تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۳۲
کد مطلب : ۴۵۸۲۱۳
نهمین روز دهه فجر در کهگیلویه و بویراحمد؛

از بهمئی تا گچساران؛ کلنگ‌زنی بزرگترین گلخانه جنوب کشور تا افتتاح طرح‌های آب و فاضلاب دنا

۰
کبنا ؛نهمین روز دهه فجر در شهرهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد افتتاح یا کلنگ‌زنی پروژه‌های متعدد عمرانی و اقتصادی بود. پل سریز بعد از 10 سال معطلی بالاخره با تلاش دولتمردان سیزدهم کلنگ زنی شد. امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در شهرستان لنده پروژه‌ای که ده سال معطل مانده بود را کلنگ‌زنی کرد. در ادامه به طور اجمالی گزارشی از وضعیت پروژه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی را می‌خوانید.
افتتاح گاز‌رسانی به کارخانه پتروشیمی گچساران در دهه فجر

آیین افتتاح گاز‌رسانی به کارخانه پتروشیمی گچساران با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد.
سید ناصر حسینی پور نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح گاز‌رسانی به کارخانه پتروشیمی گچساران گفت: برای گازرسانی به کارخانه پترو شیمی گچساران بیش از هفت کیلومتر شبکه‌گذاری پلی‌اتیلن و فلزی، یک‌ایستگاه CGS و یک‌ایستگاه می‌ترینگ انجام شده است.
وی بیان کرد: این طرح گازرسانی قادر به تزریق ۲۰۰ هزار متر مکعب گاز در ساعت است.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس تصریح کرد: هم اکنون این طرح مهم اقتصادی بیش از ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.
حسینی پور بیان کرد: برای اجرای کارخانه پترو شیمی گچساران بیش از چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و ۴۳۱ میلیون یورو اعتبار هزینه شده است.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح در دولت سیزدهم چشمگیر بوده گفت: این طرح در راستای سیاست‌های کلان اقتصادی کشور به منظور افزایش محصولات پتروشیمی و همچنین به عنوان پیشران توسعه صنعتی و اقتصادی استان در حال ساخت است.
حسینی پور ادامه داد: با همت متخصصین ایرانی در دی ماه امسال، نبض کنترلی تأمین هوای سیستم ابزار دقیق پتروشیمی این شهرستان راه‌اندازی شد.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس اظهار کرد: اشتغال این طرح در زمان ساخت(هم اکنون) ۲ هزار و ۷۰۰ نفر و میزان اشتغال در زمان بهره‌برداری ۵۰۰ نفر خواهد بود.
وی گفت: سالانه یک میلیون تن‌اتیلن در این مجتمع تولید و به عنوان خوراک برای پنج پتروشیمی بزرگ در کشور ارسال می‌شود.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: مجتمع پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در حال ساخت است و تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
بزرگترین گلخانه جنوب کشور در گچساران احداث می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه کشاورزی بزرگترین گلخانه جنوب کشور در گچساران با اعتبار۸۰۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.
مرادعلی پیوند در آیین کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های گچساران در نهمین روز از دهه مبارک فجر اظهار کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی و تلاش مسئولان، کار‌های ارزشمند و خدمات کم‌نظیری در شهرستان گچساران صورت گرفته است.
وی بیان کرد: دهه فجر یکی از فرصت‌های خوب برای بیان خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۶۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۹۹ میلیارد تومان در گچساران کلنگ‌زنی و به بهره‌برداری رسید که از این تعداد ۵۰ پروژه افتتاحی و ۱۶ پروژه کلنگ زنی می‌باشد.
پیوند با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه آسفالت جاده‌های روستا‌های گچساران عنوان کرد: گچساران در آستانه برگزاری جشن ۱۰۰ است و صد درصد روستا‌های این شهرستان از نعمت جاده آسفالت شده برخوردار می‌شوند.
وی گفت: در حوزه کشاورزی بزرگترین گلخانه جنوب کشور در ۱۰ هکتار با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ربال در روستای اسلام آباد لیشتر کلنگ‌زنی شد، تعریض معابر و اجرای فاز دوم کنار گذر گچساران از دیگر پروژه‌های کلنگ‌زنی در این شهرستات به مناسبت دهه فحر می‌باشد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بهره‌برداری از ابر پروژه گازرسانی به پتروشیمی گچساران خاطرنشان کرد: با همکاری شرکت گاز استان پروژه گازرسانی به پتروشیمی گچساران انجام شد.
پیوند بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته، گچساران به کارگاه عمرانی تبدیل شده و آینده خوبی برای این شهرستان پیش‌بینی می‌شود.
افتتاح طرح‌های آب و فاضلاب در شهرستان دنا
 آئین بهره‌برداری از پروژه‌های آب و فاضلاب سی سخت پروژه بهسازی سرچشمه میشی و بازسازی بخشی از شبکه آب‌رسانی سی سخت با حضور عسکری معاون اقتصادی استاندار، فرماندار دنا، معاون فرماندار دنا، مدیر کل آبرو فاضلاب استان و اعضای شورای اداری با اعتباری بالغ بر ۱۶میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان انجام گرفت.

درخشان‌زاده فرماندار دنا گفت: بحث آب شرب حساس و حیاتی است چرا که زندگی روزمره مردم را شامل می‌شود و از آنجا که شهرسی سخت در دامنه کوه دنا و چشمه ساران فراوان از جمله چشمه معروف میشی قرار دارد متأسفانه همیشه مشکلاتی برای تأمین آب شرب این شهر وجود داشت که خوشبختانه با ورود مدیریت جدید به آب و فاضلاب شهرستان دنا این مشکل برای همیشه برطرف شد و دیگر در هیچ جایی از سی سخت مشکل کم آبی نخواهیم داشت.
صالحی مدیرعامل آب و فاضلاب استان گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و در سایه الطاف مقام معظم رهبری پروژه‌های متعددی در بحث زیر ساخت‌های آب در استان انجام گرفت که پروژه آبرسانی دنا به نمایندگی از چندین طرح آب‌رسانی ما افتتاح خواهد شد که اعتبار این پروژه‌ها از محل اعتبارات زلزله و اعتبارات محرومیت زدایی تأمین شده است.
صالحی اظهار داشت: پروژه‌های محرومیت زدایی به صورت مشارکتی بین بسیج سازندگی سپاه فتح استان و آب وفاضلاب است که بسیج سازندگی خیلی عملکرد خوب و مثبتی در این مشارکت داشتند و تا پایان پروژه همراه و یاور ما بودند که جای تقدیر و تشکر دارد.
صالحی گفت: در این پروژه چندین روستای همجوار شهر سی سخت بهرمند شدند و اصلاح شبکه، تعمیر و احداث مخزن آب شرب آن‌ها انجام گرفت که این کار‌ها میسر نمی‌شد مگر با تلاش شبانه روزی، استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی که باعث شد اعتبار ما در بحث اعتبارات محرومیت زدایی از ۶۱۰میلیارد تومان به بیش از ۹۰۰میلیارد تومان افزایش پیدا کند تا ما هم بتوانیم خدمت‌گزار مردم باشیم.
عسکری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: از صحبت‌های برخی از مردم شهر سی سخت به خصوص رئیس شورای اسلامی سی سخت معلوم می‌شود که مردم از عملکرد مدیریت آب و فاضلاب در شهرستان دنا راضی هستند که می‌طلبد مدیرعامل آب و فاضلاب اعتبارات لازم را در اختیار شهرستان دنا قرار دهد تا بتواند طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام را هر چه سریعتر به اتمام برساند.
افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۳ طرح دهه فجر بهمئی

 نماینده مردم شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه، بهمئی، چرام، لنده و معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار و اعضای شورای اداری بهمئی پروژه‌های اقتصادی و عمرانی به مناسبت دهه فجر در شهرستان بهمئی و بخش ممبی را افتتاح و کلنگ زنی کردند‌.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این مراسم گفت: امروز به مناسبت ایام الله دهه فجر توفیق حاصل شد که به همراه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به شهرستان بهمئی سفری داشته باشیم.
سید جواد هاشمی عنوان کرد: کار افتتاح و کلنگ زنی چندین پروژه عمرانی و اقتصادی و زیر ساختی را در سطح شهرستان انجام دادیم و‌امیدوارم این طرح‌ها و پروژه‌ها باعث رونق و توسعه شهرستان شود.
وی گفت: دولت خدمتگزار تلاش‌های بسیار خوبی را در جهت اجرای زیرساخت‌های متعدد در سطح همه شهرستان استان مخصوصاً شهرستان بهمئی در دستور کار دارد.
هاشمی خاطرنشان کرد:‌امیدواریم با افتتاح طرح‌های امروز مخصوصاً چند طرح اقتصادی که در بخش ممبی افتتاح شد شاهد رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال مناسب در سطح شهرستان باشیم همچنین مسئولین شهرستان پیگیر کار‌ها هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ما هم در سطح استان با حمایت از آن‌ها‌امیدواریم پروژه‌های بسیار خوبی را برای آسایش و آرامش و امنیت مردم عزیزمان تقدیم کنیم.
حجت‌الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر امروز حیات و اقتداری داریم از رشادت‌ها و فداکاری‌های شهیدان است افزود:‌امیدواریم ادامه دهنده راه این شهیدانی باشیم که در راه اعتلای این آب و خاک جان خویش را از دست دادند تا ما در امنیت و آرامش باشیم.
نماینده شهرستان‌های چهارگانه استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما افتخار می‌کنیم که خادم مردم هستیم و قطعاً خدمات صورت گرفته با توجه به عمق محرومیت برجای‌مانده از دوران پهلوی این شهرستان کم است و همه ما برای رفع مشکلات مردم با عزمی راسخ تلاش می‌کنیم.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، چرام وبهمئی ولنده با اشاره به اینکه دولت سیزدهم با جدیت تمام و کار جهادی از دولت تا فرمانداری‌ها در حال خدمت شبانه‌روزی هستند اظهار داشت: پروژه‌های خوبی در شهرستان بهمئی افتتاح و کلنگ زنی شد.
موحد گفت: اگر تدبیر درستی در شهر صورت گیرد قطعاً شاهد تغییرات اساسی در توسعه و اشتغال‌زایی این روستا شاهد خواهیم بود.
فرماندار شهرستان بهمئی ضمن عرض تبریک دهه فجر گفت: از مردم عزیز خواهشمندم در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پر رنگ داشته باشند تا دشمنان ما نا‌امید‌تر از آنچه که هستند شوند.
علی محمدی افزود: امروز ما ۳۳ طرح کلنگ زنی و افتتاحی در شهرستان بهمئی داشتیم که معادل بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار این طرح‌ها بود و بیشتر این طرح‌ها در حوزه راه و اشتغال زایی در ابعاد اقتصادی بودند.
وی بیان کرد:‌ امیدوارم از این به بعد هم شاهد طرح‌های بیشتری برای شهرستان بهمئی باشیم.
فرماندار شهرستان بهمئی تصریح کرد: در حوزه راه روکش آسفالت و جاده‌های تعمیری و احداثی داشتیم و طرح‌هایی که در حوزه اشتغال زایی و اقتصادی داریم.
بیش از ۴۵٠ میلیارد ریال طرح عمران شهری در دوگنبدان افتتاح و کلنگ زنی شد

 بیش از ۴۵۰ میلیارد طرح عمران شهری در قالب ۱۲ پروژه در مناطق مختلف شهر دوگنبدان امروز (پنجشنبه ) با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ زنی و افتتاح شد.
شهردار دوگنبدان روز پنجشنبه درحاشیه افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های عمران شهری دوگنبدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح‌ها در زمینه احداث پارک، پیاده رو‌سازی، فضای سبز، بازگشایی بلوار‌ها، تکمیل کانال‌ها و ساخت بوستان است.
رضا قشقایی بیان کرد: از این تعداد طرح‌های عمران شهری ۱۰ مورد با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال کلنگ زنی و ٢ طرح با اعتباری بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال افتتاح شد.
وی اظهار کرد: پارک مهر دوگنبدان به مساحت ۹ هزار متر مربع و با ۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد.
شهردار دوگنبدان ادامه داد: در این طرح شهری ۸۰۰ متر مربع آسفالت، ۳۳۰ متر مکعب بتن‌ریزی در قالب پیاده رو‌سازی، سه هزارو ۵۰۰ متر مربع فضای سبز، ۲ هزار متر عملیات خاکی، ٩ عدد پایه روشنایی، ۱۴ عدد ست ورزشی، ۴۰۰ متر مربع فنس کشی فضای ورزشی انجام شده است.
قشقایی تصریح کرد: همچنین احداث و بازگشایی بلوار شهید تاجگردون حدفاصل خیابان ۱۱ شمالی تا میدان نرگس با اعتباری بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.
وی افزود: در این طرح پیست دوچرخه سواری حد فاصل خیابان ۱۱ تا ۲۰ شمالی کارکنان دولت احداث شد.
قشقایی اظهار کرد: در این طرح همچنین جدول‌گذاری بطول پنج هزار متر طول، عملیات خاکی به میزان ۲۰ متر مکعب، اجرای آسفالت ۱۵ هزار متر مربع، ایجاد فضای سبز ۱۲ هزار متر و ۴۲ عدد پایه روشنایی انجام شد.
قشقایی گفت: در دهه فجر امسال عملیات اجرایی تکمیل کانال حد فاصل مدرسه فراش‌بندی تا پل شهید محلاتی با مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به طول ۵۵۰ متر مربع، ساخت کالورت ضلع شمالی فرودگاه با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و به مساحت ۶۰۰ متر طول، عملیات اجرایی ساخت کانال دفع آب‌های سطحی خیابان پیروزی به مساحت ٢۰٢ متر با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و تکمیل کانال حد فاصل پل ۱۰۸ تا مدرسه فراش‌بندی با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال بطول ۴۰۰ متر آغاز شد.
شهردار دوگنبدان ابراز کرد: همچنین طرح‌های ساخت پل بلوار‌اندیشه با اعتبار ٢٠ میلیارد ریال، پیاده رو‌سازی خیابان رزمندگان با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال، پیاده روسازی ضلع جنوبی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال به مساحت ١۰ هزار متر مربع، پیاده رو‌سازی محله لبنان با اعتبار ١٣ میلیارد ریال و مساحت ۱۱۰ متر، ساخت بوستان لاله با اعتبار پنج میلیارد به مساحت ٢ هزار متر، ساخت فاز دوم پارک پونه با اعتبار ٢٠ میلیار ریال و مساحت ٢١ هزار متر مربع در دهه فجر امسال آغاز شد.
افتتاح و کلنگ زنی۱۱۲ طرح عمرانی در شهرستان دنا
با حضور نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و ۱۲ طرح عمرانی در شهرستان دنا کلنگ زنی و افتتاح شد.
 در هشتمین روز از دهه فجر بیش از ۱۱۲ طرح اعم از عمران روستایی و شهری، انتقال آب، برق‌رسانی، کشاورزی، اقتصادی، گردشگری وراهداری در شهرستان دنا با حضور روشنفکر نماینده مردم بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، عسکری معاون اقتصادی استاندار، درخشان‌زاده فرمانداردنا واعضای شورای اداری در اکثر نقاط شهرستان دنا افتتاح و کلنگ زنی شد.

روشنفکر گفت: امروز با حضور مسئولین استانی و شهرستانی چندین طرح مهم را به نمایندگی از ۱۱۲ طرح کلنگ زنی و افتتاح خواهیم کرد که خوشبختانه بیش از ۱۳۰۰میلیارد تومان جدا از اعتبار پل کلو به طرح‌های گردشگری، راه، کشاورزی، اقتصادی، عمرانی و فرهنگی در شهرستان دنا اختصاص داده شد که خیلی از این مبلغ تخصیص یافته است و مابقی هم به زودی تخصیص داده خواهد شد.
روشنفکر اظهار داشت: شهرستان دنا در تمام استان به الگویی برای دیگر شهرستان‌های استان تبدیل شده است چرا که دنا تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده که با سرعت هر چه تمام‌تر در حال پیشروی است که در این بین همدلی و همکاری مضاعفی بین مسئولین استانی و شهرستانی وجود دارد ما هم این نوید را می‌دهیم که برای رونق شهرستان دنا به خصوص در بحث گردشگری هر آنچه که در توان داشته باشیم انجام دهیم.
درخشان‌زاده فرماندار دنا گفت: ما امروز به مبارکی دهه فجر ۱۱۲ طرح عمران روستایی وشهری، گردشگری، کشاورزی، اقتصادی، بنیاد مسکن، آب شرب، برق‌رسانی و گاز‌رسانی و راه را در شهرستان دنا داریم که به نمایندگی از این طرح‌ها با حضور روشنفکر نماینده مردم بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، عسکری معاون اقتصادی استاندار و اعضای شورای اداری چندین طرح را افتتاح و کلنگ زنی خواهیم کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1