تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۷
کد مطلب : ۴۵۶۶۶۵
کبنا گزارش می دهد؛

گزارش کامل سفر معاون رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد و دیدار با خانواده‌های ایثارگران

۱
کبنا ؛
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با خانواده شهید «نجف‌قلی روزبه»، خانواده شهید «کرم‌اله افشار»، خانواده شهید «حسین طالبیان نژاد» و جانباز «جواد مسلم‌پور» در منازل آن‌ها دیدار و سلام مقام معظم رهبری و رئیس جمهور را به آن‌ها ابلاغ کرد.
به گزارش کبنا، دکتر قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: رسیدگی به مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران وظیفه ماست و موظف به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم و حفظ کرامت خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به این عزیزان را پیگیری می‌کنیم.
دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در قالب طرح سپاس به منظور تجلیل و تکریم از مقام والای این عزیزان یکی از مهمترین برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است. شهدا وقتی از عالم مادی جدا می‌شوند دستشان برای دستگیری بازتر می‌شود و امیدواریم با دعای خیر ایشان مسئولان در خدمت‌رسانی توفیق بیشتری یابند.
انعقاد ۱۲ تفاهم‌نامه برای حمایت از ساخت فیلم‌های فاخر در مورد شهدای شاخص/ خلاقیت‌های استانی در ترویج فرهنگ ایثار به سراسر کشور منتقل شود
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز پنجشنبه 15 دی ماه در ادامه سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد گفت: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عملیاتی، فرادولتی، فرادستگاهی و دارای برش استانی برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شهدا به ما نیاز ندارند اما ما به شهدا نیازمند هستیم، گفت: یاد شهدا یعنی یاد معاد و ابدیت، شهدا برای هدفشان تلاش کردند مانند دانش‌آموزی که سختی‌های بسیاری را برای موفقیت‌ها تحمل می‌کند و بدون تلاش و سختی خدا هیچ پاداش مادی و معنوی به کسی نمی‌دهد.
معاون رئیس جمهور افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سبب بقای زندگی توحیدی جامعه است، مقام معظم رهبری هم در این رابطه می‌فرمایند: «حیات انقلاب اسلامی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بستگی دارد» و این یعنی تربیت توحیدی جامعه و توجه به آخرت که انواع بدی‌های جامعه را از بین می‌برد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به وظایف شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: رئیس این شورا رئیس‌جمهور محترم و مصوبات آن به معنی مصوبات هیئت وزیران است و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از وظایف اصلی این شورا است به همین دلیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ستاد راهبردی نیست بلکه عملیاتی، فرادولتی و فرادستگاهی و دارای برش استانی است و قرار است در حوزه‌های عملیاتی هم ورود کند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به اینکه یک درصد اعتبارات جاری دستگاه‌ها باید به حوزه ایثار و شهادت اختصاص داده شود، گفت: به دنبال دائمی کردن این تخصیص هستیم و دستگاه‌ها مکلف هستند این یک درصد را در این زمینه هزینه کنند و وزارت نفت و وزارت آموزش و پرورش نیز چنین تکلیفی دارند و به دستگاه‌هایی که منابع ملی دارند الزام شده است که این اعتبار در استان‌ها هم هزینه شود، امیدوارم با فعال شدن دبیرخانه و هماهنگی بین دستگاه‌ها در الگوسازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت بیشتری انجام شود.
وی افزود: برخی اقدامات مانند برگزاری یادواره‌های شهدا در این راستا برگزار می‌شود و برخی خلاقیت‌های در ترویج فرهنگ ایثار را می‌توان به سراسر کشور انتقال داد.
معاون رئیس جمهور در ادامه با اشاره به وضعیت اشتغال ایثارگران گفت: اشتغال دولتی محدود است و آنچه در سطح ملی دنبال می‌کنیم و وظیفه قانونی داریم اشتغال برای فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد است که کدهای استخدامی تا جایی که ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و نیازهای استانی است اخذ شده تا مراحل جذب این عزیزان انجام شود. ۳۳ هزار فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصد در کشور مشمول این ماده قانونی هستند که تاکنون فقط هشت هزار نفر شاغل شدند و اشتغال ۲۵ هزار نفر دیگر باقی مانده است که این میزان در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۸۰ نفر است.
قاضی‌زاده هاشمی در خصوص استخدام سایر ایثارگران و سهمیه ۲۵ درصدی خانواده ایثارگران اظهار کرد: سال گذشته ۶۷ هزار نفر در دستگاه‌های دولتی استخدام شدند که سهمیه ایثارگران در مقابل 300 هزار نفر جویای شغل در جامعه ایثارگری تعداد زیادی نیست و مشکل اشتغال ایثارگران را حل نمی‌کند ضمن اینکه ۸۰ هزار دانشجو و ۸۵ هزار دانش‌آموز شاهد و ایثارگر در حال تحصیل هستند که بعد از فارغ‌التحصیلی باید زمینه اشتغال این عزیزان نیز فراهم شود.
وی افزود: باید به سمت کارآفرینی در بخش خصوصی و اشتغال از طریق بنگاه‌های اقتصادی حرکت کنیم و امسال در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز منابع خوبی در این زمینه پیش‌بینی شده است، هر چند استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون نتوانسته در جذب اعتبارات تبصره ۱۶ عملکرد مناسبی داشته باشد.
معاون رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه پس از سال‌ها اعطای وام خوداشتغالی مشخص است که تسهیلات خوداشتغالی موفق نبوده است، تأکید کرد: توصیه می‌کنم شورای اشتغال ایثارگران در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شود. در موضوع تأمین مسکن نیز ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون هیچ خدمتی دریافت نکردند و ۳ هزار و ۳۸۹ نفر علی‌رغم اینکه یکی از خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران را دریافت کردند اما به هر دلیلی همچنان فاقد مسکن هستند. طبق مصوبه دولت در سفرهای استانی ۵ درصد جهت طرح جهش ملی مسکن باید به ایثارگران اختصاص داده شود و بحث واگذاری زمین هم باید پیگیری شود زیرا موضوع اشتغال و مسکن مهمترین مسئله خانواده‌های ایثارگران است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در حوزه بهداشت و درمان مراکز درمانی این استان با بیمه تکمیلی ایثارگران قرارداد دارند و معوقات هم تا حدودی پرداخت شده است. با بیمه‌ها هم صحبت شده که در خصوص ایثارگران متعهد هستند.
معاون رئیس جمهور در خصوص مجتمع توانبخشی ایثار استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۸ استان دارای مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی هستند و رقم ۱۰۰ میلیارد تومان برای به نتیجه رساندن مجتمع توانبخشی استان کهگیلویه و بویراحمد رقم بالایی است اما در طی سه سال و فاز به فاز می‌توانیم این مجتمع را آماده کنیم ضمن اینکه مقرر شده است مجتمع‌های توانبخشی ایثار با هزینه دولت احداث شود و بنیاد هزینه تجهیز را پرداخت کند که در این استان از برنامه عقب هستیم که باید مورد بررسی قرار گیرد، زیرا استان کهگیلویه و بویراحمد یک استان گردشگری است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص حمایت از ساخت فیلم‌های سینمایی تصریح کرد: تاکنون ۱۲ تفاهم‌نامه در این زمینه منعقد شده، در استان کهگیلویه و بویراحمد از فیلم‌های سینمایی درجه یک و فیلم‌نامه‌های خوب و قوی در مورد شهدای شاخص حمایت می‌شود و ۳۰ درصد هزینه ساخت پرداخت می‌شود که در کهگیلویه و بویراحمد نیز این تخصیص انجام شده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: مجموعه دارایی که در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران است هبه امام راحل (ره) به ایثارگران است و بنیاد امانت‌دار این دارایی‌ها است. بارها تأکید شده که بنیاد از حوزه اقدامات اقتصادی خارج شود و اثر این بنگاه‌ها در بودجه بنیاد تقریباً صفر است و بنیاد باید از بنگاه‌داری خارج شود.
وی در پایان در مورد ساماندهی گلزار مطهر شهدا گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران اعتبار عمرانی برای این موضوع در اختیار ندارد و اعتبارات این موضوع در مصوبات سفرهای استانی مصوب می‌شود و امیدواریم با کمک مسئولان استانی زودتر به نتیجه برسد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با تشریح برخی از مشکلات جامعه ایثارگری خواستار حمایت همه‌جانبه برای رفع چالش‌های خانواده‌های شهدا و ایثارگران این استان شد و گفت: در اشتغال ایثارگران با مشکلاتی مواجه بودیم و کمیته‌ای با حضور مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران، برنامه و بودجه، سازمان بازرسی استان و مشاور در امور ایثارگران به منظور بررسی موضوع تشکیل شد و عدم رعایت قانون اختصاص سهمیه ایثارگران در موضوع اشتغال در گذشته بررسی شد.
سیدعلی احمدزاده افزود: این موضوع مشکلاتی ایجاد کرده بود و با ورود سازمان بازرسی مسئله بررسی شد اما استخدام صورت گرفته بود. همه دستگاه‌های اجرایی بخش دولتی، عمومی و خصوصی برای پیشبرد امور و اجرای قانون جامع ایثارگران را پای کار آوردیم تا ۱۰۰ درصد به قانون تمکین کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با طرح این موضوع که در گذشته حسب بررسی‌های صورت گرفته سهمیه‌ها جابجا شده‌اند، گفت: قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در این استان به درستی اجرا نشده بود و اجحاف، کم‌توجهی و بی‌اعتنایی که در گذشته به حقوق جامعه ایثارگران به خصوص در جذب فرزندان ایثارگر در استان شده باید رفع و جبران شود.
وی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند سهمیه ایثارگران را به دقت اعمال کنند. همه دست به دست هم داده‌ایم تا مشکلات را برطرف سازیم و انتظار داریم با توجه به شرایط استان به طور همه‌جانبه جامعه ایثارگری کهگیلویه و بویراحمد مورد حمایت قرار گیرند.
در پایان این نشست لباس محلی مختص استان کهگیلویه و بویراحمد که شامل چقه، زناره و کلاه مخصوص است به قاضی‌زاده هاشمی اهدا شد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد از مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان کهگیلویه و بویراحمد و بیمارستان سلمان یاسوج بازدید کرد و در گفت‌وگو با ایثارگران در جریان خدمات‌رسانی به این عزیزان قرار گرفت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
نماینده رهبری ورئیس بنیاد شهید آمد وفقط عده ای خاص رادید ورفت خانواده شهدا وایثارگران بی خبرازامدنش بودند
Iran, Islamic Republic of
سفر پرخیر و برکتی بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
همش که شد خانواده ایثارگر جانباز و خانواده محترم شهدا
آخه بقیه تو این مملکت نیستن مگه ،خانواده های هستند که اگه مسئولی به انها سر بزند مطمئنن از زنده بودن خودش خجالت میکشه .این کارهای نمایشی رو کنار بزارید ایثار گران و بقیه که تحت حمایت هستن به اندازه کافی بهشون رسیدین.به داد بقیه ملت که در ظلت به سر میبرن برسید.
Iran, Islamic Republic of
ایطور که معلومه بچه های غیر ایثارگر باید بروند...
معصومه
Iran, Islamic Republic of
کی اومد کی رفت بیناد یاسوج اصلا خبرگزاری نکرد کع بفهمیم
Iran, Islamic Republic of
احسنتو درود خدا برشما خادمین ملت باد
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1