تاریخ انتشار
شنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۴۶۱۷۰۰
با همراهی مسوولان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت

بازدید معاون رئیس جمهور از پتروشیمی گچساران / منصوری باید از استاندار کهگیلویه و بویراحمد ویژه تشکر کرد / در کمتر از 18 ماه پتروشیمی گچساران 97 درصد پیشرفت داشت ( + تصاویر )

۰
کبنا ؛محسن منصوری_ معاون رئیس جمهور_ در جریان سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد از پتروشیمی گچساران بازدید کرد.
به گزارش کبنا، قبل از ظهر امروز ( 9 اردیبهشت ماه 1402) محسن منصوری_ معاون رئیس جمهور در جریان سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد از پتروشیمی گچساران بازدید کرد.
منصوری در حاشیه این بازدید، پتروشیمی گچساران را نشانه توانمندی دانش ایرانی دانست و گفت: این طرح بزرگ یک پروژه جهادی و انقلابی است.
منصوری گفت: در پتروشیمی کار تمام عیار و جهادی انجام گرفته که از همه عزیزان به ویژه استاندار کهگیلویه و بویراحمد و آقای علی عسکری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس تشکر می‌کنم که تلاش کردند کار به این نقطه برسد.
وی افزود: پتروشیمی گچساران سرمایه‌گذاری 1/3 میلیارد دلار داشته است و از نظر حجم اعتبار و اشتغال که برای 700 نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد می‌کند، یک پروژه بزرگ است. 
منصوری با بیان اینکه این پروژه سال 83 کلنگ‌زنی شده و دارد وارد 20 سالگی می‌شود. این طرح در حدود 17 سال حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در یک سال و نیم دولت سیزدهم پیشرفت فیزیکی این طرح به 97درصد رسیده است. این یعنی کار شبانه‌روزی، جهادی و انقلابی و این از آن دست و جنس کارهای است که ما در کشور به آن نیاز داریم.
معاون رئیس جمهور اضافه کرد: روزانه دو تا سه هزار نفر در کارگاه‌های پتروشیمی گچساران فعالیت می‌کند و این نشان می‌دهد که کارگاه کاملاً فعال است.
منصوری گفت: ظرفیت تولید پتروشیمی گچساران 1/2 میلیون تن است و در واقع این طرح یک طرح ملی است.
وی تصریح کرد: طبق وعده دوستان [مسوولان پتروشیمی] این پروژه تا دو یا سه ماه آینده با حضور رئیس جمهور محترم افتتاح خواهد شد.
     
معاون رئیس جمهور گفت: ما در کشور به طرح‌های پیشران اینچنینی نیاز داریم. پتروشیمی گچساران جزء طرح‌های هستند که مستقیم تحول ایجاد خواهند کرد و اثرگذاری روی طرح‌های اقتصادی جانبی دارند، منشأ تحول خواهند بود.
وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد کمتر از سه ما دیگر از این نعمت برخوردار خواهند شد.
او در ادامه تصریح کرد: این پروژه یک پروژه منحصراً به‌فرد به لحاظ فنی و اینکه 83 درصد طرح مبتنی بر دانش و توانمندی نیروی انسانی و مواد آن در داخل تولیدات شده است. ایرانی طرح در حوزه پتروشیمی است و باید از این بابت خدا را شکرگذار باشیم.
معاون رئیس جمهور در انتها نیز گفت: باید تشکر ویژه کنیم از شرکت نفت، هلدینگ خلیج فارس و استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم شهرستان‌های گچساران که تلاش کردند این طرح بزرگ به نتیجه برسد.
سیدعلی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ هم در بازدید محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور از پتروشیمی گچساران اظهار داشت: محصولات شرکت و ظرفیت اسمی (سالیانه) این مجتمع تولید یک میلیون تن اتیلن و ۱۸۴ هزار تن سیتری پلاس است.
وی بیان کرد: علاوه بر محصولات تولیدی یاد شده این کارخانه به عنوان مواد اولیه صنایع پتروشیمی دهدشت و صنایع پلیمر گچساران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: می توان از مازاد تولید این واحد که در حدود ۴۰۰ هزارتن در سال است، به عنوان مواد اولیه برای دیگر طرح های پتروشیمی در سایر شهرستان ها استفاده کرد. احمدزاده عنوان کرد: یک هزار و ۲۸۲ میلیون یورو برآورد هزینه تمام شده این طرح است.
وی برآورد بودجه ارزی مورد نیاز این طرح اقاصادی را ۴۸۵ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: تاکنون ۲۱۶ میلیون یورو ارز در این طرح صرف شده است. استاندار میزان صرفه جویی این طرح را ۲۶۹ میلیون یورو اعلام کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این طرح مهم اقتصادی در سفر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد با اشتغالزایی 700 نفر به بهره برداری خواهد رسید. حیدریان، مدیرعامل پتروشیمی گچساران اظهار کرد: مجتمع پتروشیمی این شهرستان بیش از ۹۷درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی بیان کرد: شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در زمینه تامین قطعات مورد نیاز پتروشیمی دارند.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی گچساران افزود: سالانه یک میلیون تن اتیلن در این مجتمع تولید و به عنوان خوراک برای پنج پتروشیمی بزرگ در کشور ارسال می‌شود. مدیرعامل شرکت پتروشیمی گچساران خاطرنشان کرد: شرکت پتروشیمی گچساران برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و توجه ویژه به تولید داخل و بومی سازی در بخش‌های مختلف از تجهیزات ساخت داخل استفاده کرده است.
وی با اشاره به اینکه 83 درصد از تجهیزات بکار رفته در پتروشیمی گچساران تولید داخلی است، خاطرنشان کرد: طراحی، تامین تجهیزات و ساخت ایستگاه پمپاژ آب خام شرکت پتروشیمی گچساران از سوی متخصصان داخلی با ظرفیت ۲ هزارو ۵۰۰ متر مکعب بر ساعت از سوی پیمانکار ایرانی در حال انجام و مراحل پایانی است.
حیدریان گفت:در ساخت پتروشیمی گچساران بیش از ۲۶۹ میلیون یورو صرفه جویی ارزی و همچنین ۳۳ میلیون یورو تجهیزات حساس برای نخستین بار داخلی سازی شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
پترشیمی که نیروهاش رفتن کمپین ونیروی. کاری مشغول نیست وحاظر نیستن حق کارگرو بدن
س.م.آرامش
Iran, Islamic Republic of
اگرنبود تلاش ها و پیگیری های دکتر غلامرضاتاجگردون که نماینده ای فوق العاده بود ، این طرح همچون طرح های دیگر تا ۱۰ سال دیگرهم به جایی نمی رسید. افسوس . . .
سلام
Iran, Islamic Republic of
۵۰درصد در یک سال و نیم
Iran, Islamic Republic of
/ همین جا مشخص است کردکه این که در دورتاجگردون نزدیک نود در صد بیشرفت داشت چطور شما می گوید که نزدیک به هجده ماه نود هفت درصد پیشرفت داشته
Iran, Islamic Republic of
استاندار کجاش تشکر داره؟
باوی
Iran, Islamic Republic of
به خدا شوخیشم خوب نیست. اینم از استاندار . تا قبل از دولت سیزدهم ۸۸ درصد پیشرفت داشت
گچساران
Iran, Islamic Republic of
با این ها به جایی نمیرسید.کل افتخار نماینده فقط چمن مصنوعی بود حالا ادعای ۵۰ درصد پیشرفت تو ۱ سال و نیم رو داره؟ فقط تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخخخ. ۵۰ درصد تو دولت سیزدهم؟ قبلش لااقل یه سرچ میکردی تا اطلاعات .نمیدادی
کارمند پتروشیمی
Iran, Islamic Republic of
اکه بنده تو پتدوشیمی کار میکنم میدونم تا پابان دوره تاجگردون بالای ۸۰ درصد پیشرفت داشت
نارگ موسی
Iran, Islamic Republic of
مردم رو چی فرض کردین؟ چیزی برای گفتن ندارید مجبور شدین بگین. انتخابات رو ار الان باختید
محمد
Lithuania
استاد بهشتیان بیشترین تلاش رو توی قسمت بویلر آذراب انجام داد هیچکس دانش استاد بهشتیان رو نداره خدا کنه ایران بمونه و کنارش باشم واقعا پرچم اراکی ها رو بالا برد و سربلندمون کرد... لاکچرییییییییییی
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
فایل های مرتبط
1