تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۵
کد مطلب : ۴۶۲۲۸۴
با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

محرومیت زدایی فرهنگی به سبک فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد/ ارمغان شادی در جشنواره فرهنگی و هنری دیشموک/ درخشان: تقویت آئین ها و باورهای مردم بزرگترین سرمایه فرهنگی است

۰
کبنا ؛جشنواره بزرگ فرهنگی و هنری ایل یهمئی با هدف محرومیت‌زدایی در دیشموک برگزار شد.
به گزارش کبنا، امین درخشان_مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد_در آیین جشنواره بزرگ فرهنگی و هنری دیشموک گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های حوزه فرهنگ حفظ و تقویت آیین‌ها، سنت‌ها و باورهای فرهنگی مردم است که این خود سرمایه‌ای عظیم و ارزشمند است.
امین درخشان در جمع انبوهی از مردم در جشنواره فرهنگ و هنر ایل بهمئی در دیشموک، افزود: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، تقویت بنیادها، آئین‌ها، آداب‌ها و سنت‌های هر منطقه است.
وی بیان کرد: امروز در جهت تقویت فعالیت‌های فرهنگی، مردمی و هم در جهت ایجاد نشاط اجتماعی، همبستگی و انسجام اجتماعی این برنامه برگزار شد.
درخشان یکی از الزامات فعلی در سطح جامعه را ایجاد نشاط اجتماعی خواند و افزود: قدمت و سابقه فرهنگی و سنت های دیرینه مردم دیشموک همواره مورد توجه بوده که پرداختن به این سرمایه‌های فرهنگی در این برنامه‌ها ضرورتی انکارناپذیر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این سرمایه‌های ارزشمند فرهنگی تقویت می شود  خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی مردمی در همین راستا به عنوان یک اولویت جدی در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.
درخشان در میان انبوه شرکت کنندگان در جشن فرهنگ و هنر ایل بهمئی در دیشموک، افزود: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، تقویت بنیادها، آئین‌ها، آداب‌ها و سنت‌های هر منطقه است.
وی ابراز داشت: امروز در جهت تقویت فعالیت‌های فرهنگی، مردمی و هم در جهت ایجاد نشاط اجتماعی، همبستگی و انسجام اجتماعی این برنامه برگزار شد.
این مسوول فرهنگی تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب مردم از این برنامه در بخش دیشموک، بنا داریم برای حفظ آئین‌ها، سنت‌ها و باورهای فرهنگی مردم را از منظر و  مسیر حوزه هنر در طول سال به‌ویژه در فصل بهار که طبیعت شکل زیباتر و جذاب‌تری دارد، این برنامه‌ها را برگزار کنیم.
درخشان با بیان اینکه یکی از الزامات فعلی در سطح جامعه را ایجاد نشاط اجتماعی خواند و ابراز داشت: قدمت و سابقه فرهنگی  و سنت های دیرینه مردم دیشموک همواره به عنوان یک مسأله فرهنگی مطرح و مورد توجه بوده  و و پرداختن به این سرمایه های فرهنگی و مردمی ضرورتی انکارناپذیر است.
نام شما

آدرس ايميل شما

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
بنزین دردسرساز

بنزین دردسرساز

کیفیت پایین بنزین ایران سال‌ها مورد مناقشه ارگان‌های داخلی بوده است. سازمان استاندارد ...
1