمار امتحانات.
رضایی از نظارت میدانی و ارزیابی جامع پس از امتحانات خرداد خبر داد و گفت: فرآیند انتصاب مدیران در سال آینده با دقت و حساسیت بیشتری انجام خواهد شد.
او تأکید کرد مدارس شاهد باید نماد فرهنگ ایثار و شهادت باشند و همه اجزای آموزش و پرورش در تربیت دانشآموزان مسئول و باانگیزه تلاش کنند.
به گزارش کبنا نیوز، قدرتالله خرمروز، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در نشست بررسی عملکرد مدارس شاهد، علم و آگاهی را رکن اصلی مدیریت دانست و خواستار بازنگری در وضعیت این مدارس شد. وی گفت: مسئولیتپذیری نهتنها وظیفه انسانی بلکه در آموزههای دینی، نوعی عبادت است.
خرمروز از تشکیل یک کارگروه تخصصی میان آموزش و پرورش و بنیاد شهید برای بررسی دقیق وضعیت این مدارس خبر داد و گفت: این کارگروه باید ابعاد مختلف از جمله منابع مالی، تجهیزات و توان مدیریتی مدارس را بررسی کند.
او تأکید کرد: دستورالعملهای انتصاب مدیران مدارس شاهد شفاف است و ملاک انتخاب باید شایستگی، تعهد و پاکدستی باشد نه روابط خاص یا وابستگیها.
در ادامه این جلسه، ایوب رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز با تأکید بر جایگاه خاص مدارس شاهد گفت: هیچ توصیه یا دخالتی در روند انتخاب مدیران پذیرفته نیست. مدیر باید توان تحقق اهداف تربیتی این مدارس را داشته باشد.
وی گفت: مدارس شاهد باید به الگوی تربیتی و فرهنگی تبدیل شوند و ارزیابی عملکرد آنان باید چندبُعدی و بر پایه کیفیت باشد، نه فقط آمار امتحانات.
رضایی از نظارت میدانی و ارزیابی جامع پس از امتحانات خرداد خبر داد و گفت: فرآیند انتصاب مدیران در سال آینده با دقت و حساسیت بیشتری انجام خواهد شد.
او تأکید کرد مدارس شاهد باید نماد فرهنگ ایثار و شهادت باشند و همه اجزای آموزش و پرورش در تربیت دانشآموزان مسئول و باانگیزه تلاش کنند.