تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۴۵۱۱۴۲
‌به مناسبت ایام محرم صورت صورت گرفت؛

اقدام شایسته اهالی یک طایفه در شهرستان کهگیلویه / آنگاه که «نسیم همدلی» نواخته می‌شود (+ فیلم و عکس)

۸
کبنا ؛
گروهی از جوانان و معتمدینِ یکی از طوایف در شهرستان کهگیلویه در جهت کمک به افراد کم‌برخوردار این طایفه دست به اقدامی جالب توجه زدند.
به گزارش کبنا، گروه داوطلبانه مردمی نسیم همدلی که مجری برگزاری این فعالیت است در طول چندین ماه در ابعاد مختلف فعالیت خود را در راستای تقویت طایفه و همدلی بیشتر جهت شناخت ظرفیت ها و رفع مشکلات موجود اجتماعی، فرهنگی،علمی و اقتصادی شروع کرده است و با همفکری تیمی تخصص و تجربه های مختلف چندین کارگروه از جمله اجتماعی، فرهنگی، علمی و رسانه تشکیل داده است که بتواند با اهداف مشخص و بدون حاشیه به فعالیت خیرخواهانه خود بپردازد. 
علی حسینی یکی از اعضای کارگروه طایفه‌ای نسیم همدلی (اختصاصی طایفه اولادمیرزاعلی) در گفت و گو با کبنا اظهار داشت: ما قبل از شروع هر گونه فعالیتی یک جلسه دورهمی حضوری با حضور بزرگان، فرهیختگان، نخبگان و سایر اقشار عزیز جهت شناخت ظرفیت ها و تعیین خط مشی و اساسنامه خود را برگزار کردیم. 
در حال حاضر چندین فعالیت عملی  شاخص از جمله تشکیل صندوق حمایتی و تعیین اساسنامه آن، برگزاری کلاس های تربیتی کودکان در سطح روستاها با همکاری حاج اقا آذری نژاد (که در سطح شهرستان به طور وسیع مشغول به فعالیت هستند که قطعا در رشد تربیتی و فکری آینده کودکان نقش بسزایی حواهد داشت)، برگزاری کلاس‌های تقویتی فیزیک و ریاضی رایگان برای دانش آموزان توسط معلمان برجسته خود طایفه، برگزاری نشست‌های هم اندیشی مجازی حول آسیب‌های اجتماعی با حضور فرهیختگان، تهیه بسته معیشتی به واسطه صندوق حمایتی که هزینه آن توسط خود افراد طایفه و سایر خیرین تامین شد.
            
این فعال اجتماعی افزود: مفهوم (طایفه)  مثل خیلی از مفاهیم اجتماعی دیگر به عنوان یک چاقوی دولبه عمل می‌کند و  می‌تواند منجر به تعصب اجتماعی شود و حتی شاید با نام بردن اسم آن جنبه‌های منفی آن در ذهن مخاطب یادآوری شود؛ چون به پتانسیل‌های مثبت آن کمتر پرداخته شده است و فرهنگ‌سازی کمی صورت گرفته است. ما که قادر به این نیستیم که این مفهوم را از زندگی ایلیاتی و عشیره‌ای استان حذف کنیم پس چه بهتر با استفاده از پتانسیل‌های مثبت آن از جمله شناخت، محبت، ارتباط سازنده، دلسوزی و مشارکت که در مفهوم طایفه وجود دارد؛ شبکه‌های اجتماعی موثری ایجاد کنیم که بتوان با سرعت بیشتری فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی را در جامعه رونق داد و وقت و انرژی کمتری صرف انجام فعالیت‌ها کنیم.
وی در ادامه اضافه کرد: برآیند فعالیت‌های این گروه در این مدت جهت رو به طور کامل مشخص کرده است که طایفه گرایی، تعصب و شاخص کردن افراد مطرح نیست و سعی بر این بوده که با توجه به ظرفیت‌ها در حد توان و وقت خودمان به اطرافیان خودمان در ابعاد مختلف کمک کنیم. چرا که در قران کریم و روایات ائمه همیشه تاکید و توصیه به کمک نزدیکان خود بوده است؛ اگر به طایفه با این رویکرد نگاه کنیم و در همه طوایف این فرهنگ‌سازی شود و به وظیفه هر کدام از ما تبدیل شود که توجه بیشتری به هم نوع نزدیک خود داشته باشیم؛ شاید شاهد خیلی از آسیب های اجتماعی نبودیم و می‌توانسیم به رشد همدیگر کمک کنیم که مسیر با آزمون خطای کمتری را طی کنیم. 
کلام خودم را با این آیه 38 از سوره روم تمام میکنم..
فَآتِ ذَا الْقُرْبَى حَقَّهُ وَالْمِسْكِينَ وَابْنَ السَّبِيلِ ذَلِكَ خَيْرٌ لِّلَّذِينَ يُرِيدُونَ وَجْهَ اللَّهِ وَأُوْلَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ترویج طایفه گری و نگاهی طایفه ایی جالب نیست
ماهیت کار خوبه اما نباید نگاه طایفه‌ای باشه
بهرام
Iran, Islamic Republic of
افرین برهمتتان
افرین برعقیده ومرامتان
به راستی که هرچه درگذشته وحال از طایفه اولادمیرزاعلی، نوشته اند،یقینا شایسته نام پراوازه اشان است
احسنت ودست مریزاد ،بزرگمردان اریایی
حسینی خیراباد
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این اندیشه زیبا
مهران
Iran, Islamic Republic of
احسنت و درود بر بانیان و زحمتکشان این گروه...
کاری بسیار زیباست. انشالا که دیگر طوايف هم این کار تیمی و همدلی طایفه بزرگ اولاد میرزاعلی را سرلوحه کار خود قرار دهند و از این طریق کمکی هر چند کوچک ب هم نوعان و هم تباران خود کنند...
تشکر از جوانان و بزرگان ، زن و مرد ،پیر و جوان طایفه سترگ اولاد میرزاعلی
نصیر منطقیان
Iran, Islamic Republic of
درود بر انسانهای نیک اندیش و نیک کردار،مایه مباهات و خوشحالی همه ما هست که جوانانی از طایفه بزرگ و شجاع اولادمیرزالی دست به چنین حرکت خیر خواهانه و خداپسندانه ای زده اند،انشالله که در این راه ثابت قدم باشید و هر روز برکاتش شامل حال شما عزیزان بشه 🌹🌹
Romania
درود باد
عالی
Romania
درود باد
عالی
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از نخبگان ودست اندرکاران نسیم همدلی طایفه اولادمیرزالی
Iran, Islamic Republic of
درود بر بانیان این کار که دنیا غیر از نیکی نیست
شایان
Iran, Islamic Republic of
درود بر بانیان این کار خیر
آریا
Iran, Islamic Republic of
درود وخداقوت خدمت طایفه بزرگ وبااصالت اولادمیرزعلی
عالی بود،انشالا که تشویقی بشه دیگرطوایف از پتانسیل هایشان
برای بهبود شرایط ضعیف هم نوعانشان استفاده کنند چراکه دراین بحران اقتصادی مردم خودشون باید به داد خودشون برسند.
غلی
United States
کار زیبایی است .اما عکس گذاشتن خیلی درخورتوجه شایسته نیست .دوم هنگام توزیع اقلام سعی کنید ازان نیازمندی که در خونه شون رفتید ویا به شما مراجعه کرده عکس و فیلم تهیه نکنید .شاید جوانی داشته باشند در منزل که به هر شکل ازنظر خودشان موردترحم قرارگرفته اند وبه هرصورت به شا آنها برمیخورد .درمورد اقلام هم بزرگنمایی نکنید وبه فاصله هر۵۰۰متری کیسه ایی بگذارید .ارکل کاری بسیار نیک وزیباست ولی معایب آن راهم تا حدودی الان کردیم .بازهم تشکر دوست شما درد نکنه ولی چنانچه برای کارهای خودتان حساب و کتابی دارید وقطعا هم باید باشه لطفا تصاویر مردم راپخش نکنید ولی اسامی آنها به عنوان امانتداری پیش خود نگه دارید .درود .درتایپ کردن اشکالاتی وجوددارد اما چون سریع نوشته شده وقبل از ارسال اصلاح نشدن معذرت خواهی می نمایم ..
سعید
Iran, Islamic Republic of
درود بر این حرکت ارزشمند و خیرخواهانه .امیدوارم در بعد وسیع تر و حرکتی فراگیر تر این اقدامات صورت بگیره .لازم به ذکر است که این حرکت فقط در راستای کمکهای مقطعی و مالی به افراد کم بضاعت نیست.حمایت از اقدامات فرهنگی،برگزاری دوره های آموزشی و کلاسهای تقویتی و درسی نیز در برنامه این گروه همدل قرار داره .
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
فایل های مرتبط
1