تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : ۴۶۲۱۲۶
کبنا گزارش می‌دهد

هجوم ملخ‌های بومی به ۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی و طبیعت لوداب / اراضی دشت روم در معرض خطر (+ تصاویر)

۰
کبنا ؛اولین جلسه برداشت محصولات کشاورزی شهرستان بویراحمد با حضور فرماندار، معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس جهاد و مراکز ترویج جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد، بخشداران و سایر مسوولان برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این نشست که امروز (سه شنبه 19 اردیبهشت ماه 1402) در فرمانداری شهرستان بویراحمد برگزار شد، مسائل و‌مشکلات کشاورزان در برداشت محصول مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در این جلسه فیلمی از هجوم ملخ‌های بومی به مزارع کشاورزی و اراضی منابع طبیعی در بخش لوداب نمایش داده شد.
شهرام مهدوی‌مطلق_ فرماندار بویراحمد_ در این نشست، گفت: بر اساس اطلاعاتی که به ما رسیده بالغ بر ۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی بخش لوداب از طریق هجوم ملخ‌های بومی در معرض نابودی است و از سازمان جهاد کشاورزی و ستاد بحران استان درخواست مساعدت داریم.
مهدوی مطلق با اشاره به اینکه مبارزه با این ملخ نیاز به سمپاشی و تجهیزات آن دارد، گفت: تاکنون در ۴۰۷ هکتار از مزارع کشاورزی مبارزه با این ملخ انجام شده ولی جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد فاقد تجهیزات مناسب هست و اگر دیر بجنبیم مزارع کلاً نابود خواهند شد.
فرماندار بویراحمد بر لزوم‌ هماهنگی بین بخشی میان دستگاه‌های متولی و‌ مؤثر در بخش کشاورزی تأکید کرد و گفت: قیمت‌گذاری و نظارت بر قیمت خدمات ماشین آلات کشاورزی در طول زمان برداشت، سرمایه‌گذاری در بخش آموزش‌های تخصصی به کشاورزان خصوصاً شناسایی دقیق زمان کاشت، تأمین سوخت ماشین آلات کشاورزی در زمان مناسب، از مهم‌ترین مسائل مربوط به حوزه برداشت محصولات کشاورزی است که جهاد شهرستان و مراکز ترویج جهاد کشاورزی در شهرستان مورد توجه قرار دهند.
فرماندار بویراحمد همچنین گفت: با توجه به راه‌اندازی کارخانه قند در آینده نزدیک، جهاد کشاورزی از هم اکنون زمینه لازم را برای کاشت چغندر آماده نماید.

به گزارش کبنا، همچنین در این نشست محمد‌زاده_ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد_ گزارش کوتاهی از عملکرد جهاد و نیازمندی‌های شهرستان در بخش برداشت ارائه داد.
بنیادی_ مدیر مرکز جهاد کشاورزی لوداب_ نیز گزارشی از وضعیت نگران‌کننده هجوم ملخ‌های بومی به مزارع کشاورزی لوداب و منابع طبیعی ارائه و از همه مسئولین برای تهیه چند دستگاه سمپاش سبک درخواست مساعدت کرد.
خانم  غیاثی و جعفری مدیران مراکز ترویج جهاد کشاورزی در بخش‌های کبگیان و دشتروم هرکدام موارد از مشکلات و‌عملکرد‌های خود را نیز بیان‌ کردند.
در این جلسه فرماندار از همکاری‌های ستاد اجرایی فرمان در بخش کشت اراضی شیب دار و دیم‌زار‌ها، اداره امور آب شهرستان در همراهی با حوزه کشاورزی تشکر کرد و گفت توقع ما این هست که سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلوینه و بویراحمد با توجه به ظرفیت‌های بزرگ کشاورزی در شهرستان بویراحمد بیش از آنچه هست حمایت و پشتیبانی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

باغدار منطقه ابهر کاکان
Iran, Islamic Republic of
ملخها هجوم آورده به منطقه ابنهر کاکان
مطلع
Iran, Islamic Republic of
ملخ جزو افات عمومی محسوب میشود و وظیفه مبارزه اعم از تهیه سم، سمپاش و سمپاشی با دولت هست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سال کلویی و مدیران گپ گپو و بی عمل
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1