کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

‌به مناسبت ایام محرم صورت صورت گرفت؛

اقدام شایسته اهالی یک طایفه در شهرستان کهگیلویه / آنگاه که «نسیم همدلی» نواخته می‌شود (+ فیلم و عکس)

15 مرداد 1401 ساعت 13:55

گروهی از جوانان و معتمدینِ یکی از طوایف در شهرستان کهگیلویه در جهت کمک به افراد کم‌برخوردار این طایفه دست به اقدامی جالب توجه زدند.


گروهی از جوانان و معتمدینِ یکی از طوایف در شهرستان کهگیلویه در جهت کمک به افراد کم‌برخوردار این طایفه دست به اقدامی جالب توجه زدند.
به گزارش کبنا، گروه داوطلبانه مردمی نسیم همدلی که مجری برگزاری این فعالیت است در طول چندین ماه در ابعاد مختلف فعالیت خود را در راستای تقویت طایفه و همدلی بیشتر جهت شناخت ظرفیت ها و رفع مشکلات موجود اجتماعی، فرهنگی،علمی و اقتصادی شروع کرده است و با همفکری تیمی تخصص و تجربه های مختلف چندین کارگروه از جمله اجتماعی، فرهنگی، علمی و رسانه تشکیل داده است که بتواند با اهداف مشخص و بدون حاشیه به فعالیت خیرخواهانه خود بپردازد. 
علی حسینی یکی از اعضای کارگروه طایفه‌ای نسیم همدلی (اختصاصی طایفه اولادمیرزاعلی) در گفت و گو با کبنا اظهار داشت: ما قبل از شروع هر گونه فعالیتی یک جلسه دورهمی حضوری با حضور بزرگان، فرهیختگان، نخبگان و سایر اقشار عزیز جهت شناخت ظرفیت ها و تعیین خط مشی و اساسنامه خود را برگزار کردیم. 
در حال حاضر چندین فعالیت عملی  شاخص از جمله تشکیل صندوق حمایتی و تعیین اساسنامه آن، برگزاری کلاس های تربیتی کودکان در سطح روستاها با همکاری حاج اقا آذری نژاد (که در سطح شهرستان به طور وسیع مشغول به فعالیت هستند که قطعا در رشد تربیتی و فکری آینده کودکان نقش بسزایی حواهد داشت)، برگزاری کلاس‌های تقویتی فیزیک و ریاضی رایگان برای دانش آموزان توسط معلمان برجسته خود طایفه، برگزاری نشست‌های هم اندیشی مجازی حول آسیب‌های اجتماعی با حضور فرهیختگان، تهیه بسته معیشتی به واسطه صندوق حمایتی که هزینه آن توسط خود افراد طایفه و سایر خیرین تامین شد.
            
این فعال اجتماعی افزود: مفهوم (طایفه)  مثل خیلی از مفاهیم اجتماعی دیگر به عنوان یک چاقوی دولبه عمل می‌کند و  می‌تواند منجر به تعصب اجتماعی شود و حتی شاید با نام بردن اسم آن جنبه‌های منفی آن در ذهن مخاطب یادآوری شود؛ چون به پتانسیل‌های مثبت آن کمتر پرداخته شده است و فرهنگ‌سازی کمی صورت گرفته است. ما که قادر به این نیستیم که این مفهوم را از زندگی ایلیاتی و عشیره‌ای استان حذف کنیم پس چه بهتر با استفاده از پتانسیل‌های مثبت آن از جمله شناخت، محبت، ارتباط سازنده، دلسوزی و مشارکت که در مفهوم طایفه وجود دارد؛ شبکه‌های اجتماعی موثری ایجاد کنیم که بتوان با سرعت بیشتری فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی را در جامعه رونق داد و وقت و انرژی کمتری صرف انجام فعالیت‌ها کنیم.
وی در ادامه اضافه کرد: برآیند فعالیت‌های این گروه در این مدت جهت رو به طور کامل مشخص کرده است که طایفه گرایی، تعصب و شاخص کردن افراد مطرح نیست و سعی بر این بوده که با توجه به ظرفیت‌ها در حد توان و وقت خودمان به اطرافیان خودمان در ابعاد مختلف کمک کنیم. چرا که در قران کریم و روایات ائمه همیشه تاکید و توصیه به کمک نزدیکان خود بوده است؛ اگر به طایفه با این رویکرد نگاه کنیم و در همه طوایف این فرهنگ‌سازی شود و به وظیفه هر کدام از ما تبدیل شود که توجه بیشتری به هم نوع نزدیک خود داشته باشیم؛ شاید شاهد خیلی از آسیب های اجتماعی نبودیم و می‌توانسیم به رشد همدیگر کمک کنیم که مسیر با آزمون خطای کمتری را طی کنیم. 
کلام خودم را با این آیه 38 از سوره روم تمام میکنم..
فَآتِ ذَا الْقُرْبَى حَقَّهُ وَالْمِسْكِينَ وَابْنَ السَّبِيلِ ذَلِكَ خَيْرٌ لِّلَّذِينَ يُرِيدُونَ وَجْهَ اللَّهِ وَأُوْلَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ.


کد مطلب: 451142

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/451142/2/اقدام-شایسته-اهالی-یک-طایفه-شهرستان-کهگیلویه-آنگاه-نسیم-همدلی-نواخته-می-شود-فیلم-عکس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1